A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szerintem odafelé Lavamünd (69-es út), majd a Seebergsattel osztrák oldalán nagyon jó a szerpentin, de a szlovén oldalon szép hegy van (Grintovec), ahol egy kis tó mellett nagyon jó a főtt túrós rétes, sós és édes ízekkel, ami valami nemzeti kaja, odáig érdemes lemenni. Majd onnan vissza az osztrák oldalon, a hegy alatt Arnoldsteinig, majd Tarvisionál át szlovéniába a Mangartra fel (10 Euro), majd Vrsic hágón vissza Krajnska Gora. Blednél is voltam, de ott még motorral is nehéz volt bejutni, a víz viszont kiváló volt feürdésre. Szerintem a Bohinji tó is szép, ott régebben voltam (Triglav látvány). És az osztrák oldalon már nincsen messze a Nockalmstrasse, ami fizetős, de megéri.
A cél a Route de Grand Alpes É-i fele volt a párommal, de most nem vittem el a busszal a motort, hanem átvágtam oda-vissza a hegyeken, mint 2002-ben a Dominatorral.
Oda: Dunakanyar, Lavamünd, Karawankák és Karnische Alpen É-i oldala, Cortina d' Ampezzo, Dolomitok kör, Karersee, Passo di Tonale, Comoi, Maggiore, Lugano tavak, Aosta, Col du Petit St. Bernard hágó, Chambery
Ott: Chambery, Col de l' Iseran, Col d' Aravis, col d l Colombiere, és több kisebb hágó, ahol éppen a Tour de France zajlott, Chambery
Haza: Chambery, Chamony-Mont-Blanc, Col de la Forcaz, Sion, Simplonpass, Locarno, Lugano tavak, Chiavenna, Malojapass, St. Moritz, Pso del Bernina, P dello Stelvio, Merano, Jaufenpass, Pustertal, Karnische Dolomitenstrasse olasz oldal, Tarvisio, Mangart látványút, Vrsic hágó, Kranjska Gora, Seebergsattel, Lavamünd, Dunakanyar
Ahol rengeteg motoros volt: Dolomitok kör, Route de Grand Alpes, Stelvio hágó Ezeken az útvonalakon a lakókocsis, motoros és sok biciklis osztozott, egyes szakaszokon lépésben lehetett csak haladni, itt volt idő nézelődni. A közbenső részeken nagyon jó, kis forgalmú hegyi utakon mentem, este úgy estem le a motorról. Ezek között volt nagyon jó minőségű kiépített szerpentin, valamint szinte egynyomos, töredezett aszfaltú részek is. A keskenyebb részeken volt meglepetés, mikor bejött a teherautó szembe, a veszélyes részeken, ahol lefoglalta az egész kanyart, előtte dudált, de nem lassított :-) Ott meg kell állni azonnal. Érdekes, hogy balesetet alig láttam, pedig a RdGA útvonalon csapatos Gs-ek, cuccok nélkül, őrült tempót mentek (franciák). Én a lég-olajossal az 1100, 1150 szériával ritkaságnak számítottam, mindenki vizessel nyomta, abból is 1250-el. Azért voltak más típusok is vegyesen, nagy KTM sok volt és Triumph Tiger, Yamaha Xtz 1200, T700, Honda Transalp stb.
11 nap, 4250 km és több ezer kanyar.
Mikor párom felült mögém Chamberyben, kicsit aggódtam a többlet súly miatt, de Wilbers rugóim meg sem érezték a plusz terhelést. Szerintem nincs még egy olyan nagy motor, ami 2 személlyel, cuccokkal még ilyen jól motorozható marad a szerpentineken, ezt tudja a nagy Gs. Chamberyben van egy elefántos kút, onnan jutott eszembe, hogy most már megérdemli a Gs, hogy nevén nevezzem, így lett Hannibál.
Sok szépet láttam, és az idővel is szerencsém volt. Azért 4-5 ször eláztam. Az egyik után, ráadásul este, szállás nélkül, egy barkács áruház padján aludtam, úgy ahogy voltam. Szerencsére hideg nem volt, inkább a meleg viselt meg pl Bolzanoban a városon át. Legdrágább kempingem a Dolomitok É-i részén 74 Euro volt, másnap szlovéniában, hasonló szép helyen, 24 Euro.
1200 GS LC gyári tanksapka rögzítő csavarjaihoz tud valaki cikkszámot esetleg, vagy valakinek 4 db csavar elfekvőben? BMW24-en nem találom ezeket a csavarokat, Givi tanklock lekerült, de a gyári csavarok nincsenek meg😕
Föbb célpontok / helyszínek / mik voltak , ha szabad kérdeznem ?
Én csütörtökön indulok , egy kis Szlovén-Osztrák kanyarra , rá 3 hétre megint Albánia-Montenegro tájaira megyünk / immár 3x / . Amit tavaly nem tudtunk megnézni ...majd most !
Az én GS-em a Csillagromboló nevet kapta , de már a legelején , mikor megvettem . :D
Megvolt a nagy Alpok túrám, 4250 km, oda vissza a hegyekben. Most már, a méltó teszt után, nevet kapott a vas, Hannibál lett a keresztségben, mert olyan rendítetlenül mászta meg a hágókat, mint annak idején a nagy vezér elefántjai. Ja és én is kibírtam, ami talán a legnagyobb teszt volt, a 20 éves évfordulóra. Gyönyörű volt, azonnal visszamennék!
Utoljára ilyen motor rendberakós munkában akkor volt részem, mikor vettünk rendőrségi àrverésen MZ-ket. Meg haver vett egy MB80-as Hondát egy istállóból és azt újítottuk fel az utolsó csavarig.
Bevallom, vágyok már vagy 10 éve egy veterán BMW boxerre, vagy egy öreg Goldwingra, de beláttam, nincs rá időm.
Mindig eszembe jut egy idős baràtom mondása, amit akkor mondott, mikor azt terveztem, hogy milyen műhelyt fogok építeni, ha egyszer lesz családi házam.
Akkor mondta, hogy mire lesz pénzem komolyabb műhelyre, addigra nem lesz időm foglalkozni ilyenekkel. Amikor meg lesz időm, akkor meg már kedvem nem lesz :-)
Remélem nincs igaza, bàr 10 éve kész a 90 m2-es műhely, de két utánfutó gyártásán kívül komolyabb projektet még nem látott :-) Jelenleg nincs időm, meg derekam sem, kíváncsi leszek, hogy 10 év múlva mi lesz :-)
Mindenesetre szívesen nyomonkövetem Cliffgreen tevékenységét.
Pont cliffgreen írta, hogy a szervósoknál hallod a motorokat.
Na, amikor az ST-met vettem, azon sérült volt a fékpedál. Nem nagyon csinált semmit, kivéve, mikor kint hagytam a napon, mert akkor a gyújtás ráadásakor befékezett. ha ezt menet közben csinálja meg, akkor van móka és kacagás, de ugye egy hajnali indulás után pont van ilyen hőmérséklet-különbség. És ez már az új rendszer, ahol egy minimális féknyomásra legalább tényleg elkezd sírni a szervó, mert a kapcsolósnál nem fog, csak szépen elfüstöli a féket. De ahhoz, hogy ezt meg tudja csinálni, először be kellett állítani az első féket, mert ott meg a kar volt túlságosan kint (az is sérült volt, csak nem látszott), így nem tudott az indulási teszthez nyomást csinálni, hanem elkezdte felfújni a tartályt. Amit nem veszel észre, ha nem keresed a hibát, mert annyira kicsi mennyiségről van szó.
És ezek a rendszerek azóta nem lettek egyszerűbbek, csak már nem csak a fékezésbe szólnak bele, hanem a gyorsításba és a folyamatos haladásba is.
Én nem elméletekkel jövök, azt is leírtam neked, hogy mit kellene biztosan tudnunk ahhoz, hogy tudjuk, mi történik, ha elállítod a pedált.
Ezek közül semmit sem tudunk, sem te, sem én, annyit tudunk, hogy van egy előírás, ami tizenhat éve minden boxerre vonatkozik (csak a hézag mérési helye más, és így a mérete 1 vagy 2 mm), amit be kellene tartani, és te meg el akarsz térni tőle. Mert a Yamahánál is lehetett úgy.
Azt, hogy az összes mostani előtti főfékhengernél mit okoz, leírtam neked. Hogy a mostaninál mit okoz, azt meg meg lehet mondani egy egyszerű metszeti rajzról.
Nem, a pedált beállítod egy helyzetbe, és hozzáállítod a rudat. Ami logikus, mert a rúd belül mozog, és nem fogsz észrevenni 1 mm elmozdulást.
Oké, ha ebből bármi műszaki maszlag neked, akkor nincs olyan hogy egyszerű logika. Az a szabadulószobában van, nem egy motorkerékpár fékjénél, ami egy egy ennyire összetett rendszer része.
Ez így van. De semmi köze ahhoz, amiről most beszélünk.
Teljesen lényegtelen, amit írt, mivel az egy érdekes elmélet, messze bármilyen valóságtól.
Igen, megnéztem, de abból mit lehet megtudni? Mozog a pedál. De mi mozog még és hová.
Viszont ugye kezdtél a pontos beállítási előírással. Na, azt kellene elolvasnod végre.
Abban konkrétan a rudat állítod be. Semmi mást.
Összegzem még egyszer: ezekhez a fékekhez az nyúljon, aki minden, de tényleg minden műszaki paraméterükkel tisztában van. Akinek ez nem tetszik, vegyen egy japán endurot. Mert utána majd jön, hogy jajj, miért megy le néha a fékem az útig, máskor meg teljesen jó, jajj, miért levegősödik, hiszen milyen profin légtelenítettem, jajj, miért repültem be az árokba, mikor egyszer csak úgy maradt a fék.
Ha a rúdra hatással lenne a pedál állítása, nem lenne miről beszélnünk.
De szerintem, és István szerint is: nincs!
Folyaatosan fenn áll egy húzóerő, ami azonos helyzetben tartja a nyomórudat. Pusztán a húzóerő változik minimálisan, illetve a húzási pont (na ez nem volt valami műszaki).
Ha a motorról kérded, akkor igen, bár a gumi már nem olyan, mint amivel a gyárból kijött.
Ha az autót kérded: a téli a gyári méretű gumi a gyári felnin. A nyári egy collal nagyobb, ennek megfelelő váltóméretű gumival. Rendelhető ezzel a mérettel is az autó.