Igen én is ezt gondoltam! De nekem lehet csak azért mondták hogy jól lehúzzanak! Csakhát annyira azért nem vagyok madár h ezt el is higgyem! amugy 96-os évjárat szóval ezuton szeretném megköszönni (mumtaz) kollegának a segítségét! Mondjuk így utólag belegondolva ez tényleg egyértelmű hogy az enyém az B1!:)
Ja és nem tudom biztosra h be van e kábelezve de mostmár ebben sem vagyok biztos mert ezt is az okos szerelők mondták akiket kérdeztem! "mondom évjárat:96 erre ők akkor biztos nincs"
A B' és B2 közti különbségeket kívülről eléggé szembe tűnően meg lehet állapítani. Egyrészt a B1 lököseinek felső részén/tetején van egy fekete műanyag, függetlenül az autó és a lökhárító színétől. A B2-é telibe fényezett.
A B1 fényszórója üvegből van és külön egységet képez az indextől, a B2-én átlátszó a "búra" és a fényszóró és az index egy házba van építve.
A külső tükrök formája is más, bár ezt leginkább akkor lehet észre venni, ha egymás mellett áll egy B1 és egy B2.
A hűtőrács kerete B1-en fényezett, B2-n króm
A B2 cuccok nagyrésze felmegy a B1-re és sokan csinálnak is az autóikon ilyen parasztfrissítést. Bár van pár dolog, amit nem cserélnek le. Pl. nagyrészt a lökhárító marad, de elsőként a hűtőrácsot és a fényszórót cserélik ki.
Nem jó a klímám. Hétfőn egész nap jó volt és kedden is, de kedd este már megint elkezdte. Ma vissza tudtam menni a klímáshoz és nem tudják hova tenni a hangot. Búgó/zörgő hang (nem kimondottan csapágy hang). Mondtam, hogy ilyenkor drasztikusan esik a motor teljesítménye. Erre mondták, hogy kb. 5 lóerőt visz el a klíma. Én mog mondtam, hogy az ok, de ez nálam annyi, hogy a Hegyalja utón már egyesig vissza kell váltani ilyenkor, hogy felküzdje magát. Nem tudtak mit kezdeni vele. Átmosták a "radiátorokat". Jó sáros víz jött ki. Utána elindulva megint jó volt a klíma, de csak pár kilométerig. Egyelőre nem tudtak mit kezdeni a dologgal. Jókívánságokkal szélnek eresztettek, hogy ha valami újabb hibajelenség mutatkozna, mennyek vissza. Addig járjak vele így.
A különbségek:
Mikor jó a klíma: - Kis mértékű teljesítmény csökkenés - Enyhe hang - Hűtővíz hőmérséklete 78 és 86 fok között (klíma nélkül 90 körül) - alapjárat normális - motorhang nem változik
Mikor rossz: - Marha nagy teljesítmény csökkenés - Baromi hangos, jól elkülöníthető búgó/morgó/zörgő hang (nem kimondottan csapágyhang) - Hűtővíz hőmérséklete felszökik 100 fokig is. - alapjárat épphogy normális, vagy sokkal az alatt (kb 500 ford./perc) - motorhang erősen változik. Olyan, mintha a motor alapjáraton erőlködne, hogy forgásban tudjon maradni. - Az ékszíj meg-meg csúszik, amit a kormány tekerésénél időnkénti elnehezedéséből érezhető.
Hűtőteljesítmény mind2 esetben jó. Kb. 5 fokos levegő.
Hát igen akkor kicsit bonyolultabb sajnos, ha nincs bekábelezve.
Hogy a műszerfalat le kellene venni az erős túlzásnak érzem, bár nem néztem utána gyárilag hol mennek ezek a vezetékek. Az ajtókba az átvezetés lábmagasságban megy tehát azt az oldalsó panelt kell leszedni, (meg a küszöbborítást hogy hozzá lehessen férni).
Ezenkívül az ajtók kárpitját meg a kesztyűtartót biztosan. Ettől jobban nem tudom minek kellene szétszedni.
'99-ben volt egy modellfrissítés, az az utániak a B2-k. A tiéd mikori évjárat?
Köszönöm a felviláositást. A vicc egyébként, hogy már elé rég óta gondolkoztam rajta, hogy mi lehet az alsó kijelzö, és ma mikor várakoztam az autoban, pont odasütött a nap, és akkor láttam a nagy eröteljes napfényben, hogy az bizony csak egy müanya boritás a rendes kijelzö alatt. Csakhát akkor már órák óta beirtam ide a kérdésemet. Akkor döbbentem csak rá hogy valószinüleg azért lehet ez igy megoldva, hogy méretazonos legyen a MID-del.
Szia! Sajnos nincs bekábelezve semmi az ajtóban sem de a kapcsolónak ki van hagyva a helye. De azt viszint nem tudom h B1 vagy B2 az enyém! Ezt honnan tudom megállapítani? Miért mondják hogy meg lehet csinálni de szét kell bontani az egész műszerfalat? Valóban szét kell bontani? Nem lehet a kábeleket máshol behúzni?
Hát már hogyne lehetne, egy ismerős B Corsába rakott elektromos tükröket.
Ki kell nyomozni hogy mennyire van előre bekábelezve az autó hozzá. A bal belső kilincsnél ott van-e egy jelenleg nem használt csatlakozó. Illetve a tükröknél.
A legegyszerűbb eset ha minden ott van, mert akkor csak be kell pattintani a kapcsolót + a tükröket kicserélni. A tükörház meg a fényezett burkolat maradhat is, át lehet tenni a motorokat a manuálisba.
Arra vigyázz, ha bontós tükröket nézel, hogy a B1 és a B2 Veki tükör formája különbözik!
Kérlek benneteket segítsetek nekem egy nagy probléma megoldásában,mert ugy néz ki a dolog hogy a márkaszervizben is satu hülyék az emberek vagy csak engem néznek annak na mind1 nem siránkozom tovább inkább leírom a gondjaimat: 1.7TD ISUZU VECI, manuális külső visszapill tükörből szeretnék elektromosat és fűthetőt!MEGOLDHATÓ???????Már annyi mindenen gondolkoztam hogy hogyan lehetne összehozni és már annyi mindenkit megkérdeztem Húgomtól a márkaszervizig de semmi megoldás! Remélem köztetek van olyan ember aki nem mondja az hogy:"jól van az úgy ahogy van":)
Még annyit felejtettem el az előbb írni, hogy nekem sárga csatis kijelzőm van (amikor olvastalak eszembe is jutott, hogy említette a bontós), ezek szerrint amit a bontós mutogatott szürke csatis. Leírásod alapján bele is feszegetném ezt a szürke csatist, de nem lehet kipróbálni, ha meg pixelhibás nem veszi vissza! Akkor meg adok egy pofont a sz@rnak. Sümegen legalább 10 nap beépítési gari van.
Igen, erről már volt szó. Az az alsó része a TIDnek, az csak egy műanyag lap, itt jobban látszik: http://bcweb.hu/display.htm . Semmi funkciója nincs.
Valszeg azért van így megoldva, hogy ugyan olyan méretű legyen az egység, maga amit beépítenek a műszerfalba, mint a DID.
Hiába raksz bele egy TIDes kocsiba egy DIDes kijelzőt, attól még érzékelől nincsenek kiépítve a verdába, tehát infot csak ugyan úgy a külső hőmérsékletről kapsz.
A bcweb pont ezt árulja, utólagos opel board computert, aminek ügye a kijelzője a DID.
Nem tudnád lefotózni hogy egész pontosan milyen az az alsó kijelző? Én spec még nem láttam külön alsó kijelzőt vectrában, és lehet nem vagyok egyedül, szóval talán úgy könnyebb lenne beazonositani.
Ha MID-ed lenne akkor teljesen egyben lenne az egész Tehát: 1. kép TID 2. kép MID
Honnan tudom meg hogy nekem belehet-e tenni a MID-et. A te leirásod alapján nekem TID-em van. A MID tulajdonképpen a BC nem? Tehát a fedélzet computer. Valamint még arra sem sikerült egyértelmü választ kapnom, pedig kérdeztem már itt is, hogy miért van két kijelzö? Tehát ugye nekem kijelzi az idöt, dátumot, rádiót, hömérsékeltet, és mindezalatt van egy kicsit kisebb kijelzö, talán kevesebb soros, ami soha nem mutat semmit. Ha MID lenne akkor oda is kerülne ifnormáció? vagy miért van ez?
A mostani kijelzőmben elég sok pixel hiba van (a legfelső sor nem olvasható, és az alatta levő - itt ír ki mindenféle számértéket - is nehezen), ha végre bekerül egy jó, akkor ezt szétkapom amennyire lehet, kíváncsi vagyok erre a szilikonos dologra...
Ebből kiderült, hogy rosszul írtam, és MID kijelzőm van, de azt még most sem értem, miért kell egy opel bontós szakinak szétbontani a műszerfalat ahhoz, hogy rájöjjön a különbségre?? És a bontóban nem rossz, csak használt kijelzőt szeretnék venni.
Vazze, hogy mi??? :))))) - ez asszem teljesen igényeket kielégítő válasz volt :D
Mondjuk a tapasztalatok alapján a használt is ugyan úgy nagy esélyel pixel hibás lesz 1-2 éven belül. Nekem néha "csak" 3-4 pixel nem látszik néha meg vagy 8.
Ja klíma még mindig jéhideg, bár 70ezerért legyen is az. A főtengej jeladó csere óta pöcre indul a verda, csak az a fránya vezérlést kéne cserélni a kopogásjelző elektronika miatt, de most nincs 60 rugóm (illetve inkébb nyralás). A fogyasztást kicsit sokallam még mindig, klímával vegyesbe 8,5 - jó mondjuk szeretem neki nyomni városban is. De klimával, országúton sem tudtam 7,3 alá menni (1.6 os tól nekem kicsit csok - lehet az elektronika hiba miatt van).
Most készülünk Görögbe, kb 2600-2700 lesz a mászkálásokkal együtt, jó kis kihívás lesz mind kettönknek :)
Előtte egy futóműbeállításra azért elviszem a Vecit, valakinek ismerős Pesten (Újpest - Angyalföld) ? vagy ajánlott szaki? - aki csinál is a kocsival ilyen címen valamit érdemben?
Nem kell azért annyira megijedni. A kis kijelzős a TID (Triple Info Display), a nagy teljes kijelzős a MID (Multi Info Display). De korábban már le is írtam a kettő közti különbséget
a MID (Multi Info Display), ami kijelzi a pillanatnyi fogyasztást, az átlagsebességet, a tankban lévő üzemanyaggal (a jelenlegi átlagfogyasztással) megtehető utat. Az autó gyártási évétől és felszereltségétől függően Check Control funkció esetén kiírja a kijelzőre, ha kevés az olaj-, hűtőfolyadék-, ablakmosó folyadékszint. Automata váltó esetén kijelzi, ha probléma van. Kijelzi az tompított fényszóró, vagy a féklámpa hibáit, illetve gyári xenonos változat esetén a xenon meghibásodását.
A MID-nél létezik a sárga, 26 pólusú és a szürke, asszem 32 lábú csatis. A szürke az újabb és ez tudja a xenont is. Nekem gyárilag sárga csatis volt és szürke csatis vettem. Simán be lehet tenni a szürke csatist is, de szerezni kell bontóban szürke csatit. Én nem kaptam, viszont a lábtávolságok megegyeznek pl. a PC-k floppy vagy ide csatijainak lábtávolságával. Szereztem floppyhoz valót (bár több láb van rajta) és azt kötöttem be a régi sárga helyett. És működik rendesen.
Meg ügye van a 2 meg a 4 soros. A 2 soros csak külső hőmérsékelt meg időt tud, a 4 soros meg átlag sebességtől kezdve, az üzemanyagszintig elég sok infot tud kezeleni, de persze elengedhetetlen hozzá a különböző érzekelők a kocsiba.
Asszem abban sincs összefüggés, hogy most a 4 soros az szürke a 2 meg a sárga csatis, de lehet tévedek.
A 10e az tényleg jó ár, áltatlában (Vatera, Sümeg) 13e szokott lenni.
Hétfőn voltam opel bontóban (az M0-ról szigethalmi leágazástól úgy 500 m-re pest felé). Volt nekik B Vectrához nagyképernyős (TID) komputer kijelzőjük (meg is mutatta) 10 E pénzért - Sümegen sem olcsóbb! - és 3 E-ért beszerelést is vállaltak szerelési garival, vagyis ha rossz lenne a beszerelt (mondjuk pixel hibás...), vissza az egész, nem kell fizetnem, csak az időm ment rá. Ez ugye így rendben is van, tehát nekiláttak. Kb. 20 perc múlva jött a ember, hogy sajnos mégsem tudják megoldani, mert (legalább) 2 féle nagyképernyős kijeltő létezik B Vectrához! Különböző a csatlakozójuk.
Ha én akarom beszerelni odaadta volna simán, hogy ez tuti belevaló, a pénztárnál meg nagybetűkkel írva, hogy nem vesznek vissza!!!
Az hogy van, hogy egy opel bontóban a szaki nem tudja, hogy a 13 éve forgalomba lévő típushoz többféle kijelző létezik???
Csak zárójelben jegyezném meg, mikor a Balatonon nyaraltam terven kívül beugrottam Sümegre. Kijött a szaki, szemrevételezte a kijelzőt, és azt mondta, most nincs, de 2-3 hetente hívogassam őket. Előbb-utóbb lesz. Ahogy elnéztem a tulaj (vagy főnök) számítógépén jóféle progi volt "robbantott" rajzokkal, és korrekt adatokkal. Ha valóban több féle TID kijelző létezik a Vectrámhoz, ugyan miért nem adta meg az adatokat, hogy amikor telefonon érdeklődöm, el tudjam már mondani mit keresek???