es vegul nem birta elvinni ugye....ki vette meg vegul, csak nem az a Papp Gyula tulajdona?
Csik Gusztav nem M3-on, vagy L,M 100-on nyomta?
Nagylacinak: elgondolkodtato, hogy manageljuk a Janikat!!! En csak csendestarskent szallnek be a buliba...na???:-)
Trambi: Hasonlokeppen csinaltuk mi is a Leslie-t, + most meg olyan vilagito lampak is kerulnek bele... Ha valaki kerdezi, hogy mi forog benne, ugyis azt hiszi ,hogy ventillator, es a lampakat huti:-)))
Válasz 2378 ra: az illető L 100 as az A 100 as volt, 78-79 körül személyesen sikerült látnom letakarva a Rákoczy úti Triál boltban. Állítólag Csik Gusztáv rendelésére került M.o.ba. Üdv
Sok örömöt hozzá Gábor. Kicsit aggódtunk, hogy otthon is működni fog-e rendesen, de úgy látszik sikerült. Remélem jól szól a lezliden. Kipróbáltad a jackes kivezetést is, vagy ezzel a 11-es kábeles összeköttetéssel így jó ahogy van?
A lezlikapcsoló ideiglenesen egy kis dobozba szerelt két kapcsolóval lett kiváltva. A vízszintes a hangrendszert váltja (saját/külső), a függőleges a sebességet (gyors/állj/lassú)Szegényembervízzelfőz, de nagyon drágák ezek a félhold kapcsolók.
Pár kép, egy érdekes helyzetről (alá is kell férni), meg a kész-ről. Igaz, ilyet az Emó is csinált, de ő dekonstruktivista céllal, a konstrukció figyelmen kívül hagyásával.
Mindenki előtt szeretném megköszönni "Tehtube" Zsolt,és Harangozó Misi munkáját,hozzáállását,és a tiszteletre méltó szaktudását,hogy az M100-as Hammondomat így újjá varázsolták.Gyönyörűen szól,mindent kihoztak belőle amit Ez a Hammond teljesíteni tud.Szépen szól a Leslie-vel is.Hibátlanul szól az orgonából direkt kivezetett zengetett hang .Készítettek egy Leslie-kapcsolót is, ami ideiglenesen,de tökéletes funkcionalitással helyettesíti a -félholdas eredetit-. Nagyon örülök,mert az M100-on való a hangzás,egy hammondon való játszás örömét nyújtja.Köszönöm,és mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a két "Profit". Posaune
Szóval nem akarok nagyképünek tünni, de szerintem biztos érzékkel találtam meg II Ugrin Benedeket , aki postásjózsit , bunyospistit, és tekilalát követheti ezen rögös pályán. Félelmetesek az intonációi , ütem és hangerö váltásai.
Vazzzze', a Janikatol kicsordultak a konnyeim, de nem a Sinatra my way szep harmoiniaitol, hanem rohoges kozben! Ez nem semmi! No de a final countdown se semmi...:-)
Varga ur kérem nem tudom mennyire teccik lokálpatriotának lenni, de az tudom hogy Patakit teccik csipni ugyhogy még egy adalék http://www.soundwave.hu/videok/bunteto.mpg
De evvel aztán befejezem , mert szülözés lesz a vége érzem.
Trambi: Varj, en meg nem kapcsoltam be a hangfalakat a szamitogepnek...csak a kepet neztem, de lehidaltam!:-)Megfontolando, hogy kiadjuk, es aruljuk a prog rock, Jazz blues finomsagok kozt az elso polcon!!!:-)
Meg jo hogy nyugtataskeppen Jimmy Smith szol....na majd megnezem hanggal egyutt is lefekves elott!:-)
A Janika latvanyra is eleg utos, nemhogy hallgatva..:-)
Tehtube: Joey/Jimmy Incredible koncert szol!!! Igazad van, a Jimmy bacsinak jobban szol a B3-ja, erzodik hogy az az eredeti! Ja, esTortyog am, mint amit ugy szeretek...dehat mostmar eloben is rotyogtatok a csoves Leslie-vel!Jojjon kecskemetre, olyat fog hallani..:-)
Felhivom tanult kollegák figyelmét a billentyüs, és énekes ,az emberi teljesitöképesség határait suroló produktumára, a szólógitáros meg hát magáért beszél...
Viktor kollega figyelmében pedig, egy uj magyar lemez kiadási jogát megtudnám neked szerezni ha érdekel.
Na meg hát stringezett . Boldog 70- 80 as évek amikor még hold is sajtból volt / bár az Amerikaiak nem erösitették meg ,ezért is kétséges hogy fenn voltak e egyáltalán/
A kötelezö Rhodes zongora tetején ott vigyorgott valamely digó string mint le logan
/lásd piramis / vagy crumar, farfisa. Ezekben volt orgona hang is és evvel elintézték a hammond hangzást . Tényleg nagyon kevés szinpadon volt látható egy VW bogár árát képviselö Hammond tipusu tárgy. Ezér nem is lett itt kulturája de azt hiszem
ezt irtam már valahol hogy a Rákoczi uti hangszer boltba az L100 . 230 ezer forintba került amikor a nominál keresett havi 2ezer forint volt , és még a levegöt is OTP-re vették az emberek.
Hát igen, be kell hozni a lemaradást :-) Tényleg, itt nálunk abszolút nem volt a zenei múltunkban kiemelkedő vezető szerepű Hammondos muzsika. Mindenki csak pianinózott. Alig volt 1-2 darab, azt is alig használták.
Ha néha hallgatok Hammondot itt-ott, attól meg rosszul leszek. Pl Horváth Csárli lemezén valaki olyan fíílingesen próvál vakerászni, de azt az ízetlen borzalmat! Megvan ennek is a stíluskövetelménye. A bénázás nem egyediség :-9
Remélem nem marad ez így sokáig.
Használt Hammond, hmmmmm..... tud valaki egy újat, eladót ebből a mechanikusból? Két éve volt egy kibontatlan B3-as, megvették 15.000$.-ért, majd közelebb árulták 23.000Eu-ért. El is kelt. Főleg hogy egy Nyúbíszríí 25e EU.
Viszont a digiklónoknál rájöttem hogy más érzés személyesen először kicsomagolni és elvenni a szüzességét. (DB5) Azokban úgyis több hamar romló alkatrész van mint ezekben az igaziakban. Viszont újonnan véve megvan az az érzés hogy egy jóideig hűségesen szolgál és nem kell holnap már akkut cserélni az alaplapon.
Türelem, csak megjön, legfeljebb a nemzeti ünnepünkre.
Ma Harangozó Misivel befejeztük Posaune-Gábor német M100-asát. Ennél többet nem lehet M100-al tenni, nagyon törpös lett minden tekintetben az amúgy is mint-es orgona.
Laurens! Sikerült a zengetett jelet hibátlanul rákeverni a lezlikimenetre, amit mindig is szerettél volna.
Mostanában sok Hammond irányul Magyarországra. A legtöbb csak magában hordozza a lehetőséget, de ki kell bontani belőle. Kimenetek, szintek csövek és hát a jó leslie összeköttetés. Úgy érzem megnő a dolguk a specialistáknak.
C3 Juice :Nagyon korrekt, es szep munka!!! Valszeg, ez a crossover is 800Hz-nel vag mint a 122, vagy az 710-esemben! Igen azt Neked cserelni kellett ugye mert a 770/760-ban aktiv a crossover! Nagyon franko lehet igy mar azert, csoves meghajtassal....
Trambi bacsi: meglatnad, vagy hallanad azt a "volt" tranyos, rotosonic-os Leslie-t ami t majdnem egyutt vettunk meg fel ev...:-) Ra sem ismernel.., igazi 122-est varazsolok lassacskan belole! Csovet mindenhova!!!!!
Szép korrekt megoldásnak tünik, a chorál fekvö lavorja /jensen?/ nem köpi ki a membránját? Vagy raktatok rá müterhelést, vagy valami védelemet?
Ezt csak azért kérdem mert a 800 -as az egyik legjobban "behuzható" /torzitási szintig való volume feltekerés/ ekkor aztán annyi felharmonikust volt képes az erösitéshez hozzárakni hogy mint önnálló hangszerként is megállta a helyét. Régen
a gitárosok nem is használtak ehhez a tipushoz torzitot. De az a Lord nevü sem...
Állitható a keresztezési frekveciád vagy fix a hangváltóban? Hány khz nél vágnak ?
ezt azér kérdem , hogy a hangszóróid miként viselik? És gondolom nem elsöre sikeredett a dolog mire hátradöltél és mondtad , na máár egész jóó!
Az kétségtelen hogy minden RC elem változtatja értékeit , nagyobb gyártok ezért is adják +- százalékos értékarányokat minnél kisebb annál jobb.A régi kondik feltekert
"fegyverzetének"szigetelésére olajban átitatott papirt haszáltak , kiszáradás után teljesen más faradikus értékeket voltak képesek mutatni. Ezekben a ketyókban még szénszálas ellenálások is vannak , ami pl csövek "fütése"környékén igen jópofa dolgokat tudnak müvelni. De ugyanugy a kontaktusok, és a kábelek minösége is komoly hangátviteli problémát jelenthet. Engem az érdekelne hogy milyen marshallokat használsz tipus szerint , és hogy is illesztetted?
Az A100 -am évjáratában nem vagyok biztos, de utánanézek. Eddig nem nagyon érdekelt mert viszonylag olcsón, ár alatt vettem, de most már annál inkább kiváncsi vagyok.
A TG-n a a kondik kiszáradása, értékvesztése a magas hangszin csökkenését eredményezi, tompább lesz a Hammond. Persze igazából akkor érzékelhető, ha ki van cserélve.
A Vibrato Line Box persze fontos, sokat emel az orgona hangszinén, hangjának stílusán, de én úgy értettem, hogy a Box nélkül is a hangzásban nagy különbségek vannak. A hang keltésében és előerősítésében is már szórások vannak. Sok minden számít pl. a csövek állapota, minősége, gyártmánya is.
Ez nem csak az én véleményem, sokat beszélek külföldi hammondosokkal (ott sajnos nagyobb a hammondkultura, tapasztalat), és javítókkal. Ők hívták rá a figyelmemet és tényleg igazuk van.
A vibrátó line box gyártási ideje szerintem eléggé számít. Nemcsak a mérete, elrendezés más a korábbiaknak és későbbieknek, hanem a kapcsolása is. És más kapcsolás, más sound. Ami az A100-ban van, azzal a legsikítósabb a hang. Hallottam már eggyel előtti szériát, hát elég halovány (C3, M2, B2) és a legelső az meg mintha nem is lenne. Teljesen jelentéktelen. Ok, Hammondnál 90%-ban a c-3 számít utána a c-1, a többi elhanyagolható. Nagyon sok zenében, jazzben szinte mindenütt, a c-3 vibrátók ki sem kapcsolják az egész műsor alatt. Jimmy McGriff, Jimmy Smith, Joey..
A mylar kondival nem szól másképp a TG? Ki ne próbáljam :-)
Koszi a gyors valaszt!
Jo dolog olyan emberrel beszelgetni aki igy vagja a temat!:-)
Mikori is az A100-ad, mintha emlitetted volna mar, de az nem tunt valoszinunek...vagy utolso eresztes lenne..?
Az enyem 1962-es, es meg karcos ordas hangja van!Bar igaz ami igaz, most par napja, hogy a tranyos vegfoot kihajitottam belole ( kuka mellett hever):-) es egy regi amerikai csoves Fender 20watt-os al kuldom meg a crossoveren keresztul...nos azota hozza az a hangot, amire eddig azt mondtam, biztos a keveres....
Imadom a regi 50-es evek vegi, hatvanas evek elejen keszult Jazz felveteleket, a Hammond orgona azokon a felveteleken szol a legszebben! Nem hiaba, csupa csoves Leslie, 122, 21H, 31 H...stb csoadalatosak!
Jimmy Smith-nek meg a nyolcvanas evekben is ugy szoltak a koncertfelvetelei, hogy kiraz a hideg ha meghallom! Igazi B3,C3, vagy A100, es csoves fatokos Leslie! Nincs mese, olyan fa is a hangja, es fem!:-) A percussion ut, es kozben rotyog, karcol a 888000008 hangzas meg chorus C3 nelkul is termolo Leslie-vel....na pl ez az amit a tranyos Leslie nem tudott!
Nagyon meghalgatnam a C3-ast a Marshall csoves Leslie verzioval! Lehet ha mas nem akkor majd telefonon check-olom le:-) Erdekes modon a Hammond sajatos hangaj meg ugy is atjon:-)
Igazad van, nekem nem is kell Orgab Mate, mert benne van az erosito az A100-ban, csak meg hogy jo minosegben hogyan keverjem osze a jelet azt nem tudom pontosan.
Hammond forever!!!
a Vibrato Line Box ténylegesen a Hammond hangjához nem sok köze van, ill. csupán "effektként " üzemel.
Pl, ha az AO-28 erősítő "D" pontjáról lekötöd (leforrasztod) a vezetéket, (a Scanner-hez megy) úgy megkapod a Hamondod tényleges hangját, persze a vibrátó kapcsolót hiába kapcsolgatod, nem fog üzemelni.
A Hammondod ugyan úgy fog szólni, mint azelőtt, amugy a vibrátort, vagy a chorust nem mindig használod.
Ahogy mondod, a Hammondok között óriási a különbség, értve azonos típuson belül. Ez adódik a gyártás időközbeni változtatásokról ill. az azóta eltelt idő meg a beállítás miatt. (wax-pair-elkó kondik öregedése miatt).
Igy én is tapasztalom a különbséget a C3 és a A-100 között, ami már az évjárat miatt is sok gyártási változáson ment keresztül.
Az A-100 puhább, a C3 érdesebb, karcosabb.
A C-3 -ban és a AO-28 -ban az összes kondit lecseréltem Mylar-ra és gyári új ELKO-kra, kivéve a Vibrato Line Box-ban találhatókat.
Az A-100 -ban már gyárilag az újfajtával van szerelve.