Én egy évvel korábbra tenném. 1980, de hajógyári sziget, fekete bárányok: Bizottság, Ricse, Hobó, Mobil. Abból a dokumentumfilmből lehet a kép. Még a Bencsik-Cserhátis, de már Tunyós.
Trambibácsi! A szemem párásítja :-)
A Heartsman cédé számomra a többi amerikai blues-rock zenéhez hasonló. Ilyesmik vannak Walter Traut, David Gogo, Hubert Sumlin, Indigenous, Joe Bonamassa, John Mayall, Ronnie Earl-tól pl. Jó, de alapvetően gitáros zene, mégha a Hammond a szokásosnál intenzívebben is van jelen, de akkor is kísérőszerepben. Szinte mindenütt a kicsit eltérő 888000080 regisztrációt alkalmazza, nem bíbelődik a hangszínekkel. A hangszer önállósága kimerül néhány blúzkörre nyomott szólóval, szaggatottabb kísérettel. Ha ilyesmi, akkor a mai lemezek közül Tony Zamagni, Bruce Katz, Ron Levy. Még a DeFrancescónak is sok hasonló lemeze van, pl. Denny Gattonnal. Azt sokkal inkább javallom.
Ennek ellenére ezek a mai amerikai boogie-blues-jazz alapú, általában sétálóbasszusos zenékre nem tudom felkapni a fejemet. Jó, ügyes, de tucat mestermunkák jó mesterektől. Úgy folyik szép nyugodtan a zene egyik rifftől a másikig, egyixámtól a másikig. Amire felkaptam egy mai előadótól hogy hohó, álljunk csak meg, mi ez! az Sam Paglia, Larry Goldings, Capiozzo & Mecco. Ja, és a veterán Lonnie Smith is beérett, a mostani lemezei kiemelkedőek.
Részeről ez nagy dícséret, mert a mai lemezek hangzása számomra egyszerűen pocsék. A stúdiók "tökéletessége" miatt minden mai lemez minden száma egyformán hangos, egyformán ciceg, brummog, agyonkompresszorozott, masteringolt. Mintha csak az lenne a cél mindenütt, mindenkor hogy a plázákban kellemes, selymes aláfestőzenének megfeleljen és mégcsak véletlenül se zavarja meg a boldog vásárlók nyugalmát. Olyan, mintha Videoton hifitornyot hallgatnék.
A 80-as évek hangzása volt a legjellegtelenebb. A zene is.
A hetvenes éveké szép tiszta, dinamikus, de kissé éllettelen.
A hatvanas évek a mennyország. Brutális hangkép, dinamika, zenei invenciók.
Az ötvenes évekből is fantasztikus felvételek vannak. A kevésszámú koncertet kiemelném, dehát akkor gyakorlatilag minden stúdiófelvétel is egy egyszerű élő sztereófelvétel volt. Ok, ebben az időszakban a zenei előadók frissessége nyomott méginkább a latban.
Lassan elmegyek újságírónak ennyi körmöléstől. Csak tudnék aludni ettől a rohadt allergiától :-( No jóccakát.........
B3/122 (Rv, 142) minden színben a sötétdiótól a világos cseresznyéig:
Tehtube! ha van privát emil címed (gondolom: biztos) küldj már 1 mélt nekem, hogy tudjak írni. Pest óta akarok veled is "beszélgetni" pár dologról merhát sok minden kimaradt aznap este....:) (+ a Cd kritikát ne feledd!!!)
Nos igen! Ez az mikor valakik fél szavakból még nem értik egymást. Az ember nem írhat le minden 1es gondolatot ami eszébe jut mert akkor ide copy-paste-ezhetné az "Egri csillagokat". Mindenkinek mást vesz be a gyomra! Van aki egy levágott csirkefejtől is rosszul lesz, van aki + egyenesen odavan pl. a mészárlós horrorért. (jelentem én egyikbe sem tartozom - tudomásom szerin) Szóval egyszerűen csak felmerült bennem ez a legacy kérdés és mint mondtam nem is szándékszom Hammondot venni, Csak jött a kérdés. Ennyi! Nem több! Máskülönben meg olyat is láttam már videón hogy sportversenyt csináltak belőle, ki hogy és milyen rövid idő alatt tud a legbrutálisabban szétverni egy hangszert. (asszem 1 pianino volt) Elég durva hogy 1esek ennyire értékelnek 1 hanxert mégha az rossz állapotú is. Valaki azért minimum azon komponálta 1szer legmeghatóbb szerelmi áriját... Tehát ebből azt kéne levonni, hogy fél fejjel erre is gondoltam, kár lenne ha ilyen vandálok kezébe jutna a "felszentelt" Hammond. De innentől tényleg igaz: "semmi közöm hozzá"! Én úgy gondoltam (kellő tapintattal) talán nem lesz ilyen gáz belőle, minthogy a példa mutatja másban is felmerült azonos kérdés. A végeredmény: több körültekintés mielőtt kinyitjuk a szánkat és ezzel tényleg utólagosan is 1000*1000 bocsi mindenkitől akit esetleg mélyen érintett állítólagos "faragatlanságom", "mínusz IQ-m". (zárójelben, azért nem kéne rögtön "anyáskodó" hangulatba csapni! PÍÍÍÍÍÍSZ FOREVER!!!)
TEHTUBE!!! még1x: Jonny Heartsman kritika??? már nem tudom nagyobb betűvel írni! lécci! :))
(amúgy köszi hogy próbáltál védeni, rendes csákó vagy, még ha 1x találkoztunk is! és Hammond-őrült :))))
Ja! Srácok (már akik nem pickelnek rám) segítsetek már a MAGI KRISZTIÁN elérhetőségét számomra eljuttatni vhogy! Már a Joey buli óta akarom kérdezni és sosem jutott idáig sz-embe. (lehet hogy a "mínusz IRQ" miatt? :))) Szóval lécci-lécci >>> 70-311-4352 vagy djuice@estmail.hu vagy ide a fórumra vhova. Köszi!
Most nézem, szegény djuice, alaposan megkaptad :-) Én ismerlek, ezért nem háborodok föl, djuice jó srác, biztosan képzavaros nyelvbotlás volt, csak az írás megmarad. Menjünk tovább...
Tényleg, a beíró utólag nem módosíthatja a beírásait? (mint pl egyes apróhirdetésekben.)
Hát igen, én is elmélkedtem a dolgon. Segítsetek ki, ha tudtok:
(Egyszer még a Pannon rádióban volt vele egy kétórás riportműsor, valami ilyesmire emlékszem.)
Várpalota, helyi csapat, talán Volán, Beton, vagy azok a Tunyó és Schilleré?
77 P Mobil + 200e OTP hitelből M3+147
80 P.Box
86-tól benősülés, Debrecen első pizzériája, majd Mekdonánca
94-től a helyi csapattal új P. Box 2 jó lemezzel, stúdió, ismét aktivitás.
Tényleg tragikus a mindössze ötvenegy éves kora miatt. Nyaralás közben elmeséltem az asszonynak Pityibácsi életútját Várpalotától->. Mindenesetre arra jutottunk, hogy az enyémeimet ebben az esetben adja el, ne foglalja a helyet. Ő is nős volt. A hordozhatóvá tett országúti harcos M100-asát, és a szebb angol Rt3-asát már egy éve kínálta. Laurens levelezett vele. A 251-ről, 760-ról és az XK3-ról(!!!) passz.
Sok jó dologban részt vett, de nálam a 77-80 közti P. Mobilos korszak volt a lényeg. Többször volt alkalmam ezt a Vikidálos nagy formációt megtekinteni. Egyszer meg 82-ben a P. Box előtt zörögtünk. Rátettem a Weltmeister és Casio billentyűimet a lezlije preampjára. Koncert után elismerően szólt. Végülis egy fa csöveslezli sokat számít..... :-)
Más, az XM1 tényleg lényeges előrelépés egy Korg Nxxx orgonahangjaihoz képest. Bármely húzóregiszteres orgona előrelépés. Még egy Vermona orgona is igazából profi hangszer, de egy műanyag PCM szinti már kérdéses.
'92-ben alig tudtam mexabadulni a Weltmeister TO200/5-ömtől. Végül 12ezerért szintze a nyakába sóztam valakinek. Pár nap múlva ismét hívott, hogy nincs mégegy ilyen, annyira megtetszett az ismerőseinek is :-)
Hát hogy volna, akkorra azthiszem Tambi is már elbocsájtotta a Vesztminszterét :-)
Tisztelt Varga ur ez valóban nem generációs probléma . Ez a kontroll nélküli ember problémája . Abban az évben születtem mint az elhunyt, és fájónak és gusztustalannak tartom azt amikor az Állam kutakodik hogy mi maradt az elhunyt után/ adozott jövedelemböl vásárólt, forgalmi adóval terhelt dolgokról beszélünk/ hát ha még egy illetéktelen teszi....
Szóval szerintem mindenki magánügye/ha a közt nem sérti/ hogy most koporsóra, vagy konténerre gyüjt.
Más , Bozoki András által vezérelt minisztérium , nem igen akar foglalkozni a "nagygeneráció" relikviáival, igy maradnak a magángyüjtemények, és magánmuzeumok /Pl a Ceglédi Kármán féle dobmuzeum, a Debreceni féle billentyüs/
akik remélem megtudják vásárolni ezeket a hangszereket, és értö gondoskodással kezelik , mig közkincsé nem válnak.
Szerintem nem kellene általánosítani generációk szerint. Sok példaképem van az előző magyar generációból, mint pl. Máté Péter, Szabó Gábor, Radics Béla, Papp Gyula, vagy Német Károly, stb., de vannak olyan "zenészek" is, akikről bárcsak soha ne hallottam volna, pl. Szigeti "Persely" Ferenc, vagy Pataki Attila. Gondolom a fent említett nevek alapján kiderül, hogy értékrendem kizárólag a zenével szemben tanusított alázat szerint épül fel.
Mindenesetre ezek után már én is kíváncsi vagyok, hogy az említett hangszerek melyik generáció materialista képviselőjéhez fognak kerülni.
Nem tudom "kedves" szlippiket hogy mit akartál ily fenkölt-otrombán velem közölni, de ha sértegetni akartál akkor inkbb sértegesd magadat!
Megpróbáltam NEM tiszteletlen lenni, mint ezt hozzászólásomban közöltem is, minden tiszteletem Cserháti Úré de:... "the show must go on...2 vagy miaszösz
(utólag is elnézést az érintettektől!)
A felnövekvö degeneráció nagyon szép materialista megnyilvánulását olavastam ki soraidból, és a az aprónet billentyüs hirdetéseit olvasod, akkor meg is találod kérdésedre a választ.
De azért csak egy megjegyzés , egy hangszer birtoklásától , nem leszel ZENÉSZ...
bár ebben a "világban" annyi mindennek devalválodott, és átértékelödött a jelentése
Igazán nem akarok tiszteletlen hiéna módjára kapni az alkalmon, sőt minden tiszteletem az elhunyt Cserháti Pityi művészúré, de akaratlanul is felvetődött, hogy vajon most mi lesz az immár sajnos felszabadult Hammondjaival? Elég borzasztó kérdés tudom, deht "a világ attól még folyik tovább..."
Gondolom a hozzátartozói ki fogják árúsítani a szerkentyűit, ha csak nem temetik mellé azokat is. (na nem is ízetlenkedek többet)
Hello Szintis! Én is amondó vagyok mint K.Evil cimbora. A Korg orgonáját nem is lenne szabad orgonának hívni mármint szigorúan ami az N-szériás szintiben van orgel minta. Jó barátom Miskolcon most vett N264-et, ami a tiédtől csak oktánszámban tér el, nos, borzasztóak a "Hammond" presetjei. Persze én most könnyen beszélek mikor egy Emu B-3 dübörög a szobába nap mint nap. Szóval nyugodtan startolj a kis Hammond modulra én ugyan még megjelenésekor hallgattam, de a demói most is megvannak Cdn. Szerintem méretéhez képest elég Hammondos és fényévekkel előrébb van mint az N364!
Sziasztok ! Van valakinek tapasztalata a Hammond XM-1 modullal kapcsolatban. Az érdekelne, hogy egy KORG N364 orgonáihoz képest mennyire lenne előrelépés.
Abszolút egyetértek, Zsolt. Meghallgattam ezt a Wurlitzert, hát egyszerűen elképesztő, lélegzetelállító hangja van... Komplett szimfonikus zenekar-hangzás!
Hallgassátok meg a Can't Help Lovin' Dat Man-t. Ha nem működne a link, akkor ezen az oldalon keressétek:
Őszinte részvétem a gyászoló családnak,barátainak,és mindazoknak,akik zenei életét is végig kísérték.Én ugyan csak hallomásból ismertem Őt,de mély tiszteletem fejezem ki,mert bizonyára a tehetségét kihasználva mindent megtett hogy a Zene a sajátos "varázsán" keresztül sokakhoz eljusson,és adjon élményt az emberek lelkének. Tisztelettel, Posaune
Cserháti IstvánHosszantartó betegség után, 2005. augusztus 21–én 51. életévében elhunyt Cserháti „Pityi” István.
Tagja volt a klasszikus P. Mobil felállásnak, társszerzője volt a Honfoglalás rockszvitnek. Bencsik Sándor gitárossal 1980-ban alapították meg a P. Box zenekart, melyben előbb Varga Miklós, majd az időközben a Dinamitot is megjárt Vikidál Gyula lett az énekes. A P. Box 1985-ig három mára klasszikussá érett albumot jelentetett meg: P.Box, Kő kövön, és Ómen. A zenekar pályafutásának első szakasza az István, a király rockopera sikere nyomán távozó Vikidál Gyula kilépésével zárult. Cserháti Pityi ezután Debrecenben telepedett le, és ugyan sikeres vállalkozásokat vezetett a polgári életben, természetesen nem feledte zenészmúltját sem. A háza pincéjében létrehozott P. Box Hangstúdió a cívis város zenészeinek Mekkája lett, a ’90-es évek elején felkarolt Szfinx zenekar tagjaival pedig az ezredfordulón újra felnyitotta Pandora szelencéjét. Az új felállású P. Box élén két stúdióalbumot és egy amolyan félhivatalos koncertalbumot adott ki, a komoly hangvételű, idén nyár elején megjelent Pangea anyagot pedig már a kórházi ágyról el-el szökve fejezte be. Nevezték őt a Hammondok királyának, mesternek, orgonavarázslónak…, pedig Ő „csak” mindenki Pityije akart lenni. És bátran állíthatom, hogy az is volt. Fanyar humorát ismerve már bizonyára igényelt odafönt egy orgonát, és az egyik felhőn önfeledten játszik a billentyűkön, mialatt vigyázó szemmel figyel minket. Játssz úgy, ahogy nekünk játszottál, tedd őket boldoggá, ahogy minket tettél! Emléked örökké él a lemezeken, CD–ken és a szívünkben, lelkünkben egyaránt. Nyugodj békében, PITYI!!!