Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15018

Carpy: De az sokkal vonatformájúbb lesz, mert 6 kocsis! :-)

Elég lesz oda a 3+1-es verzió is :)

Előzmény: Carpy (15011)
hmsoft Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15017
Méf Carpy sem ennyire vasútellenenes, hogy ilyen smile-okat használjon.

Nyilván arra értette, hogy nem tízpercenként jár az inga, hanem csak óránként.
(Vagy mégse?)

hm
Előzmény: v_peti (15015)
v_peti Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15016

Vicinális? Talán előváros!!!!!

 

Előzmény: HáBé (15009)
v_peti Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15015

Miért kell a negatív smile????? Méf Carpy sem ennyire vasútellenenes, hogy ilyen smile-okat használjon.

 

 

Előzmény: Törölt nick (15010)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15014
Mh...Kaposvárról :-)
Előzmény: KÖNIGNORBI (15013)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15013
Autóval kb. 40km. De Kposvárról megyek holnap a nagyobbik fiammal.... Ma éjjel tartalék leszek az M40-302-en.
Előzmény: nohab (15012)
nohab Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15012
Ez tökéletes! Pár km-re lakom tőle HI HI :-) KÖSZIKE!

Konkrétan merre? Egyszer elkísérnélek a 36-on Púposozni (ha lehet :-)
Előzmény: KÖNIGNORBI (15008)
Carpy Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15011
De az sokkal vonatformájúbb lesz, mert 6 kocsis! :-)
Előzmény: Törölt nick (15010)
HáBé Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15009
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15008
Ez tökéletes! Pár km-re lakom tőle HI HI :-) KÖSZIKE!
Előzmény: smith (15007)
smith Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15007
Balatonszemes, Postamúzeum. Szóval nem is kell messzire vinni.
Előzmény: KÖNIGNORBI (15006)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15006
Nem ám :-)
Előzmény: smith (15005)
smith Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15005
Tényleg nem tudod hol van?
Előzmény: KÖNIGNORBI (15004)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15004
Csak tudnám hol van ez a kocsi (talán a Közl. Múzeumban?)! Évfordulóra (100 éves) ellehetne hozni a 35-ös vonalra... :-)
Előzmény: KÖNIGNORBI (15003)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15003
Magyar Kir. Posta Kis nyalánkság..... Magyar Királyi Posta, ami a 35-ön közlekedett.
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 15002
A térkép helyett a menetrend tanulmányozása, több sikert hozhat.

Térképet a meglevőeket célszerű használni, autóstérkép is megteszi, de a települsen belül precízen ki kell keresni milyen vonalak érintik a falut vagy várost.

A buszmenetrendben a vá, vá bej u. , vá elág, mh., mh bej u vátj. vmh rövidítések
ezek mind sok segítséget jelentenek.+ helyismeret

Országosan nagy munka, de pár nap alatt nehéz összedobni, igazat adok neked.



Előzmény: Carpy (15001)
Carpy Creative Commons License 2006.08.13 0 0 15001
Ha keddre elkészülsz a anti-párhuzamosság térképpel, az olyan is lesz. :-)
Csak 1:60000, vagy annál részletesebb méretaránnyal érdemes dolgozni, és akkor máris látható, hogy értelmetlen az egész munka.
Előzmény: GyöBzs (14948)
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 15000
írtam neked

Az adataidnál lévő címre

Előzmény: seTTebello (14998)
Carpy Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14999
"Funcionális analfabéta emberekkel nem lehet sokra menni."

Milyen igazad van!
Előzmény: f_k (14994)
seTTebello Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14998
Igen, csak küldj egy ímélt, mert én nem látom a címedet.
Előzmény: f_k (14986)
Én-1 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14997
Distván-t érdekli a dolog. Az első rész mikor volt, mert szeretném kérésére megvenni a lapszámokat. A mostani akkor tiszta.
Előzmény: f_k (14995)
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14996
Én a villamosos példát értem, csak helyismeret is kell az embereknek, hogy el tudjanak igazodni.

A kerülő vasút árban többe kerül, többször van úgy hogy személyről kéne IC re csatlakozni, ami nem egy életbiztosítás.


Előzmény: vrobee (14992)
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14995
RIKA 424 linkelte be a cikket akinek meg én köszönöm meg :)
Előzmény: Én-1 (14993)
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14994
Aki végig vonattal akarna utazni, és nincsenek korszerű ismeretei.

Így van

Ma este 19 óra 10 kor valaki Hevesre akart menni busszal
de nem tudott, mert a jelzés 15 = hetek első iskolai előadási napját megelőző nap volt.

nem értette mi az hogy iskola

Amikor elmondtam van vonat, kiemegy a 20 órakkor induló Eger Fabony vonathoz onnanelmegy Kál-Kápolnáig onnan meg a 102 esen Hevesig értetlenül nézett

Ez lett volna az utalsó lehetősége hogy hazajusson.

Funcionális analfabéta emberekkel nem lehet sokra menni.

Busz témáról:

Nézd, olyan minőségű járműveket adnak ki azokra a közvetlen buszokra, hogy én azt nem ajánlom.

Csak elvetemült utasok utazzák végig

Mai úthálózat össze hibáját lehet érezni a járművön.

Az a pár közvetlen járat édeskevés.

Vannak elakadó utasok akik este zaklatják az embert, mert elakadtak

Rokonaikat hívogatják, hogy menjenek értük félúton, autóval.

Sok ilyen példát láttam, gyakorló utas vagyok sokszázezer kilométer után ezt magabiztosan ki tudom jelenleteni

Ma a VOLÁN kényszerből a szolgáltatásai romlására játszik az ország 19 megyéjéből egyre többen
Évközbeni módosítások, amiket a másik megye nem hírdet meg mert nem tud róla, ezért 15-20 perccel hamarabb elmenő járatok.
Vagy járatmegszüntetés évközben.

Alig várják, hogy monopólium legyenek.

Ezt nem akarom.

Ha privatizálják, akkor a profit miat törlik járataik egy részét.

Mellékvonalak vonatai nem a megfelelő helyekre mennek, így utast se tudnak szerezni.

Kál Kápolna meg Kisterenye sokak számára értelmetlen végcél, félnek az átszállástól

De Kisszénás se világváros, a legtöbb vici végállomás se az.

Olyan helyre kell menni a vonatnak, ahhol, megyeszékhely vagy igazgatási székhely van, nem kistelepüléseken a semmiben kell véget érni az útnak, és átszállásra kényszeríteni az utasokat.
Előzmény: vrobee (14992)
Én-1 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14993
Köszönöm, de velem a mai számban kerestették.
Előzmény: f_k (14990)
vrobee Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14992
Aki végig vonattal akarna utazni, és nincsenek korszerű ismeretei.

Ha én mondjuk Újpalotáról Újpestre csak villamossal vagyok hajlandó utazni, akkor igen nagy kerülőt kell tennem. Erre mondják, hogy az én bajom.

Igen jó lenne, ha nem vasúthálózatban és buszhálózatban, hanem országos közforgalmú hálózatban lehetne már gondolkodni. Ehhez persze sokminden hiányzik, ami hasznos lenne. Összehangolt menetrend, közös jegykiadás / tájékoztatás stb. stb. De valahol el kell kezdeni.

---

A példád egyébként tök rossz, az a közvetlen vonat annyira lassú, hogy csak elvetemült vasútőrültek választják - viszont van közvetlen busz, de a leggyorsabb már ma is a kerülő vasút...

A hegyközi kisvasút is biztos nagyon hangulatos volt, de Pálházát sokkal gyorsabb elérni busszal. Aki tehát nem kirándulni megy, annak ez így jobb.
A csatlakozást busz és vonat közt meg lehet oldani, még nálunk is van rá példa.(Amúgy nagyon helyes, hogy a kisvasutat meghosszabbították, és nem a falu szélén a semmiből indul.)
Előzmény: f_k (14982)
István Gyuri Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14991

OFF

v_peti: Hová tűnt?

Eltűnt.

Ez volt az ominózus csörgős vonat, ami a lajosmizsei fordában (mai napig meg)levő tartalékidőben ment fel Vácra - ez sokaknak szúrta a szemét (mehetett volna villanygéppel is akár, persze körüljárva). Ezt szeretném dec-től visszahozni.

ON

Előzmény: v_peti (14969)
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14990
Két perc
Halálra ítélt szárnyvonalak: Veszprém–Veszprémvarsány (2.)
2006. augusztus 5. (25. oldal)

Konkoly Edit
A Bakony szívében még jár a piros motorvonat, amely Magyarország egyik legszebb tájára visz el. A takarékosság jegyében ezt a vonalat is besorolták a huszonnyolc megszüntetendő közé, noha nemrégiben milliókat áldoztak fejlesztésére.

Sorvadás
Észak-Rajna-Vesztfáliában, Hollandia keleti részén és Nagy-Britanniában 1950 és 1985 között fokozatosan felszámolták a mellékvonalakat. A nyolcvanas évek végén készült közlekedési tanulmányok azonban rámutattak arra, hogy a döntés hibás volt. A mellékvonalak megszüntetéséből felszabaduló pénzek gyorsan eltűntek, és mivel a lakosság elvesztette helyi vonatát, többé egyáltalán nem használta a vasutat. A mellékvonalak nélkül a fővonalak is sorvadni kezdtek. A vasutat vesztett települések gazdaságilag és szociálisan visszafejlődtek. Az emberek kevesebbet utaztak a szomszéd városokba, kevesebb turista érkezett a területre, meggyengültek a társadalmi kapcsolatok. Nőtt a munkanélküliség, a boltok többsége bezárt, az üzleti vállalkozások nagy része tönkrement. A terület olyan lett, mint egy elhalt szövet. A kormányzatok hamarosan ráébredtek, hogy vasút nélkül szinte lehetetlen gazdasági növekedést produkálni. Ezenkívül világossá vált számukra az is, hogy a vasút enyhíti a városokban kialakult dugókat, és a gyéren lakott területek számára is környezetbarát és biztonságos közlekedési alternatívát jelent. Megkezdték a vasút helyreállítását, ami tízszer annyiba került, mint ha korábban tették volna, és nem szüntetik meg a vonalakat. A járatsűrűséget az igényekhez igazították, így megnőtt az utasok száma. Ma az említett országokban újra sikeresen működik a vasút, amelyet vagy az állam, vagy magántársaságok, önkormányzatok üzemeltetnek. Fejlesztették az infrastruktúrát, új kocsikat állítottak forgalomba, fokozták a pályák teherbírását, összehangolták a menetrendet, javították a helyi irányítást, ügyeltek a tisztaságra és a pontosságra.
Veszprém, reggel nyolc óra. A piroska utolsó szerelvényében tizenöt utas várja az indulást, köztük Zámolyi Miklós, aki Écsre utazik. Rokkantnyugdíjas, a vasútnál húzott le harmincnyolc évet.
– Nem értem – mondja –, mi a gond ezzel a vonallal. Magyarországon a legszebb a sok viadukttal, alagúttal.
– Még a Szalajka-völgy sem ilyen szép. Az a gondjuk, Miklós, hogy kevesen utazunk. Kicsi a személyforgalom – szól át a szomszéd ülésről Nagy Anna, akiről kiderül, szintén vasutas, egy éve van még a nyugdíjig. Mellette ülő barátnője, Tóth Lászlóné is az. Illetve volt, amíg két hete el nem küldték. A negyvenhat éves asszony tb-ügyintézőként húsz évig dolgozott a vasútnál.
Lassan elindulunk. Szinte hangtalanul siklunk a valóban szép tájban. Kényelmesen elhelyezkedem. Megjegyzem, milyen jó, hogy nincs felhasogatva a kárpit.
– Hogy lenne?! – néz fel Anna asszony. – Igaz, hogy sok gyerek utazik ezzel a vonattal, de el vannak foglalva a tájjal, nem érnek rá rosszalkodni! Emlékszem, a keresztfiam négyéves lehetett, amikor először elhoztam vonatozni. Később sokszor visszahoztam, a Hódos-érhez, Bakonyszentlászló és Fenyőfő közé, ahol nyílik a hóvirág, utána meg a gyöngyvirág. Itt van az ország egyetlen védett ciklámenese is. A srácok annyira szerettek utazni itt, hogy elnevezték a vonatot Hóvirág expressznek.
– Tudja, mi a baj? Hogy a gazdasági miniszternek helikoptere van, nem ér rá vonatozni – mondja Tóth Lászlóné. – De hát nekünk még autónk sincs, szükségünk van a vonatra.
A Hóvirág expressz fölött most Damoklesz kardja függ, ugyanis Veszprém és Veszprémvarsány között meg akarják szüntetni a vonalat. Nincs új a nap alatt: 1998-ban a Horn-kormány alatt egyszer már próbálkoztak vele, de hál’ istennek nem sikerült, mondják a bakonyszentlászlóiak. Mert a vasút maga az élet, teszik hozzá. Akkor sikerült meggyőznie a MÁV vezetőségét a vonal szükségességéről a Pokol csárdában a sebtében szerveződött bizottságnak. Bár valóban nem tűnt ésszerűnek, hogy választások előtt bármelyik politikus hozzányúljon a vasúthoz. A népszerűtlen intézkedéseket mindig a választások utáni időkre tartogatják.
Fazekas Istvánnal a bakonyszentlászlói kocsmában ülünk le beszélgetni. A régi vágású tanárember indulatba jön, amikor a szárnyvonal megszüntetése kerül szóba:
– Ha magától elvesznek tízmilliót, és a választások előtt visszaadnak alamizsnaként ötszázezret, mire fog emlékezni? Csak arra az ötszázezerre, igaz? Térdre esik, és kezet csókol, olyan hálás lesz? Ilyen az emberi természet, nincs mit tenni. De nem is értem ezeket a politikusokat. Ha rám bizonyítanák, hogy hazudtam, a föld alá süllyednék. Ezekről meg minden lepereg. Higgye el, az efféle politika ott kezdődik, ahol az erkölcs végződik.
Kancsal Károly, Bakonyszentlászló, Bakonygyirót és Fenyőfő körjegyzője azt mondja, pártoktól függetlenül mindenkinek érdeke a vasút megmaradása. Berki Zoltánt, a Magyar Turisztikai Egyesület közlekedési tagozatának vezetőjét idézi, aki valamelyik éjszaka fölhívta. „Tudod, mire jöttem rá, Károly? Hogy a vágány két sínből áll. Egy jobb oldaliból és egy bal oldaliból. A vonat egyik nélkül sem tud haladni…”
Kancsal Károly szerint nem volna szabad egyetlen dolog, nevezetesen a veszteséges személyforgalom miatt megszüntetni az ország legszebb vasútvonalát. A MÁV-nak figyelembe kell vennie azt, hogy a vasút az egyik legkörnyezetkímélőbb közlekedési eszköz, hogy jelentős a teherszállítás, és sok a turista ezen a vonalon. A Cuha-völgyi vasút nem pusztán közlekedési eszköz, hanem nemzeti érték is, amely kultúrtörténeti emlékeket, világörökségi helyszínt és természeti látnivalókat kapcsol össze.
– Megnézték már közelről a támfalakat a Cuha-völgyben? – kérdezi a körjegyző. – Faragott kövekből építették, ha egy kiesne, nem lehetne akármilyen követ betenni a helyére.
Ám azokat úgy befaragták a helyükre az olasz vendégmunkások a XIX. század végén, hogy eddig nem esett ki egy sem. A munkálatokat 1891-ben kezdték, s a millennium évében, 1896-ban fejezték be. A vonal nagy része Esterházy-birtokon épült, messze van a falutól az állomás. De muszáj volt oda építeni, mert csupán Esterházy Miklós értette meg a vasút gazdasági jelentőségét. A helybeli gazdák nem adtak földjükből egy darabot sem. A Győrt a Balatonnal összekötő vasútvonal közepén elhelyezkedő Bakonyszentlászló állomás megépítését egyébként a győri rendőrfőkapitány, Angyal Armand szorgalmazta. A mellesleg zeneszerző és költő rendőrfőkapitány beleszeretett a tájba, akárcsak később egyik lányunokájába egy helyi asztalossegéd. A házaspár egyik fia, ma már meglett férfiember, irányítja a helyi állomás életét. Horváth Gábor úgy véli, ha a vasút nem lett volna, ő sem létezne.
– Apám elvette anyámat, az osztályidegent. Gyerekkoromban nem értettem, miért néznek ránk másképp az emberek, a szüleim soha nem beszéltek a dédnagyapámról, csak a nagynéném avatott be a titokba. Évekkel később meg én szerettem bele a helyi váltókezelő lányába, el is vettem feleségül. Az apósom biztatott, lépjek be a MÁV-hoz, akkor nem visznek el katonának. Mint érettségizett fiatalembert hamar fölvettek a vasúthoz. Elvégeztem a vasúttiszti tanfolyamot, majd végigszolgáltam az egész vonalat, később forgalmi szolgálattevő lettem. Az előző állomásfőnök 1988-ban ment nyugdíjba, engem neveztek ki a helyére.
Horváth Gábor sok átszervezést megélt. Nem volt egyszerű, amikor el kellett küldenie valakit. Ma a bakonyszentlászlói főnökséghez tartozó Porva–Csesznek, Zirc és Eplény állomások bezárása harmincegy főt érintene. Azaz harmincegy családot.
– De nem hiszem én azt, hogy megszűnik a vonal – mondja bizakodva az állomásfőnök. – Mi, vénebbek már arra is gondoltunk, hogy lemondunk az állomásfőnökségünkről, és vállaljuk a MÁV szociális csomagját a nyugdíjig, amely három évig átlagkeresetet biztosítana. Így összevonhatnák az állomásfőnökségeket a vonalon, ami elég lenne egy fiatal üzemmérnök vezetőnek. Kevesebb lenne a pénzem, de megmaradna a beosztottjaim megélhetése.
Kancsal Károly körjegyző is bízik benne, hogy okosan döntenek majd odafönn. A most megalakult ad hoc bizottság, amelynek fővédnöke lett, petíciót fogalmazott a Cuha-völgyért, amelyben számos önkormányzat és civil szervezet jelképesen máris védetté nyilvánította a Cuha-völgyi vasútvonalat.
– Hogy kevesen utaznak a veszprémi munkásjáraton, az a rendszerváltás utáni gazdasági lejtmenetnek is köszönhető – fakad ki a jegyző. – Megszűnt a házgyár, megszűntek a nagyobb munkahelyek. Ráadásul az elmúlt években egy-két perc eltolódással úgy módosították a menetrendet, hogy véletlenül sem érik el az emberek a csatlakozásokat. Például Győrből az intercity két perccel korábban indul, mint ahogyan a veszprémi vonat beér. Két évvel ezelőtt kaptam egy igénylistát arról, hogy a reggeli munkásvonatnak mikor kellene indulnia, hogy elérje a győri csatlakozásokat, mert különben nem érnek be az emberek a gyárba. Akkor ezt jeleztük a vasútnak, persze nem történt semmi.
A világon mindenütt veszteséges a személyforgalom, még a híres francia TGV-n is. Csakhogy az unióban más szempontokat is figyelembe vesznek. Érdekes, hogy Angliában, Németországban és Hollandiában, miután a hetvenes években megszüntettek jó néhány mellékvonalat, a kilencvenes években a többségüket visszaállították, igaz, tízszer annyiért. A kormányoknak sokba került megérteni a mellékvonalak nélkülözhetetlenségét.
A Veszprém–Veszprémvarsány vonalon a teherforgalom jól hoz a konyhára. Annak ellenére, hogy 2004. december 31-én Bakonyszentlászlón bezárták a bauxitbányát, és Dudarban nyitottak újat. A bauxitot most Zircen keresztül viszik Ajkára; a bakonyi erdőgazdaság azonban körülbelül ezerötszáz vasúti kocsi fát szállít évente a térségben. És ott vannak persze a turisták is.
– Egyetlenegy idegenforgalmi szakember sincs a MÁV-nál? – háborog Kancsal Károly. – Bezzeg a GYSEV át tudott venni egy-egy felújítandó vonalat, ahol kiadványok népszerűsítik, hol mit érdemes megnézni. Nálunk is van látnivaló.
És sorolja. Veszprém a királynék városa, számos műemlékkel. Télen ott van az eplényi sípálya. Az önkormányzat most szeretné megépíttetni a vasútállomást bent a faluban. Ott van Zirc is, a Reguly Antal Múzeummal, a bazilika minorral, az arborétummal és egyedülálló könyvtárával. A Győr–Veszprém vonalon található Pannonhalma, a világörökség része. Onnan is állandóan jönnek a diákok, mert a gyerekek imádnak vonatozni, akárcsak kirándulni.
Ellentmondásnak tűnik, hogy Zirc mostanában nyert kétszázmillió forintot egy pályázaton közös vasút- és autóbusz-állomás kiépítésére, hogy könnyebben lehessen átszállni egyik járműről a másikra.
De különös az is, hogy tavaly és tavalyelőtt jó pár millió forintot áldoztak a vasút fejlesztésére a környéken. Betonra cserélték a talpfákat, így gyorsabban lehet közlekedni.
– Az a véleményem, hogy tesztelnek bennünket, miként reagálunk a szúrásokra. Birkák vagyunk-e vagy tigrisek – jegyzi meg csípősen a körjegyző.
Tomolák László, Bakonyszentlászló önkormányzati képviselő-testületének tagja a Cuha-völgyben azokat a bizonyos javításokat és a támfalak köveit szeretné megmutatni. És a különleges alagutat, amelybe boltíveket faragtak egykor, olyasféléket, amilyenek csak Svájcban vannak. Autóba ülünk, az utat azonban egy előző nap kidőlt fa torlaszolja el. Kiszállunk, mellettünk hatalmas bükkfák. Még így sietve is megállapíthatom, hogy nemcsak a látvány, a levegő is egészen más. Tomolák László kissé hevesen magyaráz:
– Mi együtt akarunk működni a MÁV-val. Meggyőződésem, hogy ha a MÁV vezérkara nem támogat bennünket, akkor nem érünk el eredményt. De ha nincs megegyezés, odaláncoljuk magunkat a vágányokhoz. Nem engedhetünk!
Aztán higgadtabban Bocskai István erdélyi fejedelmet idézi, akinek szállóigéje volt, hogy „az dolgot magát nézve” kell határozni. „Az dolog” most a vasút, megtartásának a helybeliek szerint mindent alá kell rendelni.
Folytatjuk
Előzmény: Én-1 (14989)
Én-1 Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14989
Vasárnap nincs Magyar Nemzet, pontosítani kellene, pontosan mikor.
Előzmény: Törölt nick (14974)
f_k Creative Commons License 2006.08.13 0 0 14988
Igen, az állandóság hiányzik.

Az utasok nem tudnak 4 havonta alkalmazkodni, sok helyen tmh van ott végképp 0 az utastéjékoztatás.
Előzmény: KÖNIGNORBI (14984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!