Keresés

Részletes keresés

modell13 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 1188
Hali a fuggerth váltónál nálad is van pár úgy láttom,hogy lehet azt meg csinálni hogy ne álljanak meg rajta fojtón a mozdonyok????
Előzmény: kisfaludy1 (1187)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 1187

A rétegelt lemez könnyű, vékony és erős, nem vetemedik.

A csavaroknak én előfurtam, gond nélkül bement.

(csak addig kell a  csavar amíg az ágyazat meg nem köt)

3 szintes asztalom van rétegelt lemezből (persze fenyőléc keret merevíti)  ami két félből áll, ha összeakarom rakni előveszem az ajtómögűl, rácsavarozom a lábait és kész. Mindezt egyedűl.

(az asszony nem segít) :-)

 

Most képzeld el a 3 szintet bútorlapból, összefosnám magam a súlyától. :-)

 

A bútorlap, málik, vetemedik, nehéz mint a dög én biztos nem építenék belőle.

Még ha nem is mindenki cipeli az asztalát, de előfordúl, hogy szét kell szedni és kivinni az ajtón. (pl: festés )

 

 

 

 

Előzmény: rizibácsi (1186)
rizibácsi Creative Commons License 2010.02.26 0 0 1186
Szia marslakó!
Soraidból azt olvasom ki, hogy Te a szegelés szerelmese lehetsz mert minden áron szegelni akarsz. Próbáltál már csak egy szeget is beütni, úgy, hogy sem a talpfa, sem a két sínszál ne sérüljön meg? (esetleg több százat hiba nélkül) Ráadásul rétegelt lemezbe, amiben ugye 4-5 réteg enyv van, ami nagyon keménnyé teszi az anyagot. Ja, nem is tudom, hogy mit keres a rétegelt lemez a modellvasút alaplemezeként a gondolatodba? Abba még a facsavart is nagyon nehéz lenne becsavarni. A flexisín meg nem akar kiegyenesedni! Ideiglenes rögzítésnek meg ott a gombostű, vagy a rajzszeg. BÚTORLAP, FORGÁCSLAP, POZDORJA + parafaalátét + a sínek ragasztva !!!!
Rétegelt lemez csak domborzat, háttér, mindenhol ahol a vonat nem jár.
Szia Rizmajer József.
Előzmény: marslakó (1180)
BoGar Creative Commons License 2010.02.26 0 0 1185
A terepasztalom én is parafa alátét nélkül építettem meg. Illetve csak egy részét, hiszen nem készült el még mindig. Nagyon hangos volt. Felszedtem a síneket és most parafát rakok alá, mert kell. Halkabb lesz, de nem hangtalan. Szerintem jobb, ha van alatta szigetelés.
Előzmény: SchefferJ (1181)
csgabesz1982 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1184
Ami le van fektetve az asztalon. Roco HobbyLine
Előzmény: marslakó (1175)
modell13 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1183
ez kimaradt
kép
modell13 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1182
Sziasztok

van nekem egy Roco 40020 as cikkszámu Jelzőm

X1WIN ben vettem debrecenben fél éve kb de amikor levettem a polcról a doboza elég viseltes volt na mindegy térjünk a lényegre hát most ez elromlott szerintetek meglehet még javitani esetleg ujra forrasztásal
se a piros se a zöld nem ég akárhogy próbálom



kép1
SchefferJ Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1181
Miért olyan fontos a hangszigetelés egyébként?

Én spec úgy szeretem ha 7 szerelvény fut egyszerre különösebb szigetelés nélkül és hallom a zakatolást.
marslakó Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1180
Mi lenne, ha mindenhol, ahol le akarom szegelni a síneket, megfelelő méretű lukakat fúrnék és a rétegelt lemez vastagságának megfelelő magasságúra vágott parafa dugókat illesztenék belük?

Ez esetben tudnám szegelni a síneket (a parafa dugókba) és mégsem vinném át a rezgést, hangot az egész alaplapra!!

Parafadugó meg van itthon éppen egy zsákkal :-DDD
marslakó Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1179
Köszönöm az újabb tanácsokat.

Nem akarom a spanyolviszt feltalálni, de számomra ez első hallásra kissé hihetetlen:

A talpfák (aljak) közé beszórt kevés kis kavics, ami adott esetben nem is eredményez összefüggő felületet (hiszen a talpfák/aljak elválasztják a kis kőkupacokat egymástól a sínszálak között, csak a vágány két szélén érhetnek össze valamennyire a talpfákon, aljakon túl) leragasztózása (félig vízzel hígitott löttyel) olyan erőssé teszi a kis kő szemcséket, hogy megtartja a teljes erőből kiegyenesedni akaró flexi sínt???

Ha igazán a hangszigetelést szeretném elérni, akkor valami olyan rendszert alkalmaznék, ahol nem rétegelt falemez, hanem rétegelt parafalemez a terepasztal asztallapja és abba szegelném a síneket! :-)))

Mi lenne, ha odaszegelném a parafán/hungarocellen keresztül a síneket a rétegelt lemezhez, de egyúttal le is ragasztóznám. És mikor a ragacs megszáradt és kellően tartja a síneket, a szegeket kiszedném?
Előzmény: C50 4509 (1176)
var-ist Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1178
A hungarocell alap felülete mitől lett ilyen szép és egyenletes vagy ha úgy tetszik, valósághű? Elárulható a módszer?
Előzmény: rallymax2 (1162)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1177
Így van, a hungarocell és más habok felejtősek, sokkal jobb hatás érhető el sín alá parafa, az alá sima mezei szivacs, ami sziloval le van ragasztva.
Előzmény: hamel (1172)
C50 4509 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1176

Szia!

A kétoldalú ragasztó pl. Tesa egy darabig tart. A hajlított flexibilis sinek szeretnek kiegyenesedni, torzulni, de csak ha sokáig várják a végleges rögzítést. A leragasztott kavicságy a megoldás. A parafa egy bevált módszer, habszivaccsal ne is kisérletezz. Minimum 6mm vastag rétegelt lemez, rajta a parafa (H0-nál 4 mm a szokás). A szegek csavarok valóban átvezetik a hangot. A Roco már nagyon régóta ipari ezüstből készíti a sineket, kivéve az egyik fajta hobby-line rendszert. Ezt a szürkés- fémes színről ismered fel. Ha a 42000-es cikkszámú vágányokat használod, az garantáltan újezüst. Építési trükkök itt:

http://users.atw.hu/pecsigyors/modellpalyaepites.html

 

 

Előzmény: marslakó (1175)
marslakó Creative Commons License 2010.02.25 0 0 1175
Köszi a tippeket.

A kétoldalú ragasztóval az a bajom, hogy a flexi síneket nem tudom, mennyire tartja meg a szükséges geometriában.

Majd kikísérletezem a különbséget a fára és hungarocellre ragasztás és szegelés közt.

csgabesz1982!

2,5-ösből csak Roco R5/R6 jobbos íves kell (1 db), és sima jobbos/balos kitérők (Roco, Tillig, Peco vagy Piko-A), de nem találom az oldaladon, hogy mi a választék.
Előzmény: csgabesz1982 (1173)
rallymax2 Creative Commons License 2010.02.24 0 0 1174
Engem érdekel a sinanyag !
Előzmény: csgabesz1982 (1173)
csgabesz1982 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1173

Az én tippem a parafa, amire a sin kétoldalú ragasztószalaggal van feltéve, és a végső kötést a zuzalék adja leragasztva faipari ragsztó és víz 1/3-ad 2/3-ad arányú elegyével.

Egyébként nem érdekel sinanyag? 2,5ös Roco.

www.csgabesz.5mp.eu

 

Előzmény: marslakó (1171)
hamel Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1172
Szerintem a hungarocell nem zajcsillapító. Próbáld ki, kocogtatod, zörgeted és a füledet odatartod jó közel. A lépésálló meg még jó keményre préselt. Ragasztani oldószermentes ragasztóval szabad. A sinek leszögelése , drótozása bármilyen alaphoz, megszünteti a zajcsillapítást. (hanghíd) Ez igaz arra is, amikor a kavicságyat olyan szélesre csinálják, hogy pld a parafa alátéten túlnyúlik és a ragasztótól megkeményedett kavics az alaplemezre leviszi a hangot. A sinek ragasztásához nekem a kinyomó tubusban kapható akril paszta vált be, szürke színűt használva nem fog elütni az ágyazattól -nagyon- és festhető, ragasztható. Ha bontani kell, egy késpengével lefejthető.
Előzmény: marslakó (1171)
marslakó Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1171
Sziasztok!

Két kérdésem lenne.

Beszereztem pár régebbi Roco flexi sínt és váltót. Nekem úgy tűnik, hogy ezek még nem ipari ezüstből készültek, mert a sínszálak színe elüt a Roco Line 2,1-esétől - vagy ha igen, eléggé idősek. Hogyan lehet őket úgy megtisztítani, hogy újabb 10 évig üzembiztosak legyenek az áramfelvétel szempontjából, mondjuk egy alagútban fekvő szakaszon? Vagy nem kell vele foglalkozzak? Most nincs fotóm róluk, de ha kell, este tudok készíteni.

Illetve, vettem 4 mm vastag lépésálló "hungarocellt" az OBI-ban, ezt fogom a sínek alá zajtompítónak alkalmazni az árnyékpályaudvaron. Van valakinek tapasztalata, hogy milyen ragasztóval érdemes őket a rétegelt fa lemezhez rögzíteni, ill. milyen ragasztóval érdemes a vágányokat ráfogatni? Vagy ne ragasszam a a vágányokat, csak a hungarocellen keresztül szegeljem/drótozzam oda a rétegelt lemezhez?

Köszi bármiféle tippet!
FNmodell Creative Commons License 2010.02.20 0 0 1170

kisfaludy1!

az állomás ebböl készűlt egykis átalakítással

Előzmény: kisfaludy1 (1165)
FNmodell Creative Commons License 2010.02.19 0 0 1169

Nincs ....csak simán körbemegy,semmi extra fölöslegesnek tartottam túl bonyolitani a dolgokat már csak a kis méret miatt is...bár egy tároló vágány elfért volna de már mindegy

Előzmény: csuklo (1168)
csuklo Creative Commons License 2010.02.19 0 0 1168
Üdvözlet köztünk.
Érdekes az asztal!
hátul esetleg van valami turpisság a vágány geometriában?
Előzmény: FNmodell (1164)
rallymax2 Creative Commons License 2010.02.19 0 0 1167
Ja Ja. De ez még nem a végleges állapota, alakitgatom még !
Előzmény: kisfaludy1 (1166)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1166
Becsomagoltad a hegyet ? :-)
Előzmény: rallymax2 (1162)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1165

Nagyon jó, kedvenc témám a hegyvidék ! :-)

Az állomás saját építés ?

Előzmény: FNmodell (1164)
FNmodell Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1164

sziasztok! beköszönök hozzátok is...

olvasgatom már egy ideje a fórumot... gondoltam csatlakozok

én itt tartok az én kis asztalommal még nincs rajta az öszes épület meg persze sokminden még nincs :D dehát halad lassan

üdv : FNmodell

tomcat#01 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1163
Mindenkinek köszönöm a segítő szándékú hozzászólásait! Bár gyűjtöttem én is fotókat, de Matiznak külön megköszönöm ha elküldi a fotóit a publikus mail címemre.
Egyébként PAKSINUTI módszerével szemezgetek és én is ilyesmire gondoltam a pályát a légecsetes festés után.
Előzmény: Törölt nick (1160)
rallymax2 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1162
Újabb lépés. Az épület még nincs teljesen kész, de az lett ott valahol :)

C50 4509 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1161

A sok eddigi tanács mellett nézd meg ezt is, talán van még ott újdonság:

http://users.atw.hu/pecsigyors/modellpalyaepites.html

üdv.

Előzmény: tomcat#01 (1156)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.18 0 0 1160

Jó lehet a légecsetes festés is. A mellékvonalak többségén a száz éves pálya full rozsda, úgy az egész, nem csak a sín és környéke. Ezen a képen egy új, nagy sebességű német vasútvonal látható :)

Szívesen segítek mellékvonali pályatestek fotójával.

Előzmény: tomcat#01 (1156)
csgabesz1982 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 1159

Kicsit valóban túj szép mellékvonalnak, meg elég mű hatása van így tisztán. Egy friss töltéscserén átesett szakasz is koszosabb kicsit. De némi festék és még ki lehet hozni belőle a tutit. :) Így felülről nézve kicsit alacsonynak tűnik a töltés magassága. Vagy nem? Valóban a barna lenne a tuti, de mi a klubban H0-ás szürke Auhagen, és TT-s barna Auhagen követ kevertünk össze. Az nagyon tuti lett. A galériában láthatsz róla képet. És az H0-ás és nem N-es mint az enyém.

Előzmény: tomcat#01 (1156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!