Nekem is 96-is van. A kulcson van piros jelzés, de én úgy tudom, hogy az az immobilizer chipjét takarja. Az én bajom az, hogy a csomagtérajtó már egyik kulccsal sem nyílik. Vélhetően a zár kopott, nem a kulcs, mivel az összes többi zár jól működik.
Más. Régen nagy élet volt itt a fórumon, úgy 2000-től 2004-ig, de aztán jól eltűnt a társaság. Kiváncsi lennék kinek van még mindig Fordja... :-)
Nemrég vettünk egy 97-es 1.4-es Escortot. Van benne egy gyári 3000 rédiómagnó. Na, ezt szeretném kicserélni egy alap SONY CD-s gépre + új hangszórókra. Kis segítséget kérnék ezzel kapcsolatban, hogyan, mi módon lehet kibombázni a 3000-rest, illetve kompatibilis hangszorókat lehet-e kapni, vagy csak átalakításokkal megy-e a dolog?
Úgy tudom korábbi évjáratknál nem lehet ilyen felújító kitet alkalmazni, csak a zárcsere lehetséges. Rendszeresen meg szokták kérdezni tőlem, hogy van e piros jelzés a kulcson. Gondolom ez valamilyen kizáró ok lehet.
Nekem 96-os Escortom van, itt nincs semmilyen probléma.
Az autóvillamossági szerelő tartott tőle, hogy az egész kormály alatti részt le kell bontani, de nem kellett, könnyen hozzá lehetett férni a reteszhez. Feltételezem, korábbi/más típusoknál más a helyzet (rosszabb).
Csomagtér ajtónál ilyen probléma nem hiszem, hogy van. Vagy csavarral, vagy zárólemezzel van rögzítve a zárbetét. Ha meg van a jó betét, akkor könnyen lehet szerintem cserélni.
Fűtőszálas szélvédő? Enyémben van, és amíg el nem kaptam egy méretes kavicsot, tökéletesen működött, jobban, mint hátul. Párásodást meg 5 másodperc alatt levitte. Mióta nem jó, azóta tök hamar bepárásodott, de ki kellett cserélni az utastérlevegő-szűrőt, azóta sokkal jobb. Mondjuk még mindig nem az igazi, nekem spec a párásodás miatt hiányzik inkább a fűtőszálas szélvédő, majd lehet, hogy szerzek eggyet, de mostanában ugye úgyis kevesebbet megyek majd:)
Ford betegség, a zárak kopnak. Nekem már kellett a vezetőoldali ajtón nemrég cserélni. Akkor nem ajánlották a lamellázást, mert kopott kulcshoz nem érdemes.
De most a gyújtáskapcsoló is elkezdett vacakolni. Gondoltam ezt meglamelláztatom a szinte új kulcshoz.
Árajánlatok:
- Ford Márkaszerviz (Csepel): Alkatrész (felújító kit) 8200, munkadíj 15000(!)
Mikor megvettem a Cromaxnál az alkatrészt, beszélgetés közben kiderült (számomra), hogy szó sincsen itt beköszörülésről. A gyári kit tartalmazza a számozott lamellákat, abból össze kell rakni a kulcs számának megfelelően, majd csere. Na ekkor dobta le a szíjjat az agyam emlékezve a 15000Ft-os munkadíjra.
Otthon átnéztem a kitet, és megpróbáltam összerakni a nekem megfelelő kulcsra. Mechanikai műszerész vagyok, de ez még a 1,5 éves kislányomnak is ment volna. Mint a LEGO, olyan egyszerű. Mivel először csináltam ilyet, és nem volt normális zeger-fogóm, kb 2-3 óráig tartott (elfelejtettem a betétet lekorcolni, ezért szétesett, újra szét kellett kapni). A következő fél óra múlva kész lenne...
Most már csak be kell rakni. Egy ismerős autóvillamossági szerelőhöz vittem.
Hát a csere sem volt bonyásabb. Burkolat le, kulcs félig elfordít, speciális mechanikus retesz old, zárbetét kihúz, új bedug, burkolat felszerel, ennyi. Majdnem több ideig tartott a duda biztijét kicserélnie (érintkező pálya kenése közben kicsapta a biztit), mint a betét csere. 1,5 + 0,5 ezerből megvolt ez is. Legközelebb már erre is képes leszek magamtól is.
Hogy zár miatt szerelőhöz többet nem viszem a verdát az biztos!!!
Ha jól számolom legrosszabb esetben is 6000Ft-ot spóroltam, de a pofátlan 15000Ft-os munkadíjas árajánlathoz képest 16000Ft-ot.
Még most sem térek magamhoz igazából a csepeli szerviz pofátlan árajánlata miatt...
'96-os Escort kombi, alapmodell, 1,3-as. Klíma nincs, de a leírás stimmel. Általában a téli jég körbekaparás után még hosszú percekig fúvatnom kell a szélvédőt, mire el tudok indulni. Nem egyszer szenvedtem a belülre fagyott pára miatt, egyszerűen alig akarja leolvasztani.
Szerintem elszúrták a befúvást, mintha visszapattana a meleg levegő a szélvédőről. Idönként azzal próbálkoztam, hogy a rongyomat fellógattam a napellenzőkre, mint egy függönyt, akkor hatékonyabb volt.
Általam sokat szídott Opel Astránál ilyen problémám nem volt.
Akinek ismerősnek tűnik a probléma, talán segíthetne nekem:
Mikor erősebb gázadással, kicsit gyorsabban és dinamikusabban váltok:
- A hirtelen fordulatszám-váltásoknál először rákormányzódik, majd ellenkező irányban is elrántja valami az autót... - Általában gázra: a bekormányzás irányára pluszban, fordulatszám-esésnél, ellentétes irányban ránt... - A probléma fokozatosan jelent meg, és lassan de érezhetően tovább súlyosbodik... - Fékezésnél semmilyen probléma nincs. - Kisebb fordulatszám-eltéréseknél szintén szépen, egyenesen halad az autó.
Ennyit tudok hirtelen a dologról... és mivel Angliában vagyok, elég sansztalannak tűnik az autó itteni szervízelése... Pedig ezzel (még egyben) haza kellene jutnom.
Mivel totál stupid vagyok ezekhez a dolgokhoz, csak gyanítani merem, hogy a kormányszervó csinálja ezeket a tüneteket...
A Vas: Egy 1994 -es FORD Escort Bonus D (Pick Up)
Mi LENNE A TANÁCSOTOK? MIHEZ ÉS HOGYAN NYÚLJAK? LEHET E ÁLLÍTANI A SZERVÓ, EREJÉN? ...ESETLEG KIIKTATNI?
szevasztok van 4db eladó 14 es gyári ford lemezfelnim, ha vkit esetleg érdekel. 3000/db kikiáltási áron. érd: 30/-55-22-358 vagy a kishapsi@vipmail.hu-n
nekem 97-es kombi td Escortom van, klímás. A problémám, hogy hidegben nagyon hamar párásodik minden ablak, a ventillátor nem is bír megbírkózni vele. Csak ha bekapcsolom a klímát, akkor javul a helyzet valamelyest a száraz levegő befúvás miatt, de egész télen nem akarok klímával járni. A klímát tavaly habbal fertőtlenítették, de nem javult a helyzet. Olyan, minha el lenne dugulva a pollenszűrő, de nincs is benne.
Másnak is van hasonló problémája, vagy ez valami egyedi hiba?
Először is kívánok mindenkinek jó Fordmajálist, sajna mi nem tudunk menni, mert múlt héten kimerültünk már a Mondeo találkozón...
Amiért ide írok az a következő lenne:
Keresek megvételre egy darab Ford Fiesta típusú gépjárművet. kb. 2000-2001 körüli, tehát az egyel régebbi verziók jöhetnek szóba, az ár pedig 1 millától 1,3-1,4 milláig. Előnyt jelent a Ghia felszereltség, de nem alapfeltétel. Ha esetleg tud valaki ajánlani, netán el akar adni annak jelentkezését szívesen veszem.
Ha gondolod vegyél bele levegőszűrőt , de ettől nem fog megjavulni, 100% hogy valami a motoron belül nem jó. Egy frissen felújított motornak gyakorlatilag nincsen olajfogyasztása, akármilyen olajat raksz bele (de ettől még olyan kell bele, ami elő van írva hozzá), és főleg nincsen akkora kartelgáza, hogy azt a levegőszűrőhöz le tudja szívni.
Az a gáz,hogy mindenből új alkatrészt raktak bele,szimeringet is(én rendeltem meg,a régit vissza is adták).
Nagyobbra fúrták ki a motort, dugattyúkat és gyűrűket valahol magyarországon gyártották megrendelésre (olcsóbb is volt mint egy Tirabisu pl.).
Megpróbálok még egy tiszta légszűrőt belerakni,megnézem nincs-e eltömődve vmi cső a légszűrőnél...,állítólag az is okozhat olajfolyást,ha nem megfelelő sűrűségű olajat töltöttek bele.
Azonnal vidd vissza az autót a szerelőhöz aki a motorfelújítást csinálta, és addig üsd őket amíg meg nem csinálják rendesen (gondolom egyébként sem volt olcsó). Ha jó lenne a motor akkor nem szabadna ott olajat szívnia. Valószínűleg a hengerfejben rossz valamelyik szelepszár-szimering, ezt meg kell csinálniuk garanciába ingyen. A szabadba ne vezesd ki az olajat, mert attól ugyanúgy erőteljesen fog fogyni az olaj az autóból (maximum nem fog annyira füstölni), meg másrészt ne szennyezd a környezetet.
1.4-es 92 Escortom van,probléma hogy a kartercsövön keresztül a légszűrő kapja az olajat,majd ráfolyik a meleg motorral,majd füstöl.
Januárban volt motorfelújításon a szekér,dugattyúfúrás,dugattyú,gyűrű csere meg minden,nem tudom mitől jöhet még mindig az olaj,bár nem annyira nagyon mint a rossz motorral tavaly.
Állítólag létezik rá megoldás:kivezetni a kartercsövet a kocsi alá,elvezetni az olajat ezáltal a szabadba,vagy pedig kartergáz szuszogót szerelni a kartercsőre,csak gondolom az eltömődés miatt ezt sűrűn kell cserélni.:(
..ezekből valamelyik (vagy talán több is) vált nálam csereéretté, mivel nagyobb fékezésnél egy koppanással figyelmeztet... ki lehet szűrni, hogy melyik cserés, vagy ajánlott mindent cserélni? (elég húzós az ára, ahogyan néztem....)