Egyetlenegy kérdés: Ha nincs kínálat, akkor kereslet sincs.
Hol itt a kérdés? :-)
Feltehetem fordítva is az állításodat: ha nincs kereslet akkor minek kínáljunk?
Nem megyek bele példákba mert úgyis lehet mindennek az ellenkezőjére is példát felhozni.
"Móron van helyi járat"
Máris betettél plusz egy átszállást.
"Bodajknál azt figyeltem meg hogy Csókakőn szállnak fel és le, mert az relatíve közel van Bodajkhoz"
Én speciel mindig is utáltam sétálni a nagymamámhoz ha vonattal mentünk.
vö:
A busz a falu közepén halad végig, sok helyen megáll, jelentősen kevesebb gyaloglást igényel az emberektől. Ha kétóránként mennének a vonatok, akkor sem hiszem, hogy jelentősen többen választanák az autóbusz helyett. Sajnos.
"mostani 5 darab Komárom Székesfehérvár vonat az nem sok, ha TE kínálatnak nevezed azt hogy 10 óra után meg 15 óra után elmegy egy vonat az azt jelenti, hogy majd 5 óráig nincs vonat!!!"
Kérlek idézd be azt a hozzászólásomat, ahol én kínálatnak neveztem ezt!
De inkább ne tedd, visszahúzódok read only módba, úgy kellemesebb. :-)
15.20 kor 34946 39418 pegig Sv 18.23 kor indul. Így a 18 órás téma le van fedve jelenleg is.
Ezek maradnának vagy eltolhatók 18.40 ill 15.40 re.
Lényeg én nem ragaszkodom az óránkéntihez sem minden időszakban.
De másfél óránként 2 óránként 75 percenként követve lehetne valamit elérni
Az új vonatokat nem állítanám meg egy két nem forgalmas megállónál.
Most pörög 3 szerelvény, talán a vonalon, a de a pörgés túlzás.
Ebből a meglevő eszközből lehetne valamit csinálni.
Jelenleg 34912 menetideje 1:29
19802 é 1:20
Ha az 1:29 hez hozzáveszek egy 5 perces keresztet meg egy 15 perces fordulást akkor:
1:49 nél járok.
Magyarul Komárom-Sv 2 óránként elég 2 szerelvény, de mivel reggel most is 4.15 -5.09 között 3 szerelvény dolgozik ezért talán lenne esély a 3-ik szerelvényre.
Ez a 3-ik szerelvény,munkanap betétjáratként járhatna "csúcsidőben" 52 perc a mostani Sv Kisbér jelenleg.
Ha kevés a 8 perc fordulásra akkor gyorsítva lenne, úgy, hogy Szárazrét, Csókakő, Mór, Bakonysárkány állna meg ez kb 50 perc alatt teljesíthető.
Móron van helyi járat és Kisbér meg Bakonysárkány felé igenis ki tudnak jönni a vonathoz, vasút környékén is lakik ember, igaz, ez nem jelentős tétel.
Bodajknál azt figyeltem meg hogy Csókakőn szállnak fel és le, mert az relatíve közel van Bodajkhoz
Szárazrétnél van mozgás, én pont Fehérvárcsurgóra nem is gondoltam.
Lényegében, ha 2 óránként lenen Komárom felé vagy esetleg Győrig vonat akkor lenne értelme, mert átutazó utasok is vannak, a mostani 5 darab Komárom Székesfehérvár vonat az nem sok, ha TE kínálatnak nevezed azt hogy 10 óra után meg 15 óra után elmegy egy vonat az azt jelenti, hogy majd 5 óráig nincs vonat!!!
7.20 as érkezés mindeképp hiányzik Székesfehérvárra, de a 8.20 as is.
Hazafelé amit leírtam. de van 15.20 meg 18.20 körül. így közbe 16.40 13.40 ami mindeképp kellene.
Lényeg másfél vagy kétóránként legyen vonat van amikor 2 óránkénti már nem elég.
Reggel, 7.20 8.20 érkezést írtam, ez távolabról jövő utasnak is jól jöhet. Meg mi van akkor ha továbbutazik Pest vangy más irányba?
Mostani 5-6 vonat nagyon nagyon kevés
Erre írtam azt amit írtam.
Tény, a közbülső községekben nem lehet nagyon utasszámot növelni, de 5 órás követési időköz meg 4 órás az elég durva.
Megmondom őszintén, hogy én egy JÓ közösségi közlekedési hálózatot szeretnék látni. Mindegy, mivel, felőlem lehet léghajó is. Szeretem a vonatokat, de nem minden áron. Az egyéni közlekedéssel kell versenyezni, nem a busszal. Ha a verseny vonattal nem megy, azért nem a buszt kell utálni.
Ez nagy szerencse bizony. Mondjuk ebben a kedvezményes dologban van valami. A kedvezményekkel az a baj, hogy alanyi jogon járnak, és nem vagyoni, bár ezt nehéz lenne ellenőrizni (ha meg vagyoni akkor azt úgy határozzák meg, hogy pl egy 5 gyerekes politikus család is igénybe veheti...)
Igen és ezért lehet a MÁV konkurenciája a volánbusz... Főleg ha nehéz a buszvezető bácsi lába... 60az igenis kevés még egy mellékvonalra is. 80-nak kéne lenni, az még egy Bz-s mellékvonalon sem pazarlás.
Könyörgöm, miért kell ennyit vitatkozni? Szüntessék meg az összes mellékvonalat, és akkor a kiváló gazdasági szakemberek kimutathatják, micsoda óriási veszteségtől szabadul meg az állam! És indulhat a fellendülés. :-)
Eredetileg a 40/41-es 160Km/hra építésére kaptunk VOLNA pénzt, de ma már tudjuk, hogy az EU-s MÁV fejlesztési összegek kezdetben megjelölt mennyiségének jó ha a tízede juthat a magyar vasútra, ha a 4-es Metro is abból épül, akkor a húszada.
Ma már mértéktartó emberek nem beszélhetnek a 41-es felújításáról sem... :-(
Ez a logikát ki kéne terjeszteni, az összes busz és villamos, és vasútvonalra ami van az országban.
Minek költenek erre kérem állami pénzből?
Miért kap a nagycsaládos, meg nyugdíjas 90%ost meg ingyenutat?
Miért?
Bevezetném a csak teljesárú megemelt bérlet és jegyárat
15 Ft/km busz és vonatjegy, se 90% se 67,5% se 50% se semmi. Csak teljes egész jegy.
Vidéki város menetjegy 200 Ft
Vidéki helyi bérlet 6000 Ft
Budapest menetjegy 300 Ft
Budapesti bérlet 10000 Ft
Az ellenőrök mellé rendőröket, meg megverni a potyázókat
börtönbüntetést szabnék ki aki bliccel.
500 Ft/ literes benzinár. BKV is Bezárnám a fővonalak zömét, mellékvonakon felül.
Nem kukoricáznék.
Budapest környéki településekről elvenném a buszt, a kéket, Budaörs, Töröbálint, Pécel, Budakeszi stb.
Meg is oldanám a költségvetés helyzetét
Saját számmításom szerint csak választói szavazatmegtartó okoból vannak meg a BKV bizonyos járatai a mellékvonalak és a gyenge fővonalak.
Volán-nál is elégedetlen vagyok a járatmegszüntetés ütemével.
Több Volán járatot kéne megszüntetni, a teljesárú jegy ebben segítene. Az a 70 milliárdos állami szubvenció sok kéremszépen. MÁV esetében a 160 milliárdból lenne 30-40, ha én irányítanék mindent
Megemelt benzinár jó hatással lenne a költségvetés bevételi oldalára.
Barátilag üdvözlök mindenkit
Bokros Lajos "megtakarító" szellemében a buszsofőrök véleményét is kikérve, akiknek országos szabadjegye meg 20 év feletti munkaviszonya van.
Legtöbb tag arra emlékszik, hogy csak a gyerekenek 4-10 éves korig volt 50% os a 80 as évek elejéig amikor elkezdtünk dolgozni szinte csak teljesárú jegy volt, de a MÁV már akkor is trükközött igaz monopolhelyzetben teherszállítást végzett, így a szállítató cégekkel fizette meg az olcsó vonatjegyet.
A költségvetés jelen helyzetében minden ami tömegközelekedés leépíteném.
Túl sokba van, nekünk dolgozó állampolgároknak. Máv is a Volán is, BKV is meg minden.
A 41-es tehervonatok számára tökéletes. Felesleges gigantikus összegeket kidobni az ablakon, hogy néhány személyszállító vonat elméletileg végigfuthasson rajta 160Km/h sebességgel egy mellékvonalnyi emberrel... :-(
"Szerintem van esélyed meghallgatásra náluk, hogy ne a 41-est próbálják visszatenni a fejlesztési tervekbe, hanem a 64-es, általad említett szakszát."
Ugyan nem nekem szólt, de érint így pontosítanom kell.
A 64-es Pécs-Vasas szakaszán regio-tram járműveket szeretne Pécs futatni. Ez a MÁV fejlesztéstől független terv. Ez Pécs tömegközlekedésének egyik lehetséges terve, mégha csekély megvalósulási eséllyel is bír. Pécs a tömegközlekedésének fejlesztésére 10,5 milliárd önerőt szándékozik félrerakni, ami összesen optimális esetben 70 milliárd forintos összeget jelent az EU támogatásokkal együtt. Hangsúlyoznom kell: OPTIMÁLIS ESETBEN. Sajnos a csillagok állása nem éppen kedvező... :-(
A város még mindig nem jutott dülőre a közlekedési eszközök mikéntjére, és számát illetően. Van terv(-ecske) Regio-tramra, GLT-re, Tram-on-Tiresre, "gyorsvillamosra", "gumikerekű villamosra", villamosra, trolibuszra, és ezek 2-3-4-5 vonalára...
"Most ugye igen reális az esélye, hogy a 30-as pár éven belül vmax 60 km/h-s lesz, míg a 41-es Kaposvártól Gyékényesig biztosan 60 marad, sűrű 40-es szakaszokkal."
Volt szerencsém párszor végigutazni a 41-es vonalat. Az a véleményem, hogy elég az 60-asnak, 40-es lassújelekkel. A tehervonatoknak mindegy, személyforgalma alapján pedig egy alsókategóriás mellékvonal.
Mivel én pécs-vasasi vagyok, úgy-ahogy ismerem a 64-es mellékvonalat.
Itt már lassan húsz éve "ideiglenesen" szünetel a vonatforgalom, mármint Pécsvárad és Bátaszék között.
A vonalbezárási "fejlesztési terv" a Pécs-Pécsvárad vonalat nem sújtja, mert állítólag majd egyszer Pécs elővárosi közlekedését fogja szolgálni az arra közlekedő Stadtbahn-vonal.
Nos, ezzel én nem értek egyet, mert aStadtbahn aq város szélén átmegy a villamossínekre és úgy döcög be a belvárosba, míg ha a vonalat rendesen felújítanák, végig a MÁV-vonalon mehetne a vonat, gyorsabban, mint most. Pécs és Pécsvárad között sárga buszok kb. 30 percenként járnak, de sokan járnak autóval. A vasút pedig sok embert szedne össze Hirdről is.
Azt pedig ugye senki nem gondolja komolyan, hogy az a napi 6 vonatpár elegendő?
Ütemes menetrend, nagyobb pályasebesség (jelenleg ez 40 km/h és tele van ívekkel, de ha csak egyenesben menne 100-al, szerintem már gyorsabb lenne, mint a busz), kényelmes utazás és máris a vonat nyerne.
Más: eszeveszett hülyeség a Komló-Godisa vonalat megszüntetni. A vonatok tele vannak, nagyon ki vannak használva.
Az állomás valaha komoly forgalmat bonyolított le, amit jelez a több mint tíz sínpár is. Akkor, a környékről is sokan jártak ide dolgozni - no, és rengeteg árut szállítottak innen.
- Érthető a döntés, alig van már utas a járaton - mondta az állomásfőnök.
Vendégh Lászlótól megtudtuk, régen szinte dugig voltak a kocsik, de az utóbbi időben sokszor két-három utas lézengett.
Bár nyáron - a csoportoknak köszönhetően - néha 10-15 ember is érkezik Esztergom felöl.
Vendég úrnak fogalma sem lehet a vonal forgalmáról!
Ezen a vonalon jobb esetben is csak akkor járt amikor kirándulni ment a családjával.
Egyébként Almásfüzitőnek soha nem is volt jelentős utasforgalma az össz forgalomhoz képest.
A 4-es vonal utasainak nem cél illetve induló állomása Füzitő.
Ebből kifolyólag nem is befolyásolja a bevételüket.
A vonal sz.forgalma jellemzően Piszke-Lábatlan- Esztergom-Dorog-Bp(van,lehet).
Ebből kellene kiindulni akkor amikor valaki veszi a fáradságot arra,hogy egyáltalán foglalkozik utasokkal,menetrendel,gazdaságossági számításokkal.
bsasa: Ha a 4-es vonalon csak 12 fő/vonat utaslétszám van akkor miért nem kap a SZESZA illetékese fegyelmit,amiért ilyen kevés utasra minden megtett km-nél 100ft-al megkárosítja a vasutat (mivel mellék kocsival jár a Bz)?
Miből jön ki a plusz 100Ft/km? Az átlag pedig azt jelenti, hogy csúcsidőben, csoportok esetén nagyobb lehet ez a szám.
Valamelyik topikon olvastam a külömböző vonatok 1 km-re eső költségét.
Abban volt,hogy Bz:1050ft/km ,Bz+1mell. 1150 ft/km.
"Most már van iPod meg hasonlóm kütyük. Szépen fel kell venni az állásinterjút. És lehet a nyakukba akasztani egy jó kis munkaügyi pert. "
Ne légy naív! Amint előveszi a beszélgetés rögzítésére szolgáló eszközt, hogy akkor ő most felvenné az állásinterjút, megköszönnék neki, hogy eljött és befejeznék a beszélgetést, ergo nem veszik fel.
Székesfehérvárra nem megy 7.20 8.20 ra beérő vonat (6.30 körül van évtizdek óta de minek csak akkor) Hazafelé Fehérvárról 12.40 13.40 14.40 16.40 17.40 19.40 kor illene vonatnak menni
13.40 14.40 diákok 14.40 a dolgozók miatt a mostani indulás késői a 15.20 körüli ha valaki 14 órakkor végzett. 16.40 17.40 is fontos ebből az egyik elhagyható ill 16.40 fontosabb."
Nem akartam beleszólni (hogy lehet ennyi összevissza mondatot egymás mögé dobálni mindenfajta logika nélkül?), de könyörgök nézd már meg azt a vonalat amiről beszélsz!
Kit szeretnél te ott vonatra ültetni nap mint nap?
A három valamirevaló lélekszámú település az 5-ös vonal mellett Székesfehérvár vonzáskörzetében Fehérvárcsurgó, Bodajk és Mór. Az előbbi kettő mellett megy el a vasútvonal nem csekély gyaloglást igényelve azoktól akik igénybe kívánják venni, az utóbbi esetében pedig szintén nem jó helyre fut be a járgány, meglehetősen kint van a városközpontból az állomás. Székesfehérváron is kicsit több iskola van a buszpályaudvar mint a vasútállomás közelében.
Autó lesz a garázsban de benzinre nem tellik a magyar fizetésekből.
Pedig aza helyzet, hogy az üzemanyagok nagyon olcsók a hazai fizetésekhez képest. Nem véletlenül fizeti a fél világ a kínai cuccok 10 ezer kilóméteres fuvarozását a hazai munkások helyett.
A másik, hogy az üzemanyag más okból is tényleg egyre drágább lesz:
Műszakkezdés egészkor? Úgy tudom, hogy sok cég áttért az 5:45/13:45/21:45-ös kezdésre. Bár ez nem egészen pontos, mert van olyan cég, ahol nem 8 óra a differencia, hanem valamelyik műszak mondjuk 10 perccel hosszabb.