Keresés

Részletes keresés

HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 87753

Ha zéger fogja a nyomórudat ( ez most új infó ) akkor a visszahúzó rugó , nem okoz gondot . Viszont hogy 1mm hézag van a karnál ( amit még az anyagok rugalmassága tán tud kezelni ) vagy több , az lehet gond , de az is csak akkor , ha alulról ütést kap a kar , mert akkor van akkora elmozdulás , ami már tényleg tud valamit törni . Azért egy zéger , nem tart túl nagy erőt , meg a mögötte levő alu perem sem . Ha a pedálnak lenne állítható ütközője , meg lenne minden gond oldva...

Előzmény: dvorcsakl (87752)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 87752

"Nézem a képeket , meg alkatrész rajzokat , és úgy látom a dolgot , hogy ha avval az állító csavarral beállítod a pedált alacsonyabb pozícióba , az nem befolyásolja a fék működését , mert a pedált vissza húzó rugó , mindig tehermentesíti a fékdugattyút . "

Hát nem ezt mondom?

 

"Amiért mégsem ajánlják ezt az állítást , szerintem , azért lehet , mert ha túl nagy hézagot állítasz a váz , és a pedál között , akkor ha esetleg alulról kap ütést a fékpedál , mivel hogy nincs ütközője , ki tudja húzni a nyomórudat a fő fékhengerből . Lehet , hogy a visszahúzó rugó is kimozdítja már !"

Ezt adom. Ugyanakkor ha tartom az előírt 1 mm-t, akkor egy alulról érkező ütés ugyanúgy ki tudja húzni a nyomórudat, hisz az, attól függetlenül, hogy 1 vagy 5 mm van a pedál és a váz között, végállásnál van, mivel folyamatosan odafeszíti a rugó. Vagy 1 mm esetén - ami a nyomórúdnál valamivel kevesebb, mivel közelebb van a forgási ponthoz - ad a zégergyűrű annyi rugalmasságot, hogy nem ugrik ki, míg mondjuk 3 mm esetén nem? A második mondatot is adom, bár nem tudom kiszámolni, hogy mennyivel fejt ki a rugó több erőt, ha nem kb. 80 mm-re, hanem 82 mm-re van kifeszítve.

Ok, ezek lehetnek indok.

 

Ahogy az is lehet indok, hogy ha az 1 mm-t nem tartom meg, hanem ütközési feltolom a pedált, akkor, ha még mindig csavargatom a nyomórudat, már tudok terhelést tenni a dugattyúra.

 

Vagyis: az első problémára megoldás lenne egy állítható ütköző (mert végülis van, csak fix), a másodikra meg a megfelelő odafigyelés. És a BMW túlbiztosítja magát, mert miközben más gyártók ugyanilyen rendszerű fékjeinél nincs tiltás, és tele a net a beállítással, addig a BMW szerint nem lehet.

Előzmény: HorváTH 69 István (87751)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 87751

Nézem a képeket , meg alkatrész rajzokat , és úgy látom a dolgot , hogy ha avval az állító csavarral beállítod a pedált alacsonyabb pozícióba , az nem befolyásolja a fék működését , mert a pedált vissza húzó rugó , mindig tehermentesíti a fékdugattyút . 

 Amiért mégsem ajánlják ezt az állítást , szerintem , azért lehet , mert ha túl nagy hézagot állítasz a váz , és a pedál között , akkor ha esetleg alulról kap ütést a fékpedál , mivel hogy nincs ütközője , ki tudja húzni a nyomórudat a fő fékhengerből . Lehet , hogy a visszahúzó rugó is kimozdítja már ! Ezt jó lenne megfigyelni hogy hogyan működik . 

 Ezért nem is értettem , mért nincs a pedálnak ütközője !?  

Előzmény: dvorcsakl (87748)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87750

És egyébként ez van az 1200R-emen, ki lehet húzni lefelé a rudat.

Előzmény: tcaoe (87749)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 1 87749

Igen, ebben is ott van, hogy arra való, hogy beállíts vele 2 mm hézagot. Nem arra, hogy oda állítsd, ahová akarod.

Előzmény: dvorcsakl (87748)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 -1 0 87748

BMW nineT. Éretm, hogy a GS fékje intergrált meg miakutyafene, de a főfékhenger és a pedál rendszere, kapcsolódása ugyanaz.

Horpa1 Creative Commons License 2023.07.19 0 1 87747

Sziasztok, szép dolgok, itt a lehetőség, hogy támogassátok a Nordkapp túrám😁

és vásároljatok magatoknak egy gyönyörű állapotú Akrapovic kiput a GS/GSA-ra😎

Mailben elértek, Köszönöm!

 

 

Előzmény: Horpa1 (87706)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 1 87746

Mert a BMW konkrétan leírja, hogy mire való az a menet, és pont attól térsz el vele.

Még egyszer, az XSR nem ez a kávéház. Az MZ-men 5 centit is lehetett így állítani, de az ugye úgy volt kitalálva, ez meg nem úgy van kitalálva. Különben nem írnának elő elég szigorú hézagot.

Előzmény: dvorcsakl (87745)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 -2 1 87745

Az, hogy így állítható, eddig sem volt kérdés, hisz állítottam két hete. Plusz XSR-en is így kellett állítani, és ott belement olyan 20-25eKm állítás után, úgy, hogy nem volt gond.

A kérdés az, hogy miért mondják többen azt, hogy nem szabad.

Előzmény: HorváTH 69 István (87744)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.07.19 -1 0 87744

Ééééés , itt a megoldás ! :) 

Előzmény: dvorcsakl (87743)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 1 87743
Előzmény: Mortoff (87742)
Mortoff Creative Commons License 2023.07.19 -1 1 87742

Felhívtam helyetted a Wallist.

Nem lehet állítani a fékpedált.

Szivesen. ;)

Előzmény: dvorcsakl (87740)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87741

A második képen mutatom az egyetlen helyet, ahol ütközhet a pedál. Itt kell 1 mm-t megtartani. Máshol nincs ütköző.

Az első képen látszik a rugó, ami húzza fel a pedált, ezáltal húzza le/ki a nyomórudat.

dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 -1 0 87740

Biztos vagy benne, hogy nem egy zegergyűrű fogja? Ha csak egy gumikarmantyú lenne, akkor a gyári beállítás mellett is ki kéne jönnie, hisz folyamatosan húzza kifelé a pedált húzó rugó.

 

 

Előzmény: tcaoe (87737)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 1 87739

Délután megcsinálom.

Előzmény: HorváTH 69 István (87738)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.07.19 -1 1 87738

Basszus ! Fényképezd mán kőrbe a fékpedálodat , hogy látszódjon minden oldala , hogy van-é ütközője ! 

 Így csak a találgatás megy , meg az elbeszélés egymás mellett...

Előzmény: dvorcsakl (87728)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87737

Van az a rúd, ami nyomja a dugattyút, és amit itt ő tekerget, meg te is akarsz. Az a BMW-nél egyszerűen kijön lefelé. Csak a gumikarmantyú fogja meg, hogy ne essen ki ha nincs beakasztva az alsó vége, de abból is ki lehet húzni. Azaz nem olyan, mint a Honda, meg a Yamaha (de valójában ez is véleményes, mert azoknál is van olyan főfékhenger, pl. a közúti Grimecák, amik állandóan fellevegősödnek, ha így állítják őket).  Viszont ha sikerül vele lejjebb engedni a kart, akkor csak a karmantyú fogja tartani. És az le fog szakadni.

Még egyszer: ezeket a fékeket nem lehet máshová állítani, mint amit a gyár előír. Ha az ember állítani akar rajta, vesz állítható kart.

Állítani csak a váltókart lehet.

Előzmény: dvorcsakl (87736)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87736

Melyik rúdnak milyen végét?

Ez Honda, de ugyanaz az elv, mint a BMW-n, vagy mint a Yamaha-n.

Előzmény: tcaoe (87735)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87735

Ez egy Honda. A BMW-knél semmis em fogja a rúd túlsó végét.

Előzmény: dvorcsakl (87734)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87734

Nem tudom milyen karmantyúra gondolsz.

 

Az állítás egyébként ez:

https://www.youtube.com/watch?v=3AlgjprEnKQ

Előzmény: tcaoe (87732)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87733

Nincs ütköző.

 

A pedál azért mozdul el bármelyik irányba, mert a nyomórúd alsó része egy menetes szár, a fékpedál hátulja (némi bonyolítással) egy anya. Ha egy fix csavaron tekergetsz egy anyát, akkor az megy fel vagy le. Ezt csinálja a pedál is. Ha ez az "anya" felfelé megy a meneten, akkor a pedál eleje lejjebb kerül, és fordítva. De a nyomórúdra ható húzóerő mindig megmarad (kivéve, ha nem veszed figyelembe a BMW által előírt 1 mm távolságot a pedál és a váz között, mert akkor valóban el tudod érni, hogy a dugattyú terhelve legyen, bár a menetes szár hosszát megfelelően kialakítva ez elkerülhető).

 

Előzmény: tcaoe (87731)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87732

Illetve van még egy helyzet, amikor lefelé mozog a pedál, ha már megakad a rúd a karmantyúban. De az meg letépi a karmantyút a fenébe napokon belül, rosszabb esetben kiugrik a rúd a fékhengerből.

Előzmény: tcaoe (87731)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87731

De akkor meg mitől mozdulna el a pedál lefelé?

Ha ez ugyanolyan, mint az összes többi, akkor a pedál visszatér az ütközőre ha rövidebbre állítod a rudat, csak sokkal jobban le kell taposni ugyanolyan fékhatáshoz. Ha a pedál lefelé mozog, amikor a rudat tekered, akkor meg van fordítva a mozgás, és akkor nyomni fogja a dugót. Ha meg nincs megfordítva, akkor azon kívül, hogy kanyarban le fog érni a fékpedálod, nem csináltál semmit.

Előzmény: dvorcsakl (87730)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87730

Szerintem ahhoz, hogy a pedál bármennyire is nyomja a rudat és ezzel a dugattyút, felfelé ható erőre lenne szükség. Ezzel szemben lefelé ható erő van, és nem nyomja, hanem húzza.

Előzmény: tcaoe (87729)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87729

Vedd ki a rudat, és nézd meg, mekkora erővel tudod abban a helyzetben tartani a pedált, amibe állítottad a rúddal. Na, pont annyival nyomja a dugattyút.

Előzmény: dvorcsakl (87728)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87728

Ha a nyomórudat a dugattyútól kifelé húzza egy erő (a fékpedált visszahúzó rúgó), akkor hogy tud a pedál a dugattyún támaszkodni, ha nem használod?

Előzmény: tcaoe (87727)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87727

Ja, csak azért mozdul el a pedál, mert a rúd elkezdi nyomni a dugattyút, ettől megáll, és az a vége fix*. De ettől még a pedál ilyenkor a rúdon dugattyún támaszkodik, és folyamatosan terheli a rugója a dugattyút.

 

*Nem fix valójában, mert a dugattyú is elmozdul, csak azt nem veszed észre.

Előzmény: dvorcsakl (87726)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87726

Szerintem nem, mert ahogy csavarod a nyomórudat, úgy a menetes résznek és a pedál végén lévő anyának köszönhetően a pedál mozdul le vagy fel. Ha a fékpedál fix lenne, akkor elmozdulna állítás közben a nyomórúd, de fékpedálnak van egy forgási pontja, ahol el tud fordulni. A fékpedált pedig a fékezési iránnyal ellentétesen húzza vissza egy rugó (a forgási ponttól előre lefelé kell nyomni a fékezéshez, ezért felfelé húzza egy rugó), tehát szerintem mindegy, hogy a pedál és a nyomoród a menetes részen hol találkozik, a rugó miatt mindig ugyanabban a helyzetben lesz a nyomórúd azért, mert a rugó mindig végállásig kihúzza.

Előzmény: tcaoe (87725)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87725

Nem?:)

Előzmény: dvorcsakl (87724)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.19 0 0 87724

A dugattyút a nyomórúd mozgatja, a nyomórúd helyzete viszont nem változik attól, hogy a nyomórúd forgatásával változtatom a pedál helyzetét.

Előzmény: tcaoe (87723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!