A JDM nem tudom más-e, de ott egyértelműen a csapágyak csúsznak le a tengelyről, nem is lehetne másképp mivel a dobba két oldalról vannak besajtolva.
Épp ma cseréltem benne. Én így szoktam leszedni a kereket, felnivel együtt így van erőkar lehúzni, általában kézzel lejön. A tengely egy kicsit vékonyabb mint a csapágy belső átmérője, egyedül a csapágyaknál van pont méreten, így ha megmodul onnantól könnyen jön.
A probléma az , hogy a belső csapágyhoz nem férsz hozzá melegítés céljából , azt mindenképpen úgy kell letépned . Ami nem egyszerű , mert sejtésem szerint a belső csapágynál a tengely úgy van méretezve , hogy a csapágy a tengelyen maradjon és az alu fékdob csússzon le a csapágyról . Ha beragasztom akkor vagy le kell tépni a ragasztást , vagy le kell húzni a csapágyat a tengelyről . Egyik se egyszerű -- bár nekem van fékdoblehúzóm , de a felragasztott belső csapággyal biztos megszenvedne .
A külső csapággyal , vagy annak beragasztásával nincs gond .
Az egyik garázsszomszédom valami karbantartó egy termelő cégnél . Pár hete hozott nekem hézagoló lemezt -- nem is tudtam a létezéséről ( nem szomszéd létezéséről , hanem a lemezéről ) . Olyan 1 cm széles (acél)szalag , Józsi azt mondja tekercsben van . Legvékonyabb amit nekem hozott ( arasznyi darabot ) az 0,03 mm-es , de hozott többfélét , vastagabbakat 4-5 félét . Van 0,01-es (!) is , az kézzel könnyen téphető . Jó tudni az ilyesmiről , mert számomra eddig csak az alufólia és a sörösdoboz létezett ... igaz az legalább olcsó .
Bár ezen a több mint 10 éve készült képen nem sörösdoboz van , ha jól látom akkor Red Bull --az azért mégiscsak más .
Ja, nekünk is szilveszter óta áll a ház előtt a VW Beetle, szerintem ebben a hidegben már be sem indulna. Az idén még nem volt olyan dolgunk, amire nem volt elég a Ligier. Egyszer kellett hazavinnem a keresztlányainkat, de inkább fordultam 2x az elektromos mopedautómmal, minthogy bemelegítsem a diesel motort.
Biztos hogy Suzuki fékdob? Én nem találtam 160-as dobot a Suzukik között.
Egy időben Dunai Zoli öntetett öntöttvas fékdobokat az Aixam-hez, azok se voltak sokkal olcsóbbak a gyári fékdobnál, de sokkal tartósabbak Ha jól emlékszem, Mohácson öntötték...
200 fokon még a hőálló ragasztó is elengedi a csapágyat. A legtöbb ragasztó 0,1 mm-nél nagyobb hézag esetén nem alkalmazható, de van egy csapágyragasztó, amit kifejezetten a nagyobb hézaghoz ajánlanak. A számát nem tudom fejből, de ha jól rémlik annál 0,5 mm lehet a max. hézag. Az már durván nagy hézag egy csapágyháznál.
Szóval nem kell félni a ragasztótól, ha nincs PB gázos "hőlégfúvód", egy gáztűzhelyen is simán fel lehet melegíteni annyira, hogy kiesik a csapágy.
Sziasztok! Aixam 400 akksija a ritka használat miatt gyakran merül. Hogy lehet normálisan töltőt rátenni, hogy ne kelljen a kerék mögött kínlódni? Van valakinek tapasztalata? Ötlete?
Vennék én másik fékdobot, de nem tudom honnan, és a típusát sem sikerült kideríteni. Amit a neten rendelni tudnék annak mások a méretei. Elvileg minden rendben a hátsó fékdobon kívül. Visszamehetnék műszaki vizsgára, egy vagyonba került, de ezt most nem tudom megoldani.
Hétfőn megyek egy újabb szerelőhöz, aki elviszi az egyetlen esztergályoshoz, akit a környéken találtam, de ő nagy valószínűséggel nem fogja vállalni. A képeden lévő az pont olyan, mint az enyém
Sajnos az Aixam fékdobok még egy hibát tudnak produkálni , és az szinte javíthatatlan . Olykor ki szokott verődni a fékdobban a kerékcsapágy furata -- azt tapasztaljuk , hogy kicsit kotyog a kerék . Ilyenkor persze csapágyhibára gondolunk , de az új csapágy a súlyánál fogva bele tud esni a feltágult furatba . Az alu öntvény fala annyira vékony , hogy perselyezés nem fér el benne . Esetleg szóba jöhet a beragasztás , de az a későbbi szereléseket teszi komplikálttá .
Ha arra gondolsz, hogy valamelyik személygépkocsi fékdobja jó rá, akkor az nem fog menni, ebből sajnos meg kell venni a gyári eredetit.
Alternatív megoldásként csak a felújítás jöhet szóba, egy ügyes esztergályos meg tudja csinálni. Többször is leírtam már itt, hogy hogyan kell. Ha nem találod, van egy electric Aixam nevű oldalam a facebookon, oda is feltettem a leírást, fényképekkel együtt. Valaki csinálhatna egy youtube videót is, az még jobb lenne.
A szomszéd városban van egy vaskereskedés, náluk lehet kapni nagy átmérőjű csöveket, szoktam időnként karikákat vágatni, de most nekem sincs itthon.
Ragasztót a Vaterán, vagy a Jófogáson szoktam venni, ott fele-harmada az ára. Elég a legkisebb kiszerelés is, de ne legyen régi, mert aminek lejárt a szavatossága, az nem ragaszt rendesen. Ha túlfedéssel csinálja az esztergályos, nem is kell ragasztani, a zsugorkötés is tökéletesen rögzít. Én csak azért szeretem a ragasztást, mert akkor talán kisebb az esély az elektrokémiai korrózióra. De ha kicsit vastagabbra csináljuk a karikát, azak nem 160 mm-re esztergáltatod a dobot, hanem mondjuk 158-ra, akkor nem fog olyan könnyen felpúposodni, mint a vékony gyári acélbetét. Csak akkor a fékpofákra is vékonyabb ferodolt kell ragasztatni...
Elvileg 1999-es AIXAM 500, de ez bizony nem biztos. Sajnos a típus alapján hozzá rendelt alkatrészek már többször nem voltak jók. A kapható fékdobok mérete és formája sajnos egészen más, kezdve a tengelynél a dudort. A kapható fékdoboknál ez nincs.
ilyen hátsó fékdobom van, de rossz és cserélnem kellene. Van esetleg valakinek 2 db ilyen eladó, vagy tudjátok m esetleg, hogy melyik új dob jó helyette? SOS kellene megoldás
Aixam Crossover 2015 évjárat Magyar papírral rendszámmal amit régebben hírdettem Ára 1.650.000 ft ért eladó. Nem új tehát azért van esztétikai hibája napi használatban van. 65 km/h simán viszi ha kell email:nkkata@indamail.hu Tel: 06306989002
Kicsit pontatlanul fogalmaztam , mert a Netrisk tulajdonképpen nem a mopedautók biztosításának kezelésére alkalmatlan , hanem a mopedautót , mint kategóriát nem ismeri . Illetve az egyéb 4 kerekű motorkerékpárokat sem , az L7e kategória értelmezésén és annak csoportjain ( kvadok , bagik , nagy mopedautók ) se lát át .
Hogy annak idején ezzel nem boldogultak , az rendben van . De 12 évvel a 4 kerekű segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételének megjelenése után ... hát az már eléggé gáz . Szerintem .
Többször jeleztem már : mopedautóra biztosítást kötni a K&H-nál kell , és lehetőleg a közvetlen honlapjukon . Vannak ezzel is érdekességek : fiatal mopedautó tulajdonosnak azt mondták az alkusz cégnél , hogy 18 évnél fiatalabb járműtulajdonos nem köthet biztosítást . Ezt azért érdekesnek tartottam , mert jogosítványa van ( lehet) a járgányra , és a tulajdonszerzésnek sincs akadálya a magyar jog szerint . Ismereteim szerint ingatlanvagyona is lehet kiskorúnak , akár többszáz milliós értékek írhatók a nevére , illetve ha netán úgy hozza a balsors akkor örökölhet is már csecsemő korában -- az más kérdés , hogy bizonyos korlátozások megjelennek a Gyámhivatalon keresztül .
Szóval azt mondták a srácnak , hogy nem köthet biztosítást , noha a járművet kizárólag ő fogja vezetni . Végigolvasva a szerződési feltételeket ilyet nem találtam a kizáró tényezők között . Azonfelül az internetes oldalukon szemrebbenés nélkül adtak ajánlatot ilyen életkorú szerződő félre is . De a dolgot az teszi okafogyottá , hogy a 20 éve alattiaktól kb. 4x-es díjat szed ; így mindenki valamelyik felmenője nevére köt szerződést . Ők is így oldották meg a dolgot .