Visszavágó: szürke, ötlettelen akció-kaland-krimi. Baromira utáltam, hogy Mel G. (spice boy, ha-ha) játsza a kurva vagány akcióhôst, aki egy rossz szóért eltöri a kezét a portásnak, és péppé zúzott lábfejjel is azt mondja a vallatóinak, hogy kapjátok be. Semmi izgalom, épphogy csak végig lehet nézni, hármas alá. Hogy lehet 1999-ben ilyen mácsó akcióhôst rakni egy filmbe, ez 15 éve volt divat, de a svarcenberger akkor is jobban csinálta pölö a Fantom Kommandóban.
Faculty (Invázium): jópofa, nem mondhatnám hogy horror, de azért izgi. Jól össze van rakva, kerüli a túl hatásvadász effekteket (gondolok itt péel az I Know What You Did Last Summer-szerű jelenetekre, amikor kampókéz ahelyett, hogy odarohanna az ajtónál vergôdô áldozatához és kiny0rná, lassú léptekkel közelít felé).
A filem egy Testrablók adaptációja, szerintem jól sikerült, helyükön vannak a gegek, jól játszanak a színészek, izgalams a vége is.
Most néztem meg az American History X-et, hát tényleg nagyon cool.....az azért érdekelne, hogy ez az Edward Norton elötte milyen filmekben játszott....
különben az alakítása kicsitt hasonlított a ments meg uram Só Penjére
Más: A születésnapot nem tudom hova rakni többször eszembe jutott már egy-egy kameramozgás, de hogy mi vékövetkeztetés?........lehet még egyszer meg kell néznem:))
Halló
A Faculty - Invázium c. Rodriguez film egy roppant gagyi horror. Semmi új 5let, a lyól bevált panelok a parazitás homokformára (tudjátok csillag, kúp, műanyag kisvödör, lapát). Vajmi kevés horrorfilmet láttam, mivel a műfajt nem igazán kedvelem, de még nekem - tejszopó csecsemőnek - sem tudott semmi újat nyújtani.
Harmadrangú videotéka-film kategória.
Skacok!
Láttátok már a VISSZAVÁGÓ c. filmet? Nem? Akkor van még mit pótolnotok!!!!
Mel Gibson megint remekelt!!!! Ez a fickó nagyon tud! És végre "levetközte" a negédes jófiú image-t is. Végre egy igazi "tökös" negatív fickót játszik, aki meri az agyát is használni....
Hiba lenne, ha kihagynád....
Szerintem is kituno film a Szuletesnap, bar egy Godzillan szocializalodott fiatal valoszinuleg tombolva es a szeksort szettorve rohant volna ki rola, majd belenyomta volna a mozisneni fejet a mammutkukoricajaba. Pedig igazabol nekik szolt volna ez a film. Jo lenne szerintem hollywoodiasan megcsinalni a filmet, hogy hozzajuk is eljusson ez a film.
Szerinted/szerintetek happy enddel es megoldassal fejezodott be a film vagy csak annyi volt a film celja, hogy feltarja az osztonos, tudati kontroll nelkul megelt elet kovetkezmenyeit?
Na most néztem meg a The Matrix-et, és szerintem nagyon jó film, igaz az első 30 perc nagyon káosz (majdnem hagytam a francba az egészet), de a vége nagyon jó! Mindenkinek ajánlom. (nem véletlen, hogy 17. az imdb-n)
Ezenkívül tetszett még a Wing Commander, meg a Cruel intentions is (igaz ez utóbbit nem ajánlom prűd embereknek :))
(amúgy csak azért dobom be őket, hogy ne csak QT-ról legyen szó, meg hát ezek tényleg új filmek, bár Mo-n még nincsenek, USÁban meg már nincsenek [vagy igen?]:))
Szóval a lényeg: elég rossz, hogy kb 3-4 hónap eltelik egy film USA és Mo közti megjelenése között :(
Taxi
francia film, Luc Besson forgatokonyvebol, mult heten lattam, beszaras, reg nem rohogtem ennyit. Ha jol olvastam, akkor otthon is jatszani fogjak (egy alkalommal) a Corvinban a francia filmnapokon. Ha tudtok franciaul, ki ne hagyjatok! Nem lehet tudni hogy aztan forgalmazni fogjak-e Mo-n.
A szoval a "Ciganyok Ideje" ez a cim, nem pedig "feher macska, fekete kandur". Szerintem is jo. A hullamtores nem tetszett annyira. Bar ez magan izles. Viszont nagyon varom Lars von Trier legujabb filmjet: az idiotakat. Ez arrol szol, hogy paran elhatarozzak, hogy megjatsszak, hogy szellemi fogyatekosok, igy egy csomo trefat megengedhetnek maguknak, ugyse fogja okat senki (meg) hulyebbnek nezni...
Csatlakozom az elottem felszolalohoz. Szerintem is mesteri volt. Mar maga az otlet is: egy vigjatek a koncentracios taborban. Nagyobb ellentmondas talan nincs is. Es ezt a legtokeletesebb kovetkezetesseggel. Nem vagyok szentimentalis de a vegen en is majdnem elpityeredtem. Nem is annyira a szomorusagtol, hanem egy megmagyarazhatatlan oromnel fogva.
A Szerelmes Shakespearnel valami eszeveszettul borzalmasan rosszra szamitottam. Ennek ellenere pozitiv csalodas volt. Talan pont azokbol az okokbol, amiket te ellene hoztal fel. Bar belatom, hogy attol meg nem lesz valami remekmu, hogy tiszteletlenebb es kevesbbe prud, mint fajtarsai, de mindenkeppen felfrissulest hoz a lehangoloan egysiku, alszemermes, es otletsivar amerikai vigjatekiparba. Szerintem a megvalositas a szinvonalas limonade ketegoriajaba emeli ezt az alapvetoen konnyed es enyhe cinizmussal fuszerezett de a hollywoodi hagyomanyokat tiszteletben tarto komediat.
A Szuletesnaptol nagyon sokat vartam. Mar hetekkel korabban kineztem magamnak. Es ilyenkor az ember altalabon ugyanekkorat csalodik. Most is csalodtam, de nagyon kellemesen: egyszeruen katartikus volt. Nagyon sokat lehetett gondolkodni a jeleneteken, es a karakterek eletszerusegere pedig Bergmann is irigy lehetne. Bergmannon kivul meg Ferreri es Bunuel jutott az eszembe. Eddig ez ok harman voltak a kedvenc rendezoim, de ugy latom ez a Dan pofa tanult mindegyikuktol. Ami meg csodalatos volt, az a jelenet amikor a foszereplonek megjelenik a huga a mobiltelefoncsorges kisereteben. Zsenialis!!! Vagy amikor a vegefele a srac a noverevel es neger baratjaval mulatott. Nem akarom leloni a poenokat. De vegig azert aggodtam, hogy mar nem johet fokozas, de ez alaptalan volt. Meg annyit hadd emlitsek meg, hogy a kedvenc jelenetem a befejezo reggeli volt. Szerintem ez filmtorteneti unikum, hogy ennyire jol abrazoljanak egy hangulatot.
Mar gyakran tapasztaltam, hogy a gyomrom kisse jobb az atlagosnal, igy semmi problemam nem volt ebbol a szempotbol a filmmel. Gusztustalannak egy csoppet sem volt modhato, tragikusnak talan annal inkabb. De szerencsere itt minden kategoria csodot mond, ahogyan Bergmannal is. Szerintem nem igazan jo felkeszules a Salora, mert ennek es utan a film utan nagyon jo kedvem volt, mig a Salo utan csak depressziom. Nem csak a film temaja miatt, hanem a megvalositas gusztustalansaga miatt. En nem emlegetnem ezt a nagyon jo filmet masfelora szarevessel es szadizmusssal egy lapon. Nem allitom, hogy megbantam, hogy a Salot megneztem, talan egyszer egy olyet is kell latni. Ezen sokat gondolkodtam, mert tenyleg nagyon brutalisan hatott a lelkivilagomra, es ez visszacsinalhatatlan. Talan a leginkabb avval hasonlithanam ossze, mint egyszer, amikor alaklmam adodott, elmentem egy boncolasra. Rengeteg gondolata tamad ezek utan az emberenek napokig. Bar ezek a gondolatok erdekesebbnek tuntek, mint a Salo utan, de ez lehet az en hibam is.
Csak annyit mondhatok, ha a szuletesnap, ez az alapvetoen nagyon jol sikerult, es kepileg es dramaturgiaialag nagyon jol sikerult kifejezetten esztetikus film ennyire megviselt, akkor lehet, hogy jobban teszed magad, ha megkimeled magad a Salotol. Korantsem volt annyira gondolatebreszto, mint amennyire gusztustalan.
A Szerelmes Shakespeare tetszett valakinek? Szerintem nagyon elszomorító, ahogy a zseniális Shakespeare-t beállítják egy szexhajhász bolondnak, akinek még ráadásul az ötleteket is más mondja?! Nem beszélve a főszereplőnőről, aki pillog egyfolytában és nyújtogatja a nyakát, egyébként pedig egy jéghideg, számító alkat!
Az amerikai história X meglesz, mondjuk legközelebb. Ti meg nézzétek meg, mint már mondtam, a Születésnap-ot. Csak hogy megrázó filmről legyen beszélve.
Más: megvolt az Isteni komédia. Hááát... Nem mondom, hogy nem eredeti, de helyenként veszélyben éreztem utolsó pár étkezésemet. A közönség fele röhögött, másik fele menekült. Egyedülálló filmélmény, edzettségi fokmérő, és végeredményben azért igen jó film.
Most már el merek menni a Sodoma 120 napjára is.
Azt azért ne felejtsük el, hogy Amerikáról van szó és ott ez a film bár nagyon el lett ismerve, de anyagilag nem nagyon jött be .
Iszonyú nagy botrányok voltak egyébként a film körül a rendező ugyanis oldalas hirdetéseket jelentetett meg az újságokban, hogy ő el lett nyomva stb.
Olvastam egy cikket a filmről ahol odáig ment, hogy Edward Norton-t le tehetségtelenpancserozta,a New Line Cinema-t elküldte anyjába satöbbi.
Megpróbálta azt is elérni, hogy az amerikai rendezők szövetsége a filmet nyilvánítsa Alan Smithee filmmé ( ez a rendezői név akkor tűnik fel, ha az eredeti rendező valamilyen ok miatt nem akarja a nevét adni a filmhez ) ami nem jött be mert az egyezség az, hogy csak akkor lehet ezt igénybe venni, ha nem anyázza a filmet.
Mindenesetre a filmet végül Edward Norton segítségével vágták és a rendező a saját kópiáját nem adta le időben ezért a Norton féle változat az amit bemutattak.
Egyébként a rendező ( Tony Kaye ) 800 ( !!! ) óra anyagot forgatott és mindenki szerint zseni ( ez azért a filmen is látszik ), de nem teljesen komplé.
Énis egyetértek, régóta nem láttam olyan iszonyatosan megrázó filmet, mint az Amerikai história X. Nem tudom, szerintem ez a Szerelmes Shakespeare, mint 7 Oscar nyertese, elbújhat mellette, sőt, már az összehasonlítás is sértő.
Sziasztok
Neil
Dear shabba,
Spec. teszerinted a kerdesre a valasz: van. ( abbol gondolom, hogy az "ertelmezesre" vagy kivancsi) Hat igazad van.
Eleg az hozza, hogy emlekszel epp mirol filozgattak? Miutan "csodaval" hataros korulmenyek kozepette egy komplett tarat kilott rajuk a masik szobabol kitamado kissrac, de csak a falat talalta konturba korulottuk? ...
Aki átment a vizsgán, bemehet a játszótérre? Te beteg vagy!
Más.
A PF kultfilm. Ez többek között azt jelenti, hogy nagyon sokan megnézik és majdnem ugyanennyinek tetszik. Nagyon sok ember átlag IQ-ja erősen közelít az átlagIQ-hoz. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos PF rajongónak az IQ-ja átlagos. Namármost, akkor vagy elég az átlagos IQ a PF megértéséhez, vagy maguk a rajongók sem értik többségükben. Akkor meg miért rajonganak?