Keresés

Részletes keresés

BuNnY Creative Commons License 2016.12.07 0 0 2562

Próbált már valaki touchscreen-t beüzemelni arduino-n? Az a bajom vele, hogy az érintés érzékelése fura. Nem lineális, amikor felrajzoltatom a tftpaint-tal akkor amikor a teljes kijelzőt végigtapizva a rajzon egy X tengely oké, de az Y tengely egy ív menén jelenik meg. 

Azt gondolom vagy a kijelző ad vissza butaságokat, vagy a map()-nál van valami nem jól megcsinálva. Igazából ez matematikai feladatként is felfogható, hogy forítsuk vissza az ívet egyenessé :D Valami ötlet?

 

BuNnY Creative Commons License 2016.12.05 0 0 2561

Hehe, 45 rugó, mennyiből jönne ki egy arduinoval, némi kínai szenzorral és egy szintén kínai szivattyúval? :D

http://www.emag.hu/parrot-pot-okos-cserep-feher-pf901022/pd/DD4DX2BBM/?ref=prod_CMP-359_899_9400

strangerpapa Creative Commons License 2016.12.05 -1 0 2560

off

Mi már kb 8 éve használjuk ezt a megoldást de "ésszel"!   A nappaliból megy egy 110 cső az étkezőbe a padláson keresztül /brutálisan le kell szigetelni/  abban egy

csőventilátor,  a ház felújítása után jött a pára és a velejáró penész..... .  Nem akartam szellőzőket vágatni az ablakra mert akkor minek a  hiperszuper ablak meg ajtó ha jobban lebeg a függöny mint előtte, persze a szellőztetést nem mellőzük.

A kandalló szépen szárítja  a levegőt igaz csak heti 2-3x  van begyújtva általában csak hétvégén, nagyon szeretjük ha lehetne csak azzal tüzelnénk. 

 

Amire figyeltem/figyelni kell, sose van becsukva az ajtó csak akkor használjuk ha otthon vagyok! Így megvan a benti körforgás, nem szív vissza semmit a  kéményből!  Manuális kapcsoló van a ventilátorhoz.  Füstölőkkel  megnéztem a levegő útját :)))

/off

 

 

Előzmény: stinky14 (2543)
BuNnY Creative Commons License 2016.12.05 0 0 2559

Bocs az elgépelésekérét. Egyébként az ilyen olcsósító megoldásokkal lehet elég nagy eséllyel bekerülni a híradóba, szóval ...

BuNnY Creative Commons License 2016.12.05 0 0 2558

Az ilyen gazános gondot úgy szokták megoldani, hogy magát a kazánt körbeszigetelik brutálisan, hogy ne a külső kazánhelységet fűtse az ember. Lehet drágább megoldás (a lentieket olvasva ez sem biztos), de egyrész biztonságosabb, másrészt én biztos nem húznám be a poros, büdös esetleg CO2/CO szennyezett levegőt a lakótérbe. Nem feltétlenül kell bonyolult megoldás egyszerű problémákra.

Egyébként a vákumhatás elkerülése sem bonyolult, sőt gázfűtés esetén már kötelező is, a falba be kell kötelezően építeni egy szellőzőt. Természetesen a erős ventilátorral húzzuk a levegőt, akkor annak megfelelően kell méretezni. És igen, ott be tud jönni a hideg.

Másik - biztonságos, de drága és kevésbé hatékony - megoldás a hőcserélő. Tehát a meleg levegőt nem befújatni, hanem annak a hőjét átadni a belső levegően hőcserélővel, így ha büdős, vagy épp mérgező, akkor sincs nagy gond. 

De továbbra is vallom, le kell szigetelni a kazánt, a csöveket - ez a legegyszerűbb, hagyományos módja a dolognak. Ha pedig gyorsan ellobbanó olcsó fával fűt a delikvens, be kell iktatni egy puffertartályt, azt felfűteni és onnan fűteni a radiátorokat szivattyú és termosztát segítségével. Szintén régi technológia, itt sem kell feltalálni a melegvizet - szó szerint :)

Zizikus Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2557

Profnak van igaza, esküszöm elolvastam, de nem esett le mi a gond ezzel a megoldással.

 

Nekem elsőre csak az jött le, hogy én is aludtam rendszeresen kandallóval fűtött helységben, mint sokan mások, gond nélkül. Odáig már nem jutottam el, hogy a kéményből visszafelé áramlik a levegő, mert a venti onnan kapja majd a levegőt a vákuum miatt.

Ezt benéztem rendesen.

 

Előzmény: Zizikus (2556)
Zizikus Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2556

Igen az is megoldás, de valami egyszerűbb is szóba jöhet, pl minden helyiség 1 légteret kellene alkosson.
A legtisztább tényleg a Te javaslatod lenne, mert lehet 'kétcsatornás' mennyezeti légszállítókat szerezni. (vagy dupla cső és annyi, ahogy mondod)

 

Belegondolva tényleg nagy gond ez a huzat probléma, nem gondoltam át teljesen. Erre azért még vissza kell térni. :-(

 

Hülyeségre gondoltam, tényleg nagy gond lehet belőle!

Mondtam, aludnom kellene...
Bocs mindenkitől, de tényleg nem jól gondolkodtam, a huzat azért gázos..

Előzmény: nagyharcos (2555)
nagyharcos Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2555

A huzat kérdését én dupla csövezéssel oldanám meg - minden irányba lenne in - out (hideg - meleg) csővezeték azonos vezérlésű és légszállítású ventikkel.

Előzmény: Zizikus (2554)
Zizikus Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2554

Még jobb, ha a csőventilátor csak a termosztátra van kapcsolva, a többi szobába meg vagy direkt tolja a meleg levegőt, vagy zsaluval elzárja. A termosztát után meg egy sima kapcsoló, ha akarja, hogy ki is lehessen kapcsolni mindent. (ok, ebben az esetben, ha minden szoba fullon van meleggel, akkor ki kell kelni az ágyból és beballagni a szobába lekapcsolni, vagy okostelón üzenni annak aki a szobában van, hogy legyen kedves kikapcsolni:-))

Ez az eset ritkán fog előfordulni.

 

Huzat:

 

Minden szobába érzékelő, lehetőleg minőségi.

 

Ennél egyszerűbbet és biztonságosabbat egyelőre nem tudok.

Előzmény: Zizikus (2553)
Zizikus Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2553

Arduinoval kapcsol relét. Az is beragadhat. A boltban kapható relék azért jobbak szerintem, mint a kínai 50 forintos.

 

A huzat ellen kell a co2 érzékelő. Azt azonban el kell fogadni, hogy sok lakásban mennek a kandallók, ami mellett alszanak. Hogy kerülik el a huzat problémát? Ők is elhalnak 2 tél után?

Van kockázat nem mondom, de valahogy fűtenek az emberek. Értem, hogy inkább abban a szobában haljenak meg az emberek, mintsem az összesben. Inkább redundáns füst, co2 stb érzékelőket tennék, ha kell.

 

A relés megoldásnál, mivel több ÉS kapcsolás kell, azért több relének kellene beragadnia egyszerre.

 

Akkor semmi, logika, sima kapcsoló mindenhova vagy kapcsolással, ha félnek a relétől. A motorban meg tuti van védelem.

Előzmény: Prof (2552)
Prof Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2552

Szia,

Nem akarok feltétlenül beleszólni, de egy relé vagy egy sima logikai kapcsolás is tud műszaki hibát produkálni. És míg egy Arduinot műszaki hiba esetl lehet nulla állapotra hozni (nem megy semmi), addig ha egy reléd aktív állapotban bent ragad, azt csak a tűzvizsgálók kapcsolják le, ami nem feltétlen jó dolog.
És ez még mindig nem oldja meg azt, amit felvetettem (huzat).

Előzmény: Zizikus (2550)
Zizikus Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2551

Mennyen...

 

Ajjaj, inkább elmegyek kapálni, vagy aludni.

 

Bocsánat.

Előzmény: Zizikus (2550)
Zizikus Creative Commons License 2016.12.04 0 0 2550

Szia!

 

Ok, hogy meg kell oldanod a meleg elszállítását, ami fenyeget némi veszéllyel, de ha ezt átgondolod, és belevágsz akkor lehet hogy jobban jársz, ha az Arduino-t kihagyod. Drágább, de talán üzembiztosabb lenne, ha olyat tennél, hogy sima termosztáttal érzékeled, hogy meleg van, majd azzal kapcsolod a szellőző rendszert.

 

Profibb, ha a termosztátot 24V-al üzemelteted, ami egy relén keresztül kapcsolja a motort.

 

Még profibb, ha a szobákba kapcsolót teszel (24V) ami egy 'központi egységbe' fut be, mert akkor több relével össze tudsz rakni egy logikai kapcsolást is. Csak akkor mennyen a rendszer, ha van meleg és kér legalább egy szoba meleget. 1 relé kb 1500 Huf, de tutibb mint az Arduino. Kell bele egy csengő trafó, ami szolgálja a 24V-ot a logikának, meg a 230 a csőventilátornak.

 

Pluszban a logika elé egy co2, füst, akármi szenzor, ami az egészet megszakítja egy relén keresztül, így ha beüt a ménkű, akkor leáll a riasztáson kívül természetesen.

 

Ez csak egy gyors gondolatsor. Arduino erre nem a legjobb választás szerintem. Kifagy, Watchdog. tápellátás stb...

 

 

Előzmény: stinky14 (2549)
stinky14 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2549

Nagyon köszönöm a válaszod! Erre a huzat problémára még nem is gondoltam. 

Ezek szerint valami más megoldást kell találnom. 

Előzmény: Prof (2544)
nagyharcos Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2548

Szia!

ITEADLIB_Arduino_Nextion-0.7.0 lib-et használok (szóval nem 7.0 hanem 0.7.0. - sorry!) és ebben nem engedi a float-okat és az int-eket sem szövegként küldeni, típus hibával le sem fordul a progi :(.

Nem számolni akarok vele, csak írtad hogy lehet és nem ment.

Megoldottam konvertálással és poztitív egész számokkal műkodik is a dolog, bár így meg nincs értelme a szövegként létrehozott boxok-nak a kijelzőn (mivel a szöveg csak a tizedes jegyek megjelenítése miatt lett volna érdekes). Így most átalakítom, hogy ne kelljen annyit konvertálni és int-eket küldök number mezőkre. Külön az egész és külön a tizedes jegyeket. 

 

A változó értékének arduino felöli megadása azért volt érdekes, mert a Slider-t szeretnék kijelzőként működtetni (a progressBar- hoz haszonlóan). Elegondolkodtam ezen, és elméletben már ezt is megoldottam. Egy nem látszó number mező értékének meghatározása, és ebből történne a csúszka értékadása. Túlbonyolítottam eredetileg.

A kínai 1820B-el már én is szívtam egy délelőttött, mire rájöttem, hogy nem a program a szar, hanem a OneWire-ra kötött sensorokból az első nem működik, ás emiatt a többi sem mért.

 

Prof.: Köszi a tanácsot, kipróbálom.....

 

Itthon ma sürgősen csak LM35 hőmérő-t tudtam venni 600 pénzért :(.  Van valami hátránya a tartós használatának vagy várjam meg inkább a kínai 1820B-t? Igazán csak a gépház hőmérése lenne a feladata egy analőg lábon, tehát a távolság 10 cm-en belüli lesz.

 

Előzmény: Sploc (2539)
Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2547

Szia, sajnos eljöttem dolgozni, ha hazaérek rá akarok mérni. Köszi!

Előzmény: Prof (2546)
Prof Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2546

Szia!

Táp a két szélső lábon? Alap fogyasztása mennyi? (Mikroamperes tartományban kellene lennie.)

Előzmény: Sploc (2545)
Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2545

Szia, köszi! Felvettem a kapcsolatot az eladóval, ez csak maga a hőmérő.Nincs linkje a datasheetnek. Ezt vettem: http://www.ebay.com/itm/381511565680?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=650625605383&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Előzmény: Prof (2542)
Prof Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2544

Szia!

Három dolog.

Egyrészt a dolog minden további nélkül megoldható. Maga a szoftver borzasztó egyszerű, teszteléssel, mindennel együtt kb. egy nap elkészíteni (a végső, üzembiztos változatot).

Másrészt. A fával való fűtésnél a levegő hömérséklete alapvetően csak egy következmény, sokkal nagyobb jelentősége van a sugárzásos hőátadásnak, vagyis annak, amikor a kályha felmelegíti a környezetében lévő tárgyakat, majd azok a levegőt. Ezen azzal, hogy elszívod a levegőt a két hidegebb helyiségbe, nem fogsz tudni sokat segíteni (persze csekély mértékben javulni fog a helyzet, de ettől még a hőérzeted nem lesz számottevően jobb).

Harmadrészt, és ez a legfontosabb. Levegőt kiszívni abból a helyiségből, ahol fatüzelésű kályha működik, pokoli veszélyes. Akár ha a csak a tűz alábbhagy, kint felbolydul a szél vagy melegebb lesz stb., előfordulhat fordított huzat (kéményen jön vissza a lég), és onnantól egy perc elég, hogy az egészségre káros mértékben telítődjön égéstermékekkel a szobák levegője, rosszabb esetben (ez mondjuk valószerűtlen, de nem kizárható), fagázzal, ami telítettségi határ körül robbanásszerűen gyullad be. Utána meg tető és falak nélkül mindenütt hideg lesz. Ez ellen vagy a huzat figyelésével, vagy a külső levegő betolásával és a két átkötés passzívvá tételével lehet tenni.

Egyszerűen válaszolva: megoldható, de nagyon át kell gondolni.

Előzmény: stinky14 (2543)
stinky14 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2543

Sziasztok! 

Sokáig gondolkoztam, hogy oldjam meg amit szeretnék és megint az arduinohoz keveredtem, de nem vagyok biztos benne, hogy megoldható-e. 

A probléma: fával fűtök egy helységben. Ahol sokszor elviselhetetlen meleg van, de többi helységben nem. A levegőd a padlástérben el helyett csöveken át szállítanám a többi helységbe. A ventillátorokat szeretném vezérelni arduinoval. 

1 meleg és 3 hideg helység van 3 csőventillátort alkalmaznék és 4 hőmérőt az arduhoz. 

Ha az egyik hőmérő magas hőmérségletet érzékel kapcsol egy ventillátort ahol alacsony a hőmérséklet. Vagy akár 3at is. 

Megoldhato lenne vele a megbizható működés? Mert ha nem akkor nem szánok inkább több hónapot a programozás megtanulására. 

Prof Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2542

Nézd meg az ajkciós oldalon, hogy van-e link datasheetre. Ha van, elsőnek azt nézd meg.

Ha melegszik, akkor valami keresztben megy. Ez nem jó. A datasheet szerinti lábkiosztással csak táp viszonylatban mérjél áramot. Ha az 20%-ot meghaladó mértékben több, mint ami a datasheetben van, akkor próbál ki más kiosztásokat is (legfeljebb eldurran, de ugye van 10, ami vagy jó vagy nem jó, de inkább nem jó).

[Nagy kérdés, hogy ez breakout vagy csak maga az érzékelő? Nekem a SainSmart-féle breakout-on konkrétan fordítva van a Data és a Vcc feliratozva, ami ugye...]

Szóval előbb keress, aztán mérj, aztán lehet kérdezősködni.

Előzmény: Sploc (2540)
halaloszto Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2541

szerintem megbuktál. én vettem már sokat ebayen, és mind jó volt. sőt, volt hogy 20 helyett 18 volt a csomagban. írtam manusznak hogy ezt így hogy. válaszolt azonnal, hogy küldje a kettőt, vagy visszaadja arányosan a pénzt. rendeltem még tizet, és 13 volt a csomagban :-)

 

Vajk

Előzmény: Sploc (2540)
Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2540

Én is kérdezek :-) Itthoni shopból vettem ds18b20-as hőmérőt, tökéletesen is működik. Mivel itthon 700 Ft, és több darabra van szükségem, ezért elugrottam kedvenc kínai aukciós oldalamra, és be is dobtam 10db-ot a kosárba ~ 2000Ft-ért. Tegnap elkezdtem szenvedni vele, bekötöttem lábkiosztásra figyelve, ugyanazzal a példaprogrammal mint az itthon vásároltat, de a hőmérő melegszik, és nem ad vissza értéket... vagy 0... vagy -127Celsiust kapok. Gondolom mondanom sem kell, hogy nem kéne melegednie sem... kipróbáltam már 4 db-ot a 10ből, de szerintem mind kuka.

Amit észrevettem, hogy amit kintről rendeltem az DS18b20 rajta van, hogy DALLAS 1541C4 +233AA

Amit itthon szereztem be, azon pedig DS18b20+ ( illetve még valami, de nincs nálam, hogy megnézhessem, de DALLAS tuti nincs rajta) van printelve.

Lehet felületes voltam, de datasheetben nem láttam különbséget. Mi lehet ezzel?

Addig nem akarom megreklamálni kicsi kínai barátomnak amíg nem biztos, hogy nem én vagyok a hülye.

Köszi!!

Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2539

Szia! Hogy-hogy nem engedi? Nextion 7.0 lib-et nem is találtam. Én a kijelzőt megjelenítésre használom, ott nem számoltatok vele, nem csinálok semmit, ezért számomra mindegy, hogy a kijelző szövegként kezeli-e a számokat.

Pont ezért hoztam létre a .val változót, hogyha annak értékét konstans változtatom, és visszajuttatom az arduinora, akkor ott már azt kezdek vele amit akarok. De, hogy tuti lássam mi történik, ezért vissza is küldöm az értéket ismét szövegként. Mit szeretnél létrehozni?

Előzmény: nagyharcos (2530)
Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2538

Kell a page8 ahhoz, hogy beolvass? Nekem csak két oldalas, de csak simán lehívtam.

 

idox = myNextion.getComponentValue("nbeall");

Előzmény: spiler0078 (2535)
Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2537

Szia! rendben, hogy megnöveled az nbeall.val-t, de nem küldöd el!!

 

nbeall.val=nbeall.val+10
nhatra.val=nhatra.val+10

 

get nbeall.val

get nhatra.val     // !!!! Nextionnál ezzel küldöd ki az infót

 

Ha debug-ban elindítod, láthatod, hogy nem megy ki érték a get parancs nélkül

 

Bocsi, az előzőből lemaradt egy szóköz.

Előzmény: Sploc (2536)
Sploc Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2536

Szia! rendben, hogy megnöveled az nbeall.val-t, de nem küldöd el!!

 

nbeall.val=nbeall.val+10
nhatra.val=nhatra.val+10

 

get nbeall.val

getnhatra.val     // !!!! Nextionnál ezzel küldöd ki az infót

 

Ha debug-ban elindítod, láthatod, hogy nem megy ki érték a get parancs nélkül

Előzmény: spiler0078 (2533)
spiler0078 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 2535

Szia Vargham!

 

Elég sokat teszteltem, de még mindig csak a kiíratás megy a Nextion-ról és a beolvasás még mindig nem....

Beolvasásra -1 et kapok.

Ahogy teszteltem, a serial2.begin(9600) soros port indítás nem is kell, mert a nélkül is megy a 

kiíratás a képernyőre. Ez milyen célt szolgálna? /egy példaprogiban láttam/

 

Arra gondolok, hogy a Nextion.h -ban nem kerek valami, de már próbáltam mindent és mindig csak a kiírás müxik...

 

A Nextion HMI deklarációja ha jól tudom ennyi, ha softwareserial-t használok:

 

#include <SoftwareSerial.h>
#include <Nextion.h>
SoftwareSerial nextion(17, 16);// Nextion TX to pin 2 and RX to pin 3 of Arduino (Ez az arduino 17 os és 16es portja)
Nextion myNextion(nextion, 9600); //create a Nextion object named myNextion using the nextion serial port @ 9600bps

 

aztán inicializálás:

myNextion.init();  

 

Majd mehet a kiírás:

myNextion.setComponentText("t25",String(kulsoh));   

 

Ha viszont beolvasni akarok Nextion number értéket, akkor -1 et kapok

int idox=0;

idox = myNextion.getComponentValue("page8.nbeall");

 

Mit ronthatok el amiért mindig -1 jön át az érték helyett?

 

Előzmény: Vargham (2512)
spiler0078 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 2534

Az előbb lemaradt...Ugyanez a lib-em van nekem is.

 

Az kimaradt, hogy igazából már az nbeall.valt figyelem, mert a nextion csináltam meg az érték növelést...

 

Múltkor nagyon leegyszerűsítettem, de erre kapom a -1-et:

 

idox = myNextion.getComponentValue("page8.nbeall");
Serial.println(idox); -> -1

 

Köszi

 

 

Előzmény: spiler0078 (2533)
spiler0078 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 2533

Szia!

 

Ki van pipálva. Az a helyzet, hogy nem egyesével léptetném, hanem tízesével, és ha a plussz gombot nyomom akkor is -1 és ha a minuszt akkor is.

Ez a kód van még a

touch press event-be a plussz jelnél

 

nbeall.val=nbeall.val+10
nhatra.val=nhatra.val+10

 

mínusz jelnél:

nbeall.val=nbeall.val-10

nhatra.val=nhatra.val-10

 

Ezzel vezérelném a szellőztetőmet. Arra gondoltam, hogy a plusz - mínusz gombokkal lehetne beállítani az időt, hogy honnan számoljon vissza (nbeall.val=50), majd ugyanezt az értéket adnám egy másik objektnek is (nhatra.val=50), majd az nhatra.val értékét csökkenteném az arduinoban futó kóddal percenként, és ha nhatra.val==0 akkor nullázom nbeall.val-t is és kikapcsolom a relét...

Így leállnak a ventik.

 

Esetleg privben átküldhetném a teljes (arduino) kódot, ránéznél?

 

Köszi!

Spiler

 

Előzmény: Sploc (2529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!