Hát velem nehezen fog az biztos! Inkább nem nézek tv-t egy hónapig. A netre meg majd beizzítom a GPRS/EDGS telcsimet!:-) Addig csak kibírjuk amig lesz alternatíva! Bár TV szinten lehet, hogy nem várjuk ki a UPC-t! Ottan nincs ollan nagyon lényeges külömbség a két szolgáltató között!
Ugyanez kissé sarkosabban fogalmazva: a közös képviselő az alkalmazottunk, a szolgáltató cégek pedig lesznek szívesek megküzdeni a lakók kegyeiért, és a versenyben elért pozícióiktól függően vagy leszerződünk velük, vagy nem. Én pl. nehezen tudom elképzelni egy T-* szerződést kössön velünk, még akkor sem, ha már ott van...
Már most ajánlották a T-kábel internetet! Az üzltkötő adatait is megadták. Tehát akár csak a mi házunkban is szolgáltatnának internetet kábelen! Csak hát kevesebbet és többért kínálnak mint pl. a UPC! Tehát nekem nem kő! :-) Az meg egy téveszme, hogy a T-Com-é a házban levő kiépített kábelezés! Az bizony a lakás tudlajdonsé!:-) Mivelhogy azzal együtt vettük a lakást! A T-Com tulajdonában csak afelszerelt erősít, elosztó berendezés van! A kábelezést meg a miank még akkor is ha ők építették ki!:-) Benne van a szerződésben!:-) Legalábbis abban a mit én aláírtam az volt, hogy telefon és kábeltévé csatlakozás kiépítésével annyi a lakás amennyiért vettük. Sehol semmi olyan nem szerepelet a szerződésben, hogy a kiépített kábelezés a T-Com vagy akárki tulajdona!:-) Olyan meg nincs, hogy a közös képviselő nem engedi bekötni a UPC-t ha kérjük! Neki ahoz semmi köze!:-) Tévedédsek elkerülése végett a közös képviselet a mi közös érdekeinket képviseli és punk tum! A közös képvislő felett ott vagyon a közgyűlés hatalma! Nomármost a T-Com sem tudja megtiltan egy másik szolgáltató megjelenését a házban. Még csak nem is kaadájozhatja! :-)
Bocs, hogy ide írkálgatok Centeresként, csak puszta jószándékból én mindenkit óva intenék a 2400 GHz – 2,4835 GHz ISM sávban rádiós kapcsolaton keresztül szolgáltató internetszolgáltatókról (sok negatív tapasztalatom volt már). Ezek mind "garázscégek", profi szolgáltató nem használ ilyen technológiát, mivel ez nem arra való, csak arra is lehet használni. Mivel ebben a sávban bárki bármit és bármennyit forgalmazhat, semmi garancia arra, hogy az egyik pillanatban még kitűnően működő szolgáltatás a másik pillanatban nem lesz-e teljesen hasznavehetetlen. És még egyéb, a technológiából fakadó problémát is felsorolhatnék, de nem akarom szétoffolni a topicot. Ha fontos an magas rendelkezésreállás, a csomagvesztésmentes kapcsolat, stabil válaszidők (pl. IP telefóniához, on-line játékhoz), akkor el kell felejteni. Ha csak alkalmi böngészésre, emailezésre kell, akkor jó lehet ez is.
Nektek ott az Ikonban érdemes lenne a Tigernet felé nyitni, vagy megvárni, hogy a közös képviselő beengedi az UPC-t, s annál a Chellóra. A T-online nem fog kábelTV-n netet adni, mert nincs a kerületben kábelnet infrastruktúrája, ő csak ADSL-ben utazik ott, ahhoz meg kell vezetékes telefon.
A Matávnál mindig is létezett egy olyan, hogy vonal áthelyezés. Ha valaki költözik és a régi helyéről át akarja vinni a telefont az újra, akkor ezt kell igénybe vennie.
Jelenleg a Matávnak van kiépített kábele a házban, az AL minden épületében ők építik ki. Ha most és azonnal kell gyors internet, ez az egyetlen megoldás.
Ha jó a lassú, mobil telefonon lehet GPRS-ezni.
A konkurens szolgáltató ha jól tudom mikrohullámon szolgáltat, tehát antennát kell felszerelnie a tetőre, ami eltarthat egy ideig, de olcsóbb, nincs hűségnyilatkozat (a Matávnál a két éves hűségnyilatkozattal is drágább ugyan az a sebesség!), ráadásul ezeknél fix IP címed van - tehát ha szerverként akarsz gépet üzemeltetni, vagy távoli barátokkal hálóban játszani, akkor ez a nyerő. Azt azonban elképzelhetőnek tartom, hogy megvárnak néhány jelentkezőt, mielőtt belevágnának egy antenna felszerelésébe.
Az alternatív szolgáltató telefonon, kábelen, esetleg rádiós átvitellel ad internetet? Tényleg, mi a helyzet a kiépített telefon és/vagy net hálózattal? Én annak idején az ADSL miatt tartottam fent vezetékes telefont, és amikor eladtam a lakásom (ismét) kinyílt a bicska a zsebemben a Matáv miatt. Minden közüzemi szolgáltatónál (ELMŰ, Gázművek, Vízművek) normális európai módon meg lehetett oldani az átiratást/előfizetés megszüntetését. A Matávhoz a vonal leszerelési kérelmet kellett benyújtani, amit ha jól emlékszem egy hét alatt bíráltak el, és persze ERRE AZ IDŐRE IS KELLETT ELŐFIZETÉSI DíJAT FIZETNI, amit utólag számláztak ki, és amíg az be nem lett fizetve nem is szüntették meg a szerződést.... Akkor megfogadtam, hogy ha egy mód van rá többet nem veszek igénybe semmilyen szolgáltatás tőlük. Ehhez most igyekeznék tartani magam. :-)
Ja egyébként én is beköltöztem, és eddig nálam is minden rendben volt.
Egy kérdés a villanyóra átiratással kapcsolatosan: Csak egy helyre, a megadott címre lehet menni, vagy bármelyik bevásárlóközpontban lévő ELMŰ iroda megteszi?
Ma aláírtam a kábeltévét, a T-*.* üzletkötőjénél - de csak a TV-t. Kérdezte, hogy szükségem van-e internetre, mire megmutattam neki az alternatív szolgáltató ajánlatát, amit a postaládánkba dobtak (jóval olcsóbb, fix nyilvános IP cím, nincs hűségnyilatkozat). AZt mondta, hogy a heti értekezleten megmutatja a főnökeinek, de egy olyan nagy cég, mint a T-*.* (matáv) nem mozdul túl gyorsan.
Nálam is volt pár apróság (villamosság, WC), hétfőn szóltam, és szerdán pont jöttek hibafelmérésre. A garanciás munkatárs (Bodnár Sándor) rendkívül segítőkész, rokonszenves ember. Most várom, hogy hívjanak, mikor jönnek a hibákat javítani.
Nekem pechem volt! Én hétfőn kora délután 2 elött estem be átiratni a villanyórát! csak 18 várokozó volt elöttem! Ez hajszál pontosan egy óra várakozást jelentett! Igaz egész jól szórakoztam néhány kedves ügyfélen közben! Mag az átírás nem vett igénybe 10 percet sem!:-)
Ma voltam átíratni a villanyórám. Nagyon gyorsan ment, állítólag délelőtt folyamán átlagosan 20-30 fő várakozik, este ötkor mindössze 5-en voltak előttem. Érdemes zárás előtt menni. Az adásvételit meg a birtokbaadási jegyzőkönyvet kérték mindösszesen tőlem.
El ne felejtsétek a közös költség e havi tört arányos részét befizetni, én is így fogok tenni a napokban. :))))
Ami a termosztát / radiátor témakört illeti, nem volt szerencsénk: rögtön kipróbálhattuk a jótállási szabályokat a gyakorlatban. Garanciális iroda, jótállási szabályzat témakörben kikupálódtunk. Eredményről még nem tudok beszámolni, mindenesetre a gyors hibaelhárítás illúziójával szegényebbek lettünk.
"Nem tapogatni a radiátort, mérni kell a lakás hőmérsékletét"
Azért van annak is némi információtartalma, ha január közepén -20fokot mérsz miközben szétég a kezed a radiátoron (pl. nyitva van az ablak) :))))))))))))
Nálunk ugyanez volt a szitu. Sőt, még rosszabb, mert légtelenítésnél semmi nem jött a radiátorból (értsd: nem volt benne túlnyomás). Szóval hívtuk a garit. Kijött az ember, kért egy imbusz-kulcsot, kinyitotta a radiátor alján jobb oldalt lévő két csapot (el vannak rejtve egy takaró-anya mögé) és láss csodát... :)
Ma kipróbáltam a fűtést ha feltekertem 30 fokra a termosztátot 5 perc elteltével érhezhetően sokkal melegebbek voltak a radiátorok!:-) Egyébként meg egykori fűtéstechnika tarámoat idézném: "Nem tapogatni a radiátort, mérni kell a lakás hőmérsékletét" :-) Szabvány szerint a szoba közepén 1,5 m magasságban kell mérni!:-)
Nálam is működik. A termosztát felcsavarása után kell kb. 2-3 perc mire ténylegesen beindul. A vízórás-hőmennyiségmérős táblán (nálam a konyhaszekrényben a mosogató alatt) a csapok nyitva vannak (párhuzamosan állnak a csővel, ahová szerelték őket) ?
a már beköltözött lakótársakat kérdezném, hogy náluk működik e a fűtés. Én sajnos hiába tekergetem a fűtőtesteket, ill. a termosztátot... Lehet, hogy az egész házban nincs beüzemelve a rendszer?
Politikus? Ezt vegyem sértésnek? :))) Szerencsére csak egy középszerű informatikus vagyok.
Persze sokkal jobb lett volna, ha szólnak a használatba vételi várható csúszásáról, de ezt az egy dolgot leszámítva tényleg nagyon flottul ment minden.
Pl. hétfőn jelentettem be a néhány apróságot, amit a beköltözés óta vettem észre, ma már ott is volt a munkatársuk megnézni a problémákat.
Rendkívül kedves, korrekt, megnyerő ember, biztos vagyok benne, hogy ezt a pár apróságot rövid idő alatt és jól kijavítják. Nem életszerű elvárni, hogy egy ilyen komplex munkában, mint egy épület, minden hibátlan lesz, de szerintem az fontos, hogy ezeket a problémákat hogyan kezelik. Itt vannak cégenként a valódi eltérések. Sajnos ritkán látok ebben az országban ilyen szakszerű és konstruktív hozzáállást, mint amit az AL-től tapasztalok.
>Ezért nem értem az AL-t, mert ha a Centerbe is be lehetne költözni, akkor sokkal kisebb lenne az elégedetlenség.
Ha jól láttam, a Center környékén még serényen dolgoznak, tehát szigorúan véve sajnos még nincs beköltözésre alkalmas állapotban :-( Lehet, hogy emiatt a használatbavételi engedélyt sem adják meg.
A IKON lényegében egy hónapja kész, a tetőkertben már füvet kellett nyírni. Sokan még csak most költöznek.
Remélem a Centerházat is hamarosan átadják és tudtok költözni. Tanúsíthatom, rossz a bizonytalanság, nem mer az ember bútort rendelni, stb.
Én úgy tudom, hogy a Véső utca felől. A legbiztosabb, ha bemész az értékesítési irodába és kérsz a földszintről-garázsról egy alaprajzot. Ezen meg kell hogy legyen a garázsbejárat, kazán, trafó, meg a korábban emlegetett kukatároló is.
Szürkeszamár!
Politikus vagy? Bocs, nem hagyhattam ki, tudom a beköltözés után, már másképp látja az ember a világot. Ezért nem értem az AL-t, mert ha a Centerbe is be lehetne költözni, akkor sokkal kisebb lenne az elégedetlenség.
Csak két hozzászólásodat idézném:
1001. hozzászólás: „Mindent elmondtak, leírtak, mit kell tennem és zökkenőmentes volt a teljes ügyintézés. Ha kérdésem, kérésem volt, szakszerű válaszokat kaptam és azonnali intézkedést. Szerintem kifejezetten profi a szervezésük!”
875. hozzászólás: „Mindamellett bosszant, hogy még a várható csúszás tényéről sem tájékoztattak, így egyáltalán nem tudom tervezni az életemet.”
En is a Centerbol neztem at hozzatok. Irjatok majd meg plz, hogy ment a net intezese az AFM es nem T-akarmicsoda kozott (a Tiger arai tobb mint jok:). En sem akarok rozsaszin pottyoket gyujteni, csak egy normalis es megfizetheto netelerest. Koszi!
Az AL-es vitába nem annyira szeretnék beszállni (én speciel ügyfél se vagyok náluk, menyasszonyom az). Csak általánosságban annyit mondanék, hogy az új építésű házba/lakásba költözés eleinte mindig szívás, a kérdés csak a szívás mértéke. Ilyen szempontból én azt mondom, hogy nekünk az Ikonba költözés kimondottan jól sikerült (bár továbbra is melegvízzel húzzuk le a klotyót...). Én egyetlen dolgot rónék fel nekik, mégpedig a kommunikáció elégtelen voltát. Mondjuk ha azért nem kommunikálnak, mert építenek, akkor ok, de gyanítom, elbírna a holding két pr-ost, aki rendesen lekommunikálná, hogy mi van a projectekkel. Persze nagyon is el tudom képzelni, hogy nekünk egyszerűen szerencsénk volt, ezért nincsenek annyira negatív tapasztalataink. Másrészről igaza van azoknak is, akik azt mondják, nehogy már hátast dobjunk, hogy valaki normálisan elvégzi azt a munkát, amiért fizetik...