Keresés

Részletes keresés

gzsolt001 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 2869

Minden csoporttagnak, ismerősnek és barátnak áldott és meghitt karácsonyi ünnepeket kívánok!

 

Gábor Zsolt

pg54 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 2868

Impozáns a tolatós menet...

 

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (2860)
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 2867

Szocialista Magyar retró játék kiállítás a Klauzál téri vásárcsarnok 1. emeletén 24.-e délig. Vitrinek: "Felépítjük a vasutat"; 50-es évek ritkaságai; eladó cuccok vitrin. . Érdeklődés: 06-20-488-51-18

 

 

Mosolygó Tyby & Sohajda Közlekedési és járműtechnikai emlékek alapítvány

Előzmény: jgyurka (2864)
Ep128 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 2866

Ez nagyon szép! :-) (Nekem az ELŐRE szerelvénye rendszeresen siklott, ha tolattam vele... Itt meg ez milyen stabilan megy... :-) )

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (2860)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.12.17 0 0 2865

Szia Gyurka,

 

Akkor talán meg is érkeztünk.

Ez a vasút úgy tudom 2 vagy 3 típusú mozdonnyal került forgalomba.

Akkor X 2 , tehát még lehet gyűjtögetni őket !

:-D

Üdv !

Ervin

ps: ez akármelyik Helikonnal előfordul(hat) szóval ott ugyanez a helyzet.

:-O

Előzmény: jgyurka (2864)
jgyurka Creative Commons License 2016.12.17 0 0 2864

Szia Ervin!

 

Először is, részvétem a történtekért! Balesetek minden játékkal adódnak, amivel játszanak.

A kérdésedre válaszolva, én azt a stratégiát követem, hogy mindenből van egy eredeti, és egy játékra való darabon. Te most, ha jól értem, kivételes helyzetben vagy, össze tudsz rakni egy eredetit, és marad egy alap, amit szabadon újraépíthetsz jobb anyagokból. Én legalábbis ezt az utat követném.

 

Szuper a Helikon videód, szép vonat!

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (2862)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.12.17 0 0 2863

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.12.17 0 0 2862

Szia Zoli !

 

Köszönöm az információt, felveszem a kapcsolatot.

 

Na , most megenn egy kérdés, amit sokszor felteszünk itt:

 

Legyen eredeti ? Akkor ( mert van tartalék mozdonyom, abban épek a fogaskerekek ) tuti, hogy ez a szerkezet két három játék után újra "szétrobban" !

Mert ez a szerkezet ezt,így  nem bírja, azt már látom és látták annak idején is-gondolom.

 

Vagy legyen felújított ? : elkészül minden fogaskerék fémből, és mehet a játék rogyásig... !

 

Ki miit választana ? Hm ?

 

:-D

Üdv !

Ervin

 

 

 

 

 

Előzmény: Zoli1949 (2861)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.12.17 0 1 2861

Szia Ervin!

Papp Gábor József topiktársunk szuper fogaskerekeket tud készíteni bronzból, vagy rézből. Megvan hozzá a megfelelő szerszámgép állománya. Vedd fel vele a kapcsolatot. Az biztos, hogy a fogaskerék maradványokat el kell neki küldeni. Címét küldöm a drótpostádra.

Üdv: Zoli

 

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (2859)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.12.17 0 1 2860

Sziasztok,

 

Tettem fel egy rövid videót a Helikonról....

 

https://www.youtube.com/watch?v=ixS1pzsUGkM

 

Üdv !

Ervin

 

 

Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2016.12.17 0 0 2859

Sziasztok, szia Gyurka ,

 

Ma nekiláttam összeállítani ( még nem a FA alatt ) a villám vasutat, amiről ígértem Neked ( meg akit érdekel ) videót, működés közben.

 

Két kört ment a mozdony ( a vagonokat nem bírta el ) , a további felhúzások után egyszer csak megállt,majd egy nagy csattanással leesett a pályáról.

Az eredmény egy nagyobb fogaskerékről 6-8 fog, egy kisebbről 1-2 fog elszállt ( szerteszét a szobában.. )

( lehet, hogy a rugó is elszakadt a belső végénél )

 

Ezt írta ide egyszer egy bácsika, hogy "nem győzte szervizbe vinni ezt a típusú mozdonyt az állandóan összetörő fogaskerekek miatt ".  :-D

 

( lehet, ezeket a fogaskerekeket minta alapján legyártatom fémből, csak úgy magamnak-játszásra )

 

Így az ígéretem most nem fog összejönni sajnos. ( legfeljebb képet tudok majd feltenni, végül is az is hangulatos )

 

Kérdésem addig a topictársakhoz, hogy valakinek lenne ilyen alkatrészek felhasználásra ?

 

Sziasztok,

Ervin

 

 

 

Előzmény: jgyurka (2806)
Roglin7 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 2858

Sziasztok!

 

Itt is felteszem a kérdést, hátha valaki csak a magyar vonatkozású oldalt olvassa:

"Ismeri valaki közületek az alábbi vasúti jelzőtáblákat? 9cm magasak jól illenek a 0-ás vonatokhoz, igényes fémből készült kisipari munkák. Más gyűjtőnél is találkoztam velük, bár elég ritkák. Én azt gondolom magyar gyártmány lehet, talán a Tóth forgalmazta. Igényességében legalábbis az általa forgalmazott holmikhoz áll legközelebb, de biztosat nem tudok. Hátha valaki közületek többet tud róluk..."

 

Üdv: R.

jgyurka Creative Commons License 2016.12.16 0 0 2857

A nem PV fórumra feltettem két érdekes eladó alkotást, elhivatott barkácsolóknak (mint amilyen én is vagyok). PV alkatrészek is fellelhetőek bennük! Üdv, gyurka

ZésZoli Creative Commons License 2016.12.15 0 0 2856

Végül nem tettem. :-)

Előzmény: jgyurka (2853)
ZésZoli Creative Commons License 2016.12.15 -1 0 2855

Szia Ákos!

 

Köszi a leírást!

 

Szóval maga a hajtás és a motor csak a két szénkefetartónál csatlakozik vezetékkel a mozdonyszekrényhez? Elég, ha kicsavarom a négy csavart belülről a "főkeret" négy sarkán és lefelé ki lehet húzni a hajtást?  Ha ez így van, az jó hír. A vezetékezést nem akartam babrálni most, mert ezeréves, megkeményedett, töredező szigetelésű vezetékek vannak benne, amit egy komolyabb megbontás esetén mindenképpen cserélni kellene. Most erre nincs idő. Korán sötétedik. Nem megyünk játszótérre óvoda, iskola után, így otthon megy a játék ezerrel. :-)

 

Mivel szoktad olajozni?

 

Én tegnap a hajtómű oldalon belülről alaposan átfújtam WD40-nel. Rengeteg fekete kosz jött ki. Egyelőre így állunk. Nyilván nem ez a végleges megoldás. 

 

Azt vettem még észre, hogy a kerék tengelyeken lévő fogaskerék nagyon közel van a csapágylemezhez, bizonyos helyzetben fel is fekszik rá. Nem kell ide valami távtartó?

 

Üdv.

Előzmény: a_hollo (2854)
a_hollo Creative Commons License 2016.12.15 0 0 2854

...csak ha ki szeretnéd dobni utána :-) Félretéve a viccet, én se tenném. Gyakorlati tapasztalatom ugyan nincs az ultrahangos tisztítóval, a működési elvét azért ismerem. Figyeéembe véve, hogy a PV-k festés előtt nem voltak alapozva, sőt gyakran még rendesen tisztítva sem, szerintem jó esély van rá, hogy a festék elkezd lepörögni. A másik gond, hogy közben vízbe áztatod. Ez szépen beszivárog a résekbe és a rozsda elkezdi enni. Azt viszont már nem fogod tudni sérülés nélkül eltávolítani. Belegondolni is rossz, hogy a vasmag lemezeit eszi a rozsda, majd szép lassan szétfeszíti a motort. Láttam már ilyet.

 

Ha a motor koszos, nincs mit tenni, alaposan ki kell tisztítani. Sok mozdonyt láttam már, ami kívül szép volt, de a motor nagyon koszos. Ki tudja, milyen olajjal locsolgatták, abba beleragadt a por, minden szösz, a szénkefék pora stb. Majd e szépen kiszáradva egy kemény és ragadós réteggé állt össze. Ha ezt WD 40-nel fellazítod, egy darabig jó lesz, de aztán megint beáll az egész. Ha szeretnéd sokáig használni, marad a pucolás. Macerás munka, de megéri. Én az Előre motort ki szoktam venni a fülek megbontása nélkül. Ha kiszeded a csavarokat és leszeded a szénkefék kupakját, akkor a ház enyhe szétfeszítésével ki lehet venni. Nem ideális, de szerintem kevésbé kockázatos, mint a fülek hajlítgatása. Az Előre motort elég biztonságosan szét lehet szedni és negbízhatóan összerakni. a Pannónia már problémásabb, azt kétszer ugyanúgy nem lehet összerakni. Ha szét van szedve darabjaira, akkor én benznes papírtörlővel és fogkeféveé szoktam lepucolni, Ha kell, be is áztatom (nem a tekercseket). Koszoa munka, esetleg érdemes gumikesztyűt venni. Utána az elektromos kontaktusokat át szoktam polírozni, különösen a kommutátor tárcsát és a kerekek futófelületét. Aztán kenés, összerakás, próba, bejáratás. Ha a szénkefe nem tökéletes, azt érdemes kicserélni. Arra vigyázni kell, hogy a szénkefék és a kommutátor tárcsa környékére ne kerüljön olaj! Ha ezt egyszer megteszed, sokáig fog szépen menni, csak olajozni kell rendszeresen.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: ZésZoli (2852)
jgyurka Creative Commons License 2016.12.14 0 0 2853

Szerintem ne tedd :)

Előzmény: ZésZoli (2852)
ZésZoli Creative Commons License 2016.12.14 -1 0 2852

Köszi a segítséget!

 

Azon gondolkodom, bele lehet-e tenni kompletten ultrahangos mosóba mosószeres vízbe, vagy szalmiákszeszes kotyvába. Itt ami erősen kérdéses az a bádog felépítmény és a festett részek. Azok nem tudom, hogyan reagálnának. 

 

Szétszedni nagyon nincs "kedvem" a fülek hajtogatása miatt. Azt nyilván nem lehet sokszor megejteni. Azt inkább meghagyom a komolyabb szétszedés és újravezetékezés, egyenirányító beépítés esetére. Most csak játszanánk vele, az meg rendszeres karbantartást igényel fülhajtogatás nélkül, ha lehet. ;-)

 

H0, 00, Z modelleknél ez egyszerű. Szétszedem teljesen. mosószeres vízzel lemosom, megszárítom, összerakom, olajozás vagy zsírzás és kész. Ott nincsenek bádog alkatrészek és hajtogatós fülek. Ez nekem új terület.

 

Üdv.

Előzmény: jgyurka (2851)
jgyurka Creative Commons License 2016.12.14 0 0 2851

Szia! Én nagyon kevés biciklilánc olajat használok, kedves kis olajozó kannában van. És hát igen, minden hosszabb használat előtt cseppentek, néha még a vagonok tengelyére is.

 

Nekem megszorulásom akkor volt, amikor (bután) az átvezető fogaskerekek alá papír alátétet tettem, és olajat kapott. Eredetileg fém távtartók és perselyek vannak mindenhol, de lehet, érdemes megnézned, nem lett-e valahová papír, vagy filc betét beépítve, ami megdagadhat.

 

Ha meg lerakodások vannak a tengelyeken (motor, átvezető fogaskerekek), akkor lehet érdemes lenne szétszedni, óvatosan Brigéciollal, vagy valamivel megtisztítani, és úgy újra összerakni / olajozni. De ilyenkor simán törhetnek a fülek, kerekek, úgyhogy nem ajánlom, ha nem feltétlen szükséges.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: ZésZoli (2850)
ZésZoli Creative Commons License 2016.12.14 -1 0 2850

Sziasztok!

 

"Nem megy a mozdony" újabb fejezet:

 

Hosszabb játék után elkezdett nyikorogni. Ekkor kézzel tolva már érezhetően szorult.

 

Tavaly PV-Vonat topiktárs javaslatára WD40-el "kezeltem" a mozdonyt. Idén, amikor elővettük, Fleischmann modellvasút olajat használtam a kenéshez. Most van ez az állapot, hogy meg-megszorul és nyikorog. Kapott egy kis WD40-et. Ömlik kifele belőle fekete olaj, de könnyen mozog.

 

Hogyan érdemes ezt szakszerűen kezelni. Egyáltalán mivel érdemes kenni? Gyanítom, hogy a modellvasút olaj túl híg volt és elmászott a helyéről és ez okozhatta a megszorulást és kopást (feketeséget). Úgy tudom, hogy a WD40 sem alkalmas kenésre, mert elillan. 

 

Zsírozzam? Ti mit használtok? Zsírt elég nehéz lenne bejuttatni a megfelelő helyre a tengelyekhez.

 

Üdv.

ZésZoli Creative Commons License 2016.12.14 -1 0 2849

Szia GanzDMU!

 

Köszi a segítséget. Amúgy az a 24V-os irányváltó impulzus ártana egyáltalán? Nem egy borzasztó nagy feszültség. Hát! Egyelőre nem repülök rá egy 16V-os trafóra, hanem szétnézek, milyen megoldások léteznek ma 20-25V-ig, azután meglátom.

 

A modern labortápot is így találtam, de hát igen, nem kifejezetten tekergetésre van. Lehet, hogy készítek, vagy készíttetek valami megfelelőt.

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2843)
jgyurka Creative Commons License 2016.12.14 0 0 2848

Sziasztok!

 

Van értelme Pannónia motort "Előre motorosítani"? Nem a "PanEl" átalakításra gondolok, hanem a Pannónia gerjesztőtekercseinek a közösítéséről, hogy együtt működjenek. Persze az irányváltás lehetőségének lemondásával. Csinált már valaki ilyet? Van buktatója (túlhevülés, mechanika nyavalya, stb..)?

 

Köszönöm előre is, gyurka

a_hollo Creative Commons License 2016.12.14 0 0 2847

Szia, Kinázetre nagyon hasonlít Karika állomásához, ami a Temofeszten is kint volt. Azt egy KTSZ csinálta, megvan a doboza is. Szerintem ez is hasonló lehet. Nagyon hangulatos. Üdv, Ákos

Előzmény: Votom (2846)
Votom Creative Commons License 2016.12.13 0 0 2846

Érdeklődnék hogy bárki tud-e információval szolgálni a következö 0-ás bakterházról?

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.12 0 0 2845

Szia Zoli, persze paraméterek szerint jó lenne, csak ezt nem arra készítették, hogy "állandóan csavargassa" az ember, szemben egy vonatos játékhoz készült menetszabályzóval. Valószinűleg hamar feladná a poti. Üdv!

Előzmény: Törölt nick (2843)
jgyurka Creative Commons License 2016.12.12 0 0 2844

Sziasztok, én is végeztem egy mérést:

Piko FZ1, üresen 16.5V-ra állítva, mozdonnyal 13V-ra esett a feszültség, és 0.95A-t vett fel. Az indulóárama 1.5A volt.

Az adattáblán lévő 12V csak a megadott terhelés mellett érvényes (1.25 .. 1.5A). Jó nagy belső ellenállása van..

Erre azért is érdemes figyelni, mert alacsony áramfelvételű dolgokat könnyen le lehet égetni, ha abból indulunk ki, hogy 12V max feszültséget ad. Mert nem.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Törölt nick (2836)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.12 0 0 2843

Szia Zoli, szívesen!  Igen, a régebbi Märklin vagy Märklinhez készült (pl. Titan) menetszabályozók között lehet és érdemes keresgélni. Arra figyelni kell, hogy legalább 32VA-es vagyis 2A-es legyen. Egyre viszont vigyázni kell, mert az ilyen trafókkal ki lehet adni kb. 24V-os pulzosokat is a régi Märklin rendszerű irányváltók kapcsolására.

 

Egyenírányítani pedig két fontos ok miatt célszerű:

- a DC-re alakított mozdonyokkal sokkal jobban lehet játszni, hiszen a polaritásváltással bárhol s bármikor irányt lehet váltani,

- hullámos egyenfeszültséggel pedig sokkal szebben üzemelnek a motorok, kisebb feszültség mellett indulnak és kisebb a hőterhelésük is.

 

Üdv!

 

Előzmény: ZésZoli (2841)
ZésZoli Creative Commons License 2016.12.12 -1 0 2842

Ezt most találtam:

 

http://www.jofogas.hu/pest/Axiomet_Szabalyozhato_Tapegyseg_DC_0_30V__0_5A__57380905.htm?first=1

 

Nem egy antik vonathoz való táp, de a MERKUR árából kijön. ;-)

Előzmény: ZésZoli (2841)
ZésZoli Creative Commons License 2016.12.12 -1 0 2841

Köszi GanzDMU!

 

Hű! Ez nagyon fontos infó! Akkor le is mondom a rendelést. Az a baj a MERKUR-ral, hogy baromira híjján vannak az információ megosztásával mind a katalógusban, mind a honlapjukon (ott konkrétan semmi sincs). Abból indultam ki, hogy a rendszerük elvileg kompatibilis az antik vonatokkal. Ezek szerint csak a sínrendszerük. 

 

Igen, van PWM menetszabályozóm és egyáltalán nem muzsikálnak vele jól az ős H0-ás motorok. Nekem is ez a tapasztalatom. Máshol olvastam mást, de ott lehet, hogy kísérleteztek a frekvenciával is, amikor jó eredményt értek el.

 

Hát, ha már lenne egy AC menetszabályozóm, akkor felesleges lenne egyenirányítani, nem? A PV is AC. Ha belefognék antik vonatokba, azok is AC-vel mennek.

 

Mit keressek? Maerklin AC menetszabályozót? 

 

Üdv.

 

 

Előzmény: Törölt nick (2838)
ZésZoli Creative Commons License 2016.12.12 -1 0 2840

Szia József Gábor Papp!

 

Köszönöm, de valahogy az FZ1-re már nem vágyom. Nem egy mai biztonságos technika. Már nem adnám a gyermekeim kezébe. 

 

A védelme olyan volt, hogy simán addig hajtottam, hogy a háza is megolvadt. alufóliadarabokat vágtam vele, ceruzabelet izzítottam. Jó volt fiatalkoromban felfedezni vele a delej tulajdonságait. :-)

Előzmény: József Gábor Papp (2837)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!