Keresés

Részletes keresés

xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 180
http://www.rcdon.com/html/experimental_projects.html


Bocsi de nemtom másképp feltenni!
xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 179
Ezen oldalt nem csak a "turbinásoknak"és modellezöknek ajánlanám,hanem mindazoknak akik szeretik a barkácsolást.Nagyon sokat lehet itt tanulni.


xantia99 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 178
Lehet tudni mire kell?
Előzmény: gbguti (177)
gbguti Creative Commons License 2009.02.16 0 0 177
 Sziasztok!

 

"Ha ügyes vagy kilehet fogni olcson orosz ,angol helikopterhajtomüveket.

Ezek kb 600 LE körüli teljesitményt produkálnak.

4-500 000 ft ért hozzálehet jutni."

 

Erről kérdezném, hogy valaki tud létező kapcsolatot?

Engem feltétlen érdekelne egy 40-100 kg tömegű, 120-200 LE teljesítményű tolósugaras vagy szabadtengelyes gázturbina. Lehet lejárt üzemidejű is, de működőképes.

Bárki bármilyen kapcsolattal tud segíteni, megköszönném.

 

Előzmény: xplod (17)
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 176

Az a baj hogy a csapágyat ha ezred milliméterre ileeszted azt te többet nem huzod le róla,de lehet hogy rá se tudod húzni olyan hosszan

Század milliméter az illesztés az bőven elég.Nem tartozol semmivel,lefénymásolom a jövőhéten.

Előzmény: xantia99 (174)
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 175

www.gportal.hu/xplodrocket

 

 

Itt.De a gázturbina épitése az még nincs nyitva.

 

 

Előzmény: xantia99 (174)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 174
Mail megy,elöre is köszi.Mond meg mivel tartozom.Tettem fel képeket,szerintem rá lehetne húzni a csapágyat mert a tengely vastagabbik fele ezredre egyforma.A megmunkálással én is megjártam.Egy hasonlo méretü turbo turbináját kellett volna egy picit alakitani,odaadtam az esztergályosnak aki örömmel neki is rontott a témának.Másnap "kissé"felfokozott idegállapotban visszahozta hogy B....D meg a SZ...ODAT,ennyi vidiát egy hónap alatt sem koptat,tör el mint most egy óra alatt.Az egészben a pláne az hogy feladta és nekem kellett itthon megcsinálni barkács módszerekkel.Nemtom millen anyag ez(könyv szerint ausztenites nikkelacél 1100 fokig),de feladja a leckét az biztos.Nemtudtam hogy van honlapod,és most sem tudom mert nemtalálom.Tedd már fel légyszi!
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 173

Ezeken tudod mit nem értek?

Az egyik fele fix ,dörzs hegesztéssel van összerakva ,szoval nem lehet szétszedni.

A másik oldali sűritő kereket le lehet húzni.

Azt nem értem hogy teszik fel a másik oldali lapáthoz a hybrid csapágyat!?

Előzmény: xantia99 (171)
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 172

De van turbinás könyvem.

Jet engines ,ha irsz az e mailomra (cimed) lefénymásolom és leküldöm szivesen.

Abból összelehet rakni egy zajkeltőt.

Ebben a könyvben olyan turbina leirás van amit én készitek.Amint látod a furat elkészült,de nem furva lett.A vidia keményfém lapkás furokat kiröhögte annyira kemény volt a turbinakerék.Viszont a hát már elkészült és a hátsó állo lapátkeréksor be lett épitve.Természetesen a web oldalamon az egész készités fent van nagyon sok képpel ,esztergamunkával.

Előzmény: xantia99 (170)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 171
Kis ösztönző a továbbiakhoz!!! Ebből szeretnék valamit kihozni...
xantia99 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 170
Hello xplod! Hol tartasz? Zug már a kicsike? Légyszi a csapágyházról csinálj már némi képanyagot ha nem gond! Tervezem énis hogy belekezdek egy kicsi zajkeltöbe.Esetleg nemvolna turbinás könyved feleslegben? Megvenném..
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 169

Üdv a csapatban

Ha kell segitünk ,szolj ha elakadsz valamiben

 

Előzmény: braniac (166)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.14 0 0 168
Nagy a csend...mindenki eltünt? Mindenki rakétát épit?
xantia99 Creative Commons License 2009.02.14 0 0 167
Hello Braniac! Mit szeretnél csinálni? Modellbe valót vagy olyasmit mint én(az enyém nemigen lesz modellben mert közel 70 kilót nyom)? A modellbe valóhoz Xplod-ot keresd,meg még egy rakás pénzt mert nem olcsó.Ha nem modellbe kell,akkor itt üzenj, ird le mit szeretnél és segitünk.
Előzmény: braniac (166)
braniac Creative Commons License 2009.02.13 0 0 166
heló!

Engem keszthelyi lacinak hívnak, és már egy éve tervezem hogy én is készítek egy ui. gázturbinát. Ha elküldenéd a rajzot a kicsikéről nagyon megköszönném. Van egy rajzom de kinagyítva annyira rossz a minősége, hogy nem lehet róla dolgozni.
Egyébként Tiszalúcon lakom. A telefonomon is elérsz: 0670/308-0267


üdv: Dr.house
Előzmény: xantia99 (157)
xplod Creative Commons License 2009.01.03 0 0 165

Az inditorol felteszem a képet csak ki kell vágnom.

elektron motorral kell meghajtani,legalább egy 8-10 000 fordulatot kell elérni .

Legalábbis a anyghajtómüveknél a full sebesség 30% ával forgatják a turbinát utána lesz önelláto inditáskor.De egyébként az igazi hajtómüveket is  levegővel inditják minden repülőn ,de van elektrommos is.

Egy ugynevezett segédhajtómű(APU) termeli az áramot és a levegőt inditáskor ez a levegő kezdi forgatni a hajtomüvet kb 100-150 LE vel.De ha ez nem müködik akkor jön képbe az ugynevezett AIR STARTER (nagy hajszáritó) :-DDD

Na majd felteszem a képet az inditorol.

 

Előzmény: xantia99 (164)
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 164
Kettöt találtam ami hasonlo méret.A kissebbik: belépő-48,kilépő-72,magasság lapátokig-22mm.Nagyobbik:be-55,ki-82,magasság-30mm.tengely stimmel,7mm.A kissebbik már megjárta a hadak utját,a nagyobbik hibátlan.Bár mindkettöt müködő turbobol szedtem ki.
Előzmény: xplod (162)
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 163
Kimegyek szétnézek a kincseim közt!
Előzmény: xplod (162)
xplod Creative Commons License 2009.01.03 0 0 162

Igen de az also az nem Jürgen.

Érdekes a tüzelőtér kialakitása ,szerintem nagyon kicsi.

 

Ami engem érdekelne és lehet hogy tudsz szerezni,meg is venném .

Süritökerék:also átmérő :66mm

                  felső átméárő:46,2 mm (lapátok)

                           magassága:31 mm

                           furat átmérő:7mm

Ilyen kellene nekem ,van egy de a lapátátmérője nem stimmel 40mm csak az meg nem jo nekem.Ha van vagy tudsz szerezni vevő vagyok rá.Ha nincs akkor veszek ujjat,természetesen sérülésmentes kell.

köszi

 

Előzmény: xantia99 (160)
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 161
KÖSZI!!! a beszurást szurtam el!
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 160
Ugy látom ugyanazon oldalakat látogatjuk.Ez itt ha nem tévedek Jürgen turbinája.Azon az oldalon láttad a kissebbiket? Abban az (is) a különleges hogy a világ legkissebb turbojábol csinálja(kkk kp31).
chinez Creative Commons License 2009.01.03 0 0 159
Tallózás, Megnyit, Feltölt és ha jó a méret akkor Beszúrás.  :-)
Előzmény: xantia99 (157)
xplod Creative Commons License 2009.01.03 0 0 158

Igen lehet csak turbófeltöltö lapátok ból késziteni gázturbinát.

Van hozzá rajzom de nagy fába vágod a fejszéd mert más a felépitése.

Ennél a lapátsornál (hátso) oldalrol van rávezetve a gáz kiáramlása a lapátokra.

Van itt rola kép.Nos ebben a hajtóműben turbo feltöltő lapátok zenélnek.A kisméretű lapát is jo (mobil nagyságu) de baromi nagyot forog 240 000/perc.Meglehet csinálni.Ha érdekel tudok leáramlási szögeket irni mekkorár állisd az állo lapátsort hogy jolegyen...stb és van egy csomo képem erről az elrendezésről is!Azthiszem a elérhetőségem publikus,de akár msn n is beszélhetünk.Ami engem érdekelne azt is elmondanám lehet hofy tudunk egymásnak segiteni.

Előzmény: xantia99 (154)
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 157
Szavad ne feledd,én probálkozom a képekkel...
xplod Creative Commons License 2009.01.03 0 0 156

Naszoval ,kezdem

 

Előzmény: xantia99 (155)
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 155
Elszóltam magam...
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 154
Nagyon megy már nekem ez a képfeltöltés...A nagyobbik 13 cm átmérőjü,1,5 kg/s légszállitással,a kicsi 5cm-es és 0,25 kg/s. A nagy sérült, inkább csak relikvia.Van még 3 köztes méret és mind hibátlan.Megnéztem az üzemanyagszivattyut és az alapbol ugy van kialakitva ahogy te mondod xplod! Van egy golyos-rugos nyomszelep benne amit csavarhuzoval lehet állitani.A baj az hogy én azt annak idején kiszedtem,levakoltam...A motor ami forgatta állandó fordszámu(2200 f/p)volt.Összerakom ugy ahogy volt és teszt.
xantia99 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 153
Ezt probálom magyarázni hogy az alapjárathoz tartozo nyomás a porlaszton mérve 4 bar!Ez a nyomás már elég jól ködösit,egyáltalán nincs csöpögés,vagy ahogy szokták ezt mondani nem pisil a porlaszto.No mindegy kiprobálom az állando nyomásut is.Abban segits légyszi hogy elektromos inditomotort hogyan csináljak mert most levélszivoval inditom és az a cél hogy minden akksirol menjen. Meg van egy pár forgórészem amikböl lehetne modellbe való jetmotort csinálni csak nemtom melyik méret az ideális.A legkissebb akkora mit egy mobil,a legnagyobb meg,hát az hatalmas.A kompresszor 13 centis,a tengely 20 milis.Majd teszek fel képeket.
Előzmény: xplod (152)
xplod Creative Commons License 2009.01.03 0 0 152
De elmész egy auto bontoba és veszel pár száz forintért egy kibuherált mechanikus injektort, rákötöd a dolgokat és majd meglátod  állando nyomáson kis mennyiségű üzemanyagot is szépen szétporlaszt az injektor! Deha leveszed a fordulatot nem lesz meg a nyomásod ahoz az injektrohoz nem fogja szétporlasztani hanem egyfolyik és csöpögni fog  mert nincs nyomásod!
Előzmény: xantia99 (150)
xplod Creative Commons License 2009.01.03 0 0 151

Kis camping égő ,főző ,csapja jo lesz.Azzal megoldhato.

 

Csinálj állandó fordulatszámot a szivatyudnak(csaak kapuszámot mondtam) .Pl:legyen 3 bar ezt mindig tolja,utána kösd be a csapot  a fuvoka elé,ezzel tudod szabályozni a kiáramlási sebességet viszont a nyomásod ugyan akkora marad ,mivel nem a fordulatot vetted le. hanem szükitetted a cső kersztemetszetét igy kevesebb üzemanyag megy  ki de a nyomásod megmarad.

 

Példa gázpalack: kezd kifogyni ,észreveszed hogy pislákol,mitcsinálsz meleg vizbe teszed hogy a gáz a palackban kitáguljon igy megnő a nyomás és megint égni fog normálisan.

 

Képzeld el az adagoloknál ha a fordulat szabályozná a nyomást, nem müködne a porlasztocsucsban a szelep,ugyanis azt a szelepet a nyomás emeli fel ,ha elveszik a nyomás  megáll az egész!

Előzmény: xantia99 (150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!