Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48594

Én Loctite 6300-ast szoktam venni, de más is jó lehet.

Előzmény: rascal egy (48589)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48593

A JDM nem tudom más-e, de ott egyértelműen a csapágyak csúsznak le a tengelyről, nem is lehetne másképp mivel a dobba két oldalról vannak besajtolva.

 

Épp ma cseréltem benne. Én így szoktam leszedni a kereket, felnivel együtt így van erőkar lehúzni, általában kézzel lejön. A tengely egy kicsit vékonyabb mint a csapágy belső átmérője, egyedül a csapágyaknál van pont méreten, így ha megmodul onnantól könnyen jön.

 

Előzmény: Bakancs4 (48590)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48592

Én is hasonlóan csináltam , nálam a generátor áramleadó pontjához lehet jól hozzáférni .

Előzmény: oljeg12 (48588)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.13 0 1 48591
Előzmény: Bakancs4 (48590)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.13 0 1 48590

A probléma az , hogy a belső csapágyhoz nem férsz hozzá melegítés céljából , azt mindenképpen  úgy kell letépned . Ami nem egyszerű , mert sejtésem szerint a belső csapágynál a tengely úgy van méretezve , hogy a csapágy a tengelyen maradjon és az alu fékdob csússzon le a csapágyról . Ha beragasztom akkor vagy le kell tépni a ragasztást , vagy le kell húzni a csapágyat a tengelyről . Egyik se egyszerű -- bár nekem van fékdoblehúzóm , de a felragasztott belső csapággyal biztos megszenvedne .

A külső csapággyal , vagy annak beragasztásával nincs gond .

Az egyik garázsszomszédom valami karbantartó egy termelő cégnél . Pár hete hozott nekem hézagoló lemezt -- nem is tudtam a létezéséről ( nem szomszéd létezéséről , hanem a lemezéről ) . Olyan 1 cm széles (acél)szalag , Józsi azt mondja tekercsben van . Legvékonyabb amit nekem hozott ( arasznyi darabot ) az 0,03 mm-es , de hozott többfélét , vastagabbakat 4-5 félét  . Van 0,01-es (!) is , az kézzel könnyen téphető . Jó tudni az ilyesmiről , mert számomra eddig csak az alufólia és a sörösdoboz létezett ... igaz az legalább olcsó .

Bár ezen a több mint 10 éve készült képen nem sörösdoboz van , ha jól látom akkor Red Bull --az azért mégiscsak más .

Előzmény: WooDoo (48583)
rascal egy Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48589

a ragasztó nevét meg tudnád mondani?

Előzmény: WooDoo (48583)
oljeg12 Creative Commons License 2021.02.13 0 1 48588

Én így töltöm az akkut.

 

Előzmény: Kapimester (48580)
brömbi Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48587

Olyan közel kell megállni a konnektortól, hogy még elérjen a hosszabbító.

Ja

Előzmény: Kapimester (48580)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.13 -1 0 48586

Ja, nekünk is szilveszter óta áll a ház előtt a VW Beetle, szerintem ebben a hidegben már be sem indulna. Az idén még nem volt olyan dolgunk, amire nem volt elég a Ligier. Egyszer kellett hazavinnem a keresztlányainkat, de inkább fordultam 2x az elektromos mopedautómmal, minthogy bemelegítsem a diesel motort.

Előzmény: Malaguszti (48585)
Malaguszti Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48585

Pesten most jó üzlet lehet akkuboltot nyitni,

sokan alig használják a kocsijukat,

2-3hét alatt 0-ra le tudja szívni a központizár aksit,
be is szulfátosodik egyhamar.

WooDoo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48584

Biztos hogy Suzuki fékdob? Én nem találtam 160-as dobot a Suzukik között.

Egy időben Dunai Zoli öntetett öntöttvas fékdobokat az Aixam-hez, azok se voltak sokkal olcsóbbak a gyári fékdobnál, de sokkal tartósabbak Ha jól emlékszem, Mohácson öntötték...

Előzmény: tanijani (48579)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48583

200 fokon még a hőálló ragasztó is elengedi a csapágyat. A legtöbb ragasztó 0,1 mm-nél nagyobb hézag esetén nem alkalmazható, de van egy csapágyragasztó, amit kifejezetten a nagyobb hézaghoz ajánlanak. A számát nem tudom fejből, de ha jól rémlik annál 0,5 mm lehet a max. hézag. Az már durván nagy hézag egy csapágyháznál.

Szóval nem kell félni a ragasztótól, ha nincs PB gázos "hőlégfúvód", egy gáztűzhelyen is simán fel lehet melegíteni annyira, hogy kiesik a csapágy.

 

Előzmény: Bakancs4 (48576)
Malaguszti Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48582

Egy héten egyszer szoktam menni az aixammal, ha megjövök mindig lehúzom az akksi sarut,
így valahogy sose akar lemerülni...

Előzmény: Kapimester (48580)
rascal egy Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48581

igen, ezt már mondtam a szerelőnek, de azt mondta, hogy kellene a típus és az évszám

Előzmény: tanijani (48579)
Kapimester Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48580

Sziasztok! Aixam 400 akksija a ritka használat miatt gyakran merül. Hogy lehet normálisan töltőt rátenni, hogy ne kelljen a kerék mögött kínlódni? Van valakinek tapasztalata? Ötlete?

tanijani Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48579

Egyszer régen volt egy aixamom,suzuki fék volt a hátulján,tökéletesen működött.

Előzmény: rascal egy (48578)
rascal egy Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48578

Vennék én másik fékdobot, de nem tudom honnan, és a típusát sem sikerült kideríteni. Amit a neten rendelni tudnék annak mások a méretei. Elvileg minden rendben a hátsó fékdobon kívül. Visszamehetnék műszaki vizsgára, egy vagyonba került, de ezt most nem tudom megoldani.

Hétfőn megyek egy újabb szerelőhöz, aki elviszi az egyetlen esztergályoshoz, akit a környéken találtam, de ő nagy valószínűséggel nem fogja vállalni. A képeden lévő az pont olyan, mint az enyém

Előzmény: Bakancs4 (48576)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.12 -1 0 48577

no kiszedtem, hátha másnak is hasznos infó lesz:

 

A JDM titane II-ben a hátsó kerékcsapágy 2 db 6005 oldalanként.

Előzmény: kiggyo (48567)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 48576

Sajnos az Aixam fékdobok még egy hibát tudnak produkálni , és az szinte javíthatatlan . Olykor ki szokott verődni a fékdobban a kerékcsapágy furata -- azt tapasztaljuk , hogy kicsit kotyog a kerék . Ilyenkor persze csapágyhibára gondolunk , de az új csapágy a súlyánál fogva bele tud esni a feltágult furatba . Az alu öntvény fala annyira vékony , hogy perselyezés nem fér el benne . Esetleg szóba jöhet a beragasztás , de az a későbbi szereléseket teszi komplikálttá .

 

Előzmény: WooDoo (48575)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.12 -1 1 48575

Ha arra gondolsz, hogy valamelyik személygépkocsi fékdobja jó rá, akkor az nem fog menni, ebből sajnos meg kell venni a gyári eredetit.

 

Alternatív megoldásként csak a felújítás jöhet szóba, egy ügyes esztergályos meg tudja csinálni. Többször is leírtam már itt, hogy hogyan kell. Ha nem találod, van egy electric Aixam nevű oldalam a facebookon, oda is feltettem a leírást, fényképekkel együtt. Valaki csinálhatna egy youtube videót is, az még jobb lenne.

 

https://www.facebook.com/Electric-Aixam-221039514623136/

 

A szomszéd városban van egy vaskereskedés, náluk lehet kapni nagy átmérőjű csöveket, szoktam időnként karikákat vágatni, de most nekem sincs itthon.

Ragasztót a Vaterán, vagy a Jófogáson szoktam venni, ott fele-harmada az ára. Elég a legkisebb kiszerelés is, de ne legyen régi, mert aminek lejárt a szavatossága, az nem ragaszt rendesen. Ha túlfedéssel csinálja az esztergályos, nem is kell ragasztani, a zsugorkötés is tökéletesen rögzít. Én csak azért szeretem a ragasztást, mert akkor talán kisebb az esély az elektrokémiai korrózióra. De ha kicsit vastagabbra csináljuk a karikát, azak nem 160 mm-re esztergáltatod a dobot, hanem mondjuk 158-ra, akkor nem fog olyan könnyen felpúposodni, mint a vékony gyári acélbetét. Csak akkor a fékpofákra is vékonyabb ferodolt kell ragasztatni...

Előzmény: rascal egy (48572)
rascal egy Creative Commons License 2021.02.12 0 0 48574

Elvileg 1999-es AIXAM 500, de ez bizony nem biztos. Sajnos a típus alapján  hozzá rendelt alkatrészek már többször nem voltak jók.   A kapható fékdobok mérete és formája sajnos egészen más, kezdve a tengelynél a dudort. A kapható fékdoboknál ez nincs. 

Előzmény: oljeg12 (48573)
oljeg12 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 48573

Nem tudom, hogy ezekből a képekből valaki feltudja-e ismerni. Jobb lenne, ha megírnád az autód típusát.

Előzmény: rascal egy (48572)
rascal egy Creative Commons License 2021.02.11 0 0 48572

ilyen hátsó fékdobom van, de rossz és cserélnem kellene. Van esetleg valakinek 2 db ilyen eladó, vagy tudjátok m esetleg, hogy melyik új dob jó helyette? SOS kellene megoldás

dragster0 Creative Commons License 2021.02.10 0 0 48571

Aixam Crossover 2015 évjárat Magyar papírral rendszámmal amit régebben hírdettem Ára 1.650.000 ft ért eladó. Nem új tehát azért van esztétikai hibája napi használatban van. 65 km/h simán viszi ha kell         email:nkkata@indamail.hu  Tel: 06306989002

Bandi1933 Creative Commons License 2021.02.10 0 0 48570

Kesves Uram !

 

Hogy lehet Önnel a közvetlen kapcsolatot felvenni ?

 

 

                                        kozma andor33@gmail.com

Előzmény: vwverda (25625)
trafo2000 Creative Commons License 2021.02.10 0 0 48569

Ez itt van helyben,köszi.Nem is gondoltam hogy ilyennel is foglalkoznak,ismerem őket már.Elvittem hozzájuk,majd kiderül mi lesz vele.

Előzmény: pál0123 (48552)
zsolt117211 Creative Commons License 2021.02.09 0 0 48568

Össze bútoroztak a Biztosítás.hu val! Küldik a reklámot!

Előzmény: WooDoo (48563)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.07 0 0 48567

Sziasztok!

 

A JDM titane II hátsó kerékcsapágy (dobfékes) méretét tudja véletlenül valaki? 

Elkezdett hangja lenni, de kell az autó napi szinten úgyhogy megvenném előre.

 

Fejből az rémlik hogy 2db mélyhornyú golyós csapágy van oldalanként, zéger gyűrűvel rögzítve, de már 10 éve is van hogy bütyköltem a hátulját.

 

Köszönöm előre is

Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 48566

Nehogy a vízpumpa csinálja a rossz műsort !

Előzmény: rascal egy (48559)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.06 -1 1 48565

Kicsit pontatlanul fogalmaztam , mert a Netrisk tulajdonképpen nem a mopedautók biztosításának kezelésére alkalmatlan , hanem a mopedautót , mint kategóriát nem ismeri . Illetve az egyéb 4 kerekű motorkerékpárokat sem , az L7e kategória értelmezésén és annak csoportjain ( kvadok , bagik , nagy mopedautók ) se lát át .

Hogy annak idején ezzel nem boldogultak , az rendben van . De 12 évvel a 4 kerekű segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételének megjelenése után ... hát az már eléggé gáz . Szerintem .

Többször jeleztem már : mopedautóra biztosítást kötni a K&H-nál kell , és lehetőleg a közvetlen honlapjukon . Vannak ezzel is érdekességek : fiatal mopedautó tulajdonosnak azt mondták az alkusz cégnél , hogy 18 évnél fiatalabb járműtulajdonos nem köthet biztosítást . Ezt azért érdekesnek tartottam , mert jogosítványa van ( lehet) a járgányra , és a tulajdonszerzésnek sincs akadálya a magyar jog szerint . Ismereteim szerint ingatlanvagyona is lehet kiskorúnak , akár többszáz milliós értékek írhatók a nevére , illetve ha netán úgy hozza a balsors akkor örökölhet is már csecsemő korában -- az más kérdés , hogy bizonyos korlátozások megjelennek a Gyámhivatalon keresztül .

Szóval azt mondták a srácnak , hogy nem köthet biztosítást , noha a járművet kizárólag ő fogja vezetni . Végigolvasva a szerződési feltételeket ilyet nem találtam a kizáró tényezők között . Azonfelül az internetes oldalukon szemrebbenés nélkül adtak ajánlatot ilyen életkorú szerződő félre is . De a dolgot az teszi okafogyottá , hogy a 20 éve alattiaktól kb. 4x-es díjat szed ; így mindenki valamelyik felmenője nevére köt szerződést . Ők is így oldották meg a dolgot .

Előzmény: zsolt117211 (48562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!