Időközben kiderült, hogy a fékdobom kitűnő állapotban van, de sajnos ennek ára volt. Egy újabb tehetséges szakember letört két kerék tartó csavart. Ugyan fékdobot mégsem kell cserélni, de a két csavar cseréje sem egyszerű, de úgy néz ki, hogy célegyenesben vagyok és a hét elején már az is rendben lesz.
Szerintem nem -- működni ugyan működik vele kifogástalanul , de a gyújtás levételekor nem fog leállni . Az eredeti üzemanyagpumpában van valami leállítószelep is tudtommal .
Úgy néz ki megvan a hiba, az alsó csúszkák vannak megszorulva, pedig hibátlan mindegyiken a gumi harmonika. A felsők könnyedén mozognak, de az alsókat egy kombinált fogóval meg se tudtam moccantani. Van ugyan 1 db lapolás az úszó csapon, de sanszos, hogy megfordul rajta a villáskulcs. Talán egy franciakulccsal kellene próbálkozni, vagy lekötni a fékcsövet, és befogni a satuba.
Érdekesség, hogy a féknyeregbe microcar felirat van öntve.
Nekem is gyanús, de az autószerelő ismerősöm ezt javasolta első körben. De szerintem inkább leveszem a féknyergeket, behozom a lakásba, és szétszedem.
Az az igazság, már elég régóta hallatszott hogy csikorog a fékbetét, de nem volt annyira hangos, hogy aggódjak miatta. Most nem csikorog, viszont szorul, csak akkor jön egy furcsa morgó hang a kerekek felől, amikor leveszem a gázt.
Zégergyűrű az elülső kerékagyban van , ezért példaképpen* említettem -- lehetne tenni hátra is , de valóban felesleges . Márpedig ami nélkülözhető az garantáltan kispórolják a gyárban ...
A fénykép alapján semmi akadályát nem látom annak , hogy a belső csapágy a tengelyen maradjon , kicsúszva a fékdobból -- ha mondjuk egy zégergyűrű rögzítené ( mint ahogy elől van is ) akkor megérteném .
Rézpasztát én is használok , de nem arról van szó , hogy rárohadna a tengelyre , hanem egyszerűen csak szorul . Ha a tengelynél szorul jobban akkor a nyilván a puhább alumíniumból fog kibújni az acélból készült csapágy .
Visszanézve az elmúlt évek fényképeit nálam is több esetben kijött a csapágy a dobbal együtt .
Mindenesetre ez se járműgyártás csúcsa , és ha egyszer megmozdul a csapágy a dobban akkor lehet izgulni .
Ha teheted cseréld le egyből a folyadékot is, elég öreg már. Jártam már úgy hogy a tartályban tiszta volt a folyadék, a nyeregnél meg fékete ruskós trutyi
Szép napos idő volt ma, ezért rászántam magam, hogy ránézzek a fékre. Találtam egy 19-es dugókulcsot is a garázsban, így le tudtam venni a kereket, de sokkal okosabb nem lettem. Szemre minden jó, a fékfolyadék tiszta, a szint is a maxon van. A féknyergek már másabbak mint régen, quadokon látok ilyeneket. Holnap kerítek valahonnan egy átlátszó csövet, és egy légtelenítéssel megpróbálkozok...
Nincs jelentősége műszaki szempontból, hogy a tengelyről csúszik le, vagy a házból jön ki a csapágy, ezért felesleges lenne seeger gyűrűket betervezni. Kívülre se indokolt a seeger gyűrű, befelé nem tud csúszni a dob a belső csapágy miatt, nekem nem is rémlik, hogy lenne ott seeger gyűrű, de régen szereltem, biztosan úgy van, ahogy mondod.
A Ligieremben már hátul is tárcsafékek vannak, de most nekem is meggyűlt a bajom a fékekkel, pedig még csak 15e km van a kocsiban. Pár napja észrevettem, hogy megugrott a fogyasztás, de mivel szeles idő volt, azt hittem amiatt volt. Tegnap csak az Auchanba ugrottam ki, akkor már szokatlan hangokat is hallottam az első kerekek felől, az alig 3 km-es út után már forrók voltak a féktárcsák. Nem tudom a hideg időnek lehet-e köze a befogó fékhez, mert a fékfolyadék már 8 éves. Mivel egyszerre jelentekezett a hiba mindkét első keréknél, a fékfolyadékra, vagy a főfékhenger hibájára gyanakszok. Lehet a hátsó fékek is fognak, azt elfelejtettem az este megnézni. Itthon nincsenek szerszámaim, még egy kerékkulcsom sincs, hogy levegyem a kerekeket, bár ebben a hidegben amúgy sincs kedvem a szereléshez egy fűtetlen garázsban...
Ja, persze nem is azt állítom hogy a belső csapágy nem rohad rá a tengelyre, csupán azt hogy szerintem eredetileg ez úgy volt kitalálva hogy a dobba sajtolva van szorosan, és a tengelyről csúszik le könnyebben.
Onnan indultunk hogy szabad-e beragasztani a dobba a kilazult csapágyat, én simán megtenném. A tengelyt pedig feltisztítanám hogy könnyen rámenjen a csapágy és rézpasztával bekenném, úgy nem rohad össze. Nálam legalábbis bevált a rézpasztázás ilyen helyeken.
csapágyak csúsznak le a tengelyről, nem is lehetne másképp mivel a dobba két oldalról vannak besajtolva.
A fénykép alapján semmi akadályát nem látom annak , hogy a belső csapágy a tengelyen maradjon , kicsúszva a fékdobból -- ha mondjuk egy zégergyűrű rögzítené ( mint ahogy elől van is ) akkor megérteném .
Tucatnyi mopedautó hátulsó fékdobját vettem le az elmúlt években , jellemzően fenn szokott maradni a tengelen egy részüknél a csapágy .
És -- így visszaemlékezve a lehúzás körülményeire -- elvétve lehetett köztük olyan amit kézzel , a kerékbe kapaszkodva lehetett lehúzni . Amelyiknek kiverődött a csapágyfurata azok valóban könnyen lejöttek , de a passzentosak ... hát nem is tudom . Igaz nagyon nem is próbálgattam puszta kézzel .
Viszont akad amelyik nehezen akar lejönni . Nekem ugyan elég volt a korábbi hozzászólásban betett képen szereplő primitív kis lehúzó , de a barátom pár napja megküzdött ezzel . Arról a világoskék JDM Albiziáról van szó , amivel én tavaly nyáron Sóstóra a találkozóra elmentem -- lásd akkori képek . Barátom most le akarta húzni a fékdobokat -- hát nem jöttek . Ahelyett , hogy átjött volna kölcsönkérni a lehúzómat gyártott magának egyet ; az ő kezébe nagyobb ( talán 30x30-as ) szögvas akadt , abból csinálta - ami elhajlott , ezért hegesztenie kellett rá egy merevítő lapot , aminek a csavarjait igencsak keményen , ropogásig tépve tudta lehúzni a makrancos alkatrészt . Hogy pontosan mi akasztotta ennyire lehúzáskor a dobot -- talán a fékpofa feszült be -- nem egyértelmű .
Ez az ő fékdoblehúzója :
Ez az enyém :
Így a képek között böngészve megtaláltam az Aixam hátulsó kerékcsapágyának a méretét -- ezek szerint egyezik a JDM-mel . És a Tassoval is , viszont nem azonos a Ligier Ambrával , mert az 6006-os .