nagyon jó ez a fórum! :) mosómasa a banneron, c3juice kartárs az újak közt :))
Tube! látom az absoluteon hogy hirdeted az db5öt. mi a gáz vele? csak nem meguntad a hangját? :) mellesleg odaát az apróba is hírdettek. Igen Krisz bátyó, nagyon frappáns RT3-ast meg miegyebet 1,5milkájért... viczes a csávó! :)
Hát igen :-) Nehéz feladat egy gitármarshall mellett, amelynek ugyebár 4 bilije néz előre, két körbetekert hangú hanxóróval versenyezni. A hagyományos csöves lezlik nem is a tolakodó hangerejükről híresek. Ámbár nekem negyedhangerőn is durvén berezegteti az üvegeket a fölsőbb szinteken a házban. Az a rekedtes magas, az a vastag, meleg mély... csak nehéz soxorozni. Állat az az Atlas driver. A mély viszont furcsa.
Viszont nem vagyok biztos hogy koncertre kell e annyira a soxorozás. Ez nekem is nagy dilemma. Egy nagy Hammond és Leslie igazából csak nagy koncerten, sztárprodukciókban szerepel, márcsak a költségek miatt is. Ott viszont a közönség gyakorlatilag a kimikrofonozott hangot hallja. Ha a lezlit közel tettem magamhoz (Allsound) akkor a durván kihajtott Marshall mellett is jól hallottam. Ha távolabb kellett tennem, a kontrolba visszakértem a hangját kiegészítésként.
A mostani Motion Sound-dal is ebben reménykedem, de még nincs túl sok tapasztalatom. Mivel az komplett billentyűalap, a sztereó full összekevert canonjelet kiküldöm a keverősnek és szintén visszakérek, ha kevés a színpadon magában.
Ha viszont klubban, alapról megyünk, akkor csak elmegy egy lacika is hangerőben.
AZ EMÓ 71-es koncertfilmje nagyon érdekes lezliügyben. Egy falat rakott belőlük, amiben minden van. Alcsonyabb, magasabb csöves, tranyós fekete, minden szinte szinte minden. Mondjuk és nem az Emós soundtra esküszöm :-) A keze alatt jobban tetszik amikor az L102-est nyomja.
Ebben az előírt szűrőkben a TG tetején lévő kondikra gondolsz? A papírkondikat azzal a kis bordókkal 1965-ben váltották fel tudomásom szerint.
Évjáratban vitatkoznék. 1958-ig még korábbi vibrátó shift line-nal szerelték, a nagyobb fajtával, és azokkal nem sikít annyira, más kissé a kapcsolása. Szóval én 1958-65-re tenném az aranykort.
Annak rendes hangja lehet Marshall csovesrol!:-)
Szoval nem a tranyost reszesiited elonyben Leslie eseteben? Pedig sokan azt mondjak, hogy tisztabb, es hangosabb hangja van....
Kivancsi vagyok a velemenyedre, latom jartas vagy az ugyben:-)
En sajnos nem ingazok sokat, igy azon a kornyeken nagyon ritkan jarok...de egyszer megneznem, kiprobalnam a hangszert!
Szép orgonák, gratulálok. Látom, ott vagy a Lengyel Zoli honlapján is.
Érdekesnek tűnik az az A100-as. Ugyanis amerikában 1968-tól gyártanak feliratos húzóregisztereket, de az A100-akat 1965-ben fejezték be. Lehet hogy valami összeépítés? Biztos nem európai? Angliában, Németországban "titokban" egész 1975-ig gyártották azokat.
A Marshallt már nem bírják a Jensenek? Vigyázz, a csöves lezlik mélyhangszórója 16 ohmos, míg a tranyósoké 6 ohmos.
A szállítás nagyon gazdaságtalanná teszi a legtöbb koncertet. Néha már a DB5-ösömet is túlzásnak érzem kisebb helyeken. Nem is miattuk viszem, hanem mert jobban esik rajta a játék.
Azzal a szép német E100-al kapcsolatban passz. Volt.
debreceni vagyok, helyesebben itt dolgozok, de már kb 3 éve Miskolc az otthonom.
Sokat ingázok.
A C3 -nak valóban jó karcos hangja van. 760 -nal használom, de nem a tranyós erősitővel, hanem egy 100 -as Marshall csöves fejjel. Igy valóban dögösen szól.
A 40W gyári Leslie hangszorót nem igazán erre az erősítőre tervezték, ezért mostanában érkezik Goff -tól a 100W Ferro-Fluid sugárzó. Remélem az majd jobban bírja a strapát. Kiváncsi vagyok....
hmmmm, baba! Szep, meg a mintas amerikai elso eresztes!
Volt szerencsem egy ilyet probalnom kb 2 es fel eve egy baratomnal Pesten! Az 1955-os elso eresztes, igazi karcos hangja volt, van!
Egyszer kiprobalnam ezt, is tapasztalatszerzes miatt, ha van ra lehetoseg mod!
Merre vagy, vagy a hangszer merre talalhato?
En Kecskemeten, ha barmikor erre jarsz, szivesen latlak!
Udv
Laurens Viktor:-)
Hogy van kettévágva az az A100as? Ugyanis annak fejjel lefelé van az előerősítője, az osztópolc alatt, mert a TG mögött nincs neki hely.
Itt egy szép semi chop A100:
Sajnos nem volt és nincs kultúrája Magyarországon a Hammondozásnak, így nem könnyű a Hammondos esete.
Leginkább az a helyzet hogy egy gitárorientált rokkzenekarban szőnyegez nagy hajlongások közepette, lehetőleg harcsabajusszal, nagyritkán egy-egy rövid szólócskával.
Vagy a másik, egy dzsesszrokkzenekarban valami vörksztésünben valami ócska pcm hangon teljesen ízetlen vinnyogóskavarást hallani.
Ennél többet csak Patakitól, Pressertől, Lerchtől lehetett hallani 70-73 közt.
Egy Sam Pagliás, Joey DeFrancescós csapatot szívesen látnék itthon!
Sok sikert!. Néha beszállhatnál hozzánk is a Főnixbe. Kollégáknak ha eljönnek, mindig be kell szállniuk pár szám erejéig. Nem ragaszkodom foggal-körömmel a státuszomhoz mint egyesek, mégha itt van bőven Hammond téma, márcsak azért is, mert nem vesszüxigorúan a számok eredetét. A baj csak az, hogy én Pesten, a többiek Győrött.
Ha jol ertelmeztem, akkor Neked van egy C3-sod? Gratula ha igy van, szep "kis" hangszer! Sokaig en is azt szeretem volna! Honnan szervaltad, milyen gyartmany, Angol, amerikai?
Mi az a split?:-)
B3 nem is volna jo akar?
Van igenye a bandanak, de csak igy tovabb, ne adjak alabb!
Igaz nem sok A,B,C-t tudok az orszagban relative!
Mósünszánd. Ez tényleg válasz egy magát ródoló billentyűsnek. John Fisher ügyesen újragondolta ezt a lezlitémát. Pár koncert után a saját beállításokkal nagyon jól használható. Fél napon belül mindig válaszol.
Szétszedtem, mert ahhoz hogy állítani lehessen a sebességein, értékein, igencsak szét kell (meg vissza), de megérte. Csak érdekességként pár kép:
A lezlitölcsér lapos, de rövid, széles. Lapos, rövid, hogy ne foglaljon nagy helyet (kisebb doboz, kisebb súly), de széles, hogy ne kelljen a kupak. Az éxíj nagyon ügyes.
Egy darab cső. Teszi a dolgát, mindenhová kéne.
A mikrofonok csakúgy meztelenül leragasztva a polcra fölfelé, működik. 60° az optimális miksiszög Harangozó Misi szerint is.
A crossoveres, kettős szélessávúak a bika mágnesekkel hatalmasat szólnak.
Holnap pedig a lemezborze a Krudy Gyula utcaban, a Darshan udvarban!
11.-en, 9-tol kb 3-4 oraig tart! CD lemez, es bakelit minden mufajban szinte! Gyertek!
Nalam Hammond-os lemezek is lesznek!:-)http://img.index.hu/imgfrm/4/1/2/9/THM_0000824129.jpg
Ma jottek meg! Nagyon koszonom oket! Valoban, nemreg ertem a vegukre, es tenyleg a reboppin a legjobb a Joey-tol a 3 kozul! Masik ketto inkabb erdekesseg, es meg olyan jo iparos....de azert klassz! Meg a negyediket, a Mathias Baztzel-t nem hellgattam, de majd este otthon a nagy cuccon bedorrentem!:-)
Masolom Neked a Joey DVD-t, es meg mas Hammond-os finomsagot! Kuldom oket jovo heten! Koszi megegyszer!!!
HI LAURENS!
Megkaptad a Joey- cd-ket? Nagyon fiatal ugye? A Reboppin-cd nekem nagyon tetszik,már akkor őrült dolgokat tudott játszani.Teljesen kimegy a tonalitásból,ami olyan feszültté teszi pl. az Evidence,című számot is. A Matthias Baetzel lemez az elsők közé zartozik amit kiadott.A Cd-n játszó drummer-rel sokat játszottam én is még német-o.ban.Kiváncsi lennék azért a véleményedre.Ha van kedved,nyilatkozzál.Üdv.Posaune
Hogy az a......., RT3-as essen ra a labara a rendsternek!!!
Egy honapja nem tudtam belepni a forumba!!!!!!
Mindig azt irta ki hogy rossz a jelszavam....na most ujraregisztraltam magam, de azert jo lenne a regi....[image1]
Három, megragadod (bal egér gombot a képen lenyomva -egy kezet mutat kinyújtott mutatóujjal- és folymatosan nyomvatartva) felhúzod a szövegmezőbe. (ott már elengedheted :-)
B3-ról Miskolcon nem tudok. Egy embernek volt C3-asa ami most Pesten van.
3 B3-at Pesten tudok ha nem tévedek.
Egy másik Miskolcinak meg H100 és világos, modernebb vonalú (form A2) M3-asa.
Lord, azért kár a szép M3-asért. De tényleg tudjátok rendszeresen cipelni fellépésekre? Láttam Bertramos M3-ast is, én koncertre azt javasolnám, az való oda.
Ha tömör láb a cél, legfeljebb vékony fekete lapot csavarozol a krómozott lábakra oldalt és kész.
Posaune! Felújítottam egy szép M100-asnak a scanner-ét. Hibátlanul szó. Tocsogott az olajban, voltak denrite lerakódások is a lemezeken, amelyeken mégjobban megfolyt az olaj. Túl sokat kapott mindenütt a vazelinből :-) Most jön Misibácsi :-)
Az M100 vibrátóján vátoztattak az M3-hoz képest. Távolabb vitték az M3-B3-tól.
A jó chorus/vibrátót onnan lehet megismerni hogy élesebb, hangosabb, karcosabb lesz a hang, gyenge értékben csak amplitúdó moduláció, míg max értékben már frekimoduláció is van, de még lényegesebb hogy ezen moduláció az alsóbb hangtartományra terjed csak ki, míg a felső 15-20 hangerék-hang változtatlan marad. Ettől sikít, sír a bébi.
Don Airey is hordozhatós ABC-n játszik melyről fekete lepel lóg le körbe. Ez a legegyszerűbb, legkönnyebb tömör láb, fekete vásznat szorítok én is a DB5 alá ezentúl, ami bedobozoláskor plusz védelmet ad.