Ott a 60-as lista, meg a 80-as. Ha az megvalósulna, akkor szinte nem is maradna mellékvonal. :(((
Beteszek egy hozzászólást számodra. Mielött elolvasod nézd meg a hozzászólás dátumát, és utána melyik kormány volt hatalmon. És elolvasás után pedig lehet meditálni:-)))
válasz | megnéz
1999.11.05 11:55:24 (2762)
Álnéven jelentkezem, nehogy baj legyen belőle. (Nem nekem, másnak)
Hogy kezdene sötét színezetet ölteni a topic? Igen, de ennek megvan az oka.
1999. november 4-ére felhívták Budapestre a Vezérigazgatóságra A területi igazgatóságok fejeseit. A lényeg.
1999. JANUÁR 1-TŐL MEGSZŰNIK A MÁV KÖTELEZETTSÉGE 1023 KM VASÚTVONAL ÜZEMELTETÉSÉRE. AZAZ A VASÚT JANUÁR ELSEJÉTŐL NEM INDÍT VONATOKAT A KÖVETKEZŐ VONALAKON: (CSAK menetrendi mező szerint, ha kell, kiegészítve) 6, 24, 39, 44(Börgönd-Szabadbattyán), 49, 62(Középrigóc - Harkány), 64(Pécsvárad-Bátaszék), 83, 87(Szilvásvárad-Putnok), 88 (Hejőkeresztúr-Mezőcsát), 98(tállya-Hidasnémeti), 102 (Kál-Kápolna-Kunhegyes), 106, 107, 112, 113 (Mátészalka-Zajta), 114, 117(Ohat-Pusztakócs - Tiszlök), 125a, 126, 128(Vésztő-Kötegyán), 129, 145, 147, 151(Solt-Dunapataj), 118, 119, 148, 149.
Ez a hálózat 13,21%-a. A MÁV a 2000. évi üzleti tervben nem számol ezen vonalak üzemeltetésével. Amennyiben "valami oknál fogva" mégis megmaradnak a vonalak, a vasút plusszpénzt kér az államtól. (Valakinek bizos üres a zsebe.)
Ezen kívül le lesz mondva egy csomó vonat, de ennek dátumát és a vonatszámokat még nem tudom. De lehet, hogy már december 19-től. (Állítólag ez 2000 km vonalat érint, s a félelmek szerint ez lesz a következő adag bezárandó vonal. Képzeljétek el Magyarország Vasúti Térképét a következő vonalakkal: 1, 2, 4, 5, 8, 10, 17, 20, 25, 29, 30, 36, 40, 41, 50, 60, 65, 66, 70, 71, 78, 80, 81, 82, 90, 92, 87 (Egerig), 100, 110, 101, 120, 130 (Szentesig), 135, 140, 150, 154, 155)
Töltsék fel a rongálókkal a traumatológiát!!! A 20.-ai sérülteket már úgyis kiengedték. És jön az ősz, jönnek újra a medikák. Legalább lesz kin gyakorolni a gipszelést.
Pécs-Hird: oda jár a 13-as és a 113-as busz, hát elég ritkán, merthogy nincs sok utas. Ha viszont Pécsváradot is ellátná, az már más lenne.
Továbbra is úgy gondolom, hogy fölösleges oda vilit vinni. A vonat előbb bennt van az állomáson. Legjobb lenne talán Pécstől Bátaszékig a vonalat rendbetenni, minden állomásra egy KA69-es biz.ber.-t, KÖFI-t, aztán hadd szóljon!
Ha kedvezőbb lenne, mint a busz, mindenki azzal menne.
Egyébként Vasasra is terveztek már villamost. Ha a vonat tényleg tisztességes sebességgel és járatsűrűséggel közlekedne, szerintem és ha Pécsre megyek, Pécs-Vasas állomáson átszállnék a 14-es buszról buszról vonatra.
OFF:Pécsett jellemzőek a dugók? Hát csúcsforglomban tényleg lassabb pl. a 2-es busz is, de azért budapestihez hasonló dugókról én nem beszélnék. ON
Bz kocsikkal lehet a legnagyobbat bliccelni már írtam neked
tmh-k rásegítenek
Egy tmh bevételét egy Bz anakoda esetén vedd a 0 Ft nak majdnem
Nem lehet beszedni a bevételt vele.
Olyan vonalakon célszerű használni 5-6 részest ahhol van jegykiadás.
5-6 megállóközt meg lehet úszni szabályosan jegyellenőrzés nélkül
Nézd a másik eset:
Nem megy minden Bz-n szinkronban a vezérlés
Több ilyen van, Bz döglés esetén most is láttam csörgőt Tornanádaska felé
120-as kocsikkal!!!
Ha elromlik, akkor itt M43 M47 + mellék megy ki Mezőcsátra, stb.
Csöri emgy T nádaska felé.
Ezt egy fővonalon megnézném drót alatt.
Vannak műszaki hibás gépek amik nem hiszem hogy egy nagysebességű vonalon ne beégést eredményeznének, van amikor buherálni kell egy laza menetrendes mellékvonalon elvannak így most ma.
Hirdet legalább kettévágja a 64-es. Egy újabb megállóval már alacsony lenne a gyaloglási táv a településen. Nyivánvaló, hogy a vonalon a települések zöme kiesne a hosszú gyaloglási táv miatt.
Amúgy nem gondolom, hogy ebből a terv megvalósulna.
OFF Sajnálom, hogy a nyáreleji heves politikai felhangok a "Pécs tömegközlekedése" topickból számüztek Téged. A kedélyek mára lecsillapodtak... ON
"A Bz nagyon sok oldalú. Jó a mostani, 3 kilométerenként megálló V43+2Bhv helyett is. Akár drót alatt is."
Már többször kifejtettem (semmit nem ért) , hogy a drót alatt nem szabadna Bz-vel a drága, és értékes pályakapacitást lekötni, miközben a Bika, vagy Gigant vontatta értékes tehervonatok nagyobb menetrendi sebességre képesek például a 40-es vonalon, és hiba lenne egy Bz miatt félrevágni egy siető tehervonatot...
A Bz (Desiro, vagy LINT) híjján a NEM VILLAMOSÍTOTT FŐVONALAK Csörgő, plusz két személykocsis vonatait válthatnák ki.... Persze csak kényszerből... :-(
"Hird és Pécsvárad kivételével 2-5 kilómétert fognak gyalogolni, hogy elővárosi vonattal utazhassanak ugye, amikor helyijáratú busz van néhány százméteres távolságban?"
Nem elővárosi vasútról volt szó a viszonylaton, hanem csak egy Hirdig kifutó regionális villamosról. Szó sincsen itt Pécsváradról, arról nem is szólva, hogy rossz ötletnek tartom a regio-tram pécsi alkalmazását, annak müködésének finanszirozhatatlansága miatt.
Elővárosi vasútról csak a Szigetvár-Pécs, és Villány-Pécs viszonylatokon beszélhetünk.
"Az elővárosi projektről évek óta hallunk PR szövekeget. Mindenki tudja már, hogy ha ez létrejön, akkor (legalábbis a propaganda szerint) elérkezik a kánaán kis hazánk vasútjában."
Nem jön el a kánaán. A 30 Flirt motorvonatból csúcsidőben csak 10 darab vonategységet lehet kiállítani. Az opciók lehívására ma nincs sok esély...
Mindig bánt, ha "elővárosi" vasútfejlesztésről esik szó. Magyarországon van még vagy 8-10 város összesen egymillió lakossal, ami megérdemelne modern elővárosi vasútat.
- Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc térség - Kecskemét-Szeged-Békéscsaba térség - Szigetvár-Pécs-Villány térség - Győr-Sopron-Szombathely térség
Csak az utolsóról mondhatjuk el, hogy az ÖBB-nek hála jó vasúti közlekedéssel rendelkezik, illetve fog...
Végül egy mai hír, hogy a Budapest Parádén beállított Combinokból ötöt megrongáltak. Ez mindig elszomorít. A hálátlan link csöcselék képtelen értékelni azt a gesztust, amiről a vidékiek csak álmodozhatnak... :-(
Hird és Pécsvárad kivételével 2-5 kilómétert fognak gyalogolni, hogy elővárosi vonattal utazhassanak ugye, amikor helyijáratú busz van néhány százméteres távolságban?
"Tehát az érintett települések lakosságának több, mint fele minden nap, hétköznap, hétvégén elmegy otthonról. Ezexerint ez Magyarország legutazósabb tájegysége?"
Ha nem is a legutazósabb, de utazós, hiszen az iskolák, és a munkahelyek nagyrészt Pécsett vannak a térségben. Azonban az emberek döntő többsége személygépkocsit használ, amik elég nagy galibát okoznak a belvárosban hétköznap... :-(
Pénzük az még talán lenne. Elképzelésük, valós terveik az nincs egy darab se. A város vezetése szétesett, nem folyik semmilyen tervező munka. Hiába lehetne ott viszonylag kis pénzből is remek dolgokat összehozni, ha már az első lépcsőkön nem lehet túljutni. Ehhez járul hozzá még pár közlekedéstervező cég megcsontosodott hülyesége, megfejelve egy őskövület vasútellenes ex-fővasutassal, aki még mindig osztja az észt helyben. Fél nap alatt messzebbre sikerült jutnunk, mint a városnak egy évtized alatt. És ez nem pozitív értelmű mondat.
Költözködtem. Végre saját lakásba, igaz most meg a fizetésem 60%-a elmegy klakáshitelre. Másfél hónapig nem volt netem. Időm pedig még annyi sem. Ezért nem voltam. Most az Opera böngészővel netezek, és talán ezért nem jelent meg a formázás rendesen, pedig én szépen tördeltem :)
Mióta rendszeresen olvasom a fórumot, nem először találkozom ahhoz hasonló információval, mint amiről pl. most Dlala is írt. Többször került már szóba, hogy ez, vagy az a lehetőség azért úszott el, mert bár meg lettek bízva ezek-azok annak kidolgozásával, azok mégsem készültek el, nemhogy időre, hanem sehogysem. Vagy ami elkészült az is inkább röhejes, mint egy kész valami. Engem az eddigieknél, és a mostani esetnél is csak egyetlenegy dolog zavar: miért nem hallunk sohasem arról, hogy mindaz(oka)t, aki(k) ennek elkészítésével voltak megbízva, felelősségre vonták-e és ha igen, akkor hogyan, milyen mértékben? Félreértés ne essék, nem tudom pontosan hogyan folyik egy ilyen de valahogy úgy képzelem el, hogy van egy elképzelés, terv, projekt, amelynek kidolgozásával megbíznak X-et, Y-t, Z-t. Esetünkben ez határidős tevékenység, tehát nyilván olyan(oka)t bíznak meg vele, aki képes is a kijelölt határidőre letenni valamit az asztalra. Namármost ha ez a projekt nem készül el időre, akkor nagy baj van. Ha csak annyi, hogy tulságosan nagyszabású a projekt, és még nem értek a végére, akkor lehet talán haladékot kérni. Node ha tulajdonképpen semmi nem történt, akkor egyrészt blamázs a szervezet egészére nézve, túl azon, hogy milliárdos összegektől esünk el. Ilyen esetben egyértelmű, hogy az, akire ez a munka lett bízva, nem végezte el a feladatát, és ezzel (anyagiakban is kimutathatóan) kárt okozott. Ha egy jegyvizsgáló (maradva annál a rétegnél, amit jól ismerek) az általa kiállított utánfizetési űrjegyre mondjuk rosszul vezeti fel az áfatartalmat, akkor természetesen hibázik, és ezzel kárt okoz. Meg is kapja érte méltó büntetését, megrovás, figyelmeztetés, esetleg fizetéscsökkentés, súlyosabb és ismétlődő esetben akár kirugás formájában. Ez jogos, hiszen azzal lett megbízva, hogy az általa kezelt nyomtatványokat pontosan vezesse. Az elővárosi projektről évek óta hallunk PR szövekeget. Mindenki tudja már, hogy ha ez létrejön, akkor (legalábbis a propaganda szerint) elérkezik a kánaán kis hazánk vasútjában. Erre az illetékes felsőbb szervek is vevők lennének, viszont amint Dlala is írta jelenleg egyáltalán nincs mit befogadni, mert hosszú évek alatt többszöri halasztás után sem készült el az égvilágon semmi. Így elesünk az innen remélt fejlesztési pénztől, ami a felsőbb szervek szempontjából érthető és világos. Csakhogy akkor kérdem én mit csinált az ezzel a projetkttel megbízott egyén (csapat)? Miért nem készült el? Miért nem vonják őket felelősségre? Vagy ha igen milyen mértékben? A vasút szervezetét ugy képzelem el, mint egy óraművet, ahol ahol alul vannnak a kisebb fogaskerekek, felül a nagyobbak, és a lendkerekek. Ha egy apró fogaskerék nem megfelelően működik, akkor kihatással lehet a többire is. Ha egy nagyobb nem, akkor a kisebbek még egy darabig átvehetik ennek szerepét, de előbb utóbb megsinylik és "beletörik a foguk". Ha sokáig fennáll ez az állapot, akkor végül oda jutunk, hogy érdemesebb kidobni az egész órát a francba, mert javítása sokkal többe kerül, mint amennyit az egész óra ér. Ezért is kérem, hogy legalább egy írásbeli megrovást ugyan szkenneljen már be valaki, amit a fent részletezett illetékesek kaptak az el nem végzett munkájukért cserébe!
Számoljunk csak 1 picit. A felszámolni tervezett vasútvonalakon az átlagos utasszám 20 fő/vonat. Induljunk ki abból, hogy ha ezek a legrosszabbak, akkor a megmaradókon legrosszabb esetben is ennél több van. Pécs-Pécsvárad között tehát naponta és irányonként 120-nál többen utaznak.
Ez, mint az előbbi hozzászólásokban szerepelt, az összes utas 2%-a. Tehát naponta és irányonként 6000-en utaznak Pécsváradról, Hosszúhetényből és Vasasról (-ra).
Tehát az érintett települések lakosságának több, mint fele minden nap, hétköznap, hétvégén elmegy otthonról. Ezexerint ez Magyarország legutazósabb tájegysége?
Mindenképpen gyorsítani kell a vasúti közlekedést, mert csak úgy lehet felvenni a versenyt az egyéni közlekedéssel.
Én sem mondom azt, hogy menjen minden faluba vonat, szerintem is egy jól átgondolt közlekedési hálózatra lenne szükség.
Szerintem a mellékvonalak sebességét is 100 km/-h-ra kellene növelni (idővel) és ha olyan helyre kell mennem, ahol nincs vasút, akkor átszállok buszra, de ne kelljen 30-40 km-nél többet buszoznom. Tehát a vasút feladata lenne adni az ország közlekedésének gerincét és közel vinni az embereket utazásuk célpontjához. A fennmaradó kis távra pedig jó a busz.
És a Pécs-Pécsvárad vonal pedig nem 2-3, hanem legalább 60 %-át adná a forgalomnak, mert ha a vonat gyors, sűrűn jár, olcsó, biztonságos és kényelmes, akkor sokkal többen fognak vonattal menni.
A vonal pedig nem lenne veszteséges, hanem kitermelné a ráfordított költségeket.
Szóval. M4 valóban jelentős vasúti pénzeket von el, ám egyrészt ez a budapesti elővárosi programot, és a városi közlekedésre szánt alapot jelenti, semmi köze a 40-41-hez, mint fővonalhoz. Másrészt a MÁV szíveskedett abba a helyzetbe manőverezni magát, hogy lehetőséget adjon a pénz elvonására. Az elővárosi program ugyanis még mindig nincs kész, mondhatni sehol sem tart, a minisztérium széttárja kezeit, hogy idő van, a MÁV nem készült el vele, így nincs mit befogadni. Amit eddig letettek az asztalra, az nagyrészt használhatatlan. Ez fél évvel ezelőtt is így volt, azóta nem volt változás.
Az viszont igaz, hogy a 40-41 felújításáról sem nagyon lehet beszélni. A pécsi pályások költségvetésének 70%-át elviszi, hogy Pécsre 3 óra alatt leérjen az IC. Az összes többire gyakorlatilag nem jut semmi.
Vidéken nem Volánbusz hanem VOLÁN autóbusz van. Tisza, Körös, Jászkun, Pannon, KApos Vértes Zala, egyébb fantázianevekkel. 24 van, a Volánbusz az egy cég az egykori Pest megyei és Budapesti központú távolságira + nemzetközire szakosodott cég.
Ő nem azonos a Pannon Kapos stb volánnal, nem egy cég.
Ha összevonják akkor Dél Dunántúli stb régiós Volán lesz
A busszal az a baj, hogy sok helyen nem érinti a vasuta a busz nem hord rá a 2000 vasúttal nem rendelkező községtől. 2 km van az átlagtáv a vasútáll és a buszáll között nagyon sok helyen.