Azt nem tudom hogy szabvány e, de a megszaporodott zebrás balesetek miatt kezdték el Bp-en a XII. ker-ben az iskolák környékén először ezeket a feltűnő felfestéseket használni. Úgy látszik bevált, mert egyre több ilyen figyelemfelhívó zebrát látni!
Egyre több városban látok piros-fehér zebrát felfestve. Pl. Törökszentmiklós. Tegnap Aszódon is láttam. Új szabvány lenne? Érden is lesz? Jó, mert feltünő...... sziasztok
Gratulálok a tervezőknek és engedélyeztetőknek! Mármint azoknak, akik ezt követték el az új CBA üzlet rakodási területével. Naponta többször, már bekanyarodni sem lehet az Enikő utcáról az üzletsor mögé, mert a rakodó-rakodásra váró gépkocsik elzárják az utat. A rakodási helyre egyébként is csak 3,5 t. alatti járművek tudnak rendesen beállni,az ezeknél nagyobbak kilógnak az úttestre. Nem tudom, hogy a fent említett urak-hölgyek láttak-e már reggeli csúcsot a beszállítóktól, mert néha 4-5 kocsi is ott rakodik, ahol épen megtudott állni. Talán még valami módon rendezhető lenne a káosz, ha van erre akarat!
A Karolina utcát szépen rendbetették. Új járda is épült. Szép hullámos, hogy a telkekre könnyű legyen autóval beállni.
Nomármost agyagagyú honpolgárok innentől a járdán parkolnak. Személy és kisteher, gánce egál. Van aki csak félkerékkel, van aki totál blokkolva a járdát.
Mert ha beállna a telkére, leszakadna a kis keze a szervókormány kétszeri tekerésétől bizonyára. Vagy álljon meg az úttesten. Ahol az autók helye van.
A NIF-es doksikban lévő vágányrajzok alapján nekem úgy tűnik, hogy nem marad Érd alsón kitérő. Tárnok és Nagytétény maard állomás, így ott maradnak a kitérők is.
Szerintem nézz el oda. Tele van az állomás betonaljakkal és most már sínekkel. Gondolom a fehérvári felújításból kinyert példányok. A "Dunántúli fővonalak" topicban vki korábban írta, hogy használt anyagokból kap egy ideiglenes felújítást.
Megállóhely az, ahol csak annyi vágány van, amennyi a vasútvonalon is. Ha már eggyel több van, az állomás. Ezek alapján most Érd alsó megálló, Érd felső pedig megállóhely. A kétvágányúsítás után tehát Érd alsó is megállóhely lesz.
Kiírásra került a Kelenföld-Tárnok vasútvonal átépítésének a tendere:
"Bp-Kelenföld - Tárnok vonalszakasz: — Bp.-Kelenföld - Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése 60 kg/fm sínrendszerrel, — Bp.-Kelenföld - Tárnok között új második vágány építése 60 kg/fm sínrendszerrel, — Tárnok - Érd-elágazás között az egyvágányú vasúti pálya átépítése 54 kg/fm sínrendszerrel, — Nagytétény és Tárnok állomások átépítése, — Budafok-Albertfalva és Érd-alsó állomások átépítése megállóhellyé, — Budafok-Belváros megállóhely átépítése, — Rózsakert (Növény utca) és Nagytétény-Érdliget megállóhelyek tervezése, engedélyeztetése és megépítése, — Új Vágány átépítése 60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljjal: 38330 vm, — Vágány átépítése 54 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljjal: 7690 vm, — Budafok-Albertfalva, Budafok-Belváros, Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Nagytétény-Érdliget, Tárnok megállóhelyek és állomások peronépítési munkái: 14405 m2, — Az állomások átépítése során 7 csoport új B60-800, 18 csoport új B60-XI. és 1 csoport új B54-XIII. rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — 25 kV 50 Hz rendszerű villamos felsővezeték átépítése, illetve kiépítése 2. vágány felett: 62 km, — Jelzőhíd építése a 30 és 40 vonalak felett: 2 db, — Gyalogos aluljáró építése: 12 db, — Gyalogos felüljáró építése: 1 db, — Közúti műtárgy építése: 6 db, — Műtárgyépítés vízfolyások felett: 7 db, — Szögtámfal építése: 341,5 m hosszban, — Gabion fal építése: 1975 m hosszban, — Zajárnyékoló fal építése: 52665 m2, — A jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása az építési fázisoknak megfelelően: 1 csoport (Tárnok állomás), — Villamos váltófűtés kiépítése: 27 csoport váltón, — Térvilágítás kiépítése, illetve átalakítása 6 állomáson illetve megállóhelyen, — P+R parkoló kiépítése (Kelenföld - Tárnok és Tárnok - Székesfehérvár szakaszon): Budapest XXII. kerület Rózsakert (Növény utca), Nagytétény, Tárnok, Martonvásár, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 642 db parkolóhely, — B+R parkoló kiépítése: Tárnok, Baracska, és Pettend megállóhelynél, illetve állomásnál, összesen 80 db parkolóhely, — Buszforduló, illetve buszmegálló kiépítése, illetve átalakítása: Tárnok, Velence, Gárdony állomáson, illetve megállóhelyen, — Pályaépítési fázisok követését szolgáló biztosítóberendezés, távközlés, kábelkiváltás elő- és kiviteli terveinek elkészítése, váltófűtés kiviteli terveinek elkészítése, pályaépítési fázisokhoz tervek elkészítése, P+R, és B+R parkolók illetve buszfordulók engedélyezési és kiviteli tervei elkészítése (kivétel Tárnok állomás), Növény utca és Nagytétény-Érdliget megállóhely engedélyezési és kiviteli terv készítése, Érd összekötő vágány engedélyezési terve elkészítése. "
Ez erősen populista válasz, nem az érvekre reagálsz. A korábbi rendszer rossz volt, valóban száguldoztak és a fel- és lehajtás a Kalotazsegiről, meg Szigetváriról finoman szólva is nem illett egy MJV-hoz (no meg balesetveszély, gázolások, stb.). Miért örüljünk, ha egy rosszat felváltottak egy rosszal? A változás önmagában nem öröm, csak akkor, ha az iránya is üdvözítő.
Kérdem, ha mindez nem minősül körforgalomnak, akkor mi alapján vannak kint a körforgalmat jelző KRESZ táblák...?
Értékelem a jobbítási szándékot, és tisztelem, aki tenni akar a rendetlenség ellen, de sajnos az eredményt is értékelni kell, nem csak a szándékot, és az eredmény sajnos siralmas lett.
Hagyd a csudába! Ezeknek semmi sem jó. Eddig az volt a bajuk, hogy száguldoznak az autók, meg nem lehet lefordulni. Most nem száguldoznak és le lehet fordulni, erre jönnek itt a világítás hiányával, meg zebra hiányával. A földön nincs annyi pénz, amiből olyat lehetne építeni, hogy jó legyen. Ennyire futotta, ennek kell örülni.
A Lőcsein közben elkészült… Na, most van igazán balesetveszély. A körforgó előtt 3 méterrel van a tábla hogy körforgó, előtte meg 10-zel egy figyelmeztetés, hogy forgalmi rend változás. Felfestés semmi, csak már az egy hét után lekopott vonalak az út szélén. De még a középre beállított vizes bödönökre sem futotta egy fényvisszaverő csík. Percenkét vészfékeznek a szokásból autózók. A be- és kihajtók olyan szűkek, hogy nagyobb járművek csak a murvás padkára hajtva tudnak befordulni, a padka jó része az aszfaltra felverve, ezen csúszkálnak a beérkező fékező autók. Útszegély semmi. Borítékolható, hogy néhány héten belül elfogy a murva, letöredezik az útszegély, és iszonyatos kátyúknak nézünk elébe. Erre mondják azt, hogy erre kár volt egy fillért is kiadni… Van egy érzésem, hogy aki ezt az ívet tervezte erre az útra, az még életében nem látott erről szóló irodalmat. De minimális műszaki érzékkel is látszik, hogy nem jó. Vagy valami bizottság döntött, ami politikusokból állt. (Mottó: a teve egy olyan ló, amit egy bizottság tervezett.)
Nem, szerintem csak Martonvásárnál miost kötik be az új vágányokat a régi pályába. Október 4-től visszaáll a rend, bár néhány Székesfehérváron át közlekedő vonat attól kezdve Pusztaszabolcson át fog járni.