Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az egyik Előre szerelvényem szolgálatban volt a karácsonyfa alatt. A legidősebb unokánk, aki tizenötéves leányzó, nagy örömömre lelkesen játszott vele. Kellemes meglepetés volt, mert nem számítottam rá.
Mindenkinek Boldog Új Évet és sok vonatozást kívánok!
Két mozdonyt elbír az eredeti Előre trafó. Annak idején én is így játszottam vele.
Ezzel kapcsolatos problémák:
- két mozdony sem fut azonos sebességgel és a trafó feszültség szabályozása mindkettőre hat.
- mindenképpen váltókat kell a sínhálózatba építeni, hogy a mozdonyok egymást ki tudják kerülni.
- ajánlatos szakaszolókat is beépíteni, hogy szükség esetén le lehessen az egyiket állítani.
- minél kisebb ellenállás legyen a sínek egymáshoz csatolásánál és a trafóra csatlakozásnál.
Ahogy Jenő írta, alaposan le kell takarítani a síneket a fekete festéktől és az esetleges rozsdától.
Zeuke:
- az elemes és az óraműves mozdonyok és a hozzá tartozó kocsik kerekei fémlemezből vannak és nem szigetelte. ( minek is szigetelték volna ? ) Tehát ezeket a PV síneken nem lehet használni, csak a kerekek szigetelése után. A trafóról működők teljesen más kuplunggal vannak ellátva, így könnyen felismerhetők első ránézésre is. Nekem van mozdony nélkül egy ilyen szerelvényem, de Előre kuplungokkal szerelve.
Köszönöm a tippet ! át fogom őket bogarászni, Tulajdonképpen nem a Zeukeg gőzöst szeretném rábírni arra hogy a tápról menjen, hanem szeretnék majd egy másik PV mozdonyt beszerezni mert rengeteg ilyen sínem van és a másikbol kevés. Én azt szeretném hogy a két különböző sínt egy trafóra kötni és úgy működtetni két PV mozdonyt. a Gőzös meg mehet magában, úgyis bakelit vagy valamilyen más kereke van. :)
Szerintem azt kell tudni először hogy a zeuke elemes mozdony milyen feszültséggel megy ezek 4,5 vagy 9 voltosak voltak tudtom szerint és egyenáramúak . a Pv trafó ezek üzemeltetésére nem alkalmas. A pv és a gőzös nem tud egyszerre futni , a pv betápját egyenirányítani kell,és mérni hogy csak annyi feszültséget kapjon a sin amennyi kell a gőzösnek. a PV mozdony viszont egyenáramú trafóról is megy a motor felépitéséből adódóan.. A lefényképezett sin úgy tünik bakelit talpfás tehát a két sin száll el van szigetelve egy mástól. Javaslom használatba vétel előtt sin radírral vagy alkoholos ronggyal tisztisid meg. A sín csatlakozásokat is le kell ellenőrizni,hogy a fülek a következő sínhez jól csatlakozzanak az áramot átadják. Javasol ha nincs még vegyél egy egy szerű műszert mert a régi síneknél mozdonyoknál gyakran szükség lesz rá.
Köszönöm a felajánlást ! Később lehet hogy élek majd vele, most úgy tűnik sikerült jól megszervizelnem. Közben kikutattam, hogy a másik mozdony amivel rendelkezem az egy Zeuke mozdony és két kis tehervagon ami szintén 0-ás méretarányú.
Gyerekkoromban a sima fekete PV síneken (mellékeltem képet ) ez az elemes Zeuke futott mert már akkor sem volt hozzá betáp kábel. Kérdésem lenne, hogyha a trafóból belevezetek áramot akár a fix kimenetből akár a szabályozhatóból; akkor azt bírja e a trafó a két külön sin áram alá helyezését ? ( ha a későbbiekben egyszerre használnék esetleg két PV mozdonyt ?! ) Vagy ezzel inkább ne kísérletezzek ?!
Igen benne volt ! :) Kivettem jól megpucoltam a foglalatot és újraforrasztottam azt az egyikhez csatlakoztatott kis szigetelt drótot ! Szuperül suhan :) Nagyon köszönöm a gyors és jü tippeket, segítséget !
A beszáradt olaj nem engedi rányomódni a kommutátorra.Ha nem jön ki a kocogtatásra,vedd le a mozdony tetejét (rugó tartja) és próbálj egy rajzlap vastagságú papírt benyomni a kefe és a forgórész közé.
Köszi a tippet ! Kapott egy kis kontakt spray-t. Az irányváltó teljesen jól működik. a szénkefe megpucolásához amatőrnek érzem magam, nem is tudom hogy ott mit kéne pontosan bütykölni. Világit mindkét irányba ha váltok de el nem indul a kis masina :(
Viszont most bajban vagyok, épp meg akartam mutatni egy barátomnak, hogy mennyire kis príma vasutam van. Most úgy áll a dolog, hogy nem indul a mozdony, áramot kap, fényszórói világitanak; a trafó eredeti; feszültsége szabályozható. Különösebb szagot nem éreztem; mindig volt egy kis szaga a mozdonynak amikor ment még gyermekkoromban is. Motorikus baja lehet vagy érintkező ? Tanácstalan vagyok
Üdvözöllek a megszállott vasútimádók között. A sorompó és a jelzőlámpa nagyon ritka Pénzverő termék. Szemafort Tóth Lajos játékkereskedő készített anno és ezek is nagyon ritkák. Mivel ezek hatvan éve készültek ezért a beszerzésük sem egyszerű. Egyik forrás, ha valamelyik topiktárs feltesz néhány számára már többlet dolgot ide a fórumra. Ezen kívül s különféle hirdetési felületeken: - Vatera; -Jófogás; stb bukkanhatsz rá. Ezeken kívül léteznek a gyűjtői börzék, ahol rábukkanhatsz. Természetesen mindehhez sok pénz és még több szerencse és rengeteg idő kell. Aki egyszer ebbe belekóstol, az függővé válik és mindig több és több kell belőle. Mindegyik általam említett helyen összeakadhatsz nepperekkel és lomizókkal, akik olcsón megszerzett dolgokról azt hiszik, hogy a Szent Grál van náluk és olyan áron próbálják eladni ezeket. Az édesapádtól örökölt készlet minősége is ritka a piacon. Általában teljesen rozsdás- koszos és hiányos dolgokra lehet bukkanni. Kellő kézügyességgel és gyakorlattal ezek nagy része restaurálható, amihez előzményként a vásárlás során még jó szem is szükséges. Amennyiben nem veszed észre a rejtett hibákat, könnyen lyukra futhatsz a javítás során. Természetesen ezek eltörpülnek egy - egy jól sikerült restaurálás öröme mellett. Mindehhez párosul az ősi vadász szenvedély. Figyelmedbe ajánlom a korábbi topikomban feltett négy könyvet is. Ezeket beszerezve és elolvasva egészen jól fogod majd látni a dolgokat. Ezen kívül nem akarom Gergőt " PV vonat", vagy " izs49" reklámozni, de körünkben az egyik legnagyobb tudor ebben a témában.
Hosszú idő után megörököltem édesapám eredeti PV modellkészletét. Sajnos pár dolog már hiányzik, szemafor, sorompó lámpa. Ezeket ha lehet szeretném majd pótolni. Valamint tartalék motorvonat és trafó ilyesmik is kellenének. Van tippetek hol tudok ilyeneket beszerezni ? Rendelkezem egy másfajta elemes (4.5 V) mozdonnyal is. Esetleg tudjátok mely vonatok, személykocsik kompatibilisek és hol tudok ilyeneket is szerezni ?
Egyébként a vonat prímán megy előre-hátra. Mindene eredeti, festés is... Piros lámpát saját kezűleg aprikáltam hozzá. A betáp kábellel voltak problémák de újraforrasztottam. Most 90%-os a dolog. (10-ből 9x jól indul ) :)))
Bocsánat, hogy csapongok és amatőrként esetleg mindenfélét összehordok; de nagyon belelkesültem ! :) Ha valaki adna egy tippet, hogy a mellékelt képeken lévő sima fekete és ezüst színű síneket elektromosság alá helyezni, összehozni a másik fajtával; azt nagyon megköszönném. Semmilyen csatlakozom nincs hozzá csak pucér sínek.
Kellemes Karácsonyt és jó PV-zést kívánokazoknak akik az ötvenes évekből ránk maradtak közül azon kevés dolgok egyikét kedvelik, ami így ma is örömet tud szerezni.
Erre a bejegyzésre csak most lettem figyelmes. Nos, ha valakit a részletek érdekelnek, akkor a: "teherautó-kontroll lámpa fedél-szerű bura is barkácsos...." megjegyzést azzal egészíteném ki, hogy amit a mozdony lámpájának néz, az gyári kivitelű és eredetileg a CB telefonközpontoknál használt lámpavédő sapka, amelyet különböző színekben gyártottak már az 1930-as évektől kezdve. Más, ennél nagyobb átmérőjű üvegbúrát már 1904-től használtak a Nagymező utcai Teréz központban. Ma a Prezi nevű, sikeres hazai vállalkozás irodája ("open office") van az egykori 64 m hosszú! kapcsolóteremben. A Pannónia mozdony homloklámpája ennél kisebb átmérőjű és kevésbé domborított.
Tegnap délelőtt voltam ott. A galériában lévő kedves hölgy a kérésemre kinyitotta és ott volt velem, ameddig alaposan szétnéztem. Azt mondta, ha ott vannak a galériában, kérésre szívesen kinyitják. Ajánlom minden érdeklődő topiktárs figyelmébe.
Mindenkitől elnézést kérek! Én nem vagyok már ott, csak nagyon ritkán és nem tudtam, hogy a bérlő, a szomszédos Godot pop-up galéria nem nyitotta ki. Ha nincs nyitva, akkor menjetek be és szóljatok, hogy csak ezért jöttetek vagy szóljatok nekem a tel. számomon 12h után, ha lehet! Üdv.
Sziasztok, Arra jártam, benéztem. Megtaláltam a vitrineket az emeleten, de csúnya nagy átláthatatlan vasrácsok mögött. Csalódottan távoztam :-) Ha más útnak indulna, először érdeklődjön. Üdv, Ákos