Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiggyo Creative Commons License 2021.02.25 0 0 48623
Előzmény: somi1955 (48622)
somi1955 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 48622

JDM Titane variátorok beszerzésére elfogadható forrást tudnátok ajánlani?

 

Csillám mcquen Creative Commons License 2021.02.23 0 0 48621

Sziasztok!

Jdm aloes-hez keresek Yanmar motorhoz való irány váltót.

Előre is köszönöm..

 

tombolo Creative Commons License 2021.02.23 0 1 48620

Biztos hogy jó, nekem is ilyen van benne ! De a szűrő után kell beiktatni!

Előzmény: Bakancs4 (48618)
Kokolade Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48619

Köszönöm szépen a segítséget.Így fogok eljárni.

 

Előzmény: kiggyo (48617)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.20 0 1 48618

Találtam egy mágnesszelepet https://www.metroman.hu/termekek/Egyeb-szerelesi-anyag/Uzemanyag-szelep--benzinszelep--BEN---LOVATO

szerintetek jó lehet?

 

A leírás alapján szerintem jó lesz . A 7 mm-es csőcsatlakozás megoldható .

kiggyo Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48617

Motorolaj 5w-50 vagy 5w-40, 1.8liter, 5 ezer km-enként

 

Én az alábbit rakom bele:

 

(ALCO Synth X 5W-40 1 liter, ALC 05-1), 2 liter belemegy

 

olajszűrő: Mann w68 (ALC SP1075 a legjobb) 

 

A bárdiban szoktam venni, ezeket a cikkszámokat ott ismerik is.

Előzmény: Kokolade (48616)
Kokolade Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48616

Üdvözlet!

Szeretném megkérdezni ,hogy JDM Yanmar motorhoz milyen olaj kell a motorba.

Köszönöm.

klaricsabi Creative Commons License 2021.02.20 0 0 48615

Szép napot!

 

Találtam egy mágnesszelepet https://www.metroman.hu/termekek/Egyeb-szerelesi-anyag/Uzemanyag-szelep--benzinszelep--BEN---LOVATO

szerintetek jó lehet? Köszönöm

tanijani Creative Commons License 2021.02.19 0 1 48614
Előzmény: klaricsabi (48612)
rascal egy Creative Commons License 2021.02.19 -1 0 48613

Időközben kiderült, hogy a fékdobom kitűnő állapotban van, de sajnos ennek ára volt. Egy újabb tehetséges szakember letört két kerék tartó csavart. Ugyan fékdobot mégsem kell cserélni, de a két csavar cseréje sem egyszerű, de úgy néz ki, hogy  célegyenesben vagyok és a hét elején már az is rendben lesz. 

Előzmény: WooDoo (48609)
klaricsabi Creative Commons License 2021.02.19 0 0 48612

Üdv!

 

És ilyen leálitó szelepet hol tudok venni,hova-hogyan szerelem be?

Előzmény: tombolo (48611)
tombolo Creative Commons License 2021.02.19 0 1 48611

Vagy teszel  egy gázüzemű autóba való benzin leállító mágnes szelepet

Előzmény: Bakancs4 (48608)
tombolo Creative Commons License 2021.02.19 0 1 48610
Előzmény: Bakancs4 (48608)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.18 0 0 48609

Esztergályost nem találsz, vagy acél karikát nem tudsz venni?

Előzmény: rascal egy (48606)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.17 0 1 48608

Tönkrement az elektromos AC pumpám , Ligier xtoo r ,találtsam egyet  http://acpumpawebshop.hu/Ligier-mopedauto-acpumpauzemanyagszivattyu

 

12v ,0,35A , 80-120L , 0,4 bar .Ezek a pumpa adatai jó lehet ez a kisautóba?

 

------o-----------o-------------o------------o------------o-----------o------------o------------o---------

 

Szerintem nem -- működni ugyan működik vele kifogástalanul , de a gyújtás levételekor nem fog leállni . Az eredeti üzemanyagpumpában van valami leállítószelep is tudtommal .

klaricsabi Creative Commons License 2021.02.17 0 0 48607

 

 

Szép estét!

 

Tönkrement az elektromos AC pumpám , Ligier xtoo r ,találtsam egyet  http://acpumpawebshop.hu/Ligier-mopedauto-acpumpauzemanyagszivattyu

 

12v ,0,35A , 80-120L , 0,4 bar .Ezek a pumpa adatai jó lehet ez a kisautóba? Köszönöm a segítséget

rascal egy Creative Commons License 2021.02.17 -1 0 48606

Hát sajnos elhajtottak, nem vállalták. Most nem tudom mitévő legyek.

Előzmény: WooDoo (48575)
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.02.17 0 0 48605

Kezdenek az első fékek engem is aggasztani. Mintha szorítanák a tárcsát. Valahogy nem forog olyan könyedén az első kerék egyike se.

De jelenleg a hidegbe a francnak van kedve felfázni a kocsi mellett.

WooDoo Creative Commons License 2021.02.15 0 0 48604

Úgy néz ki megvan a hiba, az alsó csúszkák vannak megszorulva, pedig hibátlan mindegyiken a gumi harmonika. A felsők könnyedén mozognak, de az alsókat egy kombinált fogóval meg se tudtam moccantani. Van ugyan 1 db lapolás az úszó csapon, de sanszos, hogy megfordul rajta a villáskulcs. Talán egy franciakulccsal kellene próbálkozni, vagy lekötni a fékcsövet, és befogni a satuba.

 

Érdekesség, hogy a féknyeregbe microcar felirat van öntve.

Előzmény: WooDoo (48603)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.15 0 0 48603

Nekem is gyanús, de az autószerelő ismerősöm ezt javasolta első körben. De szerintem inkább leveszem a féknyergeket, behozom a lakásba, és szétszedem.

Az az igazság, már elég régóta hallatszott hogy csikorog a fékbetét, de nem volt annyira hangos, hogy aggódjak miatta. Most nem csikorog, viszont szorul, csak akkor jön egy furcsa morgó hang a kerekek felől, amikor leveszem a gázt.

Előzmény: Bakancs4 (48601)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.14 0 0 48602

Zégergyűrű az elülső kerékagyban van , ezért  példaképpen* említettem -- lehetne tenni hátra is , de valóban felesleges . Márpedig ami nélkülözhető az garantáltan kispórolják a gyárban ...

 

*http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157401399&t=9147790

A fénykép alapján semmi akadályát nem látom annak , hogy a belső csapágy a tengelyen maradjon , kicsúszva a fékdobból -- ha mondjuk egy zégergyűrű rögzítené ( mint ahogy elől van is ) akkor megérteném .

Előzmény: WooDoo (48597)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.14 0 1 48601

Szerintem a fellevegősödött fék nem okoz szorulást .

Előzmény: WooDoo (48598)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.14 0 0 48600

Rézpasztát én is használok , de nem arról van szó , hogy rárohadna a tengelyre , hanem egyszerűen csak szorul . Ha a tengelynél szorul jobban akkor a nyilván a puhább alumíniumból fog kibújni az acélból készült csapágy .

Visszanézve az elmúlt évek fényképeit nálam is több esetben kijött a csapágy a dobbal együtt .

Mindenesetre ez se járműgyártás csúcsa , és ha egyszer megmozdul a csapágy a dobban akkor lehet izgulni .

Előzmény: kiggyo (48596)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.14 0 0 48599

Ha teheted cseréld le egyből a folyadékot is, elég öreg már. Jártam már úgy hogy a tartályban tiszta volt a folyadék, a nyeregnél meg fékete ruskós trutyi

Előzmény: WooDoo (48598)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.14 0 0 48598

Szép napos idő volt ma, ezért rászántam magam, hogy ránézzek a fékre.  Találtam egy 19-es dugókulcsot is a garázsban, így le tudtam venni a kereket, de sokkal okosabb nem lettem. Szemre minden jó, a fékfolyadék tiszta, a szint is a maxon van. A féknyergek már másabbak mint régen, quadokon látok ilyeneket. Holnap kerítek valahonnan egy átlátszó csövet, és egy légtelenítéssel megpróbálkozok...

WooDoo Creative Commons License 2021.02.14 -2 0 48597

Nincs jelentősége műszaki szempontból, hogy a tengelyről csúszik le, vagy a házból jön ki a csapágy, ezért felesleges lenne seeger gyűrűket betervezni. Kívülre se indokolt a seeger gyűrű, befelé nem tud csúszni a dob a belső csapágy miatt, nekem nem is rémlik, hogy lenne ott seeger gyűrű, de régen szereltem, biztosan úgy van, ahogy mondod.

 

A Ligieremben már hátul is tárcsafékek vannak, de most nekem is meggyűlt a bajom a fékekkel, pedig még csak 15e km van a kocsiban. Pár napja észrevettem, hogy megugrott a fogyasztás, de mivel szeles idő volt, azt hittem amiatt volt. Tegnap csak az Auchanba ugrottam ki, akkor már szokatlan hangokat is hallottam az első kerekek felől, az alig 3 km-es út után már forrók voltak a féktárcsák. Nem tudom a hideg időnek lehet-e köze a befogó fékhez, mert a fékfolyadék már 8 éves. Mivel egyszerre jelentekezett a hiba mindkét első keréknél, a fékfolyadékra, vagy a főfékhenger hibájára gyanakszok. Lehet a hátsó fékek is fognak, azt elfelejtettem az este megnézni. Itthon nincsenek szerszámaim, még egy kerékkulcsom sincs, hogy levegyem a kerekeket, bár ebben a hidegben amúgy sincs kedvem a szereléshez egy fűtetlen garázsban...

Előzmény: Bakancs4 (48595)
kiggyo Creative Commons License 2021.02.14 0 0 48596

Ja, persze nem is azt állítom hogy a belső csapágy nem rohad rá a tengelyre, csupán azt hogy szerintem eredetileg ez úgy volt kitalálva hogy a dobba sajtolva van szorosan, és a tengelyről csúszik le könnyebben.

 

Onnan indultunk hogy szabad-e beragasztani a dobba a kilazult csapágyat, én simán megtenném. A tengelyt pedig feltisztítanám hogy könnyen rámenjen a csapágy és rézpasztával bekenném, úgy nem rohad össze. Nálam legalábbis bevált a rézpasztázás ilyen helyeken.

Előzmény: Bakancs4 (48595)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.02.14 0 1 48595

csapágyak csúsznak le a tengelyről, nem is lehetne másképp mivel a dobba két oldalról vannak besajtolva.

 

 A fénykép alapján semmi akadályát nem látom annak , hogy a belső csapágy a tengelyen maradjon , kicsúszva a fékdobból -- ha mondjuk egy zégergyűrű rögzítené ( mint ahogy elől van is ) akkor megérteném .

Tucatnyi mopedautó hátulsó fékdobját vettem le az elmúlt években , jellemzően fenn szokott maradni a tengelen egy részüknél a csapágy .

És -- így visszaemlékezve a lehúzás körülményeire -- elvétve lehetett köztük olyan amit kézzel , a kerékbe kapaszkodva lehetett lehúzni . Amelyiknek kiverődött a csapágyfurata azok valóban könnyen lejöttek , de a passzentosak ... hát nem is tudom . Igaz nagyon nem is próbálgattam puszta kézzel .

Viszont akad amelyik nehezen akar lejönni . Nekem ugyan elég volt a korábbi hozzászólásban betett képen szereplő primitív kis lehúzó , de a barátom pár napja megküzdött ezzel . Arról a világoskék JDM Albiziáról van szó , amivel én tavaly nyáron Sóstóra a találkozóra elmentem -- lásd akkori képek . Barátom most le akarta húzni a fékdobokat -- hát nem jöttek . Ahelyett , hogy átjött volna kölcsönkérni a lehúzómat gyártott magának egyet ; az ő kezébe nagyobb ( talán 30x30-as ) szögvas akadt , abból csinálta - ami elhajlott , ezért hegesztenie kellett rá egy merevítő lapot , aminek a csavarjait igencsak keményen , ropogásig tépve tudta lehúzni a makrancos alkatrészt . Hogy pontosan mi akasztotta ennyire lehúzáskor a dobot  -- talán a fékpofa feszült be -- nem egyértelmű .

 

Ez az ő fékdoblehúzója :

Ez az enyém :

 

 

Így a képek között böngészve megtaláltam az Aixam hátulsó kerékcsapágyának a méretét -- ezek szerint egyezik a JDM-mel . És a Tassoval is , viszont nem azonos a Ligier Ambrával ,  mert az 6006-os .

Előzmény: kiggyo (48593)
WooDoo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 48594

Én Loctite 6300-ast szoktam venni, de más is jó lehet.

Előzmény: rascal egy (48589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!