Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Nemsokára felteszem az éjszakai képeket, ha már lement a nap... :) Minden épület és a főpályaudvar ki van világítva.
(Érdekes módon bizonyos modelleket nem világít át a lámpa, még akkor sem ha nincs benne a maszk, más modelleken meg rendesen "átüt" a fény, azokat maszkolni kell, nincs mese..)
Szerintem elsőre fehér fuga, aztán rákoszolni feketével. A képeken látható Auhagen fűtőházat vízfesték szárazecsetlésével követték el a fiaim (5,5 és 7 évesek).
"Mi a tünete annak, ha egy trafóra túl sok fogyasztót rakok? n-számú lámpa után az n+1-nél nem gyullad ki egyik sem?"
Melegedni fog, és idővel lekapcsol a védeleme (ha van benne), és csak az áramtalanítás/visszahűlés után fog működni újra.
"Másrészt egy viessmann utcai világítás (nem LED-es hanem az apró izzós változat) mennyit fogyaszthat? (A normál nagyobb izzós épületvilágítás 50mA)"
Max. 30mA-rel számolj.
"Harmadrészt, vettem egy Brawa 4-ágú antik lámpát és csak utána derült ki, hogy 14 V-os. Én 16-os trafót használok? Meddig húzza így?"
Mehet, de nagyobb lesz a fénye, nagyon virítani fog. Egy antik utcai lámpában nem modern fénycsövek, vagy higanygőz lámpák voltak:-) Apró beruházást ajánlok: van a kedvenc elektronikai nagykeremben állítható (3-12V tartmányban) stabilizált kapcsolótáp, ami 1400mA-t képes leadni tartósan. Gyönyörűen működik, és nem túl drága, egy misét megér. 30mA-es izzókból 46db-t lehet rákötni, és nagyon szépen be lehet állítani vele a régi antik lámpát fényét.
Nekem két (külön feszültség-stabilizált) Roco táp hajtja csak a mozdonyokat. E mellett van két Viessman 3.25A-es tápom, egyik csak a lámpáknak, a másik meg a jelzőknek, váltóknak.
Ha túl sok az áram: Egyrészt melegszik a trafód. Másrészt csökken a kapocsfeszültség. Nagyobb trafóra lesz szükséged. Én külön trafóról hajtom a világítást. Ezt ajánlom neked is. Igazi sok áramot a mozdonyok vesznek fel induláskor. Ráadásul mindenféle zavar feszültségeket okozhatnak. Ez hazavághatja a többi motyót.
Ha félted a Brawa lámpádat akkor tegyél elé egy feszültségszabályozót. Ez a tisztes megoldás. Nem tudom milyen trafód van. De én már ROCO 16V-os trafón mértem 22V-ot. Ami terhelve lement 18-ra. De ez már tényleg sok a 14V-os Brawa lámpádnak. A 16V miatt még nem kell aggódnod.
Nekem 12V egyenről mennek a lámpák. De van amelyik 8-ról megy.
Apró izzókat is több teljesítménybe lehet kapni. Meg kell mérni. :-)
Ha valaki mostanában járt Zólyomban, az utascsarnokban van kiállítva egy terepasztal. Jó vonalvezetése van és eléggé igényes is. Automatikusan működik.
Üdv! Valami kosz kerülhetett szerintem a rendszerbe. Tisztítsd meg rendesen. Kézzel nem biztos hogy érzékeled. Másik lehetőség a menetzárlat. Akkor vagy cseréled vagy újratekercseled. Ennek kisebb a valószínűsége. Lehet még a kapcsoló körben valami átmeneti ellenállás. De ez se valószínű.
Sziasztok. Adott egy Piko 'A' kitérő, váltóállítóművel, bekötve. Mitől lehet az, hogy kapcsolópultról néha nem vált teljesen a váltó, hanem csak félig húzza át a pöcköt az állítóművön? Elvileg jól van felrakva, mert manuálisan az állítóművel tudom állítani, csak kapcsolópultin keresztül gondolja meg néha magát, hogy megáll félúton (a mozdony meg frankón felvágja persze). Ja és csak ez az egy, az összes többi jól működik. Ha van tippje valakinek szívesen fogadom.
Szerintem venni kell egy db füstölőt, és a megtermelt füstöt beleengedni egy nagyobb edénybe ahonnan többfelé el lehetne vezetni kis csöveken több kéménybe. Nem tudom mennyire működőképes a dolog, még csak elmélet.