Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dokeee Creative Commons License 2019.11.06 0 0 65479

A külső víztartály akkor macera, ha minden nap mész, kempingben semmi hátránya. Elit kempingben ahol víz és csatorna is van a parcellánál, ott rákötöd a vízre és csatornára, nem is kell a közös vizesblokkal foglalkozni.

Előzmény: ezerkilencszáz90 (65478)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 65478

- Az angolok egy kūlön műfaj és bárki bármit mond nem praktikus és macerásan használható a kūlső víztartály. Ezeket leszámítva a wc hiánya általában vagy az idős kor vagy a kicsi méret miatt van, ez pedig maga után vonja a kezdetlegesebb megoldásokat.

- "30 éve" Jó, legyen. Akkor beszéljūnk 35 évről. :-) De gondolom azzal egyetértessz, hogy az újabb sátrak sokkal szebbek, a rudazatok miatt pedig sokal könnyebb felállítani mint a többtìz éveseket.

- Szerintem nem szerkezetről volt szó, hanem bútorzatról.

-Már hogyne változott volna? Nem volt wc, meleg víz, zuhanyzó, stabilizátoros vonófej, mover, elektromos fűtés, tán körfűtés sem, klima, nagy tetőablak. Ellenben kényelmetlenek voltak az ágyak, pici volt a hűtő, feleslegesen nehezek voltak a szerelvények, áramvonal semmi és az ablakok fele sem volt nyitható. (a teljesség igénye nélkūl.)

A dizajn valóban nem fontos a használhatóság tekintetében de fontos az ember jobb közérzete miatt. Ha nem így lenne, soha, senki nem venne fiatalabbat.

A méret és használhatóság összefūggéséről ugyanazt írtam mint te.

 

Előzmény: Nyakas Jakab (65477)
Nyakas Jakab Creative Commons License 2019.11.05 -1 0 65477

 

Szia!

 

Néhány dologban azért vitatkoznél veled.

 

"Azok a lakókocsiknál, melyekben nincs beépített wc, kezdetlegesebb a vízrendszer, általában nincs meleg víz és víztartály sem csak egy kanna."

 

Ez nem így van. Rengeteg lakókocsiban van beépített WC, de se melegvíz, se beépített víztartály nincs. A vízrendszer sem kezdetlegesebb, viszont az angol lakókocsik esetében a vízrendszer valóban jobban felszerelt, mert azoknál általában alap az elektromos, vagy kombi bojler, a kiépített zuhanyzó.

 

"Sátrakból annyit bírnak az újak is mint a régiek vagyis többet, mert régen impregnálózni kellett, a mai anyagok viszont már nem kívánnak ilyen kezelést."

 

Mi számít régennek? Kb 30 éve nem kell impregnálni a lakókocsik elősátrait. 

 

"Lehet, hogy a könnyített elemek kevesebbet bírnak mint a tömör fa de a régiek se fából készūltek és vetemedni is tudtak."

 

A régiek is fából készültek, pontosabban fa vázas szendvicspanelből, néhány kivételtől eltekintve. Mint például a Qek Aero, egyes Eriba modellek, Constructam egyes modelljei, Landi Graziella, Predom....

 

"Amit először írtál, abból nekem az jött le, hogy az idősebb lakókocsik praktikusabbak mint az újak, de valójában ez nem így van."

 

Szerintem semmivel sem praktikusabbak az új lakókocsik, mint a régiek. Igazából az elmúlt közel 30 évben alapvetően sokminden nem változott a dizájnon kívül. A jó használhatóság legfőképpen méret és belső elrendezés kérdése.

 

Üdv: NyJ

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ezerkilencszáz90 (65468)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.11.03 -2 0 65476

Én 2011-ben Egyiptomban......az egy csoda....!

 

 

Előzmény: Lábasmáz (65473)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.11.03 -1 0 65475

Üdv!

 

Ez miről szól....? nem tévesztettél?

Előzmény: Lábasmáz (65474)
Lábasmáz Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65474

Néhány darab már van, és pár további darab várható 8W-os fénycsövekből, ill. lakókocsi lámpákból kitermelt 12V-os fénycső meghajtó elektronikából, ha valakit érdekel a dolog.

 

LM

Lábasmáz Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65473

Horvátország, Szlovénia.

 

LM

Előzmény: Tarzy52 (65459)
dstr Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65472

Szia!

 

Nekem volt egy 1.4-es benzines Skoda Roomsterem (86 lóerős, valami 130 Nm körüli nyomatékkal, és ha jól emlékszem 1600 kg körüli megengedett tömeggel). Akkoriban még csak sátras utánfutóval kempingeztünk, egy 500 kg-os Camptourist CT6.2W-t húztunk vele. Azt ugyan megérezte, de mondjuk úgy gond nélkül elhúzta. Attól többet nem szívesen vontattam volna vele. Arról pedig elképzelésem sincs, hogy egy neki megengedett 900 kg-os vontatmánnyal mit kezdett volna.

Előzmény: reg1000 (65465)
Kempingez Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65471

Minimum 1,6 motor a belépőszint vontatáshoz, esetleg lengyel Predom az amely bőven bevállalható volna 1,4 motorral is. Főleg a régebbi puritán felszereltségű könnyebb változatok. 

Papírok nélkül nem lehet forgalomba helyezni a lakókocsikat sem. 

Előzmény: reg1000 (65465)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65470

Ez így már kerekebb. Nem húzza le egyiket a másikkal szemben. 

Előzmény: Pápai Erika (65469)
Pápai Erika Creative Commons License 2019.11.03 0 1 65469

 

 "Amit először írtál, abból nekem az jött le, hogy az idősebb lakókocsik praktikusabbak mint az újak, de valójában ez nem így van. "

Teljesen mindegy szerintem , jó legyen  és lehessen vele kamperolni.

 

 

Előzmény: ezerkilencszáz90 (65468)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65468

Persze mindenki máshogy szereti...

Szerintem az első áramvonal amellett, hogy pozitív szerepe van a vontatásban, semmivel nem csökkenti a használhatóságot pont az ágy miatt. A fix ágy  a praktikusságot növeli mert ebben az esetben van máshol ūlőhely. Az a legkényelmesebb ahol nem kell elrakni az ágyat a nappali használathoz. És már meg is érkeztūnk a mérethez, mert a 3-3.5 méteres lakók általában nem rendelkeznek kūlön ágy és asztal+ūlőgarnitúra lehetőséggel. Tehát a méret egyenesen arányos a használhatósággal, ha nem extrém túra, hanem átlagos kempingezést veszūnk alapul. A mobil wc átmenetnek jó de macerás mert kicsi a tartály és folyton rakosgatni kell. Hogy mennyire kell vagy nem az egyénfūggő, de az biztos, hogy nagyon prakrikus, bár olvasom van aki nem használja, én viszont úgy vagyok vele, ha van minek sétálgassak esetenként messzire. Ez kényelmi kérdés. Azok a lakókocsiknál, melyekben nincs beépített wc, kezdetlegesebb a vízrendszer, általában nincs meleg víz és víztartály sem csak egy kanna. Ez általában a korukból fakad vagy az újabbaknál a minimális méretekből.

Sátrakból annyit bírnak az újak is mint a régiek vagyis többet, mert régen impregnálózni kellett, a mai anyagok viszont már nem kívánnak ilyen kezelést.

Lehet, hogy a könnyített elemek kevesebbet bírnak mint a tömör fa de a régiek se fából készūltek és vetemedni is tudtak. A súlynyereséget pedig más extrára vagy + bútorzatra, fedélzeti akkura vagy önjáró cuccra lehet használni.

Ha az elektronikába nem gányolt bele valami lelkes buhera mester, ugyanúgy sok évet bír mint a lakókocsi bármely más része. Cserélni legfeljebb szivattyúkat vagy trafót kell de az nem egy nagy szerelés.

A lakókocsi súlya sem fiatal vagy öreg kérdése, minden korosztályban minden súly megtalálható.

Összegezve.

Amit először írtál, abból nekem az jött le, hogy az idősebb lakókocsik praktikusabbak mint az újak, de valójában ez nem így van. 

Előzmény: Pápai Erika (65462)
SajtFondue Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65467

Kinek mire van igénye. Mi pl sosem használjuk a lakó WCjét. Igaz, éjjel nem is szokott kelleni :-)

Előzmény: Tarzy52 (65463)
dokeee Creative Commons License 2019.11.03 0 0 65466

Szerintem nem, csak valami illegális trükközéssel.

Előzmény: reg1000 (65465)
reg1000 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65465
Üdv! Lenne néhány kérdésem.
Az ilyen okmányok nélkül hirdetett lakókocsikat forgalomba lehet helyezni? Kb mi a menete, költsége?
Opel astra j 2015 1.4 benzin ferdehátú autóval el lehet húzni egy 750kg alatti lakót? Vagy nagy kínzás?
Pápai Erika Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65464
Van benne mobil WC .Nagyon jól elfér a fürdőben .Igen a kanapé 160 cm ,keresztbe lehet benne aludni és átugrósan..
Előzmény: Tarzy52 (65463)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 65463

Hát...nem mindenben értünk egyet!

 

A kényelem az fontos! Meg a WC is! ( elég macerás éjjel kettőkor szakadó esőben a camping WC-be elszaladni..........)

 

Ha jól látom az első kanapéid is rövidek ( 160cm , javíts ki ha nem jól saccolom...) ott is csak "lakó keresztben" lehet aludni egy 180 magas felnőttnek...! 

Előzmény: Pápai Erika (65462)
Pápai Erika Creative Commons License 2019.11.02 0 1 65462

Természetesen ember válogatja kinek mi a kényelmes praktikus. 

Sokat gondolkodtam a lakókocsi vételén. A legfontosabb szempont a használhatóság volt és a kényelem. 

 

Ezután jött  az esztétika és a műszaki jellemzők. 

A helyszűke nem a külső méreteken múlik. Az újabb építésű lakókocsikat áramvonalasabbra készítik úgy vettem észre, hogy az első ablak alatt többnyire csak aludni lehet  így a hasznos tér 15-20 %-al csökken. 

 

A bútorzat is sokkalta gyengébb a könnyített szekrényajtók , asztalok  sátrak ,ablakok , ajtók érzésem szerint sokkal előbb tönkremennek. 

Az agyon bonyolított elektromos hálózat sem éppen szimpatikus. 

 

A súly pedig 850 kg a legtöbb személyautóval könnyen lehet vontatni aránylag rövid is így fordulékony, könnyű vele tolatni és a női praktika nagyon szépen tisztán lehet tartani.  

 

Az , hogy hol láttam felesleges dolgokat? Nincs felesleges dolog egy lakóban, de olyan van amit el tudok nélkülözni... pl a beépített WC a melegvíz rendszer és körfűtés nem felesleges, de  nélkülözhető , ebben  a masinában nincs  mégis  otthonos a lakókocsink.

 

Simán tudom húzni kislányosan az automata váltós 110 le autómmal.  

 

A főpróba megvolt  már most beállunk a garázsba  , utána leponyvázom tente-lakókocsi télire. 

Előzmény: ezerkilencszáz90 (65454)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 65461

Egy kis összefoglaló a lakókocsi funkcionális használatával kapcsolatban!!!!

 

  

- Mire akarod használni? Kempingezés.. néha autópálya pihenők stb. távol található célállomás közti pihenők.

 

Ha kemping akkor alapban a kempingárban benne van az áramdíj, így akkumlátort tölteni / világítani, főzni, vizet melegíteni mosakodni, mosogatni, "sört" hűteni: 220V!

Ha autópálya pihenő, vagy vadkemping: akkor világítani akkumlátor, főzni - gáz, hűttő, melegvíz - gáz!

Itt probléma lehet a szenyvíz "eltüntetése" beépített szenyvíztartály hiányában!        ( nem a WC tartály!)

 

 

- Hány főre kell, felnőtt / gyermek? 2 felnőtt, 1 gyerek.

 

Ebben az esetben neked elég lehet egy 3 személyes is! DE! figyelni kell a lakokocsi elejében lévő körülésből hogyan lehet kétszemélyes ágyat csinálni!

Ha a kanapék csak 160 cm-k, akkor csak un. "átmászós" ágy alakítható ki, ami abból áll, hogy a belül alvó, csak a kivül alvót zavarva, vagy rajta átmászva tud a helyéről ki-vagy be menni!

 

- A fürdőt, Wc-t írtad,de nem mindegy milyen vízrendszere van?

A WC-nek általában külön öblítővíz és szenyvíz tartályuk van! A vizellátás lehet külső tártály( a lakokocsi mellet kívül egy különálló hordó, amiből egy szivattyú nyomja be a vizet, ha valamelyik csapot megnyitod!

Van beépített viztartályos lakokocsi is! Itt a tartály vagy a fürdőben, de jó esetben valamelyik kanapé rész alatt van beépítve, és külső feltöltönyílása van!

A zuhanyzó és WC egy helységben az olyan, ahogy Soci is írta: minden zuhanyzás után teljes takarítás...! De van külön zuhanyfülkés lakokocsi is! ( Angol )

 

- Ki és hogyan fogja mozgatni beállásoknál ( mover )? Csak magamra számíthatok...

 

A "Mover" az egy a lakokocsik mozgatására kifejlesztett szerkezet, ami áll két nagyáttételes 12V-os villanymotorból, és egy központi egységből, valamint egy távirányítóból! A két motor a lakokocsi kerekei elé, vagy mögé vannak felszerelve! Ez a két motor képes a lakokocsit 15-25%-os lejtőn-emelkedőn, 7-10 cm-es járdaszegélyen minden irányban 9 cm/mp sebességel cm-es pontosságal vezetni!

 

- És nagyon fontos, mennyit szánsz reá?

 

Hát ezt a felszereltség, és az évjárat nagy mértékben befolyásolja! Hogy mennyit, és mikor kell javítani, ez eléggé lutri!

 

 

Nekem egy Angol ABBEY GT 415 tip 3+2-es ( 3felnőtt + 2 gyermek ) 1994-es évjáratú lakóm van, most már sok extrával, de ebben rengeteg munka van!

 

 

Jó lakózást!

 

Tarzi52!

Előzmény: ezerkilencszáz90 (65454)
Pápai Erika Creative Commons License 2019.11.02 0 1 65460

 Pá

Pár képet feltöltöttem.

Többnyire ketten leszünk  a lakóban . A gyerekek ha jönnek majd a nyáron kint alszanak majd  az elő-sátorban. 

A fűtés gáz -ki is  lett próbálva nagyon "szép " meleget varázsoltunk a lakótérben . 

 A lakókocsi minden porcikája használható és szép hibátlan esztétikailag. Itt ismeretlenül is dicséret az eladónak.

Nem is alkudtam  vételkor egy fillért sem ,korrekt áron ajánlották és korrekt áron vettem meg. 

Előzmény: Tarzy52 (65455)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 65459

300 bart még a hátamon is hordtam, nem is egyszer.".......

 

Csak nem búvárkodtál.........? Merre felé?

Előzmény: Lábasmáz (65444)
BiharyG Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65458

...de hogy konstruktívabb is legyek: hollako.hu, lakokocsipark.hu, varadicaravan.hu; illetve hasznaltauto.hu, esetleg mobile.de vagy willhaben.at.

Előzmény: faesztergályos (65456)
BiharyG Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65457

Pont ott, ahol egytengelyest is vennél... (bocs :) )

 

Előzmény: faesztergályos (65456)
faesztergályos Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65456
Sziasztok!
Kéttengelyes lakókocsi vásárláson töröm a fejem, de nem tudom hol érdemes körülnézni. Tudnátok adni tippeket?
Üdv
Tarzy52 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 65455

Engem is érdekelne a " belső kényelme"!! Hányan használjátok egyszerre? ( mekkora a család?)

 

Néhány kép a belsőröl........esetleg.......!

Előzmény: Pápai Erika (65451)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65454

Kíváncsivá tettél. :-)

Idáig úgy gondoltam, embere válogatja, kinek mi praktikus vagy nem praktikus. Hogy a hely szűke csak a méreteken múlik.Erre most kiderūl az újak előnytelenebb szűkebb és rosszabb kialakitásúak mint a régiek. Mostanában erősen gondolkodom a fiatalításon. Lehet, hogy nem kellene? Melyik tipusoknál láttál felesleges dolgokat és miben merūlt ki mindez? Megkönnyíthetnéd a dolgom a célirányossággal. Illetve mit értesz normál vontatási feltételek alatt?

Előzmény: Pápai Erika (65451)
dokeee Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65453

Nem hiszem.

Előzmény: kanapekamred (65452)
kanapekamred Creative Commons License 2019.11.02 0 0 65452

 

 

 

Na? És? Össze jött?

 

 

 

Előzmény: dokeee (65450)
Pápai Erika Creative Commons License 2019.11.01 0 0 65451

Sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalatod van.

Nekem  remélem szerencsém volt , sikerült vennem egy szép régi, de  "ÚJ" lakókocsit, ami évtizedekig egy garázsban állt kihasználatlanul.

A hétvégén kipróbáltuk. Nagyon bevált.Minden egyes alkatrésze működött és nagyon kényelmes volt .

nem kel félni a régi lakóktól.!

Két komolyabb előnyük van :

először is  annak idején még hosszú távra gyártották így strapabíró és javítható is.

Másodszor pedig roppant praktikusak. Nem kel tartani a helyszűkétől a fölösleges kialakításoktól , hogy pl könnyebb legyen vagy  éppen szebb. 

 

Nagyon féltem a régi lakóktól, de ha  előtte vigyáztak rá és Te is továbbra e is meg tudod óvni ( garázs , ponyva , normálós vontatási feltételek ) akkor nézz körül a használt piacon is újra.

 

 

Előzmény: futo2 (65443)
dokeee Creative Commons License 2019.11.01 0 0 65450

Közben morfondíroztam egy kicsit. Egy vontatásra használható villanyautóban van kb. 700 kg akkumulátor, fűtsd fel 60 fokra, és hűtsd vissza 10 perc alatt.

Előzmény: kanapekamred (65448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!