Akkor egy lestrapált Simsonra ültél...
Én mint írtam atyámtól örököltem egy igen megkímélt citromsárga Mustangot 1988-ban. Az a motor gyári állapotú volt, apám csak simogatta.
Én is kíméletesen használtam, tartósan 40 fölött nem mentem vele. Néha meghajtottam, hogy rendesen kiégjen, és ne lustuljon el.
Két év használat után jöttek olyan problémák, hogy az amúgy is kőkemény első teleszkóp beállt, nem rugózott. A berugókar egyre gyakrabban "csúszott", nem lehetett berugni. Állításkor meg a kuplung nem volt tökéletes. (Berugókar állítás- kuplung...éretd!? Melyik torzszülött mérnök tervezte?)
Aztán jött a váltó. Valamelyik része könnyen berágódik, típushiba.
A szerelhetősége meg olyan, hogy már akkor a szerelők többsége berohant a műhelybe a Jawa Mustang szó hallatán....
90-ben ültem át egy 83-as! N51-es Simsonra. Makulátlan gyári állapotú gép volt, egyhén tuningolva. (Hengerfejből a perem egy picit lemarva, kimlő "megreszelve", + a gyárilag 3 sebességes motor kapott egy + sebességi fokozatot. A motor 4-ben 50-nél kb. annyit forgott, mint a gyári áttételezéssel (3-as) 40-nél). Egy osztálytársamtól vettem. Új dugó és gyűrű volt benne megvételkor. Ezt a motort 97-ben ellopták (Szeged), de addig az időpontig csak ment és ment és ment.
Két defektem volt a kopott hátsó gumi miatt (aztán újat vettem rá), és a hibalistának ezzel vége is van, pedig 5-ször nagyobb igénybevételnek volt kitéve, mint a Mustang. Ezt a motort hajtottam rendesen.
Megvételkor a + sebességi fokozatot is le tudta forgatni, így ment 70-et (gyári 3-dik fokozatban 61-62-t ment). Ez az érték a széliránytól független volt, tehát a motor nem pörgött többet...
> 10 000km-t mentem vele, mikor meglovasították. Ekkor már "csak" 65-öt ment 4-ben (a gyár áttétellel továbbra is símán ment 62 körül).
A Mustangnak 60-nál volt a vége, de az előadásmód az ég és föld. A Simson "lazán" forgott, a Mustangnál meg ilyenkor gyilkosnak éreztem magam...
Motort, futóművet, kényelmet összevetve van akkora különbség a két motor között, mint egy Lada (elforgatod szétesés veszélye), és egy 6 hengeres BMW között (6000-nél is "lazán", erölködés nélkül pörög).
A Mustangom 3 litert evett, a Simsonom (valószínűleg a + sebességnek köszönhetően) 2,5-öt, de ez részletkérdés.
Aki mazohista, szeret szerelni, és próbára akarja tenni az idegrendszere határait, az vegyen Mustangot!
Lehet rajta tuningolni, ha veszel babettát, tudok ötleteket adni. (Csatornákat alakitani+hengerfej, és máris egész fürge lesz) Eddig ez, ami biztos. Meg szeretném tudni, hogy milyen az a láncfűrész karbi, amivel 80at megy:))
Joc
Most mégiscsak elgondolkodtam egy egysebességes babettán (az előbb mentem egy ilyenneL), és tök fíling volt!!!! Isteni!
Milyen tuningokat lehet rárakni?
Staron gondolkodom ám! :) Csak annyi a gond, hogy azt nem kapok 25-ér. De az lenne a legjobb megoldás, elég sok rosszat hallottam a Mustangról! :) Bár mit nekem, akinek rometje volt?! :)
A segítségetek kérném!!
A jelenlegi tuningolt szép állapotú Simsonom mellé vennék egy fostalicskát boltbajárósnak, meg télen marhulni.
Szóval szerintetek megfelel erre a Mustang??? Egyébként 90 kiló körül vagyok.
JA, és mennyit fogyaszt egy ilyen jószág???
Most hívtam egy csávót, aki hirdetett, 20-ér hirdette egy öreg csóka, sztem 15ért el lehetne hozni. Azt mondta a blokkja nem volt hajtva, és új gumik vannak rajta.
Tegnap éjjel jövök haza jó öreg Mustangommal és nézem, hogy a kilóméteróra most is, mint mindig nem enged 40 fölé (gyorshajtásnál lehet rá hivatkozni:) de úgy saccoltam, hogy 45-50-között megy a dolog, erre előz egy pajti és üvölt, hogy hogy bír menni ez 60-at? Hú, mondom ezt énse tudom. Bár hallottam régikasztnis mustangról, ami 80 fölött teljesített...
Megjavult a gyönyörményem! Másodjára engedte el a karbiját, de ismét meg lett erősítve, meg sziloplaszt volt a fuvókákban :) elég furi, de most újra megy :)
Nem olyan vészes ez a mustang amugy...
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nem is a külalakja aggaszt, sokkal inkább az, hogy nem akar menni, üresben jól veszi a fordulatot, terhelés alatt sokat kihagy és emiatt nemmegy, de a mechanikus részei könnyen forognak :/
Nos én átültem simsonra. Mielőtt megvettem volna a mustangot, fél évig haverom simsonjával jártam. Teljesen motorbarátian használtam a megkímélt és nem széthajtott blokkot, ennek ellenére mai napig nincs benne 1-es, nem veszi be, meg tök szar kapcsolni, alig érezni a fokozatokat, rutintalanok ráültek el se bírtak indulni. A megszakítója legalább akkora szemét, mint a mustangé, úgyhogy nemtudom... A hasonlat meg aztán végképp nem állja meg a helyét a jelenlegi helyzetben :) a LADA és egy BMW között kissé más különbségek vannak azért, mint egy Mustang és egy Simson között. Az biztos a német részről, hogy jól néz ki és jól megy, de egyáltalán nem tökéletesek, sőt. A LADA és a Mustang nem összehasonlítható, talán inkább Mustang Skoda, akkor viszont nem egy BMW-vel kéne hasonlítgatni, hanem inkább egy wartburggal, vagy trabanttal, az is IFA, mint ahogy a Simson. Na mind1 :)
Hali!
PÁL mustsngjának baja van! odaadta egy hülyegyereknek hogy menjen egy kört ment is csak mikor visszajöt volt egy kis probléma: vagy egyes és ketetes fokozat nincs üres vagy ha van akkor ez a sorrend egyes üres hármás (kettes nuku).
Ötletek?
Üdv.: Dóczi
Én 100 kiló fölött vagyok, és így is jól gyorsul velem! és megközelíti a 60-at! Az utazási komfortja nekem bejön, szeretem a keménységét, én egyszer azon vettem észre magam, hogy menet közben 2 kézzel igazgattam a bukót, és tök jól ment egyenesen. Azt aláírom, hogy nem túl szép, de nekem bejön. Ami viszont a mai napomat tönkretette az az volt, hogy 5-re kellett volna mennem egy helyre. Megyek vele, húzom tökig a gázt, szépen megy, 2 perc múlva elkezd lasssulni, nem gyújt, elengedem a gázt, visszaváltok, és eőjön az alapjárat, utána megint megy, de ha a teljesítménye nagy részét ki akarom használni, akkor megint megjátssza ezt. Na megszakítót vettem neki újat, betettem, kicsit jobban indul tőle, de a hiba nem szűnt meg, valószínű a karbi szopat. Vettem hozzá 2 parafás kuplungot, sikerült felkínlódnom rá, lehúzó szerszám nélkül is, bár sokat kínlódtam vele, és anyáztam az agyahagyott kuplungrugó lefogatás miatt. Erős rugó, 2 alátét, meg egy zégergyűrű, mindezt éjfél körül. A szerelhetősége kicsit aggasztó, de nem brutális, nem mondanám. Most hazajöttem vele, de a gond nem oldódott meg még. A hátsó fék bowdenem meg megadta magát. A szivató/dúsítót mondtad, kicsit lestem, mert nekem olyan nincs, van 1 pilicka az úszóházon, amivel elöntöm a karbit, de semmi egyéb!
Közben elolvastam a hozzászólásokat...
Az enyém is citromsárga volt. A vége kereken 60 volt, de "jószívű" ember 40 fölött nem ment vele tartósan. Ez volt az a sebesség, aminél még könnyedén ment.
14-16 éves koromig használtam, lehettem úgy 60 kiló...