Hát.....elvileg rá lehet kötni a központizár motorok vezérlő kábeleire, de aztán, hogy a BSI mit szól hozzá, nem tudom.
Korai (régebbi) BSI-re (más PSA típus) már kötöttem rá, az köszöni szépen jól van, de a 307-é amúgy is nyűgösebb darab. Én nyugodt szívvel nem tudom ajánlani, nehogy engem emlegess, ha valami gond lenne belőle.
Gondolom van a középkonzolon egy kulcs jelű kapcsoló, amivel lehet zárni-nyitni az ajtókat. Én arra kötném a távvezérlőt. Nem tudom minden 307-ben elektromos zárásúak-e az ajtók.
Szia! A közp.zárról olvasva volna egy kérdésem,vagyis a riasztóról. A szirénája nem működik,ha bezárom a gépet távval és nyitom kulcsal. Régebben ilyenkor beindult a hang :) Állítólag a kis led jelez valami hibát a villogásával? Elől melyik oldalon van és hogy férek hozzá a legegyszerűbben?
Olyan kérdésem lenne még, hogy hol találnám a központi zár vezérlőt? Sajna nekem csak kulcsos van, de a vezérlőt univerzális távosra szeretném kicserélni ha ilyen lehetséges?
Köszönöm, én addig jutottam, hogy fixen ki lehet kabelezni az aksi sarukról 1-1 vezetéket, és ha kell tölteni akkor erre a két vezetékre csatlakoztazható a töltő...
a Cetek-hez van olyan csatlakozó amit rá lehet csavarozni az akkusarukra és egy LEd-es kijelző mutatja a töltötséget. Én ilyet használok a motoron, mert az is le szokott merülni a téli leállítás alatt, amikor lemegy zöldről sárgára felteszem egy éjszakára és reggelre kész.
Igazából sokat olvastam utána, előfordul néha olyan is amikor nem úgy húz meg megy az autó ahogy kell, leállítom, majd beinditom, utána megint jó, de a hibát jelzi.
A felsővel igen, érdemes lehet, érzékenyebb autóknál okozhat gondot a szulfátoldó üzemmódja (ekkor a töltő többtíz V-os csúcsokkal bombázza az akkut, hogy ezzel a szulfátot leszedje a lemezekről). Az alsó az alkalmas lehet érzékenyebb járművekhez is, de egyszerűsége folytán odafigyelést igényel.
Először is, nem ilyen stílusban szóltam hozzád, tartsd meg ezt légyszíves azoknak, akikkel együtt őriztél libát gyerekkorodban.
A feszültség kapcsán: mint azt írtam, a menet közben mért generátorfeszültség az akku töltöttségének megállapítására nem alkalmas az általad írt, 4-500 méteres távon. Az függ a generátortól, a többi fogyasztó terhelésétől és az akku állapotától is. Ha a mérést a jármű leállítását követően végzed el vele, láthatod, hogy lassan csökkenő értéket fog felvenni. Ezért, az akku feszültségének mérését a töltés megszűnését követően, kb. fél órával lehet pontosan elvégezni, az ekkor mért nyugalmi feszültség a mérvadó. A gyújtás ráadása egyáltalán nem üresjárat, ilyenkor könnyen kicsorog akár 5-10 A az akkumulátorból. De ha ilyen körülmények között az általad írt 12,5 V megvan, akkor valóban nem szükséges aggódni.
Valamint, ismét leírom, a dugaszolható mérők pontossága gyakran alkalmatlanná teszi azokat érdemleges eredmény közlésére. Az általam látott és mért példányoknál akár egy V eltérést is sikerült találnom, illetve erős hőfokfüggést is tudnak mutatni, egy bizonyos, pár éve kapható fajtájuknak például ez típushibája. Nyilván, ezek szélsőségek, de éppen ezért célszerű pár összehasonlító mérést tenni, ha van rá mód.
Annó a wartburg 13,8V-ra töltött és sosem kellett utántölteni, pedig városban, rövid utakon volt használva. A 307 14,4V-ra tölt és töltöttségtől függöen ez visszamegy 14,0-ra, vagyis beindítás után 14,4 és rövid időn belül (4-500 m) elkezdi csökkenteni. A lényeg, hogy üresjáratban (gyújtás ráadásakor) meglegyen a 12,5 V az akkumulátorban. Az alatt tölteni kell, felette nem igényel semmilyen kezelést.
A CTEk-et. Az automata, a másik az nem, abban csak egy trafó és egyenirányítás van. A 3008-ba nem AGM-es akkumulátor való? A sima akkut 14,4-ig, az AGM-et 14,8V-ig töltik.
Szerintem felesleges töltögetni, de nem tilos. Hamarabb fog a városban eltömödni a kipufogó rendszer mint tönkre menni az akkumulátor. Ha nem töltené vissza a generátor, akkor egy hét alatt lemerülne és nem indítana az akku.
Először is köszönöm a válaszokat. Korábban 307 sw benzinesünknél kellett sűrűbben aksit cserélni (kb. 2 év), ezt követően álltunk rá az otthoni töltésekre.
Aksis kollega ajánlására vettem 2 éve ezt:
Van amúgy egy régebbi töltőm is:
Tavaly cseréltük az autót 3008-asra, ez diesel, még jó hogy garázsban áll, mert a párom ülésfűtéssel, világítással indul és érkezik a napi pár km út során.
A kevés használat miatt nem igazán javasolt a diesel, de az autót ismerőstől szereztük be, nem lehetett kihagyni :). Tegnap halt be a gyári aksi (5 évet bírt), ezért vettem egy újat, szeretném jó karban tartani az aksit. Szóval szerintetek melyik töltőt használjam és vegyem-e le a pozitív sarut?
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a kipufogo középsődob az hegesztve van a csövel hátrafel? mert nekem kifuj csak nem tudom hogy azt lehet hegeszteni vagy szerelni kell?
Ha nem impulzus üzemű a töltő, hanem hagyományos, konstans feszültségre, csökkenő árammal töltő (vagyis, pontosan ugyanazt teszi, mint a generátor..), akkor semmit nem kell levenni.
Biztos, hogy nem tölti fel 4-500 m alatt ugyanarra a szintre. Amit ilyenkor látsz a kijelzőn, annak köszönhető, hogy az akku és többi fogyasztó felé elfolyó áram addigra már kisebb, mint amennyit a generátor leadni képes a kimeneti feszültségének esése nélkül. AZ akku töltöttségéről ez semmit nem mond el (meg egy ilyen bedugós mérőeszcájg sem sokat-arra jó, hogy a nagyobb bajt időben észrevedd).
Köszi, egy aksival foglalkozó kollega javasolta, azért mert sokszor napi 2-3x5 km-t megy az autó csak. A negatív sarut nem tudom levenni, ha csak a pluszt veszem le és a negatívot testre teszem az jobb, mintha a plusz sarun keresztül töltöm ?