Mennyi volt az Organ Mate zengeto erosito, nekem is lehet kellene egy!
Hangban mi a difi az A100-ad, es a C3 kozt? Elvileg semminek nem szabadna, de megis van szoras, es ahogy emlitetted, a kondik, szurok...stb
A vibrato shift line panel viszont valoban mas meg a C3-asodban...legalabbis legjetseges! A Ravasz laci baratonak is egy olyasmi korbol valo C3-ja, van, egeszen pontosan 1955-os, es nem olyan meg a chorus/vibrato hangzas rajta!
visszatérve a split A100 -hoz, még nem is mondtam, hogy kilöktem a hangszorókat meg az erősítőjét.
Hogy megtarthasam a reverb-et vettem hozzá egy Organ Mate típusú csöves zengetőt. Nagyon tutti.
Ezt a típust nagyon gyakran használják a B3 és C3-ban A gyár is a Hammondokhoz ajánlotta a részletes leírásában is az AO-28 -hoz kapcsolási rajzot is mellékelt.
Gratulálok ez egy igen szép tausendmaister megoldás, alulra egy nyilásos dobot tettétek?
Nem tudom de szerintem a rotosoniknak az igazi nagybaja, hogy nem csináltak neki igazi hangvágást és ugyanazon frekit kapja mint a fekvö lavor, eleve nem szólhat jó . Háromutas frekivátóval ég és föld.
Más , 1954 ben a Hammond tudot huros hangszert is gyártani ö ezt a hangszert zongorának hivta
a bulletin esetében a Hammond által 1965 -ben kiadott szervizutasítást értettem, amelyben visszamenőleg is a generátorok szürését írja elő.
Igy aztán 1965 -től már az összes generátor (a képen látható módon) meg van szürve.
A wax, vagy papir kondik cseréjét piros Mylár kondikra a nagyon indokolt. A régi wax kondik kb 10 év alatt kiszáradnak, veszitenek értékükből, instabillá válnak. Nos a Hammondok jobb esetben 40 évesek!!! A Mylar kondik élettartama korlátlannak mondható! Ig a Hammond is később ezeket használta a generátorokban és a preamp -okban.
Még valami.... Én már megjártam...
A Hammond is hivatkozott a AO-28 esetében a trafó mellett található 6X4 cső hibájára, aminek a következtében a trafó leég. Nem vettem komolyan, gondoltam, hogy valakinél biztos már leégett, miért pont az enyémmel lenne gond.
Nos én is igy jártam.
A cső kb 3 ezer forin, a trafó 35-45 ezer!!! Érdemes odafigyelni, vagy biztivel levédeni!
Laurens 710-es lacikájából lassan tényleg 122-es lesz.
A rotosonic dobot kioperálva, a klasszikus fadob lett helyette beépítve.
A rotosonic az egy kicsit kisebb fadob lent, amiben van egy ovál szélessávú hangszórócska. Itt tényleg a hang forog, de nem az a hangkép és a nagy tömeg miatt túl lomha.
Ezt végeztük vele:
-Rotosonic ki.
-A csapágyak, tengely át lett helyezve a basszhangszóró alá, mert 95%-ban megegyezik a hangyományos tengellyel. Annál kicsit hosszabb. Alsó csapágy befaragva a doboz aljába, a fölső csapágytartó fémlemezt meg egy újra, hosszabbra kellett cserélni.
-A polcról lelógó duplamotort a polcra fordítva fölállítottuk, hogy a középső basszustérben legyen, mint egyébként a 122/147-eknél. Ehhez a lassú motor rugóját át kellett tennünk a túloldalra.
Átalakítva, hogy a 35W csak az oldalsókra menjen, míg az 55W a hagyományos két forgattyúra a crossoveren keresztül.
-Egyenlőre itt tart a tuning. Így gyakorlatilag egy tranyós 147-es, vagyis 770-es leslie lett belőle.
Még hátravan az íííre a pont:
Az (egyébként nem rossz) crossover kicserélése az autentikus 122/147esére és:
csöves végfok beépítése. Ebből gyakorlailag háromféle jöhet számításba: a szimmetrikus: 22H, 122, az asszimmetrikus: 47, 147, ill az asszimmetrikus, kétcsatornás 51C, 251.
Viszont megmarad a tranyós, tirisztoros lezlivezérlés, mert az háromsebességes (stop/lassú/gyors) és nem csattog mint a régiek elektromágnesesei. Szóval a csöves vasból csak az erősítőrész lesz felhasználva. Akár majd ezt is nevezhetjük 122XB-nek.
Az eredmény Kecskeméten leellenőrizhető. 8^)
Az a mosógép mennyire víz,- ill. energiatakarékos? Milyen mosópor kell hozzá?
En meg meg Leslie epitesben vagyok, vagyis alakitasban!
Eddig is munkalkodtam vele,Tehtube segitsegevel elonyere!
Most csovesitem, valahogy jobb az a hang a fene egye meg!:-)
Ja ja. Remélem kezdetét veszi egy közös fejlesztés és lenyomjuk a klónkonkurenciát.
Úgy vagyok vele, hogy azt gondolom, hogyha nekem tetszik, másnak is tetszeni fog.
Viszont nem tudok, akarok már ennyi orgonát itthon tárolni. Sok pénz áll benne feleslegesen és helyigényes. Úgyis mindig csak egyet használok valahogy :-)
Na ezért adnám el. Egyébként gyönyörű a külseje. Köröskörül igazi diófa. A megjelenés sem utolsó szempont. Így konténerrel baromi kompakt, hamarabb össze/el-rakom a színpadon mint a VK7-et.
A tervezett inkább ipari kinézetű lesz egyenlőre. Vannak szép, de könnyű külsőre is ötleteim.
HOMEWORK HAMMOND :))) ez teccik! :)
télleg megdumáltad a taljánokkal hogy küldjék el kitben? mesélhetnél vmit hogy halad a "közös orgonaépítés"! Mondtak már vmit hogy az 5leteidből mit fognak megvalósítani a DB6 ban (vagy mi lesz a neve az utód szériának...) ? :)
Nincs vele semmi gond, hibátlan, karcmentes. Nem tudok ebben a ketgóriában jobbat. Árban pont annyi mint a német Wheelmaker-nél, aki saját nevén hirdeti TWB 3-5. Meg egy egymanuálos DB3 is. Nagyon jó csóka az Alex. www.tone-wheelmaker.de Nála 2400+100 szállítás. Nálam is. Viszont nincs utazás, bizonytalanság, átutalás.
Érdekes az árakat összehasonlítani:
Hammond-Suzuki: (Hammond.de)
XB1- 1680.-
XK2- 1980.-
XK3- 2800.-
Roland: (Musik-Produktiv)
VK8- 2250.-
VK8M- 1164.-
VK88- 6031.-
Korg:
CX3- 2400.-
BX3- 5400.-
Viscount-OB-TWB (M-P, T-W)
DB3- 1250.-
DB5- 2400.-
A DB-k messze verik árban a többit és vannak olyan jók, ha nem jobbak.
Szóval, ha valakinek DB kell, nálam megkaphatja kinti áron, bontatlan csomagolásban.
Igazából lenne mégegy nekem, ugyanolyan. Annyit a másik DB5-ről, hogy annak nincs ez a gyönyörű fadoboza, csak a meztelen vas és billentyűzet. Kit-ben kapnám. Én csináltatok hozzá szekrényként egyben egy utazó konténert, hogy minnél kisebb, könnyebb legyen. A külső engem kevésbé érdekel, főleg az A102 mellett, de hogy egymagam cipelem, a méret és súly annál inkább. Némileg így orgonaépítésbe fogtam. Állítom, hogy szállítható méretben nincs jobb Hammondos megoldás a DB5+KBR3D összeállításnál.
Krisz bátyó nyakába szakadt egy csomó régi faorgona. B2, Rt3, M100... Biztos elad néhányat közülük ha valakit érdekel. Az 1,5 nem vicces szerintem, nagyságrendileg arrafelé van az ára.
Annyiért viszont elvihető a DeFrancescós A100-am. Dvd mellékletet adok!
nagyon jó ez a fórum! :) mosómasa a banneron, c3juice kartárs az újak közt :))
Tube! látom az absoluteon hogy hirdeted az db5öt. mi a gáz vele? csak nem meguntad a hangját? :) mellesleg odaát az apróba is hírdettek. Igen Krisz bátyó, nagyon frappáns RT3-ast meg miegyebet 1,5milkájért... viczes a csávó! :)
Hát igen :-) Nehéz feladat egy gitármarshall mellett, amelynek ugyebár 4 bilije néz előre, két körbetekert hangú hanxóróval versenyezni. A hagyományos csöves lezlik nem is a tolakodó hangerejükről híresek. Ámbár nekem negyedhangerőn is durvén berezegteti az üvegeket a fölsőbb szinteken a házban. Az a rekedtes magas, az a vastag, meleg mély... csak nehéz soxorozni. Állat az az Atlas driver. A mély viszont furcsa.
Viszont nem vagyok biztos hogy koncertre kell e annyira a soxorozás. Ez nekem is nagy dilemma. Egy nagy Hammond és Leslie igazából csak nagy koncerten, sztárprodukciókban szerepel, márcsak a költségek miatt is. Ott viszont a közönség gyakorlatilag a kimikrofonozott hangot hallja. Ha a lezlit közel tettem magamhoz (Allsound) akkor a durván kihajtott Marshall mellett is jól hallottam. Ha távolabb kellett tennem, a kontrolba visszakértem a hangját kiegészítésként.
A mostani Motion Sound-dal is ebben reménykedem, de még nincs túl sok tapasztalatom. Mivel az komplett billentyűalap, a sztereó full összekevert canonjelet kiküldöm a keverősnek és szintén visszakérek, ha kevés a színpadon magában.
Ha viszont klubban, alapról megyünk, akkor csak elmegy egy lacika is hangerőben.
AZ EMÓ 71-es koncertfilmje nagyon érdekes lezliügyben. Egy falat rakott belőlük, amiben minden van. Alcsonyabb, magasabb csöves, tranyós fekete, minden szinte szinte minden. Mondjuk és nem az Emós soundtra esküszöm :-) A keze alatt jobban tetszik amikor az L102-est nyomja.
Ebben az előírt szűrőkben a TG tetején lévő kondikra gondolsz? A papírkondikat azzal a kis bordókkal 1965-ben váltották fel tudomásom szerint.
Évjáratban vitatkoznék. 1958-ig még korábbi vibrátó shift line-nal szerelték, a nagyobb fajtával, és azokkal nem sikít annyira, más kissé a kapcsolása. Szóval én 1958-65-re tenném az aranykort.
Annak rendes hangja lehet Marshall csovesrol!:-)
Szoval nem a tranyost reszesiited elonyben Leslie eseteben? Pedig sokan azt mondjak, hogy tisztabb, es hangosabb hangja van....
Kivancsi vagyok a velemenyedre, latom jartas vagy az ugyben:-)
En sajnos nem ingazok sokat, igy azon a kornyeken nagyon ritkan jarok...de egyszer megneznem, kiprobalnam a hangszert!
Szép orgonák, gratulálok. Látom, ott vagy a Lengyel Zoli honlapján is.
Érdekesnek tűnik az az A100-as. Ugyanis amerikában 1968-tól gyártanak feliratos húzóregisztereket, de az A100-akat 1965-ben fejezték be. Lehet hogy valami összeépítés? Biztos nem európai? Angliában, Németországban "titokban" egész 1975-ig gyártották azokat.
A Marshallt már nem bírják a Jensenek? Vigyázz, a csöves lezlik mélyhangszórója 16 ohmos, míg a tranyósoké 6 ohmos.
A szállítás nagyon gazdaságtalanná teszi a legtöbb koncertet. Néha már a DB5-ösömet is túlzásnak érzem kisebb helyeken. Nem is miattuk viszem, hanem mert jobban esik rajta a játék.
Azzal a szép német E100-al kapcsolatban passz. Volt.
debreceni vagyok, helyesebben itt dolgozok, de már kb 3 éve Miskolc az otthonom.
Sokat ingázok.
A C3 -nak valóban jó karcos hangja van. 760 -nal használom, de nem a tranyós erősitővel, hanem egy 100 -as Marshall csöves fejjel. Igy valóban dögösen szól.
A 40W gyári Leslie hangszorót nem igazán erre az erősítőre tervezték, ezért mostanában érkezik Goff -tól a 100W Ferro-Fluid sugárzó. Remélem az majd jobban bírja a strapát. Kiváncsi vagyok....
hmmmm, baba! Szep, meg a mintas amerikai elso eresztes!
Volt szerencsem egy ilyet probalnom kb 2 es fel eve egy baratomnal Pesten! Az 1955-os elso eresztes, igazi karcos hangja volt, van!
Egyszer kiprobalnam ezt, is tapasztalatszerzes miatt, ha van ra lehetoseg mod!
Merre vagy, vagy a hangszer merre talalhato?
En Kecskemeten, ha barmikor erre jarsz, szivesen latlak!
Udv
Laurens Viktor:-)
Hogy van kettévágva az az A100as? Ugyanis annak fejjel lefelé van az előerősítője, az osztópolc alatt, mert a TG mögött nincs neki hely.
Itt egy szép semi chop A100:
Sajnos nem volt és nincs kultúrája Magyarországon a Hammondozásnak, így nem könnyű a Hammondos esete.
Leginkább az a helyzet hogy egy gitárorientált rokkzenekarban szőnyegez nagy hajlongások közepette, lehetőleg harcsabajusszal, nagyritkán egy-egy rövid szólócskával.
Vagy a másik, egy dzsesszrokkzenekarban valami vörksztésünben valami ócska pcm hangon teljesen ízetlen vinnyogóskavarást hallani.
Ennél többet csak Patakitól, Pressertől, Lerchtől lehetett hallani 70-73 közt.
Egy Sam Pagliás, Joey DeFrancescós csapatot szívesen látnék itthon!
Sok sikert!. Néha beszállhatnál hozzánk is a Főnixbe. Kollégáknak ha eljönnek, mindig be kell szállniuk pár szám erejéig. Nem ragaszkodom foggal-körömmel a státuszomhoz mint egyesek, mégha itt van bőven Hammond téma, márcsak azért is, mert nem vesszüxigorúan a számok eredetét. A baj csak az, hogy én Pesten, a többiek Győrött.
Ha jol ertelmeztem, akkor Neked van egy C3-sod? Gratula ha igy van, szep "kis" hangszer! Sokaig en is azt szeretem volna! Honnan szervaltad, milyen gyartmany, Angol, amerikai?
Mi az a split?:-)
B3 nem is volna jo akar?
Van igenye a bandanak, de csak igy tovabb, ne adjak alabb!
Igaz nem sok A,B,C-t tudok az orszagban relative!