Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2011.01.20 0 0 27389

ha egyszer nem készült el Gv-ig, akkor mért hívták mégis az osztrákok Raaberbahn-nak...

 

Nyilván a marketingszövegekben úgy szerepelt, hogy a vasút majd elér Győrig, vagyis Arrabona városáig, amely az Arrabo partján fekszik. A pénz elfogyott, a vasút nem ért el Raabig, nem szelte át a Raab folyót, de a marketingesek addig már csendben leléptek a színről. Újabb elnevezés híján a név Raaberbahn maradt. Harminc évvel később a helyzet megváltozott, a Raaberbahn vége Raab lett, a Raab folyó partján, újabb száz évvel később meg már nem volt érzékelhető az építkezés két különálló üteme.

 

Apropó "Rábavasút". Javaslom felvenni a Rába-Balaton motorkocsi második neveként, maradva a folyó-város analógiánál és belekeverve némi multimodalitást, a "Győr-Siófok motorkocsi" kifejezést.

 

hm

Előzmény: M63,008 (27388)
M63,008 Creative Commons License 2011.01.20 -1 0 27388

Na; akkor már ennyivel is okosabbak vagyunk. :-)

Már csak azt nem értem, ha egyszer nem készült el Gv-ig, akkor mért hívták mégis az osztrákok Raaberbahn-nak...

Előzmény: rezgaras (27387)
rezgaras Creative Commons License 2011.01.20 0 0 27387

M63,008 írta:

 

> az egyszerűsített "külföldi" névhez.

 

Ez a név sokkal régebbi, mint a GySEV. Még az elsô "Magyar Középponti Vasúttal" egyidôben építették a Bécs-Sopron-Gyôr vasutat. Ez lett Magyarország második vasútja, Sopronig 1847 augusztus 20.-án adták át. Ezt hívták az osztrákok "Raaberbahn"-nak, késôbb a Déli vasút része lett. A Sopron-Gyôr szakasz ekkor nem készült el, csak sokkal késôbb, 1876-ban építette meg a GySEV. Így aztán a GySEV örökölte meg a nevet.

Előzmény: M63,008 (27384)
fantal Creative Commons License 2011.01.20 0 0 27386

A Lajtán túl a GySEV-et hagyományosan, régóta Raaberbahn-nak, azaz Győri vasútnak nevezik. Tekintve, hogy Ausztria felől Győr (Raab) a vonal végpontja.

 

(Lásd analógiaként a Bp-Vác vonal a köznyelvben "váci vonal", a 71-es a veresegyházi stb. stb.)

 

A GySEV eredeti céges vonala a Rába folyót csak rövid szakaszon érintette, nem úgy, mint ma.

 

Ergo a cikkben a "Rábavasút" - khm... khm... butaság.

Előzmény: M63,008 (27382)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.20 0 0 27385

"a város vagy a folyó kölcsönözte a nevét"

Győr - Sopron - Ebenfurthi vasút... szerinted? :-)

Előzmény: M63,008 (27384)
M63,008 Creative Commons License 2011.01.19 -1 0 27384

Ezt érdekességképpen leírtam ugyan, de valójában gőzöm sincs hogy mi az igazság; hogy tulajdonképpen a város vagy a folyó kölcsönözte a nevét ehhez az egyszerűsített "külföldi" névhez. :-)

Előzmény: siófoki35 (27383)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.19 0 0 27383

Hm, akkor mégis jó :-)

 

Csak ugye a Raab-Oedenburg-Ebenfurth Eisenbahn névből eredeztettem a Raaberbahnt... :-)))

Előzmény: M63,008 (27382)
M63,008 Creative Commons License 2011.01.19 -1 0 27382

a Raab az Győr német neve

 

Raab az Győr osztrák neve.

És a Rába-folyónak is Raab az osztrák neve. Ez a folyó minő véletlenségből Szentgotthárdnál lép hazánk területére, és Győrnél ömlik a Dunába. Szentgotthárd és Győr, a GySEV /jelenlegi/ két sarokpontja...

Előzmény: siófoki35 (27381)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.19 0 0 27381

a "Netezzen a GYSEV-en" cikkhez: Raaberbahn az nem Rábavasút. a Raab az Győr német neve.

vöri_ae Creative Commons License 2011.01.18 0 0 27377

Igen, valóban. Szólok annak is, aki a leadet költötte :)

Előzmény: kopaszsop (27376)
kopaszsop Creative Commons License 2011.01.18 0 0 27376

ha már annyira benne vagy, ezt is javítsd:

Ezt miért hansúlyozzuk  ki  külön?

a hangsúlyozás már magában is kiemelést, megkülönböztetést jelez, így felesleges az újabb igekötő. másként fogalmazva: a szó alapjelentésében már benne foglaltatik az igekötő jelentése is, így az nem kell.

Előzmény: vöri_ae (27374)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 27375

A magyar-indiai energetikai együttműködés nem újkeletű, egyik rokonunk a 60-as években erőműveket tervezett náluk, kiküldetésben.

Előzmény: vöri_ae (27374)
vöri_ae Creative Commons License 2011.01.18 0 0 27374

Köszi, így már sejthetjük, át is írom.

Előzmény: 1047 005-2 (27373)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 27373

"Hogy miért épp Tápiószelére esett a választásuk, azt nem tudhatjuk, de mindenképpen figyelemre méltó, hogy egy kis ország kis gyára látja el ipari transzformátorokkal az ázsiai gigászt. Információink szerint 12 transzformátort vásároltak az indiaiak a Ganz Transelektrótól,"

 

 

 

Hmm.

 

 

"2006. októberében a hasonló iparágban tevékenykedő, indiai tulajdonú Crompton Greaves (http://www.cgglobal.com/) vállalatcsoport vásárolta meg a cég tulajdonjogát"

 

GT honlap

 


Őzike győr Creative Commons License 2011.01.17 0 0 27372

Igazából nem ,,bajom" volt.

 

Pár adat pontatlanságát fejtettem ki, és pár észrevétel az írásokkal kapcsolatban. (A levél már el van mentve, csak nincs címem.)

 

Nem egetrengető hibák, úgyhogy úgy gondolom hogy elég csak ha a szerkesztőjének küldöm. Hogy legközelebb még jobbak legyenek a cikkei.

 

Ennyi.

Előzmény: F 90 (27371)
F 90 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 27371

Mi nem tudhatjuk meg, mi a bajod, ha már itt tettél észrevételeket? :o)

Előzmény: Őzike győr (27370)
Őzike győr Creative Commons License 2011.01.16 0 0 27370

Küldenél egy mail-t a címeddel?

Előzmény: V63 026 (27353)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.01.16 0 0 27369

Ez volt a 40-es viszonylat, sajnos 1975-ben megszűnt.

Előzmény: Felek Ferenc (27368)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.01.16 0 0 27368

Ez a villamos vonal megvan még?

 

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=6481

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27367

Ami ugye az előző menetrendi időszakban is volt...

Előzmény: P_Oli (27366)
P_Oli Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27366

Üdv mindenkinek!

 

A legfrissebb (román hatóságis teknős) cikkben a beharangozott különleges, egetrengető meglepetés ugye nem a mindennapos Hatvan-Bp csörgős szerelvénymenetet akarja jelenteni? :)

Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27365

Ejnye! Ennyire nem vagy vevő az angolszász szennyre? :-) Szégyen! Kilógsz a sorból! :-)

Előzmény: Tastam (27363)
424 009 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27364

"Tehát elvileg 016 mától Öbb, 001 mától RCH."

 

A 001 tegnap még a WW-t hozta, ma meg már a 150-en kószált

más...

A Csörgő miért ritka Kőfelsőn?

Előzmény: GaGe (27350)
Tastam Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27363

 Több éves aktív fórumozással a hátam mögött tegnap tudtam meg - egy nyomtatott sajtótermékből -, hogy mit jelent a 'LOL' rövidítés. Megkérdezni restelltem, de végül csak kiderült. Persze lehetne helyette magyar kifejezést is használni, de így elegánsabb...

Előzmény: Herr Director (27362)
Herr Director Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27362

LOL!:)

Előzmény: Zolcsi67 (27361)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27361

Csíksomlyóó Expressz óta a vonatkísérők a kürtőskalácsot egyszerűen csak "calaci curtici" néven emlegetik :-DDD

Előzmény: Őzike győr (27355)
GaGe Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27360

Az jó, bár végül nem én voltam vele.

Előzmény: Zolcsi67 (27358)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27359

Hétfőtől péntekig vannak rövid híreink délelőtt 11-kor, de javítom :-)

Előzmény: hivi (27357)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 27358

Szemfüles olvasónk elküldte a képeket is, holnap megjelenik!

Előzmény: GaGe (27350)
hivi Creative Commons License 2011.01.14 0 0 27357

"Közérdekű híreink a hét utolsó napján." (Írás dátuma: 2011. 01. 14.)

 

Nem tudom, de nálam ezen a héten jelöl a naptár egy szombati vagy vasárnapi napot is....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!