Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 10385

Arról tudtok valamit, hogy Szepest összekapcsolaták-e az új 481-es úttal, vagy le se sz*rták, mint Pallag és a 354-es esetében?

marky-511 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 10384

a trolivezetéket viszont ott tényleg meg kell oldaniuk mivel, ez az öngyilkosos alagutas dolog amit valaki megemlített a vasúti felüljáróknál is megbukott, akkor nem lehetne híd :D

Ennyire azért nem egyszerű. Továbbra sem tudom, mennyire biztos a tiltás, de sokan mondják. Viszont visszamenőlegesen nehéz betartani. Nem fognak elbontani felüljárókat miatta, de újakat már nem építenek meg ugyanolyan feltételekkel. Ugyanolyan ez is, mint az akadálymentesítés. Az új építésű intézményeket úgy kell kialakítani, a régieket nem feltétlen kell átépíteni. Pláne, ha kivitelezhetetlen.

 

Egyébként azon se lepődnék meg, ha később a Mercik trolipótlónak állnak be. Úgy sincs elég csuklós troli, plusz azokra a viszonylatokra nem érvényes az alacsonypadlós kikötés.

Előzmény: Caf 518 (10383)
Caf 518 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 10383

Hát igen, az más kérdés, hogy itt miért drágább minden de hagyjuk is ezt, a földfelszín alá süllyesztés szerintem amúgy nem jó ötlet, a trolivezetéket viszont ott tényleg meg kell oldaniuk mivel, ez az öngyilkosos alagutas dolog amit valaki megemlített a vasúti felüljáróknál is megbukott, akkor nem lehetne híd :D vonatok felett, aki öngyilkos akar lenni nem vezetékre fog ugrani az biztos annyi aggregátoros solaris amúgy sincs, hogy kitudják adni az 5-öst, illetve nincs annyi ikarus, sima solaris meg maz de még ziu se hogy a 3-ast és a 4-est teljesen ellássa. 

 

A 19-es volt idő mikor 8 percenként közlekedett mióta DKV van és szólósítás azóta vonultak át az emberek a 25-ösre mert ott gyakorlatilag majdnem minden második járat csuklós akkora forgalma lett. 

 

21-es : és mi lenne ha a 21-es teljesen átalakulna ? pl. Nagyállomás -Wesselényi utca - Szent Anna- Klaipeda - Burgundia - Csapó utca - Nyíl utca - Füredi - Balmazújvárosi út (Auchan) - Nyugati Ipari park - Kishatár utca (oda lehetne tenni valamilyen ellátó rendszert a 42-esnek úgysem ártana). 

 

16-os: A 16-os Dobozi lakótelepes betérés után - eredeti útvonal a teváig de körjáratban visszajönne - utána érintené az Augusztát, a Főépületet és a Klinikákat körjáratba. 

 

20-as: Új, lenne egy 20-as járat Doberdó - Böszörményi - Segner - Hatvan utca - Bethlen utca - Hunyadi - Rákóczi - Burgundia- Klaipeda-Sumen - Mikepércsi út - Ozmán utca 

 

27-es: úgy mint régen csak tovább jönne a Kossuth utcán majd Klaipeda-Szent Anna - Piac - Széchenyi és vissza mint eddig. 

 

38-as: Alsó és Felső-Józsát összekötné majd Böszörményi - Békessy - Dóczy - Klinikák - Pallagi út - Teva  így lenne józsa - egyetem, teva kapcsolat. 


 

 

Előzmény: marky-511 (10382)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 10382

A 19-esre arra gondoltam, hogyha nem elírás a szabadnapi menetrend fél óránként durva lenne ha két ünnep között csak úgy menne.

Szerencsére csak pár napig van így. Lehet, nem lenne kihasználtabb sűrűbb menetrenddel, mivel sok munkahelyen szünet van két ünnep között (most speciel nekem is).

 

A rakovszky utcán ott a 19-es meg a 4-es troli illetve visszafele az 5-ös a 21-es nem sokat nyom ott se a latba

Ott van még a 16-os is, de az is kb. annyira fajsúlyos mint a 21-es. Jó ha a Dobozi ellátását javítják, de a Rakovszkyt nem kell elnépteleníteni. A Benedek térnél azért szokott le/felszálló lenni. De csúcsidőben bukás a Rakovszky-n közlekedni, a 19-es követésén is meglátszik ha sokat vesztegel.

 

Szerintem a földfelszín alá süllyesztés megbukott

Van rá esély, nem is kicsit, de szerintem nem bukott meg végleg. Nem az elképzeléssel van gond, hanem azzal, amennyibe kerül. Szerintem a harmadával kevesebből is megoldható lenne, ha nem vándorolna a költségek egy része zsebekbe.

 

de így a buszpályaudvar vagy a konténerpályaudvar helyére megy és azt átteszik máshova

Több pályázat is azzal tervezett, hogy a vasúti vágányok fölé építsék az állomást, az se rossz elképzelés.

Előzmény: Caf 518 (10378)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 10381

Most is beállhatna igazán pár civisroncs szoló helyett.

Előzmény: Joe0401 (10379)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 10380

Remélem, hogy nem.

Előzmény: Joe0401 (10379)
Joe0401 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 10379

Felröppent a pletyka, hogy Budapesten fognak kikötni...

 

Vajon igaz?

Előzmény: Caf 518 (10378)
Caf 518 Creative Commons License 2017.12.26 0 1 10378

A 19-esre arra gondoltam, hogyha nem elírás a szabadnapi menetrend fél óránként durva lenne ha két ünnep között csak úgy menne. 

 

A rakovszky utcán ott a 19-es meg a 4-es troli illetve visszafele az 5-ös a 21-es nem sokat nyom ott se a latba, azért lenne jobb mert a 21-esel el lehetne érni olyan területeket is mint pl dechatlon, mömax, másik lidl, kika, metro amiket  a 43-as csak részben ér el. 

 

Szerintem a földfelszín alá süllyesztés megbukott, ezt hiába is akarná erőltetni a városvezetés a kormány mint látható nem engedi,de így a buszpályaudvar vagy a konténerpályaudvar helyére megy és azt átteszik máshova, vagy marad a régi színvonaltalan helyén vagy a postát paterolják ki esetleg ? és annak a helyére építenének valamit a buszoknak ? 

 

a rijekai merciket pedig pár vacak szóló helyére benyomhatnák. 

Előzmény: marky-511 (10377)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 10377

Nem tudom amúgy miféle bazári járatot akarnak csinálni a 19-esből, amúgy 11Y szintjére süllyesztik lassan....

Mire gondolsz?

A menetrend egész tűrhető, volt ennél rosszabb is, amikor 40 percenként közlekedett, elég nehezen volt megjegyezhető a menetrendje.

Az, hogy az utasszám függ, nagyban köszönhető annak, hogy alig láthatunk rajta csuklós buszt, a Volán idejében legtöbbször csuklóssal közlekedett.

 

A 21-es amúgy mehetne a dobozi lakótelepre betérve auchan járat helyett úgy hátha lenne rajta valaki.

Sokat nem dobna rajta. A szolgáltatóváltás után egy ideig óránként közlekedett, akkor is elég volt rá egy Plasma midibusz.

Az Auchan járat, ameddig fizet érte az áruház, addig maradni is fog. Persze közlekedhetne sokkal jobb útvonalon is, pl. a Tócin átvezető A1-es sokkal jobb volt a mostaninál, meg a Doberdórót érintő A2 is.

A Dobozis betérés nem biztos hogy annyira szükséges; egyrészt ott a 43-as, másrészt a Rakovszky-t se kell tömegközlekedés nélkül hagyni. A 2-es 5-ös betérítése is inkább azért vált szükségessé, hogy reggel ne álljon ott hosszú percekig a dugóban. Ha normalizálódik a forgalma (pl. miután teljesen elkerülheti Debrecent a tranzit forgalom), a Rakovszky utcai részt is lehetne ismét használni, persze nem a Dobozi rovására.

 

ha jól emlékszem van egy olyan kitétel mikor a volánt kigolyózták, hogy kizárólag alacsonypadlós jármű lehet nem ?

Papíron. A gyakorlat sokszor más. Amikor az 1-es villamost jó pár éve pótolni kellett, hirtelen visszakerült pár ex-HV-s busz a városi flottába. Eredetileg az 1-es pótlására lettek beizzítva, de a Városháza előtt sokaknak nem tetszett volna, így inkább beállították normál forgalomba. Már ott bukott a beígért alacsony padlós közlekedés, a Mercik már nem osztanak, nem szoroznak.

 

De arra azért kíváncsi leszek, hol közlekednek, mert ha kénytelenek áttervezni a buszállomást, lehet, nem is lesz szükség a nagy terelésre.

Előzmény: Caf 518 (10376)
Caf 518 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 10376

Nem tudom nem-e elírás az a szabadnapi menetrend mert tanszünet munkanapi menetrend is kint van a narancs színű kis ideiglenes menetrendeken, a honlapon aki a híreket frissíti már nagyobbat is bakizott ennél, ez még belefér. 

Nem tudom amúgy miféle bazári járatot akarnak csinálni a 19-esből, amúgy 11Y szintjére süllyesztik lassan.... 

 

A 21-es amúgy mehetne a dobozi lakótelepre betérve auchan járat helyett úgy hátha lenne rajta valaki. 

 

Kérdés a debreceni Merci---- evo--- buszok itt nem is közlekedhetnek ebben a kivitelben ha jól emlékszem van egy olyan kitétel mikor a volánt kigolyózták, hogy kizárólag alacsonypadlós jármű lehet nem ? Ez pedig nem az. 

marky-511 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 10375

Sok megállóban van kint narancssárga ideiglenes menetrend. Csak autóból láttam, nem olvastam el mi van rajtuk, de legalább van tájékoztatás.

Előzmény: ckg471 (10374)
ckg471 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 10374

Én csak arra leszek kíváncsi hogy ezek a módosított menetrendek ki lesznek-e helyezve a megállóhelyekbe vagy sem... Nem a szabadnapi menetrendet kellett volna alapul venni hanem a tanszüneti hétköznapi menetrendet és ahhoz képest ritkítani ott, ahol szükség van rá. 

Előzmény: vanyi94 (10368)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.25 0 0 10373

Nem hiszem hogy a Nagyállomásig vinnék, a Nagyállomás - Segner tér összeköttetés elég jó, kár növelni a párhuzamosságot. Pláne, hogy csúcsidőn kívül óránkénti a követés.

Előzmény: Econell99 (10372)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 10372

Ez igaz. De ha a Nagyállomásról indulna a 13-as is, akkor szerintem egymás kiegészítői lehetnének a Nagyállomás és TEVA között.

Előzmény: marky-511 (10371)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 10371

Azokat nehezebb is lenne összehangolni, más közönséget szolgál ki. Se a diákokkal, se a TEVA dolgozókkal nem lenne jó kitolni, a pallagi lakosok csak a kisebbik részét adják az utasoknak, hétvégén azért tűnik úgy, mintha nem is ugyanaz a viszonylat lenne.

Előzmény: Econell99 (10369)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 10370

Vagy sokszor 5 perc sincs.

Előzmény: Econell99 (10369)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 10369

Jelenleg a 10-13 összehangolás sincs. Van amikor elmegy 2 csuklós 13-as, aztán 5 perc múlva jön a 10-es. Vagy fordítva. Aztán az egyiket nem használja senki se. Ez általában a 13-as. Oké, hogy ott a diákokkal van forgalom a sugárút nélkül is, de ha már ott megy el, akkor már lehetne értelmesen is közlekedtetni.

Előzmény: marky-511 (10367)
vanyi94 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 10368

Azért a december 27-29-e közti sűrített szabadnapi menetrend az elég ritka követést eredményez ....

A 44-es nincs besűrítve semennyire sem... Hajnalban be kellett volna 30 percenkéntire, csúcsban meg 20 percenkéntire...

A 19-est 6-18 közt 20 percenként kellene járatni, mert ez így levés lesz.

A 41-est hajnalban sűríteni kellene, mert a Kinizsi nyomdától 6:45-ig csak óránként lesz busz, ami elég kevés ...

A 3/3A és a 5/5A trolikat 6-8 és 13-17 közt 12 percenkéntire kellett volna sűríteni.

A 10/10A/10Y járatokat csúcsban 20 percenként kellene járatni.

A józsai járatoknak csúcsban 30 percenként kellene járatni ....

Össz-vissz ennyi hiányosságom van a két ünnep közti menetrenddel.

marky-511 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 10367

A 14-es óránként közlekedett, és akkor sem volt éppen tele. Kb. mint a mostani 11-es, csak legalább nem kerülte meg a fél várost.

 

A 26-os viszont bőven ki volt használva, jobban össze kellett volna hangolni a 10-essel, hogy ne egymást kövessék az Egyetem sgt-n. De nem kell feltétlen a 26-ost újraindítani, csak legyen ismét összeköttetés az Egyetem sugárút és a Tóci között.

 

Más: Újratervezés alatt a debreceni főpályaudvar

 

Konkrétumot nem említ, de ez vajon jelentheti azt, hogy kukázzák a jelenlegi koncepciót, és más pályázatot fogadnak el? Nem vagyok a mélyépítésű állomás ellen egyáltalán, de nem biztos, hogy a város megengedheti magának. Az meg nem hiányzik, hogy évekig a felásott Petőfi teret kelljen kerülgetni.

Előzmény: Econell99 (10366)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 10366

De a 26-os tényleg fontosabb lenne. A Tóci miatt is.

Előzmény: Econell99 (10365)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 10365

Inkább mindkettő, szerintem.

Előzmény: marky-511 (10364)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 10364

A 14-es se a kihasználtságáról volt híres, az Egyetem sugárútról sokkal inkább egy 26-os hiányzik.

Előzmény: Econell99 (10362)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 10363

A Böszörményire meg a 28-as. Csak nem jut rá busz.

Előzmény: marky-511 (10361)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 10362

Szerintem a 15(Y)-ra az Egyetem sugárút lenne a megoldás 14-es pótlásként.

Előzmény: marky-511 (10361)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 10361

Vannak időszakok, amikor egész tűrhető a kihasználtsága (értsd: már nincs ülőhely), így ezt az útvonalat is meg lehetne tartani részben. De mint mondtam, nagyobb átszervezés kéne, mert a 11-23-23Y csoportból túl sok közlekedik feleslegesen, vagy rossz útvonalon. A 15-15Y se túl kihasznált a Böszörményi úti szakaszon. 

Előzmény: Econell99 (10360)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 10360

A mai 23-as nem sokat mentesít az Egyetemen. Most is nulla a kihasználtsága. A módosított 16-os sokkal többet érne.

Előzmény: marky-511 (10359)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 10359

A régebbi 40-es útvonalát is meg kellene tartani, ami nagyjából a mai 23-as. Nem a legkihasználtabb, de segít valamennyit az egyetemek környéki zsúfoltság csökkentésében.

A 16-os "3E-sítése" már elég régi téma, én is felvetettem, de ugye nem mi döntünk. Biztos a DKV is meglépné, ha a képviselők hozzájárulnának, vagy ha elegendő lenne a járműpark. Sok itteni elképzelés akkor lehetne megvalósítható, ha rendelkezésre állna kb. 200 busz.

 

A 21-es legalább a Balmazújvárosi - Füredi úton kihasznált lenne. Ha már a 42-eshez a NYIP-ig közlekedik, más végállomást kell adni a 21-esnek. Korábban már említetted Kismacsot, az is egy lehetőség. De mehetne az ITK-ig, vagy az új út elkészülte után az ITS-ig. Esetleg ez mehetne 21-21Y-ként.

Előzmény: Econell99 (10358)
Econell99 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 10358

A 23-ast én is Doberdó nélkül gondoltam. Teljesen felesleges most is. A Sámsoni út-NYIP között úgy közlekedne, mint a régi 23-as (akár Déli kapu felé a Baksay helyett), csak a NYIP után továbbmenne a Vincellérre. Amúgy is kellene neki egy decentrum, a Vincellér több, mint tökéletes lenne.

 

A 23Y-nek is kellene egy hard-reset. Szerintem többet érne az, ha a Diószegiről indulva a Lahner utca felé menne, majd utána menne a Veres Péterre, utána a Júlia-telepre bemenne. Így egy viszonylattal lefedhetető lenne a déli városrész-Egyetem kapcsolat. De még forgalmasabb lehetne, ha a Klinikát, TEVÁ-t és Augusztát is érintve menne a Doberdóra. 

 

16-os: Baksay utcáig ugyanaz, csak Dobozi betéréssel, mindkét irányban, utána a Nagyerdei körút déli részén menve érintené a Főépületet és Klinikát is, majd a TEVA után továbbmenne az Auguszta felé a Doberdóra. Így végre megoldódna a Dobozi-Egyetemváros kapcsolat. A 43-assal összehangolva így kb. 15 perces követés lenne a Doboziról a Nagyállomásra.

 

A 21-esben viszont nem látok sok lehetőséget. Erre várom az ötleteket.

Előzmény: marky-511 (10356)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 10357

Ez csak akkor lenne problémás, ha állna a megállóban egy 3-as, és egy 4-es el akarna haladni mellette. Ugyanaz lenne, mint a Mechwart-nál.

 

De ugyanez le fog játszódni a Csokonai Színház megállónál is, csak épp a buszöböl hiánya miatt.

Előzmény: S6tech (10353)
marky-511 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 10356

A jelenlegi helyzetben Tóci-Auchan-Balmazújvárosi út kapcsolatra nem nagyon van más alternatíva.

Bármit oda lehet tenni, mert jelenleg (illetve kb. '90 óta) nem közlekedik a "Derék utcán túlra" semmi. A 23-ast viszont sokféleképpen meg lehet hosszabbítani. Lehet a Doberdótól is, vagy el lehet felejteni a Doberdó utca - Füredi út szakaszt, és lehetne Vincellér utca - Júlia-telep az új útvonal.

A 23-astól függetlenül is összeköthetné valami a Böszörményi utat a Vincellér utcával, akár a 21-es is.

 

Igazából még azt sem lehet mondani, hogy olyan nagy tragédia lenne, ha a mai 11-es keleti vége megszűnne.

Tényleg nem, a Csigekert utca - Szabó Lőrinc utcai szakaszt leszámítva semmi újat nem nyújt. Sokszor összefutok vele, legtöbbször csak pár ülő utas van. Különösen vicces ez, amikor csuklós közlekedik rajta. Tudom, hogy nem arra a viszonylatra szánták, hanem átkerült 15-ösről, de akkor már közlekedhetne értelmesebb útvonalon.

 

Ugyanez a véleményem a 16-osról és a 21-esről is.

Azok mindig is melós járatok voltak, csak mára a melósok átszoktak kocsira, biciklire, vagy valami használhatóbb viszonylatra. A TEVA és a NYIP is kapott alternatívákat a 10-esnek és a 42-esnek hála. Azt kellene tenni, mint anno a 12-essel. Az se közlekedett valami sűrűn, és sokkal rosszabb volt az útvonala is. Előbb a Nagyállomásról indult, utána került a Vincellérre, csak a Szoboszlóin ment, nem az István úton.

Előzmény: Econell99 (10354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!