Nem is tette jól a OFF Honda /OFF, hogy kvázi versenytechnikát adott a nép fiai kezébe. Nézd meg mit tettek a pl hazai OFF Civic 1.6 VTi-kkel/OFF. Nincs egy ép példány, a többség teljesen leharcolt. Ennyi erővel mondhatnánk, hogy bazze a Gixxer 1 literes motorja meg 160 lovas (vagy most már ki tudja talán még több is). Na és miért nem raknak akkor egy Gixxer motort egy kocsiba? Nos a válasz egyszerű, azért mert a nagy tömeg mozgatásától a kis motor szarrá menne hiába a fene nagy lóerő. Ezt kellene megérteni. Ezért vannak kis motorok kicsi és könnyű kocsikban. És igen abban teljesen igazad van, hogy egy ilyen kicsi gép sokszor lealázza a nagyokat. Node a kocsi gépnek mindene kicsi, a motor, a hajtáslánc, minden. Ez azért baj, mert sztem egy kicsi kocsi hamarabb széthullik, mint egy nagyobb a masszívabb és nagyobb alkatrészek miatt. Sztem.
A másik dolog, hogy mi a ráknak akar mindenki többet kihozni a kocsijából? versenyzik vele szakmaszerűen? Ok, akkor megértem, tegye. Utcára minek? Most őszintén. Aki akar had menjen, én elvagyok ha olyan kedvem van a pályán is 120-al a külső sávban pedig mehetnék konstans 220-as is a belsőben. De minek? Ha csak úgy magának pimpeli a verdát hobbiból azt megértem mert ez az élete, ez a hobbija, de ez ilyenek meg nem szoktak a lámpánál rodeózni, mert a többség nem ezért építi, hanem mint írtam hobbiból.
A másik meg az, hogy sztem 1-2 útszakasztól eltekintve olyan szinten balkániak az útjaink, hogy még egy OFF Nivát /OFF is sajnálnák rajta nemhogy egy jó gépet veretni ezerrel.
Milyen szep is lenne az a vilag, ahol Vti-kel futkosnak tecsoba.:) Sanya meg sorozatban gyartana a turbos Vtiket, hogy legyen mivel a gyerekert menni.:))))))) A turbos wankelekrol nem is beszelve, azok is kellenek ha el kell ugrani a lerakatba vmiert.;))
Viccet felreteve Sanya autoja egy szamomra felfoghatatlan jargany. Amit muvel vele az emberfeletti. A hanga pedig meses. Annel szebb leszabajzashangot meg nem hallottam. Es ez a kalacs is tetszetos:
Milyen a 6mp?! Van fogalmad rola hogy 1270kg-hoz hagy LE kell hogy ezt fussa? Rossz helyre lapoztal a mesekonyvben. Ha 6gen Civic akkor 8.1sec, ha 5gen akkor jo esetben 7.3sec. Es ezek karalogusadatok. Az az egy biztos, az en 1380kg balnam, tartja a tempot a 6gen Civiccel. Es az en gyari adatom 8.5sec. A 6sec az mese habbal.
De kapásból két autó, amire nagyon érdemes figyelni a legális gyorsulási versenyeken: A CCH-féle fekete Honda Civic 1.6 Turbo (az egyik legkeményebb vas idehaza!!!) És a POS-féle Suzuki Swift 1.3 turbo. Ez idén még nem ment, de remélhetőleg fog.
Aki nincs képben: a CCH Civic erőteljesen nyaldossa az 500 lovat!!!
A versennyel semmi, csak azzal amilyen nyomorultba ezt teszik idehaza....:) Családi bevásárlókocsiból tuningvas....oké, bagoly mondja verébnek:), de azért valahogy mégis.....
nem tudom mi a baj az 1.5 alatti autók versenyével amikor sokan vannak akik jobban mennek mint az 1.6-osok :) mondjuk tény hogy ezen az agyonoptikázott hülyeségeken én is szoktam mosolyogni :)) -kék led az ablakmosóhoz + 3 lóerő -piros neon a beltérbe + 2 lóerő -lángnyelves matrica + 6 lóerő -öntött vas szárny (elvégre szárnyaktól repül az autó) + 8 lóerő -kék helyzetjelző + 2 lóerő
Szerintem nincs azzal semmi baj ha valaki szereti a kocsiját és próbál minnél többet kihozni belőle, és magából is. Az hogy ki mit választ, az magánügy, de hogy lenézésre adna alapot, azt nagyon nem hiszem. Abban semmi hiba ha nem értjük meg egymást, abban viszont annál több, ha lenézzük a másikat. A személyes példát nem "fényezésre" hoztam fel, hanem hogy ellenpéldát adjak az általánosításra. Jelige: "nem minden bunkó, aki fénylik"
Amúgy a VTI Civic szerintem most nem a legjobb példa.. elvégre arról volt a szó, hogy 2 liter alatt semmi értelme nincs kocsival gyorsulni mert úgyis szar lesz. Az az 1.6os 6 mp alatt futja a 0-100at gyári állapotban.. kevés 2 literes tud ilyet, ha jól tévedek :)
De azért azt te is belátod, hogy egy kicsit magyar narancs ez az 1.5 alatti bevásárlókocsik sztrítrészingje. Pigmynek igazából ez a baja, és sajnos sokmindenben igaza van...
De hát a balkánon ez már csak így marad: Veszek szárnyat (lehetőleg DTM-et a hátsó függőleges ajtó fölé, mert az "áramszedő" az k...a menő, kék ledet, nejont, univerzális dobot és direktszűrőt meg nagy zenét a OFF Suzukiba ON és máris tunnyingal + 20LE és "egyedi" a gép.
Ha a versenyző önmagából próbálja kihozni a legtöbbet, az tökre rendben van szerintem. Akkor a saját korlátait győzi le, amit önmegvalósításnak hívnak. Ha első lesz közben, az tökjó. (Bár egy idő után biztos unalmas, ha folyton első :)) De ha a másikat akarja legyőzni, na ott kezdődnek a gondok asszem... :) Akkor pl. lehet belőle ilyen elmbeteg paranoiás, mint Bill Gates, akit gyerekkorában arra tanított a nagymamája az állandó, testvérek közti versenyeztetéssel, hogy "elsőnek kell lenni, különben egy merő kudarc vagy", így lett belőle jó kis diktátor, aki kinyírja az ellenfeleket, módszerekben nem válogatva, mert folyton első akar lenni, közben meg egy görcs az egész ember, csak rá kell nézni. Na de autókra visszatérve, amikor ezek a streetfighterek lámpától-lámpáig, meg körúton nyomulva, elakadva, beszorulva, megint nyomulva kajtatnak előre, az minden, csak nem önmegvalósítás :) Erőlködés annál jobban. Gondolom nem véletlen, hogy Civic 1.6VTI-khez pl. majdnem lehetetlen beszerezni hűtőt, sőt, kilopják az álló autókból, mert az összes össze van törve, valahogy sikerül frontálisan lezúzni ezeket az autókat folyton a városi harcokban :D
Egyébként meg nem Rólad szól ez a történet, én csak általánosságokban beszélek :)
most nem azért de nem szól MINDEN gyorsulási verseny (meg úgy általában.. verseny) arról, hogy ki jobb a másiknál? ennyi erővel minden atlétát is kompenzálós majomnak tekinthetsz mert indult az olimpián... de amúgy meg (nekem legalábbis) bőven nem az első szempont az, hogy nyerjek.. azért gyorsulgatok, mert 1.) szeretem a vele járó izgalmat 2.) szeretem a technikai részét (fordulatszám figyelés, váltás) 3.) hajt a kíváncsiság, hogy vajon sikerülne-e, és az utolsó szempontok között van hogy "mindenáron le akarom nyomni". Versenyek után, ha vesztettem, mindig lehúztam az ablakot és gratuláltam a másiknak, megkérdeztem milyen motor van benne, kicsit eldumáltunk aztán fasza hangulatban mentünk tovább. Ez amolyan közösségi dolog is, jó tudni hogy vannak még az utakon olyanok, mint pl én. Hogy mennyire nem csak a "lenyomom a másikat" dolog van ebben azt híven bizonyítja hogy néha egyedül is csinálom, ellenfél nélkül. Mert jó.
...és az utóbbiakat baromi jól lehet ingerelni, aztán úgy mennek utána, hogy csak röhögök, "nézd, milyen ideges lett, most mindekinek bebizonyítja, hogy húdetudmenni" :)
Na de mi a kitűzött cél? Hogy gyorsuljon az autó 9 sec alatt százra, mert gyárilag csak 10, vagy hogy listát lobogtathasson az illető, hogy kiket sikerült lenyomni, tehát kiknél "több" ő? Az előbbi tényleg lehet egy önmaga elé kitűzött cél, és akkor az ember örül, ha eléri, és kiegyensúlyozottabb lesz tőle, és vigyorog. Az utóbbi meg egyszerű bizonyítási kényszer, nem önmagának szól, hanem a külvilág fele, és láthatóan idegesek is ezek az emberek, mikor gyorsulgatnak össze-vissza pirostól-pirosig, de mégse megy nekik a "cél". Baromira látszik az autó mozgásán, a viselkedésén, hogy épp milyen lelki állapotban van az illető. Ezek a gyorsulgatós emberkék egyáltalán nem tűnnek nyugodt, elégült tulajoknak, sőt, pillanatok alatt fel lehet idegesíteni őket, aztán jön az erőlködésük, annyira meg akarnak felelni kifele. Na mind1 :))
ez nem kompenzálás hanem egy kitűzött cél amit az ember szeretne elérni. legalábbis a legtöbb embernek szerintem, bár idióták mindenhol vannak, ez tök autófüggetlen. amúgy ha nem léteznek kategóriák, akkor mindenki autója szar, kivéve akiknek Veyronjuk van.
Nekem a kismotorú autókkal semmi bajom, olyanok, amilyenek, én a tulajokon szoktam mosolyogni, mikor valami húdesportos gépnek akarják beállítani a 80-90 lovas autójukat, amik amúgy teljesen jók, arra, amire tervezték őket (jó esetben), de nem sportoskodni meg gyorsulgatni, főleg nem tuningolgatni belük +5 lóerőt, mert minek. Én is vezettem 1.3-as Coltot (gömbölyűt), tökjó autó, meg 1.5-ös Civicet, az is baromi jó, de arra, amire teremtve lettek. Most egy 90lovas civicet hova lehet tuningolgatni?:) És ha 100 lóra, akkor mi van?:) Egyre jobban azt veszem észre, hogy ezek a lóerőszámok csak vakítás, baromira nincs akkora különbség ezek között az autók között, mint a számok sugallnák. Van különbség az 50 lóerős, a 150 lóerős, a 300 lóerős, meg az 500 lóerős között. Már amit ember érszre tud venni különbséget. Az ilyen 5-10 lóerős tuningolgatásoknak semmi értelmét nem látom, kényes műszerek kellenek hozzá, hogy ki lehessen mutatni egyáltalán, és egy csomó pénz :) És akkor bizonygatni, meg netre feltenni, hogy húdejó az autó, mert 5 lóerővel erősebb, mint a többi "kategóriatárs", és hamarabb ér a piroshoz, hááát... :) Értelme szerintem nincs, akkor mégis miről szól, hanem kompenzálni való érzelmekről?
egyáltalán nem állt szándékomban a vitának a leglightosabb formáját sem elindítani. De bevallom kicsit sértve éreztem magam amikor a kis motoros autókat elmondtad kb minden szarnak, tekintve hogy nekem is olyanom van (volt) és imádtam, és tökéletesen elégedett voltam a teljesítményével. de tök fölösleges ezt a beszélgetést folytatni szerintem, mindenki elmondta már amit szeretett volna :)
Nem állt széndákomban senkit sem meggyőzni, csupán leírtam a véleményemet, nem kell senkinek sem magára vennie :) Ezek csak betűk, kósza gondolatok. Ha valaki ugrik rájuk, akkor ezek megnyomtak valami gombot rajta, és harcba szállt velük :)
amúgy nem tudok mindenki nevében beszélni de én pl mindig külső sávban megyek, csak előzni megyek ki, de lehúzódok ha jön mögöttem valaki, akkor is ha az illető HTP Fabia-t gyilkol mögöttem 170el. És 1.6-nál nagyobbal csak akkor álltam le ha ő provokálta ki motorbőgetéssel mellettem.
amúgy autópályán szerintem semmi sem idegesítőbb annál, amikor a három sávos úton valaki KÖZÉPEN megy 110el. vaah :)
Kizárt dolog hogy meggyőzzük egymást úgyhogy szerintem hagyjuk. Szerintem nincs igazad, szerinted nekem nincs igazam. A lényeg hogy szeressük az autóinkat.
Minél nagyobb egy motor minél nagyobbak benne az alkatrészek minél kisebb fordulatszámon dolgozik állandó! kenés mellett annál hosszabb az élettartama.
Nekem van Fiat puntom 1.2-es motorral és volt belőle kiszerelve a motor és komolyan mondom mikor megláttam a szervizben: 'Ez meg mi? Ablaktörlő motorja? Nem mondja komolyan, hogy ennyi a kocsim motorja?' Komolyan mondom egy nagyobb tesco bevásárlószatyorban elfér az a motor. S mielőtt bárki megvádolna, hogy lenézem a kis motorokat, NEM. Nem nézem le csak más a célja egy 1.2-es puntonak meg a xedos 2.0 V6-nak. Az 1.2-es motort arra tervezték, hogy gazdaságosan el lehessen jutni városban és külvárosban A-B-be. Ebből adódik, hogy nem lámptótól-lámpáig kell vele gyorsulni nagy fordulaton hajtva a motort és nem pályán menni vele konstans 140-el. Persze bírja, egy ideig, az is lehet, hogy sokáig, de akkor is. Az is tény, hogy a nagyobb motor sokat fogyaszt. Az én mazdám pl. (mivel nagyrészt Budapest-Budaörs viszonylatban használom) konstans 10litert eszik. Sztem ez a normális egy ekkora motortól (Xedos 6 2.0 V6).
Most őszintén, csak bele kell gondolni, hogy micsoda igénybevételnek van kitéve egy motor főtengelye és csapágyai ami 5-6000/perc!! fordulaton ami 80-90 fordulat/másodperc!! dolgozik. Sztem ez már önmagában emberfeletti. Akkor fejeljük meg ezt azzal, hogy a OFF VW 1.4TFSI asszem ez a motorjelzése motorja turbós és kompresszoros is/OFF. Nem hiszem el, hogy hosszú távon forszírozott használat mellett a szerencsételen 1.4-es motor túléli azt amit a kompresszor és turbó ad neki. Jó ok, biztos nem raktak bele nagy turbót de akkor is.
Szóval azt mondom, hogy kicsi motor kicsi kocsiba és városba való. Nagy motor meg nagyobb gépekbe biztonságos és ótó kímélő kocsikázáshoz. Persze vannak kompromisszumok az életben mint pl. pénztárca kérdése, de akkor bele kell nyugodni, hogy a mi kis 1.2-1.3-1.4-ünk az bizony ennyit tud. De ettől még jó, szeressük és főként nem kínozzuk és álmodjuk, hogy 2szer akkora térfogatú. Persze ez is csak egy vélemény. :)
Aham, és ha ezek az emberek csupán annak örülnek egymagukban, megelégedetten hátradőlve, hogy elérték, hogy 0-ról 100-ra 9 alatt gyorsuljon a járgány, akkor miért erednek folyton a nyomomba és akarnak letolni az útról, és tapossák szét az autójukat? Nekem úgy tűnik, hogy csak idegesíti őket, hogy egy sima családi autóval (aminek hangja sincs, leültetve sincs, "NO FEAR" felirat és tanksapkamatrica sincs rajta) nem tudnak tempót tartani, pedig agyon van tuningolva a sajátjuk :) (Legalábbis a feszült viselkedésükből erre tudok következtetni.) Ha valaki tudja, hogy mit tud az autója, az nem bizonygatja magának minden piroslámpánál :)) Mikor baromira siettem autópályán 200 felett, az összes nagy Audi, BMW, Merci, mindenki szépen lehúzódott (ők tudják, hogy megy az autójuk, de most nincs kedvük gyorsabban menni, bizonygatniuk nem kell, tehát nem hisztizik az egójuk, előre tolva magát), megköszöntem, tudtam haladni, de csak az ilyen kisautók, mint A3 és társai kapaszkodtak eszeveszetten a kormányba, és az istennek nem akarták megérteni, hogy nem megy az autójuk, és le kéne húzódni, és nem bizonygatni, hogy márpedig akkor is ők maradnak elöl. Aztán hiszti van, ha kívülről előzik meg őket, majd a seggébe mennek az embernek amikor beérik, és mindenáron vissza akarják előzni :)) És amúgy miért mindig az ilyen Civicek, Suzukik, Golfok, Seat-ok, pdtbdtdi Audi A3-asok és hasonló kategóriájú autók versenyeznek folyton?:) Akkor röhögtem nagyon, mikor egy Smart kezdett el szenvedni mellettem, áldozatául esett annak az illuziónak, amit egy kisautó nyújt azzal, hogy nincs eleje, és gyorsabbnak tűnik az út optikailag, az is azt hitte gondolom, hogy sportautója van, csak mert turbós az a 800 köbcenti és gyorsnak tűnik a haladás :)
Vezettem egyébként én is ilyen autókat, ha már kérdezted, az 1.4-e Polonak pl. nem is nyomtam, mert minek, az egy vicc, hogy azt gyorsulásnak hívják. Arra jó, hogy eljusson A-ból B-be, meg leizzadva le tudjon előzni egy autót, ha nagyon muszáj. Az ilyennek nem is nyomom, mert minek, úgy se megy, viszont lehet vele nyugisan haladni. Baromira nem érdekel, hogy "kategóriájához" képest megy-e vagy sem, mert egyszerűen nem megy, ha széttaposom, akkor se :) A 121-es Mazdát viszont imádom, tök lendületes kis autó, azzal lehet haladni. Baromira nem érdekel, hogy milyen kategória, megyek, ahogy jólesik, aztán röhögök, amikor nekiállnak szenvedni, hogy legyorsuljanak, mert idegesíti őket, hogy egy aranyos játékautó dinamikusan képes haladni :)) Pedig se sportdob, se széles gumi, se morcos szemöldök, se üvöltő tuctuc (ami +5 lóerő, a mélynyomó lökdösi előre az autót :D), se semmi. Csak 145-ös topánkák, meg egy vigyorgó mazdaarc, egy helyes kis popsi, és halad vidáman, semmi exhibicionizmus, és baromira leszarja, hogy milyen kategória, és hány másodperc alatt van százon a városban :) De ezzel szemben is nekiállnak versenyezni itt Pesten :D Persze szigorúan csak azért, hogy megmérjék, megvan-e még a 9sec, nem esett-e ki a macskakövön, semmi bizonygatás, önigazolás és magamutogatás :) De azért, biztos ami biztos, felrakják a netre, hogy kit sikerült eddig legyorsulni, és mindegyiknél megvolt a 9sec... :)
Amúgy egyetlen kategória létezik szerintem: autó. Aztán ezen belül vagy megy úgy, ahogy jólesik, vagy nem. Aztán mindenki eldöntheti, milyet szeretne, melyik esik jól neki. De hogy vesz egy olyat, amelyik nem megy, aztán meg széttuningolja, hogy mégis menjen, az nálam nem a felfogható kategória :)
Ezt én is megerősítem, szintén hasonló fogyasztást produkál, még nagy kerékkel is.
Mellesleg a lámpától lámpáig sprinteléshez csak gratulálni tudok, annak meg mi értelme?
A szétfaragott 1.4-ről meg annyit, hogy szerinted mit produkált volna egy 2.0? Az autózásban egy dolog biztos, a teljesítményhez lökettérfogat kell alapvetően - a rotorosok persze itt is kivételek:)
Van egy ideális tömeg és teljesítményarány, meg egy gazdaságos is. És a kényelmes, használható, dinamikus, képességeihez képest gazdaságos kocsi nem az 1.3-1.4 kategóriából fog kikerülni - legalábbis még egy pár évig biztos. Erre akármit mondasz EZ sajnos TÉNY!
a fogyasztásos kérdésre azt tudom mondani hogy egy 2.0-ás mindig sokat eszik, egy kis motor pedig csak akkor ha pörgetik. Pörgetni viszont nincsen MINDIG kedve az embernek, úgyhogy még mindig jobb a kis motor szerintem :) mondtad hogy 130 fölött már gyengusak a kis motorok. Dehát gyorsulásról volt szó, az pedig a piros lámpa után ritkán megy 130 fölé, mert ott a köv. lámpa párszáz méter után általában :) én az 1.3-asommal annó 140es átlagot mentem mindig autópályán, minden erőlködés nélkül. Egyszer volt hogy tényleg sietnem kellett, akkor 180at mutatott az óra végig. Akkor már valóban éreztem hogy ez már nem tetszik neki, de végigmentem Ceglédtől Budapestig, és nem evett egy csepp olajat sem meg, nem főtt meg stb. Nyilván egy két literes meg megy 200-220 körül, ezt elsimerem, de ez nem jelenti azt, hogy amiket egy kis motorral produkálni lehet az "szar" lenne.
én sem rajongok a klímáért, de eladáskor jó ha van. leginkább nem veszik meg klíma nélkül később :) most veszek egy 2000 körül gyártott autót, 5-8 év múlva fogom kb eladni. ki vesz 2015-ben klíma nélküli autót, amikor az autók 99%ban benne lesz? :)
az a civic amit linkeltem valóban szét van faragva, de ezzel csak arra a feltevésre reagáltam hogy "egy 1.4es sosem fog jól menni". Szerintem azért EZ az 1.4-es nem ment kifejezetten rosszul :) és nyilván van még ezer ilyen.
Pigmy szerintem nem a kis motorosok "borzamlasan komplexusosak" hanem Te vagy "iszonyatosan lenéző", sorry ha erős a fogalmazás. írtad az idióta tuningot, tény hogy van ilyen, de lehet értelmesen is csinálni és akkor nem hal meg az autó. Ezt kifejted miért nem állja meg a helyét szerinted a kategória fogalom? Azt mondod nincsenek kategóriák? :) "a helyzet az, hogy az az autó nem megy úgy, mint a kedves tulajdonos szeretné" - dehogynem :) PONT úgy megy, ahogy szeretné. Ha kitűzi magának célnak a 9 mp-es 0-100at és az össze is jön, akkor az autó úgy megy, ahogy azt megálmodta, és aminek örül.
Én azért nem tudok árat mondani, mert akkor vettem még, amikor hoztunk be ilyesmiket...
A Winkler könyvében csak majdnem én vagyok :( Az én autóm lett bele tervezve, de sajnos nem tudtam időben megcsinálni a fényezést (első és hátsó lökős javítva van egy baleset miatt), ezért átpasszoltam Roland cimborámnak, akivel közösen szoktunk tuningolgatni :)
Ideológiát gyártani mindenhez lehet, de az egész mögött meghúzódó érzelmi világ a lényeg, az meg tök vicces :) Hogy miért teszi az illető azt, amit. Mit érez tőle, mit akar elérni, miben érzi kiteljesedettebnek magát attól, amit tesz, mit vár az egésztől. Mikor ide költöztem ebbe a városba, akkor tűnt fel, hogy itt egy halom szerencsétlen tökig tuningolja a gépét. Széles gumi, leültetve, rugózás semmi, kockakövön szétesik az egész, kormányt kiszedi a kezéből a szar utakon, szétreped a torony, ordít a kipufogó, meghülyül tőle, a megemelt alapjárat durrog, mint az állat, és minden lámpánál szarrá tolja a gépet, mert mindenáron le akar nyomni mindent, ami mozog. És hány ilyen van :)) Aztán jön a "kategóriához képest" duma meg a mittoménmi, hogy legyen "mihez képest" győztesnek tűnni mégis a saját szemében, márpedig a helyzet az, hogy az az autó nem megy úgy, mint a kedves tulajdonos szeretné, épp ezért folyton megpróbálja bizonygatni, hogy márpedig de :) Pedig nem.