Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Jogos Gergő észrevétele. Azért írtam ennyire nyúlfarknyian mert én csak a MEHANO trafójaimmal dogoztam eddig (máshol pedig az esetek 95%-ban csak a régebbi PIKO FZ1 trafót láttam).
Tehát akkor a feltételek.
Először is analóg pályához kell. Magán a kapcsolópulton 2 trafó lenne. Az állomásról két végéről kiinduló nyílt vonalat akapcsolópulton az adott véghez közelebb eső trafó látná el árammal. Az állomási áramellátást pedig egy kapcsoló segítségével vagy az egyik vagy a másik trafó látná el. Az kiegészítő elektromos eszközök áramellátása: az állomásit az egyik trafó, a nyíltvonalit a másik trafó végezné.
Az állomás egy 4+2 holt vágányos kb. 5 m-es állomás, 7 CONRAD-os váltóállítóval, két FUGGERTH fényjelzővel és egy FALLER elektromos sorompóval (motoros). ezeknek az áramellátását az egyik trafó végezné.
A nyíltvonalak mindkét irányban kb. 10 m-i egyvágányos, amiken oldalanként egyszerre egyidőben csak egy mozdony közlekedne. Itt mint említettem a nyiltvonalakon a síneket oldalanként 1-1 trafó látná el.
E mellett, viszont a másik trafónak el kéne tudni látni mindkét oldali nyíltvonalon a kiegészítő elektromos berendezések áramellátását: úgy számolva, hogy az elektromos váltók a régi ROCO 2,5 (3 db) elektromágneses váltóállítóival vannak ellátva. A jelzők FUGGERTH fényjelző (1 db) és VIESMAN alakjelző (1 db), valamint van egy ROCO kocsileakasztó és egy hagyományos kapcsoló relé.
A közeljövőben még beépítésre kerül a nyíltvonalhoz egy CONRAD motoros váltóállító, 2 VIESMAN alakjelző (1 fő és egy előjelző) 2 db ROCO kocsi szétkapcsoló, valamint (ezen még gondolkodom) 2-3 db relé a jelzők vezérléséhez. Mindez durván 20 m-i hosszúságban széttelepítve.
Feszültségeket és áramerősségeket azért nem írok mert én sem tudom megmondani pont ezért kérdezem meg itt, hogy ezekhez a kondíciókhoz mi lenne a legjobb. Szétnéztem több gyártó és bolt honlapján, hogy milyen trafóik vannak, de mindegyiknél más-más értékek szerepelnek. Őszintén megmondom nem értek az elektromos rendszerekhez, nem tudom pl.: a mai motorok mit bírnak (a régi trafóim 12V egyen feszültséget adtak le de az egyik trafónál pl.: 14 V-ot láttam), amiket leírtam kiegészítőknek mennyi az áramfelvétele stb. A vezetékek mindenhol 4 eres telefonkábelből kiszedett vezetékek.
Remélem, így már érthetőbb a dolog és könyebb behatárolni.
Jogos a felvetés! Kicsit kapkodtam, bocsánat érte!
Szóval a hibák: -célszerű derékszög szorítóval dolgozni -a fedő lapot itt HBF lapból oldottam meg ami nem bizonyult jó választásnak inkább a 6mm-es rétegelt lemezt javaslom. Ezt jobb méretre vágva megvenni mert a panelban kicsit nehéz pontosan méretre szabni... -és a rács szerkezeten is változtattam mert az előző az nem szép és kevésbé stabil ez a jobb:
"Egy régebbi kapcsolópultom lecserélését tervezem. A kérdésem az lenne, hogy milyen trafót lenne érdemes vennem (a régiben egy MEHANO volt)."
Válasz: Jót!
Lásd. alant!
Mindenkinek:
Kedves Urak!
Próbáljátok meg be is fejezni a mondandótokat. Önmagatok lehet, hogy tudja miről van szó, de mi nem látunk tisztán félinformációkból
- Abból hogy Te új kapcsolópultot építesz, mi nem tudjuk milyen igényeid lesznek trafó téren. (Szükséges kimenetek feszültsége, teljesítménye, egyen- vag váltakozóáramú, milyen vezérlőgombot akarsz rá, stb, stb, stb.
- Abból, hogy Csukló milyen hibákat vétett, - ha nem mondja el -, így csak ő fog tatnulni, más nem. Így első ránézésre, a képeken nincs semmi szemetszúró hiba.
Egy barátom szerettet volna neked írni valamit, de mivel nem publikus a mail címed ezért nem tud :( Ha nekem írsz akkor fel tudja veled venni a kapcsolatot!
A legmagasabb pont-bár még félkész állapotban de-78-ról 130 cm-re szökött!
Ráadásul az átlagosan 130 cm magasságú vonulatom 4 méter hosszan terül el,és lesz egy 170.80 cm-es csúcsa is.Lassan a legújabb 20 kilós gipszeszsák is kimerül!
Költözés miatt ELADÓ a félkész állapotú H0-ás terepasztalom. Képeket, és információkat a honlapomon találhattok róla. www.csgabesz.5mp.eu Az asztalon lévő minden épület, valamint egy kisebb rakás tartalék sín és 1db tartalék váltó is jár hozzá.