Keresés

Részletes keresés

xantia99 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 198
Ollan APU-kat hova dobálnak ki ha már lejár az idejük?
Előzmény: xplod (196)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 197
Félreértettük egymást! Te a levezetö kúpról beszélsz ami a turbina után van.Én pedig a turbina agyrészéröl,ami nem munkavégzö felület.És én most radiálrol beszéltem.
Előzmény: xplod (196)
xplod Creative Commons License 2009.02.19 0 0 196

Természetesen hogy nő,hiszen az elégetett gáz nem tud kijönni ,esik a fordulatszám,nem sziv be annyi levegőt,kevés levegő sok üzemanyag,.

de forditva is fellép (pompázs jelenségek).

 

Amit irsz hogy a  középső rész nem hasznos.Nem a francot nem,nem hagy holteret a kilépő gáznak terjeszkedni,csinál egy kör alaku rést a szoknya és a középső rész külső felén.

 

http://www.youtube.com/watch?v=186BJjl9Jz8

 

 

Itt egy kisfilm ,szoknya nélkül is működik,van egy arany középut.

 

 

Igazábol a nagy hajtóműveknél a fordulatszám 30% át kell elérni inditáskor ,uátna lép fel az önellátottság.Süritett levegővel inditják kb 140 LE ve forgatja és a hátso ugynevezett APU (segédhajtómű) től veszik el a levegőt.

Előzmény: xantia99 (195)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 195
Én tesztelgettem ez ügyben.Csináltam egy jó hosszu szoknyát,aminek egyik fele rápasszolt a turbóra,másik fele pedig a számitott hasznos kilépö felületnél 50%-al szükebb volt.Kilépö hasznos felület=turbina kilépő felület, minusz, a közepén található,munkavégzésben részt nem vállaló felület. Azt tapasztaltam,hogy minnél szükebb a szoknya annál kissebb a fordulatszám ugyanakkora üa mennyiség mellett,és a kilépő hőfok is nől.(kissebb fordszám kevesebb levegöt szállit) De e nölt a tüztérnyomás is.Nagy felületnél ezek ellentettje történt.A kompromisszumot 35%-nál találtam meg. 50%-nál szerencsétlen ketyere éppen csak az alapjáratot ütötte meg.Hiába adtam több gázt nem pörgött és a vége az lett hogy már izzott minden.Azt kellene még vhogy kipróbálni hogy felpörgetés után beszükiteni a szoknyát mert akkor már dolgozik a süritö,vannak nyomások és ki tudja préselni a gázt a fuvócsövön.
Ezt láttam a nagyoknál is.Alapjáraton teljesen ki van nyitva a szoknya,gázadásra azonnal beszükül.Azt nemtom hogy maxigázon hogy van de az tuti hogy az utánégetö bekapcsolásakor kinyillik.
Előzmény: xplod (194)
xplod Creative Commons License 2009.02.19 0 0 194

Nos ,kezdjük az elején .Ha jozan ésszel gondolkodunk,mi is történik ha leszűkited a szoknyát?Megnő a kiáramló gáz sebessége!De attol a nyomás nem fog megnőni.

A nyomásod még a leszűkitett rész előtt jön létre,és a leszűkítésnek nincs beleszolása.Gondolj vissza az angy vadászgépekre,beszűkiti a fúvokát,nade mikor ???Amikor rányomja a forszázst (utánégető) ha nem teszi rá nem szokta beszűkiteni.Ha több üzemanyagot éget el a hajtómű akkor nő meg a nyomás.Ha leszűkíti a fuvokát akkor a gáz kiáramlási sebessége nő meg.

 

Rotax motorban ne is gondolkodj,nem birod megfizetni.

 

Előzmény: xantia99 (193)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.18 0 0 193
Én nemtom... de sztem egy négyütemü rotax-on gondolkodj.Azt lehet turbozni ha kell,de nem is biztos hogy kell mert már vannak elég erösek is.200 kg tolóerö biztosan? Az enyém fullgázon(ami még nem a fullgáz csak én nem akarom/merem tovább)eszik 1 litert percenként.Tudom hogy ez rossz érték nagyon mert ez házi buhera,de ha csak a felére is gondolunk az akkor is rengeteg.És ez csak 20kg. Milyen magasra akarsz menni?
Előzmény: gbguti (190)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.18 0 0 192
Alább van egy videjó.Megnézted? Ott ir teljesitményt és legföképpen hogy mennyit eszik a kicsike!!!
Előzmény: gbguti (190)
gbguti Creative Commons License 2009.02.18 0 0 191
Ökölszabályként 1:3 arányt szoktak emlegetni. Ennek semmilyen számított elmélete nincs, csak gyakorlaban kb így szokott lenni.
Előzmény: xantia99 (189)
gbguti Creative Commons License 2009.02.18 0 0 190
Nekem teljesen mindegy. A lényeg, hogy nagy magasságban is legyen még 70-100 LE vagy picit több. másképp mondva 200 kg tolóerő
Előzmény: xantia99 (185)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.18 0 0 189
Elöre szeretném tisztáni hogy én sajnos ezen a téren abszolut amatör vagyok. Ha végre lassan 40 éves fejjel sikerülne elmenni fösulira akkor talán nem lennék az. Ezért ha baromságot irok vagy kérdezek légyszi ne bántsatok.Tanulni szeretnék töletek! Gázgenerátor rész sztem az ami a teljesitményleadó turbina meghajtásához szügséges mennyiségü és minöségü gázt elöállitja.Ez nálam egy turbofeltöltöböl van fabrikálva. Egy tengely,centrifugál süritö,radiál turbina.Ha majd megcsinálom ugyanezt kicsiben(mégegyszer elöre köszi a könyvet xplod),akkor az után is lehetne tenni egy szturbinát.A különbség csak méretben és persze a súlyban lenne.Én ezt az egészet gocartba akarom beletenni.Ha a gázgenerátor részre fuvócsövet teszek(sebességfokozó) akkor a tolóerö jelen esetben 20kg környékén lenne,ami nagyon kevés .Ezért akarok utánna tenni egy teljesitményleadó turbinát.Azért kérdeztem a tolóerö/lóerö átváltást is hogy nagyjából tudjam mire számithatok.A tolóeröt tudom.Van egy 13cm átméröjü radiál turbinám,azt szeretném beépiteni.De ehhez tudnom kéne hogy megfelelö- e a mérete.Ha nagyon kicsi az végzetes lehet a megemelkedett kilépö höfok miatt,és egy ekkora turbot bizony bontottan is 200 körül adnak.Ha pedig nagy akkor elvész az erö és mitsem ér a kétévi munka. Remélem nem zagyváltam sok hülyeséget! Válaszotok elöre is köszi!
Előzmény: xplod (188)
xplod Creative Commons License 2009.02.18 0 0 188

Mit értesz gázgenerátor alatt?

 

Előzmény: xantia99 (187)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 187
Valaki aki ért hozzá légyszi segitsen!!!

A kérdésem: szabadturbinás ketyerét bütykölök(már két éve),a gázgenerátor része lassan összeáll.Azt nem tudom hogy a sz.turbina hasznos felületének mekkorának kell lennie.Lehet-e akkora mint a gázgenerátor kilépő keresztmetszete,vagy van-e erre vmi szabály. Annyit tudok hogy ha nagyon kicsi akkor lefojtom,ha nagyon nagy akkor elvész a teljesitmény. Hogyan tudom kiszámolni a leendö teljesitményt? A gázgenerátor tömegáramából meg lehet saccolni? Utolsó:valahol olvastam hogy a tolóeröt át lehet számolni lóeröre.Mennyi a váltószám? Tudom hogy sok ez a kérdés,de csak itt reménykedem a válaszban. Elöre is köszi!!
xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 186
Ajánlom figyelmedbe az alábbi kis videot!






http://www.youtube.com/watch?v=E_5lnbZeN_M&feature=related
Előzmény: gbguti (183)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 185
És miben gondolkodsz? Tolóerővel vagy sz.turbinás,propelleres meghajtás?
xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 184
Mail ment,küldtem képeket.sajna régiek.Jobb idö lesz,csinálok még.Te mit akarsz csinálni,mire kell a kütyü?
gbguti Creative Commons License 2009.02.17 0 0 183

hát...

 

Sárkányrepülőre szeretném építeni. A dugattyús gépek nagy átka, különösen a kétüteműé (nem lehet rá turbót szerelni), hogy a magassággal -és vele együtt a légnyomás csökkenésével- arányosan csökken a teljesítménye. Szeretnék jó magasra repülni, ehhez pedig nincs más megoldás mint a gázturbina.

 

örülök minden ötlenek.

braniac Creative Commons License 2009.02.17 0 0 182

Szega !

 

 Itt vagyok a gép előtt és várok, hogy írj. xantia 99

Előzmény: xantia99 (179)
braniac Creative Commons License 2009.02.17 0 0 181

 Heló !

 

 most már írhatsz.

xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 180
http://www.rcdon.com/html/experimental_projects.html


Bocsi de nemtom másképp feltenni!
xantia99 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 179
Ezen oldalt nem csak a "turbinásoknak"és modellezöknek ajánlanám,hanem mindazoknak akik szeretik a barkácsolást.Nagyon sokat lehet itt tanulni.


xantia99 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 178
Lehet tudni mire kell?
Előzmény: gbguti (177)
gbguti Creative Commons License 2009.02.16 0 0 177
 Sziasztok!

 

"Ha ügyes vagy kilehet fogni olcson orosz ,angol helikopterhajtomüveket.

Ezek kb 600 LE körüli teljesitményt produkálnak.

4-500 000 ft ért hozzálehet jutni."

 

Erről kérdezném, hogy valaki tud létező kapcsolatot?

Engem feltétlen érdekelne egy 40-100 kg tömegű, 120-200 LE teljesítményű tolósugaras vagy szabadtengelyes gázturbina. Lehet lejárt üzemidejű is, de működőképes.

Bárki bármilyen kapcsolattal tud segíteni, megköszönném.

 

Előzmény: xplod (17)
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 176

Az a baj hogy a csapágyat ha ezred milliméterre ileeszted azt te többet nem huzod le róla,de lehet hogy rá se tudod húzni olyan hosszan

Század milliméter az illesztés az bőven elég.Nem tartozol semmivel,lefénymásolom a jövőhéten.

Előzmény: xantia99 (174)
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 175

www.gportal.hu/xplodrocket

 

 

Itt.De a gázturbina épitése az még nincs nyitva.

 

 

Előzmény: xantia99 (174)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 174
Mail megy,elöre is köszi.Mond meg mivel tartozom.Tettem fel képeket,szerintem rá lehetne húzni a csapágyat mert a tengely vastagabbik fele ezredre egyforma.A megmunkálással én is megjártam.Egy hasonlo méretü turbo turbináját kellett volna egy picit alakitani,odaadtam az esztergályosnak aki örömmel neki is rontott a témának.Másnap "kissé"felfokozott idegállapotban visszahozta hogy B....D meg a SZ...ODAT,ennyi vidiát egy hónap alatt sem koptat,tör el mint most egy óra alatt.Az egészben a pláne az hogy feladta és nekem kellett itthon megcsinálni barkács módszerekkel.Nemtom millen anyag ez(könyv szerint ausztenites nikkelacél 1100 fokig),de feladja a leckét az biztos.Nemtudtam hogy van honlapod,és most sem tudom mert nemtalálom.Tedd már fel légyszi!
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 173

Ezeken tudod mit nem értek?

Az egyik fele fix ,dörzs hegesztéssel van összerakva ,szoval nem lehet szétszedni.

A másik oldali sűritő kereket le lehet húzni.

Azt nem értem hogy teszik fel a másik oldali lapáthoz a hybrid csapágyat!?

Előzmény: xantia99 (171)
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 172

De van turbinás könyvem.

Jet engines ,ha irsz az e mailomra (cimed) lefénymásolom és leküldöm szivesen.

Abból összelehet rakni egy zajkeltőt.

Ebben a könyvben olyan turbina leirás van amit én készitek.Amint látod a furat elkészült,de nem furva lett.A vidia keményfém lapkás furokat kiröhögte annyira kemény volt a turbinakerék.Viszont a hát már elkészült és a hátsó állo lapátkeréksor be lett épitve.Természetesen a web oldalamon az egész készités fent van nagyon sok képpel ,esztergamunkával.

Előzmény: xantia99 (170)
xantia99 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 171
Kis ösztönző a továbbiakhoz!!! Ebből szeretnék valamit kihozni...
xantia99 Creative Commons License 2009.02.15 0 0 170
Hello xplod! Hol tartasz? Zug már a kicsike? Légyszi a csapágyházról csinálj már némi képanyagot ha nem gond! Tervezem énis hogy belekezdek egy kicsi zajkeltöbe.Esetleg nemvolna turbinás könyved feleslegben? Megvenném..
xplod Creative Commons License 2009.02.15 0 0 169

Üdv a csapatban

Ha kell segitünk ,szolj ha elakadsz valamiben

 

Előzmény: braniac (166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!