Igen a szervizkönyv alapján lehúzott tps-el és 15 fokra, de az alapjárat annyira ingadozott, hogy nehéz volt pontosan beállítani, de a lehetőségekhez mérten a legpontosabban beállítottuk.
Megnézted a video-t? Jól hallom, hogy ez vezérműlánc csörgés?
Életlen a kép sajnos, de leírom melyik műszer mit mutat.
Első sor: RPM, Air flow V, Water temp,battery
Második sor: Air flow g, timing,air temp,load
Harmadik sor: - ,tps,-,-
Csak egy adalék még, hátha valakinek ezek is mondanak valamit.
Ezzel a légtömegmérővel kevesebb áthaladó levegőmennyiséget mér, mint a gyárival, viszont itt a load alacsonyabb joval, mint a masik légtömegmérőnél. Ettől függetlenül ugyanúgy visszaesik a fordulat, ezért is gondolom, hogy nem ezen múlik a dolog első sorban.
Oks, így már érthető! Ilyen lánccal igazi rokker lehet a fiad :)
Szereztem egy strobit és az össze-vissza ingadozó alapjárat mellett azért sikerült beállítani az előgyújtást. Nagyjából rendben volt, nem sokkal lett az eredeti pozíció mellé állítva. Változás persze semmi.
Megnéztem a TPS szenzor értékét is. Alap állapotban 0.42v, maximum 4,x voltig megy fel teljesen benyomott gázpedállal. Ami furcsa, hogy ha kicsit benyomom a gázpedált, ez az érték alig megy valamivel feljebb, de a fordulat már elkezd 2-3000 környékére felmenni. Ez nekem furcsa, de biztos így kell lennie :)
Amikor le akar fulladni a motor és leesik a fordulat 400 körülre, akkor szépen hallható a csattogása a láncnak. Magasabb fordulaton valami surrogó hang jön inkább a motor felől.
Lehet lánc és hengerfejpakolás csere lesz a vége a dolognak, más ötlet már nincs. Az olaj nem vizesedik, de múltkor 2000 km alatt megevett másfél liter vizet. csöpögés nyomot nem látok a kocsin, persze attól még lehet, hogy a vízpumpa vacakol.
Ami viszont továbbra is furcsa, hogy a terhelés érték a gázadásra reagál. Ez szépen látszik is. Alapból olyan 40-50%-os értéket mutat, de amikor rányomom a gázt, akkor ez felugrok 100%-ra. Na alapjáraton is szeret ilyet csinálni, hogy felugrik 80% fölé és akkor esik le a fordulat. Hogy a fordulat leesése miatt megy fel a terhelés érték vagy fordítva ez nem derül ki, mert egyszerre kezd változni mindkét érték.
Ami még érdekes, hogy már írtam is, hogy 1800-as fordulaton próbálom tartani a motort, de visszaesik 200-at, majd felmegy és újra visszaesik. Kicsit olyan, mintha kihagyna a motor. Ezt magasabb fordulaton nem tapasztalom. Ja és ezt az 1800-as fordulatot szint alig hozzáért gázpedállal is elérem. Tehát minimális gázpedál érintés felviszi 2000 fölé a fordulatot.
Azt, hogy mennyire kell belógnia, a fene se tudja. A feszítő majd kifeszíti.
Tettem fel egy videót a régi láncomról (jelenleg a fiam használja övnek). Sík felületen van, az egyik vége nem mozog. Oldal irányban is lehet hajlítani.
Ebben az állapotban ott fölül enged annyit a lánc, hogy meg tudd mocorgatni. A 0,2mm az szemenként értendő, és az a teljes láncra nézve 3cm! Ha jó a lánc, akkor a két szemet megfogva egymás felé tolva majd széthúzva nem lehet kottyanást érezni.
Lehet nekem is érdemes lenne megnézni mi rejtőzik a szelepfedél alatt és mennyire nyúlt meg a lánc.
Honnan látom, ha megnyúlt a lánc? Írtátok, hogy 0.2-mm nyúlás már bezavar. Ezt én laikusként hogy tudom lecsekkolni?
Tolómérő van ha nagyon kell :)
Ha összeforgatom a két vezérműtengely kereket amennyire engedi a lánc, akkor mit kéne tapasztaljak? A két lánckerék között "lógni2 fog a lánc vagy nem lesz teljesen feszes? van erre valami olyan módszer, amivel egyértelműen meg tudom állapítani, hogy meg van e nyúlva a lánc?
Pont a gyújtás ingadozás és a fordulatszám ingadozás magyarázza a lánc nyúlását, a két hibakódot meg azért kapod mert nem egyszerre érkezik a jel a jeladóktól. De max. 10 perc levenni a szelepfedelet.
Nem akarom minden áron megúszni a lánc cserét, csak akkor akarok hozzá nyúlni, ha már minden kötél szalad, bár a halk csilingelés az már sokat sejtet.
A legnagyobb furaság számomra, hogy folyamatosan és periodikusan fordul elő a hiba, azaz megvan, hogy kb. 10 mp-enként jön elé nagyon szépen ugyanúgy néz ki a lefutása, minden alkalommal. Ezért agyalok, hogy hol lehet a bibi.
Ma még méregetek és ha jövő hét elején tudok szerezni egy stroboszkópot, akkor rendesen beállítom az előgyújtást, hogy az se lehessen probléma.
Ami még necces az a gyújtás kábel, mert az erősen csere érett. Nincs áthúzás, de egy nyest falatozott belőlük :) Tehát akár még ez is okozhatja a galibát.
A kocsi erejét nehéz felmérnem, mert cvt váltós és ez igazán sosem húzott annyira, mint egy manuális váltós, de mintha tényleg nem lenne valami 100-as a húzása a motornak.
Az akkusarukat szeretném még kicserélni, mert azok csúnyán elvékonyodtak. Még akár ez is okozhat gondot.
Dolgoztam egy kicsit :) Légtömegmérő tisztítás, földelési pontok tisztítása, CMP szenzor mérése, kábelezés vizsgálata, majd OBD alapú mérések. Két napja, mikor leállítottam, P0340 és P0335 volt, hol ez, hol az ... Kb. 3 perc járás után a motor leállt, és újraindítható maradt. A fenti műveletek után a motor kb. 3/4 órát ketyegett, leállás nélkül. Az STFT% visszament -18% - ról kb. -12% környékére, fordulat emelésével behúz a +-10%-os tartományba.
Gyújtás 1 fokot ingadozik, fordulat 12-15-öt, tehát aligha hiszem, hogy vezérműlánc probléma lenne.
Szerintem kezdj spórolni a lánccserére. Én is szétméregettem az autót. Lehúztuk az összes szenzort, hogy mire hogy reagál az autó (a kopogásérzékelő volt a legszarabb helyen). Semmi. Légtömegmérő jól viselkedett, hozta a gyári értékeket. Bár megértem, hogy keresel valami más hibát, csak ne lánc legyen :)
Gondolom már egy ideje nem húz olyan jól az autó alacsony fordulaton, és csak úgy 3000 körül kezd magához térni, váltáskor pörgő motorra engeded a kuplungot, különben csak állsz a gázon, az autó meg csak gondolkodik, hogy meginduljon-e vagy sem.
Amit az OBD előgyújtásként visszaad, azt az értéket szeretné az ECU beállítani. Ha valami el van csúszva, akkor semmi köze nincs a valós előgyújtás értékhez (!)
Megint logoltam. előgyújtás mégis csak jól változik. Ahogy esik le a fordulat, esik le az előgyújtás is. Ez elvileg így okés.
Van egyload érték, amit ki tudok nyerni az ecu-ból, amit egyelőre nem tudom, hogy mi. Ez az érték megemelkedik, amikor az alapjárati fordulat visszaesik. Próbálom kideríteni, ez a load érték valami számolt érték vagy egyéb dolog.
Logoltam egyet. Az előgyújtás értékének ha jól értem, minél nagyobb a fordulatszám,annál nagyobbnak kellene lennie.
Alapjáraton ennél a motornál 15 foknak kell lennie, amit szépen tart is, majd elindul felfelé az előgyújtás és ezzel egyszerre leesik a fordulatszám, majd valahogy összeszedi magát, visszaáll az alapjárat és mindenki happy újabb 10 mp-re, amikor is minden megismétlődik előröl. Hogy a fordulat leesését követően kezd el hülyén szabályozni az ecu vagy az nagy előgyújtás torpantja meg a motort, az jó kérdés. Gyanítom az utóbbi. Lehet a hibás kopogásérzékelő zavarhat be? Úgy fest lesz itt még mit nyomozni :)
És még egynagyon furcsa dolgot csinál az autó. Próbáltam tartani egy 2000-es fordulatot, de nem tudtadm. Elérte, majd mintha kihagyott volna a kocsi és szépen visszaesett 1700-asfordultra, majd megint húzott majdnem 2000-ig, utána visszaesett és ezt folyamatosan rendszeres 2-3 másodpercenként.
Van egy jófajta 325-os hiba, ami elviekben a kopogásérzékelő hibát jelzi.
Most meghallgattam a kocsit gáz nélkül (nem csattognak a gázszelepek) és így hallatszott már a halk csörömpölés a motor bal oldala (vezérműlánc) irányából.
Nálam szépen 15 fok körülre jelzi a számítógép az előgyújtást, de amikor visszaesik a fordulat, akkor elmegy 20-22 irányába, de előbb esik le a fordulat 500 alá és akkor korrigálja az előgyújtást. Nagy gáznál elmegy 40-re az előgyújtás.
Jó kérdés... Nem olvastam vissza az előzményeit a leveleidnek. Újjá épített a motor? Nem lehet, hogy el van csúszva 1 foggal a vezérlés? Lehet hülyeséget írok, de mintha olvastam volna, hogy ha kibukik, hogy el van csúszva a vezérlés leáll a motor. De ezt egy "ultralaikus" írja, csak 1 ötlet, a szakértők, majd megmondják a tutit :)
P0340, p0335 váltakozva, mi lehet ? Pár perc járás után garantáltan leáll a motor valamelyik kóddal, de sárga lámpát meg nem gyújt. Utána indítható, húz, felpörög, mintha minden rendben lenne, majd leáll.