A pármentesítő készülékeken van egy defrost funkció. Tapasztalatotok szerint - normál esetben - milyen időközönként lép az működésbe? Az enyémen óránként bekapcsol. Ha a hűtőszekrényünkre gondolok, ez túl gyakorinak tűnik.
annyit szeretnék kérdezni, hogy szerintetek még a nagy fűtésszezon előtt érdemes egy gyors konyhafestést megejteni? nálunk mindig csak az utca felöli jobb sarok penészesedik.... ha festek szerintetek érdemes olyan festéket venni pl Neo, amiben már előre bele van keverve a penészölő adalék, vagy egy hagyományos festékhez keverjek inkább penészgátló folyadékot? melyik a hatásosabb, van tapasztalat?
Segítséget szeretnék kérni. Szeptember óta bérlünk egy 2004-es építésű, belső kétszintes lakást.
A probléma a tetőtéri balakokkal van.
Elég magas szintű a külső és a belső páralecsapódás az felső szint ablakokon, emiatt az ablakok alsó sarkaiban belül víz jelenik meg, ami lassan folydogál a falra és áztatja a festést.
Az ablakok egyébként Velux márkájú, dupla rétegű, fa nyílászárók. Tetejükön szellőztető nyílással, amiki jelenleg nyitva is vannak.
A szobában az ablakon fehér penész jelent meg a belső- alsó abalk széleken, a fürdőben az abalakon fehér, a falon fekete. Itt egyébként teregetünk, fürdünk és nincsen kiépítve szellőztető rendszer.
Érdekes módon az alsó szinten nincs ilyen probléma, itt műanyag dupla rétegű nyílászárók vannak és a pára is csak minimális.
Új építésű saját ingatlanból költöztünk ide, ahol semmilyen problémánk nem volt, pedig a téli időszakban nem szellőztettünk gyakran a helyiségeket - jellemzően reggel és néha este - és a vizes helyiségekben volt szellőztető rendszer.
Nem tudom, mit tehetnénk, mert gyakorlatilag reggel nem lehet szellőztetni az melített jelenség miatt, napközben nem tartózkodunk itthon, este tudunk csak szellőztetni, de ez így nem elegendő.
A tulaj sosem lakott itt, nemrég vásárolta a lakást, erről nekünk senki nem szólt semmit, bár elképzelhető, hogy nem is tud róla.
Aggódom a penész miatt ( 2 éves a fiam ) illetve a fürdőben a gipszkarton kezd elázni ( egyébként tapintásra jéghideg ) és kezd doh szag lenni.
Félreértesz, de azért, mert nem voltam pontos. Most már nekem is van szellőző rendszer, és pusztán az érdeklődésem kérdezteti meg velem ezt. Az ajánlott faláttörési mód nem írja, hogy jóval nagyobb lyukat készítsünk, ezért is jutott eszembe ez a logikus kérdés, szerencsére semmiféle félelmem nincs ezzel kapcsolatban, pusztán elméleti kérdés.
Épp az olyan esetek, amikor rendesen leszigeteled a házad, és utána készül el egy ilyen faláttörés, az előírt módon elkészítve, akkor kezd érdekes lenni ez. A megoldás valóban az általad leírt jóval nagyobb furat elkészítése, de nem is a megoldás érdekel, hanem hogy ha így készíted el, akkor lesz-e hőhíd, vagy sem.
A véleményetek érdekelne arról, hogy a fali átvezetős páraszabályzású légbevezetőknél alakul-e ki hőhíd a faláttörés és a beáramló hideg levegő miatt? Ha nem, akkor miért nem?
A Trotec TTK 50S jó választás, mert több ismerősöm is használja és meg van elégedve a készülékkel. 2-3 óra alatt is már látványosan kiszedi a vízt a levegőből. Ez a legcsendesebb készülék és teljesítménye is nagyon baráti!
Én a Trotek-et sajnos nem ismerem, csak az importőrt. Mi a Midea mellett tettük le a voksunkat. Differencia itt is van a ki-be kapcsolás között. Szinte hibátlanul üzemelnek a Midea-ak és nem sok van már az idei konténerből és ez a széria is jó.
Ennyit tudtam segíteni most Klíma Király Szeged. www.szegedklima.hu
Van valami javaslatod páramentesítő ügyben? Én a Trotek TTK 50S-t néztem ki. Van ezzel kapcsolatban tapasztalat? A leírás szerint nem ész nélkül kapcsolgat ki-be, 2-3% páratartalomingadozásnál még kivár, és a zajszintje, teljesítményfelvétele is kedvezőnek tűnik. (Legalábbis a reklámszövege alapján…)
Nálunk ez a második "fűtési időszak" aktív, higroszabályozású szellőzőrendszerrel.
Penészmentesek vagyunk, nincs az ablakon páracsík , padlón tócsák, eltűnt az a kellemetlen dohos szag. Az eddigi 72-74%-os páratartalom most-----> 50-55%
Mindemellett:
nem hűlt ki a lakás
nem érezhető huzat
nem lett magasabb a gázszámla(60%--ban fával fűtünk)
nem lett magasabb a villanyszámla
az elszívó ventilátor sem hangos, még 2.fokozaton sem
oksa majd irok mert én is kiváncsi vagyok hogy mit produkál lassan inditjuk a gázt most cserépkályhával füttünk most jó a páratartalom most is megy néha bekapcsol gyüjötöt vizet is de én amikor megy a gáz akkor szoktunk utána penészesedni na arra leszek kíváncs de nagyon !!!!továbbbi szép napot !
Majd kíváncsiak vagyunk a tapasztalatokra. :) Számomra kicsit fura hogy azt javasolták fűtsd fel. Ezáltal akkor a gép kicsit többe is kerül mert valamivel fűteni is kell és az plusz pénzt emészt fel....
kalocsárol rendeltem holnap vagy utána érkezik meg dd duracraft 10e ujabb típusú 44000ft 80nm re jó és azt mondta hogy 25 fokra fütsem fel a lakás hogy jól müködjön utána vissza állithatom 22 re
a kazán nem szív semmit. ő csak égeti az oxigént. nyilván egy szívó venti átszívná, de tök felesleges. a nyílt égésterű kazánhoz ajánlott légbevezető kell. a specifikációban benne kell lennie mekkora
teljesítményű kazánig használható(vagy rá kell kérdezni). egyébként a fali bevezető sztem kényelmesebb megoldás hosszú távon. és nem kell megilyedni a hőszigeteléstől. nálam késsel lett vágva a 8 cm grafit, és nem sérült semmit. persze a technikája megvan hogy kell csinálni, de nem ördöngösség.
Hátha Ti tudtok segíteni, szerencsére nem penész jellegű a kérdés.
Segítsetek picit légyszi helyretenni a fejemet. Nektek alap dolog, nekem nem.
Nyíltégésterű 24kW-os kombi gázkazán van a falon a fürdőmben.
Légbevezetőt szeretnék beépíteni utólag a -felsőkilincses, csak bukó- fűrdőszoba ablakomba, EMM916 lesz valószínűleg. Sajnos csak alulra tudok bevágni bármit is. Higroszabályozott, minimum léghozamú, ami 11 m3/h -t jelent. Ez elvileg megfelelő.
De ha a kazánomnak valamiért több kell?
Egyszerűen átszívja rajta legyen akármilyen higroszabályzás?
Remélem igen :-).Vagy ne higroszabályzottat tegyek be?
Légyszi segítsetek, pici babával vagyunk és kezdődik a fűtési szezon.
A falba szerelhetőt a nemrég szigetelt házon nem szeretném, ha egy mód van rá.
elvileg akkor brutális hőhíd már nem lehet a falon, annyira azért már "vastag" ez a kis szigetelés is. hát a 90 000 ajánlatot jegelném (nem az összeggel van a gond) hanem ha külső forrásból (cső, talaj) kapja a vízutánpótlást a ház, akkor a szellőztető tökig kiszellőztet mindent, de kb csak a meleget fogja kiengedni. én szinte biztosra mondom (persze látatlanban könnyű okoskodni)
hogy valami vízes gond van ott.komoly hőhíd nincs, így nem elég egy 55 % rpt hogy a hideg felületen lecsapódjon. a 80-90% rpt szerintem szerkezeti/gépészeti probléma. és az ellen a hygroszellőzés kb sz**nak a pofon. elhiszem hogy elkeseredett vagy, csak amikor elköltesz 1 százast, és nem igazán lesz javulás (vagy az ugyan lesz egy kicsike, de a fűtésszámla egekben) akkor nem leszel boldog.
a csörendszer "átnézése" nem nagy ügy 1 nap kellemetlenség, meg pár óra munka. azt le lehet nyomáspróbázni. persze ha a penészes rész környékén nincs semmi cső akkor erre semmi szükség. viszont a vízszigetelés javítása nem vicces. és nagyon kis hivba és hihetetlen gondokat tud okozni. rokonnál ahogy lett betéve utólagos szigetelés után a tégla, felhajtották a kátránypapírt egy féltenyérnyi hellyen. kb 1/2 nm-en nem száradt ki a fal 3 hét után sem miközben máshol jó volt. tudták hol lehet a hiba, bontottak, megtalálták, javították. 4 nap alatt kiszáradt teljesen. anyáméknál egy lefolyó csövön volt egy kb 4 mm-es lyuk. 1 nm fal volt vizes (lefolyó nincs is nyomás alatt) és kb 1 méter magasságig a csőtől számítva. szóval én elsőre ezt kezdeném valahogyan nyomozni. nem tudom falnedvességet milyen műszerrel lehet mérni, de nekem akár 2-3-4 próbafúrást is megérne.
Azt mondtad, szinte mindig van resnyire nyitva ablak. A legbevezeto ugyanezt tudja csak megcsinalni, tehat ha eddig nem szunt meg a penesz, a legbevezetotol se fog. Mielott kiadsz ra penzt, probalkozz a nedvesseg forrasanak megszuntetesevel.