"Ha ügyes vagy kilehet fogni olcson orosz ,angol helikopterhajtomüveket.
Ezek kb 600 LE körüli teljesitményt produkálnak.
4-500 000 ft ért hozzálehet jutni."
Erről kérdezném, hogy valaki tud létező kapcsolatot?
Engem feltétlen érdekelne egy 40-100 kg tömegű, 120-200 LE teljesítményű tolósugaras vagy szabadtengelyes gázturbina. Lehet lejárt üzemidejű is, de működőképes.
Bárki bármilyen kapcsolattal tud segíteni, megköszönném.
Mail megy,elöre is köszi.Mond meg mivel tartozom.Tettem fel képeket,szerintem rá lehetne húzni a csapágyat mert a tengely vastagabbik fele ezredre egyforma.A megmunkálással én is megjártam.Egy hasonlo méretü turbo turbináját kellett volna egy picit alakitani,odaadtam az esztergályosnak aki örömmel neki is rontott a témának.Másnap "kissé"felfokozott idegállapotban visszahozta hogy B....D meg a SZ...ODAT,ennyi vidiát egy hónap alatt sem koptat,tör el mint most egy óra alatt.Az egészben a pláne az hogy feladta és nekem kellett itthon megcsinálni barkács módszerekkel.Nemtom millen anyag ez(könyv szerint ausztenites nikkelacél 1100 fokig),de feladja a leckét az biztos.Nemtudtam hogy van honlapod,és most sem tudom mert nemtalálom.Tedd már fel légyszi!
Jet engines ,ha irsz az e mailomra (cimed) lefénymásolom és leküldöm szivesen.
Abból összelehet rakni egy zajkeltőt.
Ebben a könyvben olyan turbina leirás van amit én készitek.Amint látod a furat elkészült,de nem furva lett.A vidia keményfém lapkás furokat kiröhögte annyira kemény volt a turbinakerék.Viszont a hát már elkészült és a hátsó állo lapátkeréksor be lett épitve.Természetesen a web oldalamon az egész készités fent van nagyon sok képpel ,esztergamunkával.
Hello xplod! Hol tartasz? Zug már a kicsike? Légyszi a csapágyházról csinálj már némi képanyagot ha nem gond! Tervezem énis hogy belekezdek egy kicsi zajkeltöbe.Esetleg nemvolna turbinás könyved feleslegben? Megvenném..
Hello Braniac! Mit szeretnél csinálni? Modellbe valót vagy olyasmit mint én(az enyém nemigen lesz modellben mert közel 70 kilót nyom)? A modellbe valóhoz Xplod-ot keresd,meg még egy rakás pénzt mert nem olcsó.Ha nem modellbe kell,akkor itt üzenj, ird le mit szeretnél és segitünk.
Engem keszthelyi lacinak hívnak, és már egy éve tervezem hogy én is készítek egy ui. gázturbinát. Ha elküldenéd a rajzot a kicsikéről nagyon megköszönném. Van egy rajzom de kinagyítva annyira rossz a minősége, hogy nem lehet róla dolgozni. Egyébként Tiszalúcon lakom. A telefonomon is elérsz: 0670/308-0267
Az inditorol felteszem a képet csak ki kell vágnom.
elektron motorral kell meghajtani,legalább egy 8-10 000 fordulatot kell elérni .
Legalábbis a anyghajtómüveknél a full sebesség 30% ával forgatják a turbinát utána lesz önelláto inditáskor.De egyébként az igazi hajtómüveket is levegővel inditják minden repülőn ,de van elektrommos is.
Egy ugynevezett segédhajtómű(APU) termeli az áramot és a levegőt inditáskor ez a levegő kezdi forgatni a hajtomüvet kb 100-150 LE vel.De ha ez nem müködik akkor jön képbe az ugynevezett AIR STARTER (nagy hajszáritó) :-DDD
Érdekes a tüzelőtér kialakitása ,szerintem nagyon kicsi.
Ami engem érdekelne és lehet hogy tudsz szerezni,meg is venném .
Süritökerék:also átmérő :66mm
felső átméárő:46,2 mm (lapátok)
magassága:31 mm
furat átmérő:7mm
Ilyen kellene nekem ,van egy de a lapátátmérője nem stimmel 40mm csak az meg nem jo nekem.Ha van vagy tudsz szerezni vevő vagyok rá.Ha nincs akkor veszek ujjat,természetesen sérülésmentes kell.
Ugy látom ugyanazon oldalakat látogatjuk.Ez itt ha nem tévedek Jürgen turbinája.Azon az oldalon láttad a kissebbiket? Abban az (is) a különleges hogy a világ legkissebb turbojábol csinálja(kkk kp31).
Igen lehet csak turbófeltöltö lapátok ból késziteni gázturbinát.
Van hozzá rajzom de nagy fába vágod a fejszéd mert más a felépitése.
Ennél a lapátsornál (hátso) oldalrol van rávezetve a gáz kiáramlása a lapátokra.
Van itt rola kép.Nos ebben a hajtóműben turbo feltöltő lapátok zenélnek.A kisméretű lapát is jo (mobil nagyságu) de baromi nagyot forog 240 000/perc.Meglehet csinálni.Ha érdekel tudok leáramlási szögeket irni mekkorár állisd az állo lapátsort hogy jolegyen...stb és van egy csomo képem erről az elrendezésről is!Azthiszem a elérhetőségem publikus,de akár msn n is beszélhetünk.Ami engem érdekelne azt is elmondanám lehet hofy tudunk egymásnak segiteni.
Nagyon megy már nekem ez a képfeltöltés...A nagyobbik 13 cm átmérőjü,1,5 kg/s légszállitással,a kicsi 5cm-es és 0,25 kg/s. A nagy sérült, inkább csak relikvia.Van még 3 köztes méret és mind hibátlan.Megnéztem az üzemanyagszivattyut és az alapbol ugy van kialakitva ahogy te mondod xplod! Van egy golyos-rugos nyomszelep benne amit csavarhuzoval lehet állitani.A baj az hogy én azt annak idején kiszedtem,levakoltam...A motor ami forgatta állandó fordszámu(2200 f/p)volt.Összerakom ugy ahogy volt és teszt.
Ezt probálom magyarázni hogy az alapjárathoz tartozo nyomás a porlaszton mérve 4 bar!Ez a nyomás már elég jól ködösit,egyáltalán nincs csöpögés,vagy ahogy szokták ezt mondani nem pisil a porlaszto.No mindegy kiprobálom az állando nyomásut is.Abban segits légyszi hogy elektromos inditomotort hogyan csináljak mert most levélszivoval inditom és az a cél hogy minden akksirol menjen. Meg van egy pár forgórészem amikböl lehetne modellbe való jetmotort csinálni csak nemtom melyik méret az ideális.A legkissebb akkora mit egy mobil,a legnagyobb meg,hát az hatalmas.A kompresszor 13 centis,a tengely 20 milis.Majd teszek fel képeket.
De elmész egy auto bontoba és veszel pár száz forintért egy kibuherált mechanikus injektort, rákötöd a dolgokat és majd meglátod állando nyomáson kis mennyiségű üzemanyagot is szépen szétporlaszt az injektor! Deha leveszed a fordulatot nem lesz meg a nyomásod ahoz az injektrohoz nem fogja szétporlasztani hanem egyfolyik és csöpögni fog mert nincs nyomásod!
Kis camping égő ,főző ,csapja jo lesz.Azzal megoldhato.
Csinálj állandó fordulatszámot a szivatyudnak(csaak kapuszámot mondtam) .Pl:legyen 3 bar ezt mindig tolja,utána kösd be a csapot a fuvoka elé,ezzel tudod szabályozni a kiáramlási sebességet viszont a nyomásod ugyan akkora marad ,mivel nem a fordulatot vetted le. hanem szükitetted a cső kersztemetszetét igy kevesebb üzemanyag megy ki de a nyomásod megmarad.
Példa gázpalack: kezd kifogyni ,észreveszed hogy pislákol,mitcsinálsz meleg vizbe teszed hogy a gáz a palackban kitáguljon igy megnő a nyomás és megint égni fog normálisan.
Képzeld el az adagoloknál ha a fordulat szabályozná a nyomást, nem müködne a porlasztocsucsban a szelep,ugyanis azt a szelepet a nyomás emeli fel ,ha elveszik a nyomás megáll az egész!