Ez egy teljesen átépített turbos civic, szerinted mennyibe került átépíteni? Pigmy szívótuningra gondolt, merthogy a nagy átlag azért nem fog turbot akasztani a kiskocsira.
Nekem is több százezer forint áll a kocsimba, és még mindíg nincs teljesen kész a kompresszor/turbo fogadására a motor (az még legalább 2-3-4 kiló) és csak akkor jöhet a töltés, ami megintcsak lesz vagy fél milla meg vagy egy fél év hangolás......persze, ha meg nem unom, és hagyom a francba az egészet, mert igazából így is kurvayo!
Ez a kismotor vs. nagymotor olyan dolog mint a taxiban a " kiérünk az autópályára és nem lesz benne elég KRAFT"
A kiskocsikat, városra találták ki, ott megfelelően dinamikusak is. (kis motor, kis tömeg - és csak kis tömegű kocsival lehet "meglepetést" okozni, egy 1,4-es 1500 kg Astra nem fut akkorát mint egy régebbi 1000 kg-os -) A nagyobb motorú autók általában méretre is nagyobbak, ezért városban talán lomhábbak kicsit, de 90 fölött a nagyobb nyomaték és lóerő tartalékaik miatt lenyomják az addíg esetleg gyorsabb kistesókat. (Persze kivételek mindíg akadnak, de ahhoz naonsok píz kell)
Már írtam, nekem a céges kocsim egy 1.5 dCi Clió 80 Le, megy mint a rakéta....130-ig, és sajnos mostanában sokat megyek hosszú távon (Pécs-Szolnok egy nap oda vissza) és hát a Clióból nem úgy szállok ki mint a Mazdából ugyanennyi megtett út után:) Mellesleg ha azonos tempóban sietek (130-160) a Mazda majdhogynem jobban fogyaszt - mármint kevesebbet, mert a TD rönyót szarrá kell forgassam, a benyás Mazdának meg egyszreűen csak sportos. (Ezt csak azért írom, mert szóba jött hogy kevesebbet fogyaszt, ha nagyobbakkal versenyzel akkor nem biztos. Ugyanazért a teljesítményért sokkal jobban meg kell forgasd szerencsétlent, ezért több benya kell, meg ha már jobban forog, akkor jobban is kopik...pont...pont...pont)
- és a klímára az 1.3-hoz ki se térek, 1.8-2.0 alatt én klímát be se tennék. Személy szerint én gyűlölöm a klímát.
Es a kis kenyérpirítóban nem érzi az ember olyan biztonságban magát....
2.0 alatt motort tunningolni meg tényleg pénzkidobás, egyáltalán turbo nélkül meglehetősen drága minden + lóerő és nyútonmáter:)
nem azt mondtam hogy egy 1.3as megfog enni egy (mittomén) 3 literes V6ost, hanem azt, hogy lehet vele meglepetést okozni egy 1.6osnak vagy akár 1.8nak is. Nem kell lenézően nyilatkozni, egyszerűbb felfogni hogy kategóriák vannak. Hivatalos gyorsulási versenyen és az utcán is. És ha így fogod fel, akkor rögtön megérted hogy miért örül valaki ha egy 1.3assal felsőbb kategóriás autót megeszik. Nem komplexusok vannak hanem vágyak, egyáltalán nem mindegy. Amúgy pedig általános városi használatra simán elég egy 1.3as ami eszik kb 6 litert, mint egy 2 literes vagy nagyobb ami jóval többet. Meg általában a fenntartási költség sokkal kisebb.
a matizt valóban nem lehet felfogni sportos autónak, de ez nem igaz minden kisebb motorú autóra. Vezettél már 1.4es Civicet vagy 1.3as Colt-ot? ne mond hogy nem lehet vele dinamikusan autózni..
az hogy hogyan tuningolsz egy autót, nem mindegy. valóban tönkre lehet vágni az egészet egyetlen mozdulattal de ha igényesen csinálod akkor nem esik szét.
Hm, én mindig agyonmosolyogtam magam az ilyen tökig tuningolt kisautókon, mikor Pestre költöztem, és láttam egy sportdobos Matizt, akkor kezdtem el nagyon röhögni :)) És a legmókásabb, amikor be is akarják bizonyítani (és ez a komplexus sosem múlik el gáznyomkodástól, meg listaírogatástól sem), hogy húdemegy az 1.4-es, aztán meg nem fogják fel, hogy de nem, és igazából rendes autót kellett volna venni annyi pénzből, ami gyárilag is megy, és nem néz ki a dugattyúja az olajteknőn eccercsak :D
Egyébként én is simán inkább 2,0-ást vettem volna, de ami pízem akkor volt, akkor épp erre a példányra bukkantam, erősen megkímélt állapotban, mindössze 48 e km-rel, ami tényleg annyi volt. Uaz árban 2,0-ások drágábban, és jóval nagyobb futásteljesítménnyel voltak. Mivel akoriban nagyon sokat használtam saját autót a munkához, ez a szempont abszolút nemmindegy kategória volt. Nem bántam meg.
Mindig piszkálgattam kicsit. Direktszűrő is volt, de az inkább csak a hanghatásra volt jó. Most sport betétszűrő van, megfurkált szűrőházzal, így még jobb, mint a direkszűrő. Aztán jöttek mások is, pár százas ráment némi kísérletezésre, nem is nagyon sok lett a többlet, de viszont így nagyon jó kis pörgős a motor, igaz tudni kell vezetni, de sokmindenkinek okoztam már kellemetlen meglepit.-)
Pl GSI Astra, lámpánál 2X is, meg sok egyéb.
(0-nál 3-ban még kegyetlenül húz, úgy 130ig. a 80-120-at 7! másodperc alatt lehet megcsinálni, igaz 3-ban, de azér azzal ki lehet bújni mások mögül. -)))
És a legfontosabb: nekem pl igazi problémám nem volt. A javításra szánt összeget tunningra fordítottam, igaz annak is nagy részét leírtuk a cégnak kts-ként, de az nem public.-)))
és nem lepődnél meg ha egy kis 1.3-as tartaná veled a lépést? :) az is valami azért :)) amúgy annó nem akartam nagy motorral autót venni, részben fogyasztás miatt, másrészt meg a modernebb autókból a 2.0ások ahogy akkor néztem jóval drágábbak voltak mint az 1.3asok. Az a Colt egy 2003as volt, igazoltan 40.000 km-el, ABS-el klímával, 4 légzsákkal, 1.6 millióért. 2.0ást ugyanilyen paraméterekkel nem találtam volna ennyi pénzért. De 250ezerrel többért sem :) de teljesen igazad van, izlések és jobbhorgok :)
Na jo, de erted, az enyembol alapbol kijon a 9,5 ha meghajtom, 17 eves, gyari motorral, nulla plusz raforditassal. Kozel 1200 kiloval. Szal nem fogom a lenyeget az 1.3-as "gyorsulasnak". Mondjuk ha valaki csak optikara gyur es mellette marad a kis motor, azt inkabb elfogadom... de mind1, izlesek es pofonok, kinek mi tetszik.. :)
hát tény hogy versenyen semmit nem ér és az utakon is otthagynak a több kategóriával feletted lévő autók :D de azért nem teljesen hülyeség, hogyha csak városban akarsz mókázgatni. Mert pl azt a Coltot ahogy számolgattam kb 100 lóverőre lehetett volna megcsinálni, amivel okosok szerint meglett volna a 9.5 körüli 0-100, ami viszont nem rossz (900 kiló az autó..). Éshát milyen tréfás amikor beáll melléd valaki lazán hogy most eltipor, aztán nagy valószínűséggel megeszem, merthogy a városi autók közül kevesen futnak ilyen sprintet, szóval az nem rossz érzés :) hasonlót éltem át amikor azt a Scirocco GT-t hagytam ott, mámorító érzés :) de az biztos hogy tényleg komoly autót nem lehet ilyen kis motorból összerakni :) illetve lehet, de akkor az nem városi autó :) hanem szét van reszelve ki van belezve meg van turbózva van benne egy nitroszisztem stb stb stb, ami 20ezer km alatt tönkremegy és eszik 30 litert :)))
2 liter alatt szerintem siman nem eri meg "tuningolni", nem tudsz annyit nyerni, hogy megerje. Inkabb eladni es venni egy nagyobb motorut a plusz penzen, aztan el lehet kezdeni szorakozni. De mindig mosolyognom kell, amikor valaki 1.3-1.4-es motort "tuningol"... :D
Hát ezaz.. össze sem tudom számolni hány húzós helyzetet úsztam meg verseny közben, de valahogy mindig megoldottam amikor valaki balf×sz volt körülöttem. És soha egyetlen gyorshajtós cetlit nem kaptam, pedig városban.. hát gyak. soha nem mentem 100 alatt. Erre hajnai fél egykor jövök haza, lassú zenével a mangóból nyugdt hangulatban, és egy előzésnél kikanyarodnak elém.. szegény Mitsu :_((( Ő csak 1.3-as 16v volt 82 pacival. De megettem vele.. hát jósokmindent :) 1.5, 1.6 még nemigen volt vetélytárs. Egyszer megettem egy 1.8 Scirocco GT-t is. 3ból 3szor, bár hozzá kell tenni hogy a harmadiknál már dőlt a füst a vw motorjából :)
crxforum és alfaamore fórumon volt reklámozva szinte csak, de egy jóbarátomnak Civicje van (1.4iS 90 ló) és fórumtag, úgyhogy tudtunk róla. Rengeteg nagyonszép autó volt, ha kíváncsi vagy képekre menj fel ide: http://crxforum.flix.hu/showtopic.php?topicid=250&seed=46223670768a0#eleje itt találsz linkeket képkkel :) amúgy az 1.4 Civictől azért nem árt tartani, persze kategóriafüggő a dolog, de ez a barátom is tetemes listával rendelkezik otthagyott autókról (köztük a Coltom is :_) jo, kb fél autót kaptam csak.. leginkább azért mert a Colt 6300at forog a Civic meg 7000et, sürübben kellett váltogatnom :( ) De tényleg röhej hogy valaki rákölt félmilliót optikára és közben a technika full gyári.. hopp illetve nem, legtöben rádobnak egy "sport" dobot, ami hogyha nem típusspecifikus akkor többnyire csak ront a teljesítményen ha jól tudom :)) Amúgy még a balesetem előtti héten is gyűjtögettem a pénzt egy leömlőktől-dobig kipufrendszerre, ami után jött volna egy direktszűrő, rá egy chip, az egész meglett volna kb 250ből, de sajnos már sosem érkezett el az idő.. :( mindezek után lehet hogy megoptikáztam volna.. max egy alufelnivel ;)
Igen, 115 paci es nincs megpiszkalva. Ahogy mondod, civil hasznalatra eleg es a jo valtonak koszonhetoen lampanal sem szoktam szegyenben maradni. :) Egyelore nem kivanok ennel tobbet. :D Na jo, egy fullextras macuda 3 mps befigyelhetne... :D
Az alig több, mint 100 lóerős 1,5-ösömmel is elég jól el lehet közlekedni, ha sietek, márpedig szinte mindig, akár mindenkit megelőzök, kivéve, ha nagyvérű bömössel, vagy hasonlóval futok össze.
A corolla is van vagy 110 paci körül, azzal is nagyon sok mindenkit le tudok nyomni, még autópályán is.
Mindkettő 10,0-át tud 0-100-ra, és az azért nem olyan rossz.-)))
Sok kétezres alap gép se megy igazán jobban. Bár 100 fölött tuti elhúznak.-(
Látjátok, akkor van baj, ha az ember óvatosan közlekedik.-)
Nekem eddig mindig csak akkor volt problémám, ha lassan/óvatosan mentem. Még az egyetlen traffipax képem is akkor készült, mikor egész 130 km-es utamon tuti 80-90-el mentem, de egy vasúti átjáróban épp a rádiót piszkáltam, és nem figyeltem eléggé a lassítással.-)))
Na ez az Alfa-Honda találkozó nem volt valami nagyon bereklámozva. Ezen a környéken legalábbis.-)))
Egy ilyet azér megnéztem volna.
Az 1,2-es fiat vajon hogy bírt volna egy gyorsulási versenyt? Az ilyenek nagyon nevetségesek. Két éve a Japfesten is volt egy 1,4-es honda, ami ránézésre akár kétszáz lóerős is lehetett volna.-) A gazdája csak mutogatta, de még be se nagyon indította.-)))
a 2.0-ás jól emlékszem 115 paci? meg van piszkálva? (nem mintha civil használatra túl sok szükség lenne rá. így is mész 200 fölött és gondolom piroslámpás gyorsulásnál sem jösz kifejezetten zavarba :) csakhát az ember olyan állatfaj amelyik szereti a tuningot.. :) )
casco sajna túl drága nekem sem volt. és hát nem tudom.. szerintem nem is lesz. csakhát szopó hogy akkor is beüt a baj ha egyszerűen mindenre odafigyelsz. Váh, az a fogalom hogy "tökéletes biztonságban autózás" nem létezik.. hát sok sikert a javításhoz remélem simán megy majd minden. ha jól látom 70 nap múlva lesz egy találkozó, addigra már lehet régi pompájában fog tündökölni a kis drága :) (ma voltam amúgy Alfa- Honda találkozón [Honda érdekeltséggel :) ] baromi jó volt :) És még egy Colt-ot is láttam :) Mazdát nemigen :( Sőt, még egy agyoncsicsázott Stilo is feszített a sorok között, csak aztán kiderült hogy 1.2-es :) )
Akkor reszvetem neked is. Amugy megneztuk ma, kint volt a vadveszely tabla, szal semmikeppen sem fizetne ki senki a kart. Tortenetesen nem en utottem el az ozet, hanem az rohant belem oldalrol, meg csak nem is este, hanem meg vilagosban. Persze neki nincs kotelezoje, nekem meg cascom az imadott 17 eves autora...
:(( borzalmas dolog ha összetöröd azt az autót amit imádsz.. pláne önhibán kívül :/ A lemezek javíthatóak, nem? Úgy értem nem kell komplett új tetőrevalót összedobni, ugye? amúgy átérzem a helyzeted, sőt... ha megnézed pár hsz-el lejjebb mutattam hogy milyen új autót nézek. Azért kell újat vennem mert nem adtak elsőbbséget, félre kellett kapnom, ott viszont egy oszlop volt. Szegény 2003as 16v Mitsu Coltom gazdasági totálkárra tört, alig pár hete :_((( Az a f×sz meg továbbhajtott, úgyhogy mivel a rendőröknek nem tudtam felmutatni hogy "itt van bakker őmiatta történt", kihozták hogy én voltam a hibás. Biztosító nem fizet és feljelentettek, mi a király ha nem ez?.. :( Pedig akkor kivételesen nem is mentem gyorsan, 50el kb.. vááh
Fogalmam sincs. Eloszor alkatreszek utan kell kutatnom, szerencsere van megfelelo emberem, szerelot meg aposjeloltem tud jot... A teto serulese es a napfenyteto szerintem sokba lesz, foleg az elobbi :( Most erre qrvara nincs penzem, de muszaj lesz megcsinaltatni.
Szegény autó :( Sajnálom.. peched volt. ilyenkor az a szar hogy ott van a baj és nincs utána tanulság, hogy "akkor majd máskor máshogy csinálom".. mennyi pénzbe és időbe lesz a javítás?
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=359855&command=ugras&screenwidth=1280 <--- őt ismeritek esetleg? Egy másik kérdés: tudtok ajánlani Miskolcon normális szervízt? Csak átnézni kéne, de nem szeretném ha szájhúzós bíbelődős hangulat lenne végig. Néztem ezt a Mazda SY-TA kft izét ami márkaszervíz, erről tudtok esetleg mondani valamit? Köszi előre is! :)
Mint azon a környéken élő, tudom itt más vidékhez képest elég sok az állat. Ezen az úton évekig heti 1-2 rendszerességgel mentem. Éjszaka egy rémtörténet, mindig, ha száguldozni akartam, tuti átrohanó állatok, meg lovas kocsik akadályoztak. Így arrafelé inkább én is csak nyugisan hajtok.
Sajna láttam már rosszabb kimenetelű balaesetet ezen az úton. De ez neked nem vigasz.
Sajnálom, ami történt. Elhiszem, hogy a szarvasra pipa vagy, de hidd el, hogy ő nem tehet róla, hanem az ember, aki magát mindenek fölé pozícionálta ezen a bolygón - tévesen - és ezt az álságos látszatot igyekszik fenntartani hatalmi (pénz, politika) erejének megerősítése végett.