Hát igen, ez a 15 perc összecsatlás, ez borzalmas, nem tudom, hogy mikor lesz már XXI. századnak megfelelő szabályzásunk vasútilag, miért ezen kőkorszaki kezdetleges szabályok érvényesek még ma is. Amikor egy ilyen motorkocsinál tényleg 5 perc elég egy összecsatlásra.
Na mind1, csak ötletelek, mert tényleg van olyan vonal, ami felett eljárt az idő, és menthetettlen, de van pár, aminek esetleg van további létjogosultsága, csak kissé másképp működve, mint most.
radio100jozsi: Ami viszont érdekesség, hogy a menetrendben legalább 10 perc felesleges plussz van. Minden állomáson dekkoltunk, mert minusszal érkeztünk, nem értem ez minek kell?
Talán a 10 perc túlzás, de tényleg van benne tartalék. Talán a tehervonatok miatt, talán a téli-őszies időjárás miatt, talán a bizonytalan csatlakozások miatt. Vagy mert tavaly is ennyi volt a menetidő - panasz nem érkezett, maradjon így... Vagy mindegyikből egy kicsi.
De gyorsjárat, és Bp-Dorog között nem áll meg, na meg nem vár szembebuszra.
Jellemzően Bp-Dorog között is megáll: két helyen Pilisvörösváron és a piliscsabai sulinál is (némelyik az egyetemnél is). A késő délutáni időszakban vannak csak dorogig meg nem álló járatok.
Azaz dupla Dezsők Dorogon ketté válnak, vagy E-Kertvárosban, és egy egyséhg menne Süttőre, majd vissza
A szétválás még csak-csak megy utasok számára is elfogadható idő alatt, de az összezárásra a MÁV-nál 15 perc kell (ld. Egom-Kertváros). Ez pedig már nagyon gáz. Nagyon fújnak is az egomiak a süttőiekre - néhány utas miatt kell 15 perccel korábban indulniuk reggelente... Amíg ezt nem lehet 5 percben maximálni, addig a motorvonatokkal "menet közbeni" csatlásról felesleges álmodozni.
Ezzel együtt én is úgy gondolom, hogy egy sűrített menetrenddel többet is ki lehetett volna hozni a vonalból, de a 15 percenként menő buszokkal már igen nehéz lett volna versenyezni.
(A sűrített 2-4-es vonali menetrenddel kapcsolatban a Cargósok már így is berzenkedtek, mert nem igazán lenne idejük kimenni a Suzukiba (két részletben mennek ki jelenleg is minden vonattal) a sok személyvonat között. És erre (is) gondolni kell egy-egy ilyen döntés meghozatalakor...
csak a pályát kéne kisit megerőszakolni, hogy jobb legyen, és itt nem kell 100 meg 120, elég a 80 is
Tehát egy új dolognál soha nem várható azonali siker, valamint azért nem csak egy napszakban utazhatnak az emberek.
De tervezés, igényfelmérés kéne elsőként minden új dolognál, tehát én sem azt mondom, hogy azonnal bele a mélyvízbe.
Na meg a fő gond szerintem a hosszú menetidő, bár Innen Pestre azért ez még mindig nyerő, mert nem egy könnyú a Dunán sem átjutni Budapesten.
De amúgy én egy akár Nyergesújfalu-Bp elővárosi vonalat is elkpzelek, tehát nem feltétlenűl Süttőig, ameddig van rá igény, Dorog-Süttő között van pár állomás, ahová fogadható vonat.
A 10-es út problémája nem nagyon fog megoldódni, az új út tiltakozási miatt, így ezen vonalban még szerintem bőven van lehetőség, csak a pályát kéne kisit megerőszakolni, hogy jobb legyen, és itt nem kell 100 meg 120, elég a 80 is, na meg pár forgalmi kitérő, hogy nagyobb legyen a vonal kapacitása, na meg az a fránya 40-nel járható Újpesti Duna-híd.
Hát igen ilyen vicik is vannak hazánkban, mert a 2-es vonal is vici.
Útközben láttam elmenni a Bp-Süttő csuklós buszt is 3-4 emberrel Nyergesújfalunál, ami csak 55 perccel indult utánam Pestről, de azonos időben érünk Süttőre.
De gyorsjárat, és Bp-Dorog között nem áll meg, na meg nem vár szembebuszra.
Ezt írtam frissen a nagytopikba, ebből az ide való rész:
Esztergom-Kertvárosba pontosan érkeztünk. Itt fotózás, jegyvétel, majd meg is jött a Bzmot+mellékkel a 32924-es komáromi személy, a pestiről velem együtt 4-en szálltunk erre át. A vonat elég szellős volt, csak "páran" lézengtünk rajta. A pálya 50-es egy darabig, de vannak 40-es részek is bőven, na meg még 20-10-esek is az árvíz miatt gondolom. Ami viszont érdekesség, hogy a menetrendben legalább 10 perc felesleges plussz van. Minden állomáson dekkoltunk, mert minusszal érkeztünk, nem értem ez minek kell? Szándékos vici tönkretétel. Hát a 4-esnél ezt már többször hallottam, de lehet benne valami. Útközben láttam elmenni a Bp-Süttő csuklós buszt is 3-4 emberrel Nyergesújfalunál, ami csak 55 perccel indult utánam Pestről, de azonos időben érünk Süttőre. Ebből jött a gondolat, hogy miért kell a régmúlt dolgaiból kiindulni, azaz miért nem lehetne a Süttő-Esztergom-Kertváros/Dorog szakaszt Bp elővárosába bekapcsolni? Tehát miért is a régmúlt de már elavúlt rendszert alapul véve kell bezárni a vonalat?
Folytás:
Tehát, azért mert egy vonal anno olyan funkciót töltött be, hogy a gyárakba vigye a környék munkásait, és ez azóta leépült, az még nem azt jelenti, hogy a vasútvonal nem alkamas funkciójának betöltésére, kvázi be kell zárni. Hisz az emberek azóta is dolgoznak valamerre, tehát akkor a vasúti személyszállítást az új igények felé kell terelni. Azaza mint írtam, egy olyan vasútvonalon, ahol a teherszállítás, és így a szolgálat is megmarad, miért nem lehet továbbra is megtartani a személyszállítást, úgy, ahogy azt igénylnék talán az emberek? Én a 4-es vonal teljes bezárása helyett jó alternatívának tartanám egy Düttő-Bp elővárosi vonallá alakítását. Azaz dupla Dezsők Dorogon ketté válnak, vagy E-Kertvárosban, és egy egyséhg menne Süttőre, majd vissza, normális menetrenddel, na meg egy 60-as pályasebességnél, de legalább akkor egy stabil lassújelmentes 50-essel. Mert azt is zsámításba kell venni, hogy a 2-es vonal felújítódik valamennyire, így a menetidő csökken, és így Süttő felé is csökken a menetidő, javúl az eljutás.
Tudom, ilyen dolgokat tervezni kell, na meg gondolkodni, és könnyebb csak egy tolvonással bezárni egy vonalat, ahelyett terveket csinálnánk, amiket megbeszélnénk a helyiekkel, hogy mit szólna ehez, mielőtt meglépnénk a végső dolgot. Persze, hogy ezt eddig miért nem tették? Ezt az illetékesektől kell kérdezni, hogy miért hagyták így tönkremenni a vasutat magyarországon, miért nem hamarabb gondolkodtak, és cselekedtek?
én úgy tudom nappal nemigen látni (sajnos) csak répaszezon idején, meg ha a malom is szállíttat, vagy esetleg a tartályokat gyártó acélüzemek.különben meg hétfő, szerda,péntek 21:30 körül jönnek, 22:30 körül mennek vissza Keszőre...
Tudod, hihetetlen elégedettséget okozna, ha úgy éreznéd, hogy nemcsak nyugdíjas Nagy Tanítómester vagy, hanem felesleges is.
Kedves Taxx, azon az emeleten, ahol Te tanácsokat osztogatsz, hidd el, ha nem is mutatják, mindenki szívből utál téged. Azok ugyanis, a Főigazgató úrral együtt (Ő ugyanis az egyetlen a MÁV menedzsmentjében, aki szakmabeli) VASUTASOK.
Lehet, hogy a szemedbe jópofiznak, de a hátad mögött lek...pnek.
Igen, a Kapos-Sió van terítéken. Holnap Szekszárd-Palánkra megyek. Utána meg a jövő héten egy napos napon egy autós túrát csinálok. Átjövök az 52-es úton Dunaföldvárnál, majd továb a 61-esen, és felmegyek Mezőhídvégre (Sió-híd), majd ha már erre járok, akkor irány Tamási, és innen le Keszőhidegkút-Gyökre (Kapos-híd), majd felfelé a vasút mentén Pincehely, Tolnanémedi (Kapos-híd), és Simontorny (Sió-híd), aztán irány hazafelé.
Ha Szekszárdra gondolsz, oda programváltozás miatt holnap megyek, mivel elmarad a mezőcsáti program, és úgy néz ki napos idő lesz, így tudom fotózni a Sió hidat.
Nem kívánok csatlakozni a Monica Lewinski(?) - Bill Clinton féle "mi számít szexnek" c. magasröptű vitába, viszont elfelejtettem korábban beírni, hogy a mezőcsáti vonal 100 éves ünneplése szombatról nov. 4-re került áthelyezésre.