Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

AlmeraTino Creative Commons License 2015.05.26 0 0 22718

Sziasztok!

 

N16-om nem indul, csak egyet kattan. Bebikázni nem sikerült, csak betolni. De leállítás után ugyanúgy nem indul.

Gondolom önindító, csak azt nem tudom, hogy tudom megnézni. Köszi a segítséget.

nprimera Creative Commons License 2015.05.26 0 0 22717

Ha ki lesz cserélve a vezérműlánc, akkor azért érdemes cserélni a vízpumpát is, ugye?

134.000 km után nem érdemes visszaépíteni a régi pumpát?

Előzmény: nprimera (22716)
nprimera Creative Commons License 2015.05.26 0 0 22716

Igen a szervizkönyv alapján lehúzott tps-el és 15 fokra, de az alapjárat annyira ingadozott, hogy nehéz volt pontosan beállítani, de a lehetőségekhez mérten a legpontosabban beállítottuk.

Megnézted a video-t? Jól hallom, hogy ez vezérműlánc csörgés?

Előzmény: Atta2 (22715)
Atta2 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 22715

gyujtást ugye lehuzott tps mellett állítottad, és 15 fokra? az első jel a -5 gok, tehát a 4, jelre kell tenni.

Előzmény: nprimera (22714)
nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22714

Még egy videó az alapjárat ingadozás számokban:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ejayry3wcPA

 

Életlen a kép sajnos, de leírom melyik műszer mit mutat.

Első sor: RPM, Air flow V, Water temp,battery

Második sor: Air flow g, timing,air temp,load

Harmadik sor: - ,tps,-,-

 

Csak egy adalék még, hátha valakinek ezek is mondanak valamit.

Ezzel a légtömegmérővel kevesebb áthaladó levegőmennyiséget mér, mint a gyárival, viszont itt a load alacsonyabb joval, mint a masik légtömegmérőnél. Ettől függetlenül ugyanúgy visszaesik a fordulat, ezért is gondolom, hogy nem ezen múlik a dolog első sorban.

Előzmény: nprimera (22713)
nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22713

Loptam ötletet és én is csináltam egy videót a motor járásáról. Talán egyértelműbb így a dolog. Rögtön az elején jön egy befulladás és 30 mp-nél is.

Ami vicces, hogy a csattogó hangok így sokkal jobban előjönnek, mint amit kint simán a saját fülemmel hallok.

 

A videó linkje:

 

https://www.youtube.com/watch?v=s1j-0ruO080&feature=em-upload_owner

 

Ja, a gyújtáskábelek tényleg kicsit gázok és nem idén fürdettem a motort se, de ezt nézzétek most el nekem :)

nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22712

Ja és természetesen köszönöm a videót!

Előzmény: BJaca (22710)
nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22711

Oks, így már érthető! Ilyen lánccal igazi rokker lehet a fiad :)

Szereztem egy strobit és az össze-vissza ingadozó alapjárat mellett azért sikerült beállítani az előgyújtást. Nagyjából rendben volt, nem sokkal lett az eredeti pozíció mellé állítva. Változás persze semmi.

 

Megnéztem a TPS szenzor értékét is. Alap állapotban 0.42v, maximum 4,x voltig megy fel teljesen benyomott gázpedállal. Ami furcsa, hogy ha kicsit benyomom a gázpedált, ez az érték alig megy valamivel feljebb, de a fordulat már elkezd 2-3000 környékére felmenni. Ez nekem furcsa, de biztos így kell lennie :)

 

Amikor le akar fulladni a motor és leesik a fordulat 400 körülre, akkor szépen hallható a csattogása a láncnak. Magasabb fordulaton valami surrogó hang jön inkább a motor felől.

 

Lehet lánc és hengerfejpakolás csere lesz a vége a dolognak, más ötlet már nincs. Az olaj nem vizesedik, de múltkor 2000 km alatt megevett másfél liter vizet. csöpögés nyomot nem látok a kocsin, persze attól még lehet, hogy a vízpumpa vacakol.

 

Ami viszont továbbra is furcsa, hogy a terhelés érték a gázadásra reagál. Ez szépen látszik is. Alapból olyan 40-50%-os értéket mutat, de amikor rányomom a gázt, akkor ez felugrok 100%-ra. Na alapjáraton is szeret ilyet csinálni, hogy felugrik 80% fölé és akkor esik le a fordulat. Hogy a fordulat leesése miatt megy fel a terhelés érték vagy fordítva ez nem derül ki, mert egyszerre kezd változni mindkét érték.

 

Ami még érdekes, hogy már írtam is, hogy 1800-as fordulaton próbálom tartani a motort, de visszaesik 200-at, majd felmegy és újra visszaesik. Kicsit olyan, mintha kihagyna a motor. Ezt magasabb fordulaton nem tapasztalom. Ja és ezt az 1800-as fordulatot szint alig hozzáért gázpedállal is elérem. Tehát minimális gázpedál érintés felviszi 2000 fölé a fordulatot.

Előzmény: BJaca (22710)
BJaca Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22710

Azt, hogy mennyire kell belógnia, a fene se tudja. A feszítő majd kifeszíti. 

Tettem fel egy videót a régi láncomról (jelenleg a fiam használja övnek). Sík felületen van, az egyik vége nem mozog. Oldal irányban is lehet hajlítani.

https://www.youtube.com/watch?v=QgRoZ5HusN4&feature=youtu.be

Tegyél alá valami kemény műanyag lapot, hogy síkban legyen.

Előzmény: nprimera (22709)
nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22709

A képen látható módon ennyire be kellene lógnia a láncnak?

És akkor mozgassam a szemeket, hogy érzek e kotyogást vagy sem, ha jól értem.

Előzmény: BJaca (22708)
BJaca Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22708

Szia!


Ebben az állapotban ott fölül enged annyit a lánc, hogy meg tudd mocorgatni. A 0,2mm az szemenként értendő, és az a teljes láncra nézve 3cm! Ha jó a lánc, akkor a két szemet megfogva egymás felé tolva majd széthúzva nem lehet kottyanást érezni.

Előzmény: nprimera (22707)
nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22707

Lehet nekem is érdemes lenne megnézni mi rejtőzik a szelepfedél alatt és mennyire nyúlt meg a lánc.

Honnan látom, ha megnyúlt a lánc? Írtátok, hogy 0.2-mm nyúlás már bezavar. Ezt én laikusként hogy tudom lecsekkolni?

Tolómérő van ha nagyon kell :)

Ha összeforgatom a két vezérműtengely kereket amennyire engedi a lánc, akkor mit kéne tapasztaljak? A két lánckerék között "lógni2 fog a lánc vagy nem lesz teljesen feszes? van erre valami olyan módszer, amivel egyértelműen meg tudom állapítani, hogy meg van e nyúlva a lánc?

Előzmény: Atta2 (22706)
Atta2 Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22706

Pont a gyújtás ingadozás és a fordulatszám ingadozás magyarázza a lánc nyúlását, a két hibakódot meg azért kapod mert nem egyszerre érkezik a jel a jeladóktól. De max. 10 perc levenni a szelepfedelet.

Előzmény: LyPapa (22704)
nprimera Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22705

Köszi a tippeket!

 

Nem akarom minden áron megúszni a lánc cserét, csak akkor akarok hozzá nyúlni, ha már minden kötél szalad, bár a halk csilingelés az már sokat sejtet.

 

A legnagyobb furaság számomra, hogy folyamatosan és periodikusan fordul elő a hiba, azaz megvan, hogy kb. 10 mp-enként jön elé nagyon szépen ugyanúgy néz ki a lefutása, minden alkalommal. Ezért agyalok, hogy hol lehet a bibi.

 

Ma még méregetek és ha jövő hét elején tudok szerezni egy stroboszkópot, akkor rendesen beállítom az előgyújtást, hogy az se lehessen probléma.

 

Ami még necces az a gyújtás kábel, mert az erősen csere érett. Nincs áthúzás, de egy nyest falatozott belőlük :) Tehát akár még ez is okozhatja a galibát.

 

A kocsi erejét nehéz felmérnem, mert cvt váltós és ez igazán sosem húzott annyira, mint egy manuális váltós, de mintha tényleg nem lenne valami 100-as a húzása a motornak.

 

Az akkusarukat szeretném még kicserélni, mert azok csúnyán elvékonyodtak. Még akár ez is okozhat gondot.

LyPapa Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22704

Dolgoztam egy kicsit :)  Légtömegmérő tisztítás, földelési pontok tisztítása, CMP szenzor mérése, kábelezés vizsgálata, majd OBD alapú mérések. Két napja, mikor leállítottam, P0340 és P0335 volt, hol ez, hol az ... Kb. 3 perc járás után a motor leállt, és újraindítható maradt. A fenti műveletek után a motor kb. 3/4 órát ketyegett, leállás nélkül. Az STFT% visszament -18% - ról kb. -12% környékére, fordulat emelésével behúz a +-10%-os tartományba.

Gyújtás 1 fokot ingadozik, fordulat 12-15-öt, tehát aligha hiszem, hogy vezérműlánc probléma lenne.

 

Üdv: LyPapa

BJaca Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22703

Szia!

 

Szerintem kezdj spórolni a lánccserére. Én is szétméregettem az autót. Lehúztuk az összes szenzort, hogy mire hogy reagál az autó (a kopogásérzékelő volt a legszarabb helyen). Semmi. Légtömegmérő jól viselkedett, hozta a gyári értékeket. Bár megértem, hogy keresel valami más hibát, csak ne lánc legyen :)

Gondolom már egy ideje nem húz olyan jól az autó alacsony fordulaton, és csak úgy 3000 körül kezd magához térni, váltáskor pörgő motorra engeded a kuplungot, különben csak állsz a gázon, az autó meg csak gondolkodik, hogy meginduljon-e vagy sem.

Előzmény: nprimera (22699)
LyPapa Creative Commons License 2015.05.25 0 0 22702

Amit az OBD előgyújtásként visszaad, azt az értéket szeretné az ECU beállítani. Ha valami el van csúszva, akkor semmi köze nincs a valós előgyújtás értékhez (!)

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: nprimera (22699)
nprimera Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22701

Megnézem holnap, hogy tudja e a program.

Ez lenne a pillangószelep nyitásszögét megmutató érték?

Előzmény: Atta2 (22700)
Atta2 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22700

ha már tudsz mérni adatokat, a tps mit mutat?

Előzmény: nprimera (22699)
nprimera Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22699

Szét spamelem a fórumot, bocs srácok!

Megint logoltam. előgyújtás mégis csak jól változik. Ahogy esik le a fordulat, esik le az előgyújtás is. Ez elvileg így okés.

Van egyload érték, amit ki tudok nyerni az ecu-ból, amit egyelőre nem tudom, hogy mi. Ez az érték megemelkedik, amikor az alapjárati fordulat visszaesik. Próbálom kideríteni, ez a load érték valami számolt érték vagy egyéb dolog.

Előzmény: nprimera (22698)
nprimera Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22698

Agyalok tovább... :)

Logoltam egyet. Az előgyújtás értékének ha jól értem, minél nagyobb a fordulatszám,annál nagyobbnak kellene lennie.

Alapjáraton ennél a motornál 15 foknak kell lennie, amit szépen tart is, majd elindul felfelé az előgyújtás és ezzel egyszerre leesik a fordulatszám, majd valahogy összeszedi magát, visszaáll az alapjárat és mindenki happy újabb 10 mp-re, amikor is minden megismétlődik előröl. Hogy a fordulat leesését követően kezd el hülyén szabályozni az ecu vagy az nagy előgyújtás torpantja meg a motort, az jó kérdés. Gyanítom az utóbbi. Lehet a hibás kopogásérzékelő zavarhat be? Úgy fest lesz itt még mit nyomozni :)

 

Előzmény: nprimera (22696)
nprimera Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22697

És még egynagyon furcsa dolgot csinál az autó. Próbáltam tartani egy 2000-es fordulatot, de nem tudtadm. Elérte, majd mintha kihagyott volna a kocsi és szépen visszaesett 1700-asfordultra, majd megint húzott majdnem 2000-ig, utána visszaesett és ezt folyamatosan rendszeres 2-3 másodpercenként.

Előzmény: nprimera (22696)
nprimera Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22696

Ránéztem számítógéppel a kocsira.

Van egy jófajta 325-os hiba, ami elviekben a kopogásérzékelő hibát jelzi.

Most meghallgattam a kocsit gáz nélkül (nem csattognak a gázszelepek) és így hallatszott már a halk csörömpölés a motor bal oldala (vezérműlánc) irányából.

Nálam szépen 15 fok körülre jelzi a számítógép az előgyújtást, de amikor visszaesik a fordulat, akkor elmegy 20-22 irányába, de előbb esik le a fordulat 500 alá és akkor korrigálja az előgyújtást. Nagy gáznál elmegy 40-re az előgyújtás.

Előzmény: BJaca (22695)
BJaca Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22695

Nálam ennél durvábban. Úgy három másodpercenként csinált egy 10-15 fokot.

Előzmény: nprimera (22689)
Atta2 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 22694

A vezérmű lánc környékén keresgéld a hibát,  szerintem meg van nyúlva.

Előzmény: LyPapa (22690)
nprimera Creative Commons License 2015.05.23 0 0 22693

Jó kérdés... Nem olvastam vissza az előzményeit a leveleidnek. Újjá épített a motor? Nem lehet, hogy el van csúszva 1 foggal a vezérlés? Lehet hülyeséget írok, de mintha olvastam volna, hogy ha kibukik, hogy el van csúszva a vezérlés leáll a motor. De ezt egy "ultralaikus" írja, csak 1 ötlet, a szakértők, majd megmondják a tutit :)

Előzmény: nprimera (22691)
LyPapa Creative Commons License 2015.05.23 0 0 22692

Igen, a jelentését én is megkerestem, és gyakorlatilag ugyanazokat az okokat írják. Lehet, hogy valami vezeték probléma ?

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: nprimera (22691)
nprimera Creative Commons License 2015.05.23 0 0 22691

SR20DE motornál a doksi alapján ez a két hibakód a következő:

 

P0335 - főtengely helyzetérzékelő

P0340 - vezérműtengely helyzetérzékelő

Előzmény: LyPapa (22690)
LyPapa Creative Commons License 2015.05.23 0 0 22690

P0340, p0335 váltakozva, mi lehet ? Pár perc járás után garantáltan leáll a motor valamelyik kóddal, de sárga lámpát meg nem gyújt. Utána indítható, húz, felpörög, mintha minden rendben lenne, majd leáll.

 

Üdv: LyPapa

 

nprimera Creative Commons License 2015.05.23 0 0 22689

Nálad, amikor a stroboszkóppal nézted, el is mászott láthatóan az előgyújtás, amikor visszaesett a fordulat?

 

Most láttam egy videót, ami pont ezt mutatja be egy sr20de motoron:

 

https://www.youtube.com/watch?v=AMTj8f3AH3s

 

Próbálok egy stroboszkópot szerezni és megnézni ezt a kocsin.

Előzmény: BJaca (22687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!