Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Sziasztok! Hungarocell vagy hab vágásához por mentes megoldás az átalakított páka, vagy a fólia hegesztő cekász szála. CSAK NEM BESZÍVNI A FÜSTÖT!!!!! Rizmajer József.
A hungarocellt dekopír fűrésszel, fémvágólappal szépen és főleg szemét mentesen lehet vágni. Igaz széles vágást nem tudsz csinálni vele a kb 6 centis fogásmélysége miatt.
A hungarocellt is érdemes elfelejteni. Kapható helyette hablemez, styrodur, akárhogyhívják. Könnyebben faragható, erősebb és kevesebb a szemét vele, mint a hc-el. Sín alá parafa vagy polifoam jó hangszigetelésnek, de inkább utóbbi. Viszont ha az ágyazatod ragasztott lesz, akkor tökmindegy, mert a merev ágyazat úgyis átviszi a hangot és szól az egész.
Ebben az esetben az előregyártott, habanyag vagy gumi ágyazatok jöhetnek szóba, csakis ezek tompítják a hangot hatásosan (Noch vagy a Tillig saját gyártmányai pl).
Ezekkel az a baj, hogy baromi nehezek és körülményesen alakíthatóak. A rétegelt lemezzel könnyebb dolgozni. Nagyon kevés az olyan ember akinél szempont, hogy a majdani berendezés mozdítható legyen de még nekik is érdemes arra gondolni, mi van ha...festeni kell, vezeték sérül a falban, más probléma miatt a berendezést mozdítani kell.
Szerintem nem mindegy, miből dolgozunk. Nálunk még a fent leírt dolgoknál tartunk, külföldön már régóta nem ezekből építenek.
Nem azt mondom, hogy nem lehet vagy nem szabad ezekből építeni, mert semmi baj vele. Csak vannak jobb anyagok, használjuk.
Én rétegeltből építettem az utsó két asztalt, szegeltem és csavaroztam is mindkettőbe. A jelenlegin pl szegekkel rögzítettem a teljes vágányzatot, nem volt probléma egyáltalán.
Köszi szépen! Kis lámpával alá világítottam lassú menetben, és a nyomkarima állította át a kitérőt. Kicsit összébb hajlítottam, és megy minden simán. Köszi!!!!
a képen bejelöltem a lehetséges kritikus részt ami megugraszthatya a kerekeket eza rész ami a váltót mozgató karon van... a két sinszál között abbol kéne llehet a 2 széléből kicsit lefaragni... és akkor megoldódik de csak akkor ha az a bűnös...! figyeld meg hogy az -e a ludas...!
Jav.: Minden jármű ami több mint két tengelyes kisiklik rajta. Az első tengely átállítja a másik állásba. Látszólag, illetve tapintásra minden rendben van vele.
Sziasztok! Van egy balos R3/R4-es piko íves váltóm, ami ha a kisebb ívre van állítva kisiklasztja a Fugi kocsikat. Minden mozdonnyal, illetve más gyártmányú kocsival gond nélkül át tudok menni rajta. A műanyag kerék lehet a gond?
Tavaly az Északis kiállításon az egyik Cseh figura árult fém profilokat amikből össze lehetne forrasztani! (Csak ez nagyon macerás) De ha kell elő kotrom a srác elérhetőségét! (Azért őt javaslom, mert olyan méretü dolgokat is árult emlékeim szerint ami H0-ban is jók voltak!)