Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 453
Aha, ez tényleg lényegesen gyorsabb. De hogy lehet 1-2 perces időket tartani egy hagyományos, spirálos hívásnál? Hiszen a tank feltöltése/leeresztése simán van ennyi idő!
Előzmény: D94A (451)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 452

Ott van a Kahl-nál (a méterárúk közt): 60m-es kiszerelésben színes fordítós film 29 euró! Ez szerintem verhetetlen ár, még ha kazettázni is kell! Ennyiért egy kazetta kodakot kapsz a soosnál (15m). Ha a 60-et negyedébe vágod, nem egész 2000 Ft/ tekercsre jön ki! Nem tudom, te hogy vagy vele, de én azért a 4000 Ft árkülönbözetért rászánok tíz rcet, hogy a speötétkamrának kinevezett wc-ben bekazettázzam. (Persze az is igaz, hogy nekem vannak kazettáim, még az elvtársi időkből. Illetve ha egész preciz akarok lenni, KACCEMA-im vannak. :))

Azzal, hogy a digitális utóélet elengedhetetlen lenne, vitatkoznék. Tényleg jópofa wisheket meg trükköket lehet csinálni kampjútörrel, de egy 10-20 perces rövidfilmben nem biztos, hogy szükség van ilyesmire. Fadelni meg effélét meg az okosabb kamerák tudnak. Engem a film pontosan azért vonz, mert nem-tévé, maga az anti-rtl-klub: nincsenek túlspirázott, harsogó színek, nincsenek vetített hátterek, én úgy vélem, a film lényegesen közelebb áll a realitásokhoz, mint a videó. Még akkor is, ha a színvisszaadása nem mindig felel meg az eredetinek. Még a Kodaké sem. (A haverom sötétzöld sátra olyan türkiszkék lett az amerikai filmóriás nyersanyagán, mint a vöcsök. De nem baj, én nem bánom, mert az összhatás kellemes a szemnek, és végtére is úgysem fogja soha senki egymás mellé tenni a kettőt.)

Persze én csak egy régimódi fütyi vagyok, cd lemezjátszóm sincs, csak amolyan ómódi feketéhez való. Szeretek az ujjammal a hangszedő füle alá nyúlni, és oda tenni a tűt a lemezen, ahova akarom. Lényegesen jobban szeretek, mint kis hülye gombokat bogarászni és nyomkodni, és aztán várni, hogy eredménye legyen. Valahogy él bennem egy meghatározhatatlan ellenszenv a túlkomplikált dolgokkal szemben.

Előzmény: apepee_ (447)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 451

Standard E-6  38'C

I hívó 6,5p

Fordító 2p

mosás 2p

színhívás 6,5p

kondícionálás 2p

mosás 1p

halványítás 4p

mosás 1p

fioxálás 4p

mosás 6p

stabilizálás 1p

A 3-fürdős E-6  #

I hívó 6.5p

mosás 2p

színhívás 6.5p

mosás 2.5p

halványítófixálás 6p

mosás 4p

stabi 1p

A gyorsaság miatt, kevesebb víz fogy, olcsóbb vegyszerek és gépek!

Előzmény: Törölt nick (450)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 450

Érdekes, amit mondsz, mi apámmal annak idején mindent a Reanal Kinofort (ff) és Reacolor (színes) előhívókészletekkel hívtunk. Ezekből 5x2l vegyszert lehetett keverni, és az öt vegyszer, köztük mosással, és második megvilágítással kb. 1,5 órás procedurát jelentett előhívásnál. Jó, a kodakhoz nem volt jó a Reacolor, erre fel is hívta a használati útmutatója a figyelmet, de a svema - or-wo - agfa stb. vonulatot lefedte. (Meglehet azért, mert ezek mind a németek második világháború alatti agfa színestechnikájának voltak az utóéletei...?) A dolog házilagos körülmények között is működött, szobahőmérsékletű vegyszerekkel, stb.

Viszont kíváncsi lennék, ehhez képest mennyivel egyszerűsödött a laborálás az E6-tal, miért nevezed "felhasználóbarátnak"?

Előzmény: D94A (449)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 449

Szia!

Az ORWO az utánozhatatlan sárga színeivel végleg eltünt a színes piacról:-)

A hívása is macera volt, horror kidolgozási időkkel. A VNF-1/RVNP/ is a napokban lehelte ki a lelkét. Az eljárások közül a felhasználóbarát E-6 maradt meg:-)

A 70-es 80-as években még sok gyár a filmjeihez külön eljárást kísérletezett ki, szörnyü volt!!!! Volt olyan, hogy a szines papírnál nem lehetett egyszerre egy típusú papírt és vegyszert kapni!

Üdv!

Előzmény: apepee_ (448)
apepee_ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 448

Amúgy a fotótechnika tanárom emlegeti mindig azt a csoda ORWO fordítós szines anyagot...azt mondja ideális átmenet a szines és a fekete-fehér között :)

Én abba nőttem fel, szóval nekem az a tuti :)

Amúgy mondta, hogy a 80-as években nem volt tökéletes filmanyag. A fuji lilásodott, a kodak sárgás volt, mindenre kikisérletezett egy cc szűrő-t, hogy dolgozhasson vele.

Az ORWO szines mondjuk azért szünhetett meg leginkább még, mert egy saját hívási eljárása volt, aztán kinek van energiája azt fenntartani... Marad az E-6 meg a VFN-1 vagy VNF :) ami má minnyá megszünik...

Pá!

apepee_ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 447

Halihó!

Igazad van, a hangosfilmnek óriási a varázsa, saját anyagot csinálnék is rá, mert tényleg iszonyatos jó azon nézni. Viszont jómagam szeretnék komolyabban foglalkozni vele, ahol viszont elengedhetetlen a digitális utóélet. Ez nem azt jelenti, hogy vágni nem ollóval fogok, de azt hiszem, hogy nem is én fogom vágni. Sajnos ilyen világban élünk...vagyis nem is sajnos, mert enélkül hol ismernélek titeket :) A saját cuccomat azt akkoris késsel-villával akarom csinálni :) Éljenek a korlátok!

A Kahlfilm olcsóbban jön ki, de csak ha a 300m-es tekercset veszünk, viszont szerintem az olyan macera (+kazetta, ott 4000 ft kb.), hogy ihaj. Én feketefehérből még mindig a Fomában bizom. Holnap talán megérkezik hozzám a csomag aztán uccu. Ha az összejön én már jól fogom érezni magam, ha nem, akkor előbb meggazdagodom... :)

Az Orwo-t megnéztem, de nem mélyedtem bele olyannyira...

Csá!

Pepe

Előzmény: Törölt nick (446)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 446
Ez nagyon változó. Apám szinte csak Or-Wo-t meg Svemát használt, van belőle majdnem egy kilóméter 77-től a rendszerváltásig, annyira nem vészesek. Jó, tény, hogy nincsen olyan színviláguk, mint az ófater kodachrome-jainak, de még bőven élvezhető kategóriába sorolnám őket. Sőt, Szilárd épp most hívott nekem két Svemát, amik valamikor 90-ben jártak le, én 95 körül fényképeztem rájuk, és 2006-ban már el is jutottak a laborba, majd ha meghozza a postás, megpróbálok kifotózni belőle. ;-)
Előzmény: syrius (443)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 445
Megnéztem az oldalt! A ff hívása biztos megy a szines anyagukról viszont nincs semmi infó. Így marad a kísérletezés!
Előzmény: Törölt nick (442)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 444

Én egy ilyen 2x8-as admirát akarok most bevetni. Éppen most hoztam rendbe, hogy majd az olcsó foma 2x8-asokon kicsit gyakorolok, mielőtt igényesebb munkákba fognék. Szegény kamera olyan rég nem ment már, hogy bele volt kövölve a zsír, atomjaira kellett szedni, és friss kenőanyaggal összerakni, de most már újra jár, mint a svájci óra. Jó kis gép, leszámítva, hogy nincs benne fénymérő. Viszont kicsi, könnyű, a keresője a képen látható módon billentve korrigálja a paralaxis hibát, és 60 centire fókuszálható mindkét objektívje, a telével ez már gyufásdoboz méretű tárgyak esete. Ja, és vissza lehet tekerni 30 mp-nyi filmet, így hát lehet vele feliratozni is, 12-től 48-asig fokozatmentesen állítható fordulatszámú plusz egyesmenet, szóval egész okos kis gép.

De van egy egész jó nyolcvanas évekbeli Chinon S8-as is (olyan, ami alapból kezeli az új filmeket) és hozzá négy orosz tölthető kazettám, meg van egy krasnogorsk is a komolyabb dolgokhoz, ezt majd a Szirmai Gáborról, a neves kortárs Afrikautazóról készítendő portréfilmhez kívánom felhasználni, de előbb egy pár ujjgyakorlatot szeretnék csinálni az admirával, mert már jó tíz éve nem filmeztem, és akkoriban is éppen csak karcolgattam a felszínét a dolognak, a nyersanyagellátás megszűnése nem tette lehetővé a kibontakozást. (A video akkoriban nem volt elérhető számomra, még egy használt kamerára összekapartam valahogy, de szerkesztőmagnókra meg effélére nem futotta, úgyhogy soha semmit nem tudtam összerakni belőle, ráadásul az állandó akkulemerülések miatt is szívtam, úgyhogy végül idegi alapon eladtam a bizóba.)

admira

Előzmény: syrius (441)
syrius Creative Commons License 2006.01.19 0 0 443
Talán azért, mert a 70-80-as években használt színes anyagaik "enyhén" kifakultak, míg az 50-es évekből való szines KODAK-ok szinte tökéletesen megőrizték a szineiket. (Hmmm szinte mpercre egyszerre küldtük az előzőt:-))
Előzmény: Törölt nick (442)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 442

Én azt gyanítom, hogy a Soos olyan kis tételeket akar rendelni, hogy csak azért nem szerszámoznak át, inkább összevárják, amíg a wittner meg az amerikaiak is rendelnek egy tételt, és akkor egyslungra legyártják az egészet.

Az orwo király, tényleg "Original Wolfen". :-) Csak azt nem értem, hogy hová lett ezeknek a színestechnikája? Volt nekik is, érthetetlen, hogy miért nem gyártják már. Nem hiszem el, hogy csak a fekete-fehér nyersanyagra lenne kereslet...

Ja, én meg ezt találtam: http://www.kahlfilm.de/ itten a méterárúk olcsóak, pl 2x8-as ff méterárú 6,5 euró/10m-es tekercsre jön ki, super-8-as színes (!) 7,25 euró /15m-es tekercs. Persze kell vele egy kicsit babrálni a sötétkamrában mire a kamerába lehet tenni, de ilyen árakon ez asszem elviselhető kényelmetlenség...

Előzmény: D94A (440)
syrius Creative Commons License 2006.01.19 0 0 441

Nagyon is megértelek és hidd el mai énemmel én is a KORSZAKOT filmeztem volna, de akkor én csak mint "kispisis" szerepeltem a család többi tagjával. A filmek túlnyomó része ráadásul Angliában készült, szóval erősen korlátozott kordokumentumként kezelhető. Az azért érdekes volt, hogy felbukkant egy rövid filmrészlet Párizsból, szinte ugyanaz a körpanoráma a Diadalívről, mint amit pár hónapja magam is elkövettem ugyanott. Azokat biztosan összevágom:-)

Most, hogy lassan elkészülök, erősen meditálok az izzóvásárláson, mert ha jobb lesz, akkor kezdhetem az egészet előröl. Inkább rábízom a dolgot a filmmúzeumra.

Nekem egyébként még megvan a 70es évek elején vett AGFA 2x8 mm-es kamerám, 3-szoros zoomal, de hogy el is indulna-e (igaz csak 6 ceruzaelem kell a kipróbálásához (meg kiadós ásatások a megtalálásához).

Előzmény: Törölt nick (436)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 440

Megtaláltam az ORWO utódját! www.filmotec.de

 

D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 439
Ha annyira nem menne a gyárnak, akkor Wittner sem tudná árulni!
Előzmény: Törölt nick (438)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 438

Sebaj, majd kivárjuk, amíg megerősödsz. ;-)

Amúgy a héten voltam a Soosnál, azt mondták, azért nincs 2x8-asuk, mert a cseheknél sincs raktáron, és nem küldenek. Mire kérdeztem, hogy tán azért-e, mert nem volt sikeres, és leállítják a gyártást, de erre azt mondták, hogy szerintük lesz még, mert eladható (persze csak kis mennyiségben), de most éppen valamiért nem csinálnak. Szóval most nem tudni, mi van, azt meg főleg nem, hogy márciusban mi lesz. Már ha a Soos droidja hiteles információforrásnak tekinthető e kérdésben.

Előzmény: D94A (437)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 437

Szia!

A magnócsík! A ragasztásról én is gondolkodtam, én már ezt a projektet már  nem tudom bevállalni( a segg és a ló mennyisége)! A Fomát még bevállalom.

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (428)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 436

Ja, ha veszel olcsó fotókartont ápiszban, és abból kivágsz és ragasztasz két piramis alakot, akkor még sötétíteni sem kell.

 

Egyébként milyen filmek ezek? Családi jellegűek, vagy esetleg közérdeklődésre is számot tarthatnak? Különösen az ötvenes évekbeliek volnának érdekesek számomra, hiszen ebből a korszakból szinte kizárólag a korabeli állami propaganda elérhető, az is csak ritkán.

Előzmény: syrius (435)
syrius Creative Commons License 2006.01.19 0 0 435
Köszi a jó tanácsot, valami hasonlóra gondoltam, a házban meg van egy üveges is:-). A tükrözés persze nem gond, ráadásul a két eszköz optikai tengelye így teljesen egybeesik, az egyetlen probléma, hogy a filmek nagy részét már bedigiztem, de azért kipróbálom ( a Filmmúzeummal együtt)
Előzmény: Törölt nick (432)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 434
A 433hsz-t Neked írtam!
Előzmény: syrius (430)
D94A Creative Commons License 2006.01.19 0 0 433
Próbáld meg Bp KIrály úton a Tungsramm boltban.
Előzmény: Törölt nick (432)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 432

Nekem azt mondták, hogy kb. három hónapos a várólista, és felírtak a végére.

 

Neked meg azt tanácsolom, hogy vágass üvegessel egy A/5 lap méretű mattüveget, arra vetíts hátulról egy sötét szobában, annak már úgy jó fényereje lesz. Persze a kép az oldalcserés leszen, de hát a digitális világban ez talán nem megoldhatatlan probléma.

Előzmény: syrius (430)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.19 0 0 431

Nem értelek, minek a film-technika, ha utána ledigized az egész musztert, és eldobod az eredetit? Akkor ott a mini-dv, egy órás film árából kijön tokkal-vonóval.

Én spec vágni akarok ollóval, és vetíteni akarok, lehetőleg hanggal. Aztán esetleg, ha olyanom van, a megvágott, utóhangosított filmet lescanneltetem és elküldöm a neten a haveroknak, de ez már egy huszadlagos dolog.

Előzmény: apepee_ (429)
syrius Creative Commons License 2006.01.19 0 0 430

Sziasztok, nekem egy EUMIG MARK 607/D vetítőm van, de csak egy vacak 50-es izzót tudtam belepréselni így elég gyenge a fénye. Eredetit nem tud valaki ajánlani? A Filmmúzeumos scannelésről van valakinek tapasztalata? Mennyit kell várni? Mindent megcsinálnak? (Kb. 20 tekercs filmem van 25-30 percesek és helyenként szakadtak). Mostanában digitalizálom ezeket a legfapadosabb módon (vetítő - fal - DV kamera - vincsi), csak hát az izzóval igen gyenge a kép, nemszólva az itt tárgyalt egyebekről.

lsec: nem jött össze véletlenül egy felesleges vetítő? Dual kéne, mert a filmek fele-fele N8 ill. S8.

Ámulok bámulok, hogy van ilyen topic és enyi lelkes alkalmazó. Én a 60-as évektől filmeztem 25 évig, de apukámtól maradtak rám filmek az 50-es évekből is.

Előzmény: lsec2000 (413)
apepee_ Creative Commons License 2006.01.18 0 0 429

Hali!

Hát ez a hangcsikozás valóban elég misztikusnak hangzik...és igazából nem is tudom, hogy kell-e, ha a felvevőd tud szinkront, márpedig minden profibb cucc tud, akkor felesleges. Értem ezalatt, hogy egy film utóélete manapság mindenképpen digitális. Nekem egy régi laptop lesz a hangrögzitőm, a szinkront meg megoldjuk valahogy. Mivel a hangbindzsizés meg zenélés is közel áll a hozzám, találok valakit az ismeretségemből, aki tud segiteni...

 

...remélem :)

 

Csá!

Pepe

Előzmény: Törölt nick (428)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.17 0 0 428
Ja, és még érdekes lenne a magnócsík-ragasztás is... csak ki kéne ipari kémkedni valahogy, hogy hogyan csinálják. (Régen volt Mo-n is...) Én meg tudnám csinálni hozzá a gépet...
Előzmény: Törölt nick (427)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.17 0 0 427

Végülis ha valaki, hát te vagy az egyetlen, aki ezt megteheted. Merthogy hozzád előbb-utóbb úgyis mindenki megérkezik, aki idehaza amatőrfilmezik, hiszen labor-monopóliumod van. Nagyjából látod azt is, mennyi fogy egy évben, szóval a mennyiséget is be tudod lőni, nem rohadna rád... én a helyedben komolyan gondolkoznék rajta. És ha lenne 2000 Ft körül 2x8-as, akkor bizony könynen meglehet, hogy reneszánszát élné a dolog... a kodak kazettás 6e-ért a soosnál viszont "azt már meggondolom" kategória.

Ja, és a foma gyárt vegyszert is, esetleg azt is megkérezheted tőlük, lehet, hogy olcsóbb, mint a kodak (valamikor azt mondtad, tőlük veszel vegyszert).

Előzmény: D94A (425)
Superb_ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 426
oké, de azért számítunk rá itt többen, hogy lenyomod az árakat (normális mértékre).
Előzmény: D94A (425)
D94A Creative Commons License 2006.01.17 0 0 425
Ezt még nem tudom most megmondani!
Előzmény: Superb_ (424)
Superb_ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 424

Figyelj, akkor most kimész vasúton, hozol foma filmanyagból egy rakatot és eladsz belőle?

Mennyiért lehet majd nálad kapni? Ha félreértettem valamit, akkor sorry...

Előzmény: D94A (423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!