Keresés

Részletes keresés

T1OK3 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87796

Tudja-e valaki, hogy a 2013-s évjáratú GS  és az 1250-es GS hátsó felni középlyuk megegyezik-e?

Esztergáltatni akarok kerékkiegyensúlyozó állványhoz adaptert! Kerékcsavarok lyukosztása nem érdekes.

cliffgreen Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87795

Szép túra lehetett, gratulálok. Komoly teljesítmény is.

 

Hány nap alatt abszolváltad a 4.250km-t? Mennyit célszerű egy napra betervezni?

 

"Blednél is voltam, de ott még motorral is nehéz volt bejutni"

Itt mire gondolsz pontosan? Olyan tömeg volt?

 

Előzmény: Stenmark1 (87794)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.07.21 0 2 87794

Szerintem odafelé Lavamünd (69-es út), majd a Seebergsattel osztrák oldalán nagyon jó a szerpentin, de a szlovén oldalon szép hegy van (Grintovec), ahol egy kis tó mellett nagyon jó a főtt túrós rétes, sós és édes ízekkel, ami valami nemzeti kaja, odáig érdemes lemenni. Majd onnan vissza az osztrák oldalon, a hegy alatt Arnoldsteinig, majd Tarvisionál át szlovéniába a Mangartra fel (10 Euro), majd Vrsic hágón vissza Krajnska Gora. Blednél is voltam, de ott még motorral is nehéz volt bejutni, a víz viszont kiváló volt feürdésre. Szerintem a Bohinji tó is szép, ott régebben voltam (Triglav látvány). És az osztrák oldalon már nincsen messze a Nockalmstrasse, ami fizetős, de megéri.

 

Kb ennyi jutott eszembe.

Előzmény: dreamfactory (87788)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.07.21 0 1 87793

Alpok 2023

 

A cél a Route de Grand Alpes É-i fele volt a párommal, de most nem vittem el a busszal a motort, hanem átvágtam oda-vissza a hegyeken, mint 2002-ben a Dominatorral.

 

Oda: Dunakanyar, Lavamünd, Karawankák és Karnische Alpen É-i oldala, Cortina d' Ampezzo, Dolomitok kör, Karersee, Passo di Tonale, Comoi, Maggiore, Lugano tavak, Aosta, Col du Petit St. Bernard hágó, Chambery

 

Ott: Chambery, Col de l' Iseran, Col d' Aravis, col d l Colombiere, és több kisebb hágó, ahol éppen a Tour de France zajlott, Chambery

 

Haza: Chambery, Chamony-Mont-Blanc, Col de la Forcaz, Sion, Simplonpass, Locarno, Lugano tavak, Chiavenna, Malojapass, St. Moritz, Pso del Bernina, P dello Stelvio, Merano, Jaufenpass, Pustertal, Karnische Dolomitenstrasse olasz oldal, Tarvisio, Mangart látványút, Vrsic hágó, Kranjska Gora, Seebergsattel, Lavamünd, Dunakanyar

 

Ahol rengeteg motoros volt: Dolomitok kör, Route de Grand Alpes, Stelvio hágó Ezeken az útvonalakon a lakókocsis, motoros és sok biciklis osztozott, egyes szakaszokon lépésben lehetett csak haladni, itt volt idő nézelődni. A közbenső részeken nagyon jó, kis forgalmú hegyi utakon mentem, este úgy estem le a motorról. Ezek között volt nagyon jó minőségű kiépített szerpentin, valamint szinte egynyomos, töredezett aszfaltú részek is. A keskenyebb részeken volt meglepetés, mikor bejött a teherautó szembe, a veszélyes részeken, ahol lefoglalta az egész kanyart, előtte dudált, de nem lassított :-) Ott meg kell állni azonnal. Érdekes, hogy balesetet alig láttam, pedig a RdGA útvonalon csapatos Gs-ek, cuccok nélkül, őrült tempót mentek (franciák). Én a lég-olajossal az 1100, 1150 szériával ritkaságnak számítottam, mindenki vizessel nyomta, abból is 1250-el. Azért voltak más típusok is vegyesen, nagy KTM sok volt és Triumph Tiger, Yamaha Xtz 1200, T700, Honda Transalp stb.

 

11 nap, 4250 km és több ezer kanyar.

 

Mikor párom felült mögém Chamberyben, kicsit aggódtam a többlet súly miatt, de Wilbers rugóim meg sem érezték a plusz terhelést. Szerintem nincs még egy olyan nagy motor, ami 2 személlyel, cuccokkal még ilyen jól motorozható marad a szerpentineken, ezt tudja a nagy Gs. Chamberyben van egy elefántos kút, onnan jutott eszembe, hogy most már megérdemli a Gs, hogy nevén nevezzem, így lett Hannibál.

 

Sok szépet láttam, és az idővel is szerencsém volt. Azért 4-5 ször eláztam. Az egyik után, ráadásul este, szállás nélkül, egy barkács áruház padján aludtam, úgy ahogy voltam. Szerencsére hideg nem volt, inkább a meleg viselt meg pl Bolzanoban a városon át. Legdrágább kempingem a Dolomitok É-i részén 74 Euro volt, másnap szlovéniában, hasonló szép helyen, 24 Euro.

 

Nagy élmény volt!

tcaoe Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87792

 

Valószínűleg 07129904329.

Az egyik haverom ugyanígy járt, csak kettőt talált meg, de az ugyanaz, mint az 1100-aké. A K25 végénél van más fajta csavar csak.

Előzmény: Horpa1 (87790)
Mortoff Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87791
Előzmény: Horpa1 (87790)
Horpa1 Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87790

Sziasztok!

 

1200 GS LC gyári tanksapka rögzítő csavarjaihoz tud valaki cikkszámot esetleg, vagy valakinek 4 db csavar elfekvőben? 
BMW24-en nem találom ezeket a csavarokat, Givi tanklock lekerült, de a gyári csavarok nincsenek meg😕

Köszönöm a segítséget!

hamvasat Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87789

Engem is érdekelne egy kis beszámoló :-)

Előzmény: Stenmark1 (87786)
dreamfactory Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87788

Föbb célpontok / helyszínek / mik voltak , ha szabad kérdeznem ? 

 

Én csütörtökön indulok , egy kis Szlovén-Osztrák kanyarra , rá 3 hétre megint Albánia-Montenegro tájaira megyünk / immár 3x / . Amit tavaly nem tudtunk megnézni ...majd most ! 

 

Az én GS-em a Csillagromboló nevet kapta , de már a legelején , mikor megvettem . :D

 

 

Előzmény: Stenmark1 (87786)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87787

“a rúd folyamatosan húzva van a beállított helyzete helyett”

😀 😀 😀

Előzmény: tcaoe (87781)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.07.21 0 2 87786

Megvolt a nagy Alpok túrám, 4250 km, oda vissza a hegyekben. Most már, a méltó teszt után, nevet kapott a vas, Hannibál lett a keresztségben, mert olyan rendítetlenül mászta meg a hágókat, mint annak idején a nagy vezér elefántjai. Ja és én is kibírtam, ami talán a legnagyobb teszt volt, a 20 éves évfordulóra. Gyönyörű volt, azonnal visszamennék!

A_Kupec Creative Commons License 2023.07.21 0 6 87785

Lehet, hogy sokakat megtudsz téveszteni, de engem nem! Összetekert hullámpapírt mindenki tud fotózni :DDD

Előzmény: cliffgreen (87780)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.07.21 0 0 87784

Nekem mostmár időm lenne , de se pénzem , se kedvem hozzá . 

Előzmény: hamvasat (87783)
hamvasat Creative Commons License 2023.07.21 0 2 87783

Utoljára ilyen motor rendberakós munkában akkor volt részem, mikor vettünk rendőrségi àrverésen MZ-ket. Meg haver vett egy MB80-as Hondát egy istállóból és azt újítottuk fel az utolsó csavarig. 

 

Bevallom, vágyok már vagy 10 éve egy veterán BMW boxerre, vagy egy öreg Goldwingra, de beláttam, nincs rá időm.

 

Mindig eszembe jut egy idős baràtom mondása, amit akkor mondott, mikor azt terveztem, hogy milyen műhelyt fogok építeni, ha egyszer lesz családi házam.

 

Akkor mondta, hogy mire lesz pénzem komolyabb műhelyre, addigra nem lesz időm foglalkozni ilyenekkel. Amikor meg lesz időm, akkor meg már kedvem nem lesz :-)

 

Remélem nincs igaza, bàr 10 éve kész a 90 m2-es műhely, de két utánfutó gyártásán kívül komolyabb projektet még nem látott :-) Jelenleg nincs időm, meg derekam sem, kíváncsi leszek, hogy 10 év múlva mi lesz :-)

 

Mindenesetre szívesen nyomonkövetem Cliffgreen tevékenységét.

Előzmény: tux (87782)
tux Creative Commons License 2023.07.20 0 1 87782

Te aztán megdolgozol ezért a motorért, irigylésre méltó. :)

Előzmény: cliffgreen (87780)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87781

Nem. Még mindig ott tartunk, hogy ha ebben a fékben a rúd folyamatosan húzva van a beállított helyzete helyett, akkor nem tudjuk, hogy mi történik.

Előzmény: dvorcsakl (87779)
cliffgreen Creative Commons License 2023.07.20 0 3 87780

Mikor megvettem a Rockstert, full korom volt kipufogó és a katalizátor, nem volt lambda-szabályozás.

Azóta történt ez-az, gondoltam ráellenőrzök. 

A Motoscan nem sokat segített, így elővettem a jó öreg lambda szonda monitoromat, amit anno az F Astrához csináltam.

 

 

http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=T4a9jGSrxJ

A két piros led a szegény oldal - légfelesleg van.

 

Ennek előnye, menet közben is tudom figyelni, mi történik. Akkor jó, ha sűrűn végipásztázza a teljes dús-szegény spektrumot.

 

https://youtu.be/A-u-jobfF14

 

Érdekes módon, alapjáraton, emelt alapjáraton nem nagyon szabályoz, de amint elindulok, elkezdi.

Sőt, hideg motornál is gyorsan, szinte egyből szabályoz. Ugye fűtött a szonda, gyorsan megjön a jel.

 

Kíváncsiságból megnéztem a katalizátort - a korábbi fekete lyuk helyett tisztaságot láttam! :)

Már kezdem azt hinni, összeáll a motor végre :)

 

 

 

dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87779

Mivel még mindig ott tartunk, hogy ha valamit folyamatosan húznak lefele, az szerinted elmozdul felfele, így én ezt a kérdést elengedem.

Előzmény: tcaoe (87778)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87778

Egyébként egyszerű logika:

Pont cliffgreen írta, hogy a szervósoknál hallod a motorokat.

Na, amikor az ST-met vettem, azon sérült volt a fékpedál. Nem nagyon csinált semmit, kivéve, mikor kint hagytam a napon, mert akkor a gyújtás ráadásakor befékezett. ha ezt menet közben csinálja meg, akkor van móka és kacagás, de ugye egy hajnali indulás után pont van ilyen hőmérséklet-különbség. És ez már az új rendszer, ahol egy minimális féknyomásra legalább tényleg elkezd sírni a szervó, mert a kapcsolósnál nem fog, csak szépen elfüstöli a féket. De ahhoz, hogy ezt meg tudja csinálni, először be kellett állítani az első féket, mert ott meg a kar volt túlságosan kint (az is sérült volt, csak nem látszott), így nem tudott az indulási teszthez nyomást csinálni, hanem elkezdte felfújni a tartályt. Amit nem veszel észre, ha nem keresed a hibát, mert annyira kicsi mennyiségről van szó.

És ezek a rendszerek azóta nem lettek egyszerűbbek, csak már nem csak a fékezésbe szólnak bele, hanem a gyorsításba és a folyamatos haladásba is.

 

Előzmény: tcaoe (87777)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87777

Megnéztem, és leírtam neked.

Én nem elméletekkel jövök, azt is leírtam neked, hogy mit kellene biztosan tudnunk ahhoz, hogy tudjuk, mi történik, ha elállítod a pedált.

Ezek közül semmit sem tudunk, sem te, sem én, annyit tudunk, hogy van egy előírás, ami tizenhat éve minden boxerre vonatkozik (csak a hézag mérési helye más, és így a mérete 1 vagy 2 mm), amit be kellene tartani, és te meg el akarsz térni tőle. Mert a Yamahánál is lehetett úgy.

Azt, hogy az összes mostani előtti főfékhengernél mit okoz, leírtam neked. Hogy a mostaninál mit okoz, azt meg meg lehet mondani egy egyszerű metszeti rajzról.

 

Nem, a pedált beállítod egy helyzetbe, és hozzáállítod a rudat. Ami logikus, mert a rúd belül mozog, és nem fogsz észrevenni 1 mm elmozdulást.

 

Oké, ha ebből bármi műszaki maszlag neked, akkor nincs olyan hogy egyszerű logika. Az a szabadulószobában van, nem egy motorkerékpár fékjénél, ami egy egy ennyire összetett rendszer része.

 

Ez így van. De semmi köze ahhoz, amiről most beszélünk.

Előzmény: dvorcsakl (87776)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 -1 1 87776

El tudnám fogadni amit mondasz, de egyelőre te vagy az, aki elméletekkel jön, és a legkisebb fáradtságot sem veszi, hogy megnézze, miről van szó.

 

Pontos beállításon sok minden nincs mit olvasni, mivel két kép. A pedál helyzetét állítom, pont. Nem mond semmit a rúdról, mivel az nem változik!

 

Lehet jönni a műszaki maszlaggal, melynek a felét nem értem, de szerintem csak egy egyszerű logika.

 

Ha a plafonon lóg egy kampóban egy kötél, akkor a kampó helyzete nem változik attól függően, hogy a kötél felénél lógok, vagy a háromnegyedénél. 

Előzmény: tcaoe (87775)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 1 87775

Teljesen lényegtelen, amit írt, mivel az egy érdekes elmélet, messze bármilyen valóságtól.

Igen, megnéztem, de abból mit lehet megtudni? Mozog a pedál. De mi mozog még és hová.

 

Viszont ugye kezdtél a pontos beállítási előírással. Na, azt kellene elolvasnod végre.

Abban konkrétan a rudat állítod be. Semmi mást.

 

Összegzem még egyszer: ezekhez a fékekhez az nyúljon, aki minden, de tényleg minden műszaki paraméterükkel tisztában van. Akinek ez nem tetszik, vegyen egy japán endurot. Mert utána majd jön, hogy jajj, miért megy le néha a fékem az útig, máskor meg teljesen jó, jajj, miért levegősödik, hiszen milyen profin légtelenítettem, jajj, miért repültem be az árokba, mikor egyszer csak úgy maradt a fék.

Előzmény: dvorcsakl (87773)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87774

A nyomorúd kvázi végállánál van, ott kapja a húzóerőt.

Előzmény: dvorcsakl (87773)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87773

Elolvastad amit írtam, és amit @HorváTH 69 István írt?

Vagy megnézted a videómat és a képeket?

 

Ha a rúdra hatással lenne a pedál állítása, nem lenne miről beszélnünk.

De szerintem, és István szerint is: nincs!

Folyaatosan fenn áll egy húzóerő, ami azonos helyzetben tartja a nyomórudat. Pusztán a húzóerő változik minimálisan, illetve a húzási pont (na ez nem volt valami műszaki).

Előzmény: tcaoe (87772)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 1 87772

Hát mire?:)

Az egész csak arról szól. Az, hogy a pedált előtte a megfelelő helyzetbe kell állítanod, a rúd beállításának az első lépése.

Előzmény: dvorcsakl (87771)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 -1 0 87771

Az előírt gyári beállítás nem a nyomórúd helyzetére vonatkozik.

Előzmény: tcaoe (87770)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87770

Még egyszer: akkor miért van előírt gyári beállítása?

Előzmény: dvorcsakl (87768)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87769

Ha a motorról kérded, akkor igen, bár a gumi már nem olyan, mint amivel a gyárból kijött.

 

Ha az autót kérded: a téli a gyári méretű gumi a gyári felnin. A nyári egy collal nagyobb, ennek megfelelő váltóméretű gumival. Rendelhető ezzel a mérettel is az autó.

Előzmény: cliffgreen (87766)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87768

Az ugyanott alatt azt értem, hogy ugyanott. 0 határon belül.

Előzmény: tcaoe (87767)
tcaoe Creative Commons License 2023.07.20 0 0 87767

Az ugyanottot milyen határokon belül értjük?

Mert ha ugyanott lenne, leszarhatnák az egész beállítást, nem kellene hézagokat méregetni.

Előzmény: dvorcsakl (87765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!