Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15055

M41 2202: de ezt egy átlagutas nem hiszem, hogy megtenné.

Nézd, mivel Te magad írod, hogy még "véletlenül" sem utaznál távolsági busszal, ezért nem is lehet tisztában másfajta emberek véleményével. Nem tudod, hogy egy ilyen viszonylatban egy "átlagutas" milyen százalékban választja egyik, vagy másik eljutási lehetőséget.

Tisztelem a vasút iránti maximális elkötelezettségedet, de ne próbáld egy "átlagutas"-ra a saját elképzelésedet "rákényszeríteni".

Előzmény: M41 2202 (15053)
István Gyuri Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15054

M41 2202: Milyen járművel?

Hát, a pontos busztípust hadd ne mondjam meg :) A pécs-békéscsabai járatról van szó.

Máskor tessék pontosabban feltenni a kér(d)ést :)

 

Egyébként pedig természetesen van, volt és lesz olyan viszonylat, ahol ilyen rossz (na jó, egy kicsit jobb talán lehetne) vasúti kapcsolat van, ahol csak vasúttal akarsz utazni, BP érintése nélkül, esetleg pótjegyes vonat nélkül, végig biciklis kocsival és a hawaii ruhás szűzlányok legyezgessenek az utad során (na jó, ez persze már túlzás...)

 

Az 50-154-es vonal összehangolását természetesen meg lehet oldani, ha minden ebben érinted csatlakozó vonat és vonal menetrendjét módosítod. a kérdés, hogy megéri-e? Mennyi utasnak lesz jobb és mennyinek rosszabb?

Ezzel együtt a válaszom lényege, hogy lehet(ne) javítani valamit, de nem szabad a tisztán vasúti összeköttetést feltétlenül előtérbe állítani. Az átlagember nem is tesz így.

Előzmény: M41 2202 (15051)
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15053

Már rájöttem.

 

Értelmezési problémáid vannak? Ez a Vasutas Fórum egyik topicja, tehát a kérdés egyértelműen a vasúti útvonalra vonatkozik. Buszos öteleteiddel menj a Volános topic valamelyikébe. Inkább körbekerülöm az országot minthogy busszal menjek, de ezt egy átlagutas nem hiszem, hogy megtenné. Ezért kellene jobb menetrendet megalkotni.

Előzmény: orangutan (15049)
varjan01 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15052
Hali!
Lehet hogy kicsit OFF de szeretném a segítségeteket kérni!
Információkat gyüjtök a ma már nem létező Debrecen-Vásártér állomásról!
Aki tudna pár sort írni erről az állomásról, forgalmáról annak nagyon megköszönném!
Érdkelne az állomás rajza (akár vázlat a vágányrendszerről) .
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15051
Milyen járművel?
Előzmény: orangutan (15049)
Hentes2 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15050

GyöBzs azt szerette volna mondnai, hogy vannak bunkó buszveztetők is.

 

Hentes

Előzmény: Törölt nick (15041)
orangutan Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15049

Gyakorlatias példa juss el pl. Pécsről 12 óra után Hódmezővásárhelyre nem Budapesten át. Ha sikerül olyan útvonalat összehoznod, amivel ez még aznap sikerül, amikor elindulsz akkor többet nem kötözködök.

 

Előre szólok ez nem fog sikerülni.

 

Miért? Közvetlen járat van, Pécs i. 15:30, Hódmezővásárhely é. 19:53.

Előzmény: M41 2202 (15044)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15047
Most. Volt rá válasz, onnan kerestem vissza.
Előzmény: Törölt nick (15041)
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15046

A következőről mi a véleményed?

 

50-es vonal 38724-es vonat Dombóvárról 14:43-kor indul Bátaszékre 15:55-kor érkezik, közlekedik B napokon.

 

A 154-es vonalon a "csatlakozó" 7816-os vonat Bátaszékről 15:38-kor elmegy. Tudom, hogy e vonatnak csatlakozása van Kiskunhalason a 150-es vonalon Budapest és Kelebia - Szeged fele, valamint a 155-ös vonalon Kiskunhalas fele (illetve onnan a 140-es, 147-es vonal fele... stb.)

 

Nem lehetne valahogy átstruktúrálni a 7816-os vonatot, hogy a 38724-es vonatnak igazi csatlakozó vonata legyen, természetesen úgy hogy a többi vonalon is megmaradjon a csatlakozás, illetve az átszállási lehetőség?

 

Válaszod előre is köszönöm!

Előzmény: István Gyuri (15037)
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15045
És ne gyere azzal, hogy ha jobbat tudok, mondjam. Nem vagyok menetrendszerkesztő, nem az én feladatom összehangolni a csatlakozásokat.
Előzmény: István Gyuri (15037)
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15044

Tartalomról csak annyit:

 

Gyakorlatias példa juss el pl. Pécsről 12 óra után Hódmezővásárhelyre nem Budapesten át. Ha sikerül olyan útvonalat összehoznod, amivel ez még aznap sikerül, amikor elindulsz akkor többet nem kötözködök.

 

Előre szólok ez nem fog sikerülni.

Előzmény: István Gyuri (15037)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15043
Ez igaz!
Előzmény: István Gyuri (15042)
István Gyuri Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15042

Tolyás: No igaz, persze. De asszem annyira ismerjük 1mást, hogy az 1 mondatos összefoglalás mellé nem tudatlanságból maradt le a kivételek alapos elemzése.

Ez OK, csak vannak olyanok itt a topikokon, akik ilyen egy mondatos, nagyon jól hangzó mondatokat általánosítanak, és ezt szerettem volna elkerülni.

Előzmény: Törölt nick (15040)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15040
No igaz, persze. De asszem annyira ismerjük 1mást, hogy az 1 mondatos összefoglalás mellé nem tudatlanságból maradt le a kivételek alapos elemzése.

Találkoztam jegyzőkönyvvel olyan menetrendi "egyeztető" értekezletről, ahol a települések "járjon sűrűbben a vonat" kérésére a vasút képviselőjének az volt a válasza, hogy nem lehet, mert kevés a kocsi (nem az, hogy ok, de ezt ki kéne fizetni, vagy hasonló). Aztán a területen érintett erdei vasút jelenlévő vezetője közérthetően elmagyarázta, hogy az adott esetben ehhez kevesebb kocsi kell...
Előzmény: István Gyuri (15038)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15039
A homáron találtam:


Hévíz - Budapest, Volánbusz, vmikor július vége egyik hétköznap délután. Munkából hazamenet szálltam volna fel erre a remek buszjáratra Balatonfüreden 16.20-kor. Ez nem sikerült, csak 25-30 perccel késõbb. Ez nem is lenne baj, belefér, dugó van, karambol, akármi, de ez a busz rendszeresen késik min 15 percet. Mivel teli a busz, ülõhely nulla, godoltam megállok mindjárt a sofõrnél. Busz indul, tépünk mint az állat, mert sok a késés. Volt még egy utas (lehet hogy ismerõs) az elsõ lépcsõn is, vele beszélget a sofõr. Éppen egy szép sztorit mesél, hogy a múltkor is milyen sokan voltak, és egy nõ ott állt a fülkéje mellett, és milyen jó segge volt, és úgy seggbe nyomta volna hogy csak úgy törte volna ki a feje a szélvédõt. Ezt így hangosan, fél busz hallja. Utána kacagás a sofõr részérõl...

Belekezd egy másik sztoriba is, hogy strandra igyekvõ tini ribancok (nem emlékszem pontosan lehet hogy a qrvák szót használta) próbáltak hozzá felszállni a buszra valahol balatonparton, egy szál fürdõruhában, õ meg hogy ilyen ruhában nem lehet, ajtó becsuk, és otthagyta õket.

Volt mégegy sztori azt azonban nem hallottam végig mert közben telefonáltam, de a lényeg az volt, hogy akkor egy egész roma családot hagyott ott Zánkán (hogy miért arról maradtam pont le).

Közben következõ megálló felé közeledünk, Csopak. Hangos örvendés hogy hurrá itt se kell megállni, mert nincs senki a megállóban (nemtom, egy buszosnak nem az a jó ha vannak felszállók akik fizetnek a cégének?). Ezt cirka 500 méterrõl kanyarból megállapította. Közben ugye már lakott területen belül is versenyzünk az idõvel, tépünk 70-et (ott álltam mögötte láttam az órát). Közeledik a buszmegálló, 3-an kijönnek az esõvédõ alól nagy cuccokkal (gondolom ott árnyék volt, azért álltak ott), megállnak a táblánál, busz nem lassul, integetni kezdenek, busz nem lassul, (közben persze beszélget a sofõr), utolsó pillanatban, pont a buszmegállónál észreveszi õket, hangos a picsába felkiáltás, én felkészülök egy 5 méteren belüli 70-rõl 0-ra való fékezésre, de nem. Mondja a sofõr annak akivel beszélget, nem tudok megállni, mert jön mögöttünk egy kamion, és záróvonal van, nem akarja feltartani a forgalmat. Meg is jegyzi, hogy az utasok voltak a hülyék, és hogy majd legközelebb már ki fognak állni idõben. (hova állnak ki legközelebb? az útra? az esõvédõ, a buszmegálló része, ha benne állok akkor nem vagyok utas? csak ha a tábát ölelgetem?)

Így megyünk tovább. Mondom magamban, nem lennék azok helyébe, akik ottmaradtak. De még nincs vége. Sofõr matat a jegykiadó géppel, kinyom 3 papírt. Kérdi társalkodópartner az meg mi? Sofõr mondja: 0Ft -os jegy pestre (a 70 év feletieknek ilyet néha szoktak adni), ha valaki reklamálna hogy nem álltam meg, akkor a gép bizonyítja, hogy adtam ki jegyet, így minden el van simítva. Jegy odaad társalkodópartnernek, hogy otthon dobja ki, biztos ami biztos ne lássa senki.

Na ekkor döbbenet, miegymás. Magyarország 2006, tömegközlekedés, no comment.

Alsóörsön két felszállóra még kiad két rendes jegyet, + 2-3 0Ft-osat, csak hogy a vezetõség lássa milyen kihasznált ez a busz. Utána már nem történt semmi különös a következõn leszálltam, hazaértem.

(mellesleg jegyzem ha az otthagyott utasok a fõvárosba mentek volna - hova máshova nagy bõröndökkel, biztos nem a 10 km-re levõ Almádiba - akkor az utolsó buszt bukták be - most néztem meg a menetrendek.hu-n)

Van még egy-két buszos-vonatos tarsolyba, ha kell :)további jó sütkérezést a vízben, kerüljétek az éttermeket, még a végén felszolgálnak salátának. Üdv: cidalain (a rendeset nem írom le mert megtalál a sofõr aztán
legközelebb elüt a busszal)
István Gyuri Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15038

Tolyás: sűrűbb, ütemes közlekedéshez rendszerint kevesebb jármű kell.

Azért ezen finomítsunk egy kicsit :)

Tehát: a csúcsidei sűrűség egésznapi fenntartásához, kis mértékű sűrítéséhez nem kell több eszköz.

Vannak ennél is jobb helyzetek is, de nem szabad általánosítani - ebben a kérdésben sem.

 

seTTebello: Mióta 3+1 - esek?

Menetrendváltás óta - kocsihiány miatt. Addig 4+1-esek voltak. Egy-egy vonatnál van komolyabb számú álló utas.

Előzmény: Törölt nick (15035)
István Gyuri Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15037

M41 2202: Arra van alapozva az egész menetrend, hogyan riasszunk el lehetőleg minél több utast a vasúttól...

Köszönjük szépen, a tartalmas, cseppet sem általánosító, szakmai hozzászólást.

:-/

Előzmény: M41 2202 (15033)
seTTebello Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15036
Egészen máshogy emlékeztem. Bocs. Mióta 3+1 - esek?
Előzmény: István Gyuri (15032)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15035
Furcsa de evvel gépet + személykocsit takarítanak meg.

Ebben semmi furcsa nincs. Akik komolyan foglalkoznak vasúti forgalomszervezéssel, ezt már régen is tudták, hogy sűrűbb, ütemes közlekedéshez rendszerint kevesebb jármű kell.
Előzmény: Törölt nick (15020)
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15034
Lemaradt: jelenlegi formájában!
Előzmény: M41 2202 (15033)
M41 2202 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15033
Arra van alapozva az egész menetrend, hogyan riasszunk el lehetőleg minél több utast a vasúttól...
Előzmény: Törölt nick (15030)
István Gyuri Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15032

seTTebello: A tatabányai személyvonatok hiába 7 - 8 kocsisak most

Nem. A tatabányai, győri (egyben a martoni) ingák 3+1-esek.

 

v_peti: Négykocsis inga??? Nem túl kevés az a reggeli és a délutáni csúcsban Bp és Tatabánya között???

Csak annyira, mint más vonalakon. Ezen kívül, ahogyan taxxx is írta, ott vannak még a gyorsvonatok is.

Előzmény: seTTebello (15031)
seTTebello Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15031
Szerintem nem lesz kevés. A tatabányai személyvonatok hiába 7 - 8 kocsisak most, nincsenek 100% - osan kihasználva.
Előzmény: v_peti (15028)
v_peti Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15028

Négykocsis inga??? Nem túl kevés az a reggeli és a délutáni csúcsban Bp és Tatabánya között???

 

Előzmény: gumpy (15022)
GyöBzs Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15027
Meglepő biztos, de 1:300 000-en is látszanak azért a dolgok...
Majd küldök részletet...
Előzmény: Carpy (15001)
seTTebello Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15026
És a menetrendváltástól?
Előzmény: Törölt nick (15025)
seTTebello Creative Commons License 2006.08.15 0 0 15023
Akkor miért nem küldik el Tatára, vagy Komáromba?

>>3./ Furcsa de evvel gépet + személykocsit takarítanak meg.

Megtakarítanának a Bz - vel is és azt lehetne szerezni a pápai vonatokról. Mert ha nem lenne villamosítva, már rég Bz járna arra.
A motorvonat után nem kell nagyobb pályahasználati díjat fizetni?
Előzmény: Törölt nick (15020)
gumpy Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15022
"Igaz, hogy egy Bz-t se nagyon töltöttek meg eddig, de ezentúől óránként kapnak 296 ülőhelyet."
Na és? Így is el fognak férni, nem? :-)
Előzmény: Törölt nick (15020)
v_peti Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15021

Így talán több utas lesz.

 

Előzmény: Törölt nick (15020)
seTTebello Creative Commons License 2006.08.14 0 0 15019
Oroszlány nem előváros. Néhány éve még lett volna értelme 1 - 2 kocsis motorvonatokat járatni oda, ha felújítják a Tatabánya - Környe szakaszt.
Előzmény: v_peti (15016)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!