Ezt a történetet másként látja a keresztény ember, másként a hívő zsidó, a muzulmán és megint másként a hitetlen. A keresztény ember számára lényegtelen a történet jogi része.
Nem, nem, totális félreértés. Valójában mi emberek kívántuk, vallástól és vértől függetlenül. A passiót csakis így lehet felfogni. Ajánlott olvasmány: Karinthy Frigyes: Barrabás.
Ne azt keresd, ki verte be a szögeket Jézus testébe, Kaifás és a zsidó főpapok jutatták Jézust Pilátus elé, mert kimondottan a zsidók akarták a halálát, ezt soha nem moshatják le magukról.
A hivatalos egyiptomi-izraeli-USA közlések szerint talán ma helyi idő szerint 9 órakor megnyitják.
Egyiptom csak olyan palesztinokat enged be akiknek kettős állampolgárságuk van, ennek fejében Izrael beengedi a segélyszállítmányokat. Izrael ragaszkodik hozzá hogy a belépő teherautókat átvizsgálja ezért Egyiptom azt mondja hogy akkor mégsem nyitja meg.
A Hamasz azt mondja hogy ők nem tudnak az átkelő megnyitásáról.
9 óra már elmúlt de én nem találok olyan hírt miszerint nyitva lenne az átkelő.
Úgy látom, ez inkább nyelvtani mint történelmi-teológiai probléma. Amit a zsidók egyes zsidók (konkrétan a Szanhedrin) műveltek az ókorban a mitológia szerint, annak kifejezésére dupla ható képző kéne - ha volna: megfeszít- megfeszíttet - megfeszítettet.
Buta vagy és még híreszteled is. Jézust contumacia miatt végeztette ki Poncius Pilatus. Római törvények alapján, római módon keresztre feszítette. Contumaciának minősült, ha a vádlott nem felelt a bíró kérdésére. Tartományi lakosokat, vagyis nem római polgárokat ezért halálra lehetett ítélni.
Olvasni se tudsz, törpe. A zsidók feszíttették meg. Ezt egy retardàlt is tudja. Te nem. Evvan.
Tanulj, okulj.
Jézus perének és elítélésének fő okaként azt szokták említeni, hogy Jézus messiásként, azaz a próféták megjövendölte vallási vezetőként viselkedett, míg ugyanakkor a zsidóság vezetői nem tudták és nem akarták őt Messiásként elfogadni. Ők ugyanis a rómaiakat legyőzni képes, és Izraelt győztes hatalommá emelő messiást vártak maguknak a más célok által vezérelt Jézus helyett. Nem valós, hanem ál-Messiásként tekintettek rá, akit ezért – a mózesi törvények szerint – a halálba akartak küldeni. Jézus valóban kíméletlenül ostorozta őket a képmutató vallásosságuk miatt, ők pedig státusukat, jövedelmüket is komoly veszélyben érezték volna abban az esetben, hogy ha Jézus új vallást alapít, és ezáltal akár a zsidó vallás is megszűnik. Ezért ők pert és nyilvános kivégzést akartak – a nép előtt hivatalosan is hamis prófétának, istenkáromlónak nyilvánítva Jézust –, és hogy ennek a vádnak megfelelő büntetéssel vessenek véget életének. A zsidó törvényszéki bíróság, a Főtanács rendkívüli ülését Kaifás főpap így zárta be: „Nem értitek a dolgot! Nem fogjátok föl, hogy jobb, ha egy ember hal meg a népért, mintsem az egész nép elpusztuljon”(11,49-50). János evangéliuma azt is hozzáteszi: „De ezt nem magától mondta, hanem mint főpap megjövendölte, hogy Jézus meghal a népért, s nemcsak a népért, hanem azért is, hogy Isten szétszóródott gyermekeit egybegyűjtse. E naptól kezdve eltökélt szándékuk volt, hogy megölik őt” (11,51-53).