Hát szerintem azért a megfutamodások ellen ez igenis véd. Jobb lenne terelő csonkavágányokkal megoldani, valamint a jelenlegi rendszert is ki lehet játszani, de én nem értem azt a megállapítást, hogy ez SEMMI plusztg nem nyújt.
(a várakozás a bizber átalakítása miatt van - a biztonság felé ez a megoldás egy jottányit sem közelített, sőt, de erről itt, nyilvános fórumon nem kívánok többet mondani)
Pl.
Hegymenet
V 0,20,40
O 3,23,43
E 6,26,46
Gy 9,29,49 - kereszt, ráhagyással
S 12,32,52
Sz 15,35,55
Völgymenet
Sz 19,39,59
S 2,22,42
Gy 5-9,25-29,45-49, várakozással
E 11,31,51
O 14,34,54
V 17,37,57
És ekkor már papíron is csak 3 perce maradna körönként Vmajorban a járművezetőnek és a vonatnak, nem csak gyakorlatilag...
Igen, csak tudod a fogasnál ez nem így működik, ugyanis egy állomásköz-áthaladási időt minimálisan várnia kell az egyik vonatnak, a gyakorlatban ennél mindig több lesz persze.
Ha viszont így gondoltad, akkor meg a lefele közlekedő szerelvénynek kellene keresztre várni, így az később érne le és ugyanaz a menetrend maradna 5 perc csúszással.
És arra még nem gondoltak, hogy a Városmajorból elegendő lenne, ha 25 percenként indulnának munkanapokon a szerelvények? Jóval több utas tudná elérni a Majorból a fogast, és nem kellene várnia az Erdeinél 5 percet, valamint a járművezetőknek is több pihenőjük lenne.
Ha lenne kinn menetrend, azzal se mennének sokra az utasok, ugyanis nincs két hétvégi nap, nyáron, amikor ugyanaz lenne a gyakorlati menetrend... :-(
Pár éve, amikor még "akitivabban készitettem" a Fogas honlapját, javasoltam, hogy részletes menetrendet közöljünk rajta. Picit el lettem utasítva, mondván, hogy a gyakori keresztáthelyezések miatt félretájékoztatnánk az Utasokat. Erre azzal hivatkoztam, hogy pl. munkanapokon a keresztáthelyezések száma általában nem éri el a napi egyet. Ezzel ellentétben minden munkanap 5:20 és 21:00 között minden járatnál félre van tájékoztatva az Utas hegymenetben. 3 perccel.
S a hétvégi káoszról nem is beszélve. Nyári hétvégéken jobb lenne, ha egyszerűen csak annyit irnának ki, hogy 10-18 percenként, és tájékoztató jelleggel Városmajorból 0,15,30,45, vagy 0,12,24,36,48 percekben indul, Széchenyiről pedig 4,19,34,49, vagy 10,25,40,55, vagy 6,18,30,42,54.
A többi megállóhelyen való átfutás esetleges, ahogy esik, úgy puff...
A Fogasnál uralkodó viszonyokhoz az ott dolgozók egy része jelentős mértékben hozzájárul... Tisztelet azoknak akik kibírják ezt a légkört és tisztességesen dolgoznak!
Érdekes módon a HÉV-en állandóan folynak a felújítgatások, akkor miért ne lehetne a fogasra is pénzt szánni? Netán nincs meg a kellő utasforgalom nyáron?
Lehet, hogy némely esetben igazatok van, de azért kicsit gyanús az, hogy mindig mindenben a BKV és a karbantartás a hibás. Ha hülyegyerekek szögeket szórnának az útra és kidurranna a busz kereke, abba is belemagyaráznátok mindent...
Kíváncsi vagyok, hogy a városvezetésnek mikor fog szemet szúrni a fogas jelenlegi állapota, ugyanis nem ez volt az első eset, hogy a majornál lévő kitérőnél siklás történt.
Kisiklott a fogaskerekű: Péntek délután negyed négykor kisiklott a fogaskerekű a "lenti" végállomásnál, a Budapest Szállónál. A baleset okait még vizsgálják, délutáni információk szerint nincs sérültje az esetnek.