Segítséget szeretnék kérni. Van egy Ford Maverick 2,7-esem. Lehet, hogy nagyon amatőr a kérdésem, de nézzétek el, nem vagyok autószerelő. Sőt, akiket kérdeztem, ők sem tudtak eddig válaszolni. Szóval. Azt már tudom, hogy 4 kerék meghajtásba 40 km/h-ig menet közben is kapcsolható. Ehhez kell a kuplungot nyomni, vagy anélkül is kapcsolható? Eddig mindig nyomtam, nem mertem kipróbálni anélkül. Ehhez kapcsolódik a felező használata. Ezt is lehet menet közben kapcsolni, vagy csak álló helyzetben? Itt is kell a kuplung használata? Kivenni felezőből szintén álló helyzetben, vagy lehet menet közben is? Még egy kérdés. Ha 4 kerék meghajtásban van az autó, akkor mekkora maximális sebességgel lehet közlekedni?
Nem szeretném tönkretenni, ezért kérnék hozzáértő segítséget.
Nissan patrol 3000di 2001-2003közötti évjárat vásárlásán gondolkodom nem ismerem az autót.Szeretném a véleményeteket kérni az autóról pozitív,negatív dolgok minden érdekel,fogyasztás,hibái mire kell odafigyelni vásárláskor.Elöre is köszönöm a segítséget !
Köszi, legközelebb kipróbálom. Nekem eddig úgy oldódott meg, hogy lehúztam a negatív sarut és visszatettem. Gondolkozom hogy veszek gyorskioldós sarut, hogy asszony is meg tudja csinálni ha egyedül van :P Újra kell indítani mint a számítógépet.
Igen sajnos az is olyan hogy 3-400e egy normális komplett szerelés, kell üzemanyag vezetéket húzni neki, stb. Webasto-t lehet bontottat mondjuk Passatból, de az sem olcsó. Ezért (is) döntöttem az elektromos mellett, mert az autó már nem ér annyit, hogy az ára harmadát ráköltse az ember, ha eladnád az autót akkor az állófűtésért nem kapsz semmit.
Nem tudom, hogy hasonló-e a hiba, de az enyém mikor indítanék és teljesen végigviszem ütközésig a kulcsot akkor csak kattan egy nagyot valami és nem csinál semmit az autó. Mikor indítani akarom akkor csak szép óvatosan fordítom a kulcsot és kb 1 mm után indul a motor. Tehát nem fordítom ütközésig. Nálam így működik.
Nincs mit. Ha veszel Defa fűtőt: a fagydugó helye a TD27 blokkon NEM a betét leírásában megadott hely! Vácon vagyok, ha a közelben vagy és kell infó nálam megnézheted vagy kérdezz :P Fotózni sajnos lehetetlen mert nem látszik jól és nem fér be jobban a kezem.
Vannak más előmelegítők is! Én nem mertem megvenni a magyart, valahogy jobban bízok a skandinávokban, maguknak csak nem csinálnak szemetet :)
Nekem van előmelegítőm, egy DEFA rendszer. Néhány szóban: melegíti a blokkban a hűtőközeget, egy merülőforralóhoz hasonló betétet kell az egyik fagydugó helyére szerelni. Előnyök: látványosan könnyebb az indítás a nagy hidegben, nem szenved, az akku mindig csontra feltöltve, az utasteret is tudja fűteni. Hátrányok: iszonyatos sokat fogyaszt, készülj fel meglepetésre áramszámlán. Amikor nem figyeltem oda, hirtelen majdnem 20e-rel lett több a fogyasztásunk, azóta odafigyelek. A rendszernek több része van: motor fűtőbetét, vezérlő, akkutöltő, időzítő, utastérfűtő. Nekem mind megvan, a vaterán vettem töredék áron. A villany ára miatt most már minimum fokozaton, utastér fűtés nélkül használom, amíg nagyon hideg van. Egyébként csak az akku töltés megy éjszakánként, nyáron egyáltalán nem dugom be.
4H- 4kerékhajtás, max 40km/h-ig lehet kapcsolni menet közben. én álló helyzetben szoktam
mivel a terranoban nincsen középső differenciálmű és az első/hátsó kardán mindig azonos sebességgel forog csak hóban sárban szabad használni, a lényeg h a "különbséget ki tudja forgni a kerék", ne feszüljön be
4L- 4 kerékhajtás felezővel, csak álló helyzetben szabad kapcsolni és max 40km/h a megengedett, szakadékból kiálláskor, kamion vontatásakor ajánlott
kikapcsoláskor tolass vagy 4-5-6 métert h rendesen oldjanak az első agyak
Mivel soha nem volt még kapcsolható összkerekes autóm, és midőn sok hozzáértő eskü alatt ígéri a nagy havazást, pár sorban vázoljátok nekem hogy miként célszerű használni ezt a "2H-4H-4L" című kart? Mit lehet, mit nem, menet közben, álló helyben, mennyivel mehetek, kanyarodás, hátramenet, stb.?
Nem szeretnék ugyanis nagy pusztítást végezni a hajtásláncban!
Tudom bugyuta a kérdés de bevállalom, minthogy kátr okozzak magamnak.
én hanyag módon csak rátettem a sarut nem húztam meg, elsőre indított másodjára vmi letiltott, nem csinált semmit saru le, saru vissza meghúz és minden faszs, ez 2x történt meg velem, ennél többet nem tudok elmondani kérem kapcsolja ki
nem fejeztem be a mondatot... Kontakthiba vagy a motorvezérlés valami biztonsági része tilthatja le az önindítót? Annyira véletlenszerűen jött elő hogy nem tudom mi lehet az oka. Nem ez volt az első indítás, sőt kb 20 perccel előtte teljesen rendben volt, melegen járt. Parkolás, gyógyszertár, utána se kép se hang a parkolóban.
Sziasztok, következő történt. Ma a második alkalom, előző novemberben volt. Gyújtás ok, ráfordítom és nem indít, cserébe mindent áramtalanít és elötétedik, mintha reset gombot nyomnék. Riasztó szólna (szerintem, nincs bekötve a sziréna), a visszajelző LED villog. Ezután semmi nem történik, mintha halott akku lenne benne. Bikázókábellel rákötöttem másik autóra, akkor izzított de - máshogy nem tudom megfogalmazni - nem adott áramot az önindítónak, csak hallottam kattant a relé de semmi.
Akkusarut lehúztam, vártam kb 30 másodpercig és visszaraktam, erre szépen elindult, mintha "újraindult" volna és minden rendben. Ezután a Defa rendszerem nem kapott áramot, újra le kellett húznom a sarut és most minden ok.
köszi, elég szar hogy pont a 3as és 4es fokozat határán van az 50-es tempó, folyton fel-le kell váltani ahogy a forgalom ritmusa adja, 45-nél már vissza kell 3asba mert rezonál, 53-nál már asszony vált fel 4esbe mert zavarja a magas fordulat.
ez teljesen normális az enyém is ilyen, mivel soros 4es motor és 1000-1200 fordulaton nincs használható nyomaték főleg 4 esben ne csodálkozz, ha V8 lenne benne 600NM-el akkor poroszkálhatnál 5ösben is 1000rpm-en:)
Sziasztok, mit lehet tenni a következő ellen: 1996-os Ford Maverick GLX, vagyis első generációs Terrano 2 , 2.7td téglalámpás autónk van, normál városi forgalomban használjuk. 3-asban elég magas fordulat (1200-1300 körül talán) kell az 50-es tempóhoz, ez a hangja miatt picit zavaró. 4-es fokozatban viszont annyira leesik a fordulat hogy elkezd a kardán környékén rezonálni és csörömpölni, majdnem a fulladás határán van a motor. Engem nem zavarna ha 3asban kéne menni, mert a rezonálás jobban idegesít, de a feleségemet sehogy sem tudom rávenni, hogy ne váltson tovább 4-esbe :( Alapjárat a kéziköny szerinti 720-730 amikor bemelegszik. Kétlem hogy ez lenne a váltó gyári áttételezése, akkor mindenki szívna ezzel nem? Nektek hogy megy a városban?
Pedig nagyon bíztam benne,hogy ez lesz a hiba,mert alapjáraton üresben a váltókart jobbra vagy balra szélsőhelyzetbe kitolva úgy remeg,mint a húsvéti kocsonya.
Ja...ismerős a történet.Unixnál a GOM103,Bárdinál a JRU103 7 Ft-ért majdnem stimmel.Csak a furat és a csavar van picit máshol,meg szűkebb is.Azonban a Sasic 9002579 az pont megegyezik a gyárival és 54 helyett "csak" 20 Ft volt.De,hiába......lsd.:előző hsz.-om!