mi Djuice-al (+ EMU + CX-3) mindenképpen megyünk, a harmadik srác (szintén zenész) még nem tudott jegyet szerezni, de ma délután kiderül, hogy jön-e (azonnal szólok). Ha a hangszereket letettük nálad, nálunk még lesz 1-2 hely a kocsiban, tehát tudunk vinni valakit.
Üdv, valószínűleg tele leszünk, mert ha jönnek Miskolcról, Kecskemétről, Sopronból, Szegedről azért nem nehéz megtölteni a lenti 2 helyiségemet. Egyik a "kékszőnyeges" dolgozó, a másik a szintén szobaízű garázs. Kettő közt a fürdőszoba. Ez nem koncert lesz hanem szakmai vizslatás, teszt. Elsősorban Hammondosokat várok, ill. zenészeket.
A koncertre páran kocsival megyünk, biztos lesz még egypár szabad hely.
Tömegközlekedés: (piros metró) Moszkva térről az 56 villamossal 5. megálló, Budagyöngye, onnan föl a Napos útnak nevezett lépcsőn végig és majdnem szemben a XII. ker. Virányos út 24/c a B-3 street végén. Bíszrísztrít.
Előtte itt mindenki lecuccolhat.
Kocsival a Kútvölgyi kórház előtt kell elmenni a Kútvölgyi úton a körszálló után föl a hegyre.
Várnám a konkrét visszajelzéseket ki jönne, mert úgy készülök én is.
Azt szeretném megérdeklődni, hogy a Joey koncert után az A38-tól melyik tömegközlekedési eszköz(ökk)el juthatok el Hozzád? Ugyanis se kocsim, se jogsim (még), tehát busz, troli, villamos, hév, metró, repülő, stb.
Még 1 kérdés. Eljöhetne-e anyukám is Hozzád az afterpartira? Ő is ott lesz a koncerten, mert nagyon szereti többek között a jazzt (Hammondosat:). Természetesen hálózsák, stb biztosítva. Ha nem megoldható, szólj nyugodtan. A koncerten úgyis személyesen beszélhetünk.
Ez szep hozzaszolas volt!:-) Gratula, igy mar remeljuk erteni is fogjak legtobben, vagy ha nem akkor eloben jovo szerdan!
Nemcsak szakerto Tehtube, hanem programozo is, nekem a preset drotokat Ő programozta egyeni sajatos hangokra adott helyeken! Abbol a hangbeallitaselhelyezesbol is ketto lehet az orszagban:-)
Nos, kezdem inkább a végén. Lehet hogy közreműködök a lebonyolításban. A szintjét még nem tudom. Remélem hogy a túloldalt leszek.
Ok, részletezem.
A spinet a kishammond. Két eltolt 3,5 oktávos billentyűzet, egy oktáv lábpedál, beépített hang.
A console (általában) a nagyhammond. 2×5 oktáv, 2 oktáv lábbassz. Az A100-ak, B3, C3, (RT3, D100 több, M3 kevesebb)
Nos az ABC-k a nagyhammondok a kompromisszummentesek.
Ezeknek baloldalt vannak fordított színű billentyűzetük. Ezek nem billentyűk. Ha az egyiket lenyomjuk, a másik lenyomott visszaugrik, arettál. Ez a fekete oktáv a pre-set vagyis preset, a hangszínváltó kapcsolórendszer. A jobboldali (C) a nullázó. C#->A-ig a kilenc húzóregisztert lehet hátul egy mátrixpanelen szimulálni. Van billentyűnként 9 drót és hogy mennyire magasra vagy mélyre csavarozzuk be, azzal állítjuk be a 9 regiszter állását. Látható hogy fönt van írva a preset kapcsolóbillentyű neve, alatta meg 9 érték. 0-8 -ig a rgiszter kihúzásának megfelelője. SZóval ha kissé macerásan is, de programozható. A drótok szine meg a regiszterek kódja, p.l 8', 4'...
A kis zsákban a plusz csavarok vannak, hiszen ha egy kihúzási érték több regiszternek is jó, akkor azok a blankolt drótvégek egy csavar alá kerülnek.
A két utolsó regiszterkapcsoló, vagyis a B és H viszont nem ide vonatkozik.
Mint jól látható két kilences húzóregisztercsoport van manuálonként. A fölső (swell) a baloldaliak, a láb középen, az alsók, meg a maradék.
A B regiszterváltó a baloldalit, míg a H kapcsolóbillentyű a jobboldali regisztercsoportot hozza élesbe a manuálhoz illően. Ez a kettő tehát bármikor tetszés szerint beállítható és egy kapcsolással azonnal hozzáférhető, sőt látjuk és módosíthatjuk is azt bármikor. Ez a zseniális benne. Ezen sajátosság miatt, -mert 2 beállítás általában elég- nem is nagyon használják a többi fixet. Erre a kettőre adtam meg alább a legtöbbször használt beállítási értékeket. Gyakorisága a zenékben (amiket hallgatni szoktunk), 90-95%
Itt egy A100 képe, de az oldalelemétől eltekintve =B3, C3.
Jól kivehetők remélem a kapcsolók.
Baloldalt 3 van. Az első egy halk/hangos váltó. Soft/normal. Nemcsak hangerőt, hanem finomabb, tompább hangzást is eredményez a soft.
A következő kettő a fölső és alsó manuálra külön-külön rákapcsolható vibrátó.
A tekerőgomb a vibrátó fajtája. Háromféle egyre erősebb vibrátó (nyávog mély-magas), ill ugyanennyi chorusvibrátó. Itt csak a mély pulzál, a magason szinte nincs változás. Ebből is a c-3 értéktől sikít állatul a Hammond.
Utána a két készlet fölülre. A percussion csak a jobboldalihoz szól.
Utána a két lábbassz, de az egyenként 4-4 regiszterállást jelent.
Utána az alsó namuál regiszterei.
Jobboldalt a percussion. Az első a ki/be, majd halk/hangos, majd rövid/hosszú lecsengés, és a végén oktáv=second/kvint=third percussion hangfekvés váltó.
A percussion némítja a legfölső 1'-as regisztert.
Fölötte a két kapcsolóból az első az indítómotoré. Ezt nyomni kell, míg fel nem pörgeti a rendszert. (kb 3-5mp), utána a másik ujjunkkal rákapcsolni a főmotort és ha az felvette a normál forgási értéket (3-5mp), akkor a startmotor elengedhető.
Ezek nagyon egyszerű és ettől zseniális dolgok. Gyakorlatilag még az 55 utáni B3 is a '30-as évek technikája. Olyan jól találták ki, mintha az ufók hozták volna el az űrodüsszeiás megalit mellé.
Azthiszem a többit inkább személyesen. A házam alsó szintjén orgonák, szállás, minden lesz, kár lenne sietni.
Kb 8-10 ember férne el vízszintesen. Fürdőszoba adott. Mindenkit szívesen látok, de kérem hozzatok valami szivacsot, hálózsákot magatoknak. Meg ha hanxert is tudtok. Ezeket mind koncert előtt lerakhatjátok nálam, kényelmesen megnézzük Joeyt és jöhet az őrület.
Szerintem ez a fórum a Hammond irodalom. Nincs más, meg a könyv.
Ja, próbálok kamerázni, hátha. Csak 90p-et bír a D8 aksija.
Full tibia, csak az egész oktáv regiszterek. 16+8+4+2+1
Szerintem érdemes az utóbbi 2-3 évet lementeni, tényleg sok infó található volt vala. Legalább annyi mint abban a könyvben, ha nem több.
Had kérdezzem már meg hogy mik azok a spec. kifejezések hogy: SWELL, meg hogy SPINET? Tudom, lehet hogy volt már szó róluk, de had ne lapozgassak már 1000 oldalakat ezen a fórumon érte. Jól meghízott ugyanis. :) (arra viszont már gondoltam hogy írok a webmaiszternek és elkérem txtben a hozzászólásokat, aztán egy zord téli napon nekiállok és kigyűjtöm az érdemi információkat, kinyomtatom, beköttetem, átolvasom 6szor, megtanulom, eltöprengek, elámélkodok, elcsodálkozok, majd örökségül az esetlegesen leendő utódaimra hagyatékozom, FELTÉVE! ha Hammond pártiak lesznek! :D )
A 4 állandó beállítás a feketékre akkor a drawbarokkal macerálható vagy ezek a behuzalozottak? (bocs hogy ilyen alapvetőeket kérdezek, de ezeket "szégyenszemre" még nem tudom Hammond fanatikus létemre, ellenben régóta meg akartam kérdeni ;) )
Aztán: jelent-e meg magyarul valami Hammond irodalom, vagy egyedül ez a "Beauty in B" szól róla? (ha csak ez van akkor még egy ok a sok felett, hogy angolból is elkezdjek "gyúrni" :) ) Ja! Azt se értem, mi az hogy "tibia" (max. "Tibi a... boros pinecébe" ugrik be :) ) Meg ha esetleg vki azt tudja hogy hogy ejtik, mondják, írják amit '-vel rövidítenek, mint: 8' 16' stb. (azt azér vágom hogy ezek a drawbarok, vagyis az azzal szabályzott harmonikusok)
Tehtube! Egyébként honnan az infó, hogy Joey rendeli Pesten a Hammondot? Azt hittem hozattatja a sajátját, vagy valami EU lerakatból megdobja a cég egy nyúbíszrível, ha már annyira reklámoltatják vele. Meg kéne akkor érdeklődni hogy válalja-e a koncert előtti gyorstalpalót és villámtalálkozót! (meg hogy engedi-e magát kandikamerázni)
Szerintem nincsenek csodák a presetekben. Van 5-6 alapbeállítás, a nagyok gyakorlatilag nem használnak többet. Hallani is, de a Beauty in B könyvben is benne vannak ezek a "titkok".
Kb 4 állandó beállítás van, amelyet koncert közben változtathatnak, de nem nagyon. Azért négy, mert fölülre is 2 (a H és B fekete online preset bill.) , meg alulra is 2 drawbarkészlet áll rendelkezésre. A többi fix áthuzalozásával nem bajlódtak. (én igen:-)
Általában nem szoktak koncertre Hammondot vinni, hanem a helyszínen bérelnek, mert sokkal olcsóbb. Na ezért lényeges ez a négy live preset az utazó művésznek. Így volt Jimmy Smithnél is, és így lesz Joey-nél is. A,B,C-t kért két lezlivel.
A swell B: 888888888, H: 888(8)00008, P+s+f+3., c-3
A B full-t szokták variálni blockra: 800008888, ill full tibiára: 808808008 és egyebekre
A great B: 007600000, H: 858000000, (c-3)
A B az balkéz harmónia, a H harmónia egy oktávval feljebb, egyben balkézbasszus és egyben a variálhatóbb
És egy jó hagyományos falaci, melynél hab a tortán ha csöves is.
Egyéb klónoknál gyakran előfordul hogy a fönti beállítások nem mindig hozzák a kívánt eredményt. Ekkor kell kínlódni mindenféle trükközéssel hogy mégiscsak valamilyen hasonló hangzást ki tudjunk csikarni az eszközből és ekkor jönnek a titkok, misztikumok. Én is végigjártam a pótlások trükkjeit Weltmeister To200/5-tel, Ensoniq SQ2-vel, Korg O5-tel, ESI 32-vel, VK7-tel. Az első szinte trükkmentes klón a DB5-öm.
A Pari régi dolog. Igen ritka. Anconában gyártották, ahol az európai lezlik (Solton, Allsound, Echolette,...) mechanikáit.
Volt két típus. A P100-nak megfelelő Attack spinet és egy nagynak megfelelő K61N.
Azt én sem tudom hogy hogy elektromechanikus, de az. Attól, hogy elektromechanikus viszont, a hangjára még nincs garancia. Hammondban is az X-ek, H-k, T-k, R-ek nem úgy szólnak ahogy lelki füleinkkel hallani szeretnénk. Az L, E, M-ek egyre jobban közelítenek az ABC-khez.
Az olasz nagy Hammondos nép. Élén Defrancesco-k, Monaco, Paglia és nagyon sokan mások. Meg nagy hanxergyártók. A Viscount/Oberheim DB/OB5 is eddig a legjobb klón, de rajtuk kívül még két mai drawbaros orgonagyár müxik. Wersi/BlueChip, Orla.
Csatolva egy fórum erről a csodaszerről. Érdekes dolgok vannak benne. Csak átfutottam de ilyeneket olvastam mint a "plastic" hangkerék vagy fogaskerék (mondjuk nem mindegy mert a műanyag nem mágnesezhető.hmmm.)
Meg hogy túl közel vannak egymáshoz a hangkerekek és nagy az áthallás...stb
Lizzi, ez fantasztikus. Még nem hallottam a hangját, de már eleve a tény, hogy újra az elektromechanikus technikát használják, fejlesztik, fantasztikus.
Lizzi, ez több mint érdekes! De jó, hogy rátaláltál erre a hangszerre! Nem is a hangja számít. Végre újra előkerült az elektromechanikus technika. Szerintem már önmagában ez is fantasztikus. Ugye, Tehtube mester? ;)
Kösz Djuice, tudtam róla, csak még nem sikerült belelőnöm a hangszerbe ezeket a patcheket. Lehet, hogy én voltam pancher... :) Egyébként vannak a Korg oldalán videók, ahol bemutatja ezeket a beállításokat, elég sajátságosan használja ki a CX-3 lehetőségeit... (Viszont eszméletlen feeling-gel játszik :) Plusz a CX-3-ban alapból is vannak Tom Coster (meg Brian Auger, Lonnie Smith, stb.) által készített beállítások, nagyon jók. Majd meghallgatjátok jövő héten, mert úgy néz ki, hogy ott tudok maradni, csak csütörtökön este az EFOTT-on játszunk Velencén és közben még haza
Allva igen !!:-))) Ezeket a pesti felveteleket amiket meg leadott a TV, el kellene menteni, digitalizalni kene dvd-re! Valaki forumosok kozul???? Szerintem odaadna Tehtube szaktars!
Felettébb örülök, hogy egészséges a Lezlid de maradjon is így! De lehet, hogy kár volt elmondanod, mert már megint oda húz a szívem-fülem-lelkem-Hammond imádó szervem:) Asszem mondtál olyat, hogy Emerson sose használ forgó Lezlit. Hát az én koncert DVD-men a 3 Laci közül kettőbe be lehet látni a postaláda-nyílásán:)))) és biza pörög szépen, mondjuk csak az első fokozaton. A szar szintetizátoromon (Yamaha PSR-500, és bocs, hogy ilyet mertem írni egy HAMMOND fórumba:) merész szavak ezek, de rohadt jó, Hammondhoz """""közeli"""" hangot tudtam kreálni, azóta le se szállok róla. Az első 11 billentyűre fekete, és fehér szig.szalagokat ragasztottam:) Rettentő súlyos, és sürgős orvoslásra szoruló betegség ez:) bocs a hosszért ha hossz.
előre is nagyon köszi a meghívást, remélem ott tudok maradni csütörtökre, a VHS-ekről majd beszélünk :) Kocsma helyett ez alkalommal szerintem mindenki a fekete-fehéreket fogja választani :)
Nos klubtársak, ha úgy gondoljátok hogy ok a míííting, akkor természetesen előbb nálam le kellene dobnotok a cuccokat (hálózsák, polifoam, Hammond, miegymás), aztán kényelmesen elmegyünk hajókázni. Végülis relatíve a hajó is menni fog a vízhez képest :-)
Aztán akár kocsma, vagy vissza a fekete/fehérekhez. Családiház, úgyhogy lehet éjszaka is nyomatni.
Forge nem kell, van vévlab, szemplitűd. Kicsit a hardver szegényes, legfeljebb nem lesz csúcs lemezminőség. Igaz van, lesz nálam keverő, meg két kis Shure, lájv, szóval nem kell semmilyen felvevőeszközt hoznotok. Próbáljatok csütörtökre maradni, oszt támadjanak a klónok egymás ellen és vegyék célba a birodalmi A102 főkancellárt :-) Meg jöjjenek a pestiek is, mindenki. Joey is jöhet, ha akar.
E L P - The Works Live with Orchestra Montreal Olympic Stadium 1977: 1. The enemy god dances with the black spirits 2. Karn Evil 9 / 1st Impression, part 2 (ja, most látom, ez a nicked:) 3. Pictures at an exhibition 4. C'est la vie 5. Piano Concerto No. 1, 3rd movement Toccata, con fuoco 6. Tank
Manticore Special 1973 Excerpts of: 1. Abaddon's bolero 2. Karn Evil 9 / 1st Impression, part 2 3. Karn Evil / 2nd Impression 4. Pictures at an exhibition 5. Benny the bouncer 6. Lucky man 7. Tarkus 8. Still you turn me on and more
DVD címe: Emerson Lake & Palmer - Live in Concert. Ez van meg Neked?