3 évig tilos bezárni vasútvonalat. (maximum a Kondoros-Kisszénás jellegűeket.)
Egyetértek veled, de csak egy feltételel, ha te állod a kiadásokat, mindeki a saját csalánjával verje a far...
az én befizetett pénzemet (meg tizmillió ember) hasznosabb dologra költsék
Egy év lenne arra, hogy bebizonyosodjon az így létrehozott vonalak életképessége. Utána lehetne bezárni azokat a vonalakat, amiken nem jöttek be ezek az intézkedések.
De akkor utána aksztás lesz, és te leszel a bitófa alatt:-))
Több évtizede bevan bizonyitva ezen vasútvonalak életképtelensége!!!!
Eléggé nagy ostobaság pont az ütemes menetrend bevezetése és a tarifareform előtt bezárni* a vasútvonalakat.
Ezeknek a vasútvonalaknak teljesen mindegy, hogy ütemes menetrend és tarifa reform.
Te szerinted ha felemelik a viteldijakat, több utas lesz rajtuk???, vagy esetleg óránként fog menni az üres vonat, elméleted akkor állja a sarat???
Csakhogy, szvsz kezd kilógni a lónak az a szép kis lábacskája. Piszok nagy szerencse, a hamisítóbrigád megfelelő játéka és a MÁV-állam status quo sokáig tartó fennállása következtében hosszú éveken át nem lógott ki annyira, hogy mindenki belebotoljon. Ez nem kis eredmény.
Ami szépen el is megy ezen "részlegek" működésére. Hja, a hatásfok törvényszerűen annyi, amennyi. Viszont a részlegek bevétel-kiadás arányának értékeléséhez úgy gondolom, sem Neked, sem nekem nincs elegendő információm.
Jártam arra. Nosztalgiacélokból meg kellene tartani. Nosztalgiakülönvonatok járnak is arra. Kár lenne érte. Sajnos túl sok a C kaegóriás lakos arra, és közel a fémfeldolgozás fellegvára (Ózd). (Csak 6 km a vonal egy pontjától!) AÍgy bezárás esetén hamar szétbontanák.
3 évig tilos bezárni vasútvonalat. (maximum a Kondoros-Kisszénás jellegűeket.)
Ebből 2 év lenne a menetrendi és tarifareform, a közlekedési szövetségek megalakítása és a menetrendek összehangolása, a ráhordások kialakítása. Valamint az önálló vasútüzem létrehozása.
Egy év lenne arra, hogy bebizonyosodjon az így létrehozott vonalak életképessége. Utána lehetne bezárni azokat a vonalakat, amiken nem jöttek be ezek az intézkedések.
Eléggé nagy ostobaság pont az ütemes menetrend bevezetése és a tarifareform előtt bezárni* a vasútvonalakat.
*tudom, forgalomszünetelés, de majdnem ugyanaz (ld. 48, 49, 62, 64) Teherforgalom csak minimális szakaszon, a többi meg rohad szét.
3. mellékvonalak önálló regionális vasúttá való szervezése (Minden jelenlegi igazgatóságnak egy mellékvonalas cége lenne, amit a jelenlegi létszámkeretükből tudnának irányítani, esetleg a vezigből menne vissza néhány ember a volt területi igazgatóságokhoz) - Később ezek tovább alakulhatnának pl. önkormányzati vagy regionális céggé.
4. közlekedési szövetségek
5. Cargo teljes különválasztása és nyereségérdekeltté tételele (ők menjenek a fuvar után , és ne karbatett kézzel üljenek)
Ezt az adatot te tetted be az anyatopicba(igaz azóta változott a nickneved)és az is igaz hogy tavalyi adat.Akkor legyen saccperkábé 17500,de ez még mindig iszonyatosan nagy tétel szvsz.
Mondjuk, kezdetben a több mint 20000 fős adminisztratív létszámot megfelezni.....
Nézd, ha abból a 20 ezer fős "nemkétkezi" kontingensből csak egy olyan részleg akad, amelynek feladata mutatókat hamisítani, a valóságoshoz képest célzatosan eltérő működési feltételekről beszámolni a tulajdonos felé, amelynek hatására a tulajdonos a valóban felmutatott eredményhez képest többszörös juttatásban részesíti a céget - miközben majd' belerokkan -, nos, ha csak egy ilyen részleg akad (márpedig akad), akkor az bizony olyan munkát végez, ami értékét tekintve igen-igen magas.
"Az osztrákok megveszik, valószínűleg nem véletlenül és még villamosítják is! Tehát ők tudják, hogy a vasútnak lehet jövője!"
Biztos vagy abban, hogy megveszik/megvették?
"Franciaországban is valahogy minden vonalon a vonatok 160-al haladnak (ettől mi még messze vagyunk)."
Ez biztos?
Javaslom vedd meg a 87-es vonal Putnok-Szilvásvárad vonalát, újítsd fel 160-as pályára (kövessük ugye a franciák példáját), villamosítsd, vegyél rá néhány Flirt-öt és pörögtesd őket félóránként, kínálati menetrendet biztosítva! Szurkolok, hogy sikeres legyen a céged és ezzel be tudd bizonyítani, hogy a vasúté a jövő.
Ja, hogy nincs rá pénzed?
Van egy olyan sanda megérzésem, hogy a magyar államnak sincsen.
Szóval visszajutottunk ugyanoda. Fejleszteni kellene, hiszen mindenki jobb vasutat szeretne látni, de nincsen miből.
Nem tudja a MÁV leültetni a minden nap munkahelyükre igyekvő utasok tömegeit kulturált körülmények között, az IC-kre már két héttel indulás előtt elfogynak a jegyek, a távolsági gyors közlekedést szinte elfelejthetjük. A fizetni és utazni kívánó utasok igényeit nem tudja kielégíteni hőn szeretett vasúttársaságunk, mégis fontosabb lenne olyan fejlesztéseket végrehajtani aminek eredményeképpen esetleg növekszik 10-20 fővel az utasszám?
"A 15-öst viszont megvették az osztrákok, villamosították - tehát megmarad, és valószínűleg a 21-es is hasonlóan szerencsés sorsra jut."
Épp ez az!
Az osztrákok megveszik, valószínűleg nem véletlenül és még villamosítják is! Tehát ők tudják, hogy a vasútnak lehet jövője!
A fővonalak várhatóan nem szűnnek meg, met ők képezik a közlekedés főgyűjtőcsatornáit.
Már csak arra kellene rájönni, hogy sokkal jobb, ha pl. a Zalátára igyekvő utasnak (baranyai község) jobb, ha nem Pécsig, hanem Sellyéig tud vonattal "száguldani" és csak a fennmaradó 10-20 km-ert kell busszal megtennie.
Ez olyan, mintha Budapesten a villamosok többdégét megszüntetnék és csak a metrók maradnának meg. Csak az a baj, hogy a mellékvonalak jelenlegi állapotukból kifolyólag nem képesek ennek a feladatnak az ellátására. Ezért kéne felújítani, nem megszüntetni.
Ha jól emlékszem, Gyurcsány új vasútvonalakat is ígért, most meg fejlesztésnek nevezi a vasút megszűnését.
Ébresztő!
Vasútra szükség van, nemcsak fővonalakra! Franciaországban is valahogy minden vonalon a vonatok 160-al haladnak (ettől mi még messze vagyunk).
Én Vendégsín korábbi írásával értek egyett, pedig fájó szivvel kell tudomásul venni azt, legalábbis minden vasútat szerető embernek, hogy ma Magyarországon kb. 3000 km-es vasúthálózat az amire rálehet fogni azt, hogy esetlegesen gazdaságosan lehet üzemeltetni, érdemes korszerüsíteni, modernizálni a pályákat, a fennmaradandó mellékvonalakat pedig az állami kézből kiadni, privatizálni, sőt átadni egy némelyiket magán kezdeményezésű vasúti kluboknak akár ingyen is, az esetleges évi vonatozásaira, ezáltal a klubbok saját kezelésükre bizott dolgokra jobban odafigyelnének és esetleg két év múlva nem lenne széthordva a pálya, meg a hozzátartozó egyéb műtárgyak.
"Képzeljétek el Magyarország Vasúti Térképét a következő vonalakkal..."
Azóta a 4-es is rákerült a halállistára, meg a 78-asnak a Balasssssssssagyarmat utáni szakasza. A 15-öst viszont megvették az osztrákok, villamosították - tehát megmarad, és valószínűleg a 21-es is hasonlóan szerencsés sorsra jut.
A 26-os (Tapolca-Sümeg-Ukk) is megmarad... továbbá a 42-es is Dunaújvárosig mindenképpen. A 65-ös viszont lehet, hogy csak Villányig.
[Most nyilván csak a személyszállítás szempontjából nézve a térképet.]
Valódi vasútreform kellene. De a vonalbezárás és kedvezményvisszaszorítás az csak kétségbeesett kapkodás és nem vasútreform. És több kárt fog okozni, mint hasznot.
Teljesen mindegy, hogy kiket szidsz, én annak idején Csanádit szidtam (68-ban), pedig akkor még a vasúti szállítás nem csak az én levezetésemben volt gazdaságos, hanem másnál is. Addig amig egy házat csak drótozól fotozól attól még összefog esni, hiába kicsi a házad területe, hogyha télen a fütéskor a meleg pedig elszökik a hatalmas ürben, és csak fütesz, fütesz és közben pedig kifagysz belőle.
válasz | megnéz
1999.11.06 01:13:17 (2793)
Laci is írja Amerikából, hogy a személyszállítás gyakorlatilag nem lehet nyereséges! Ez van, ezt el kell fogadni. Normális országokban vagy a teherszállítás eltartja a veszteséges személyszállítást, vagy az állam pótolja a felesleget. Magyarországon a MÁVot állandóan szorongatják, hogy faragja le a költségeit, nyilván ott farag, ahol vesztesége támad. Ha az állam és az önkormányzatok nem szállnak be legalább a nullszaldóra való kiegészítéssel, a bezárás gazdaságilag indokolt. A MÁV nem vasútbarátság miatt kapja a pénzt. Ha egy vonal ráfizetéses, azt nem a MÁVnak, hanem az államnak vagy az önkormányzatoknak kell finanszíroznia. Bármennyire is fáj, a a MÁV lépése szükségszerű, sorry. A személyszállítás veszteségeinek fedezése nem az ő feladatuk, ők egy gazdálkodó szervezet és nem egy jótékonysági alapítvány. A vonalbezárásokat utálom, de ez nem a MÁVon múlik, vagy nem főleg rajtuk.
pedig az a gyönyörű, hihetetlenül szép rész ahol megy...
valamit, bármit ha lehetne vele tenni...(bezáráson kívül) heyi turizmus vagy iesmi csak az ottaniak tudhatják h mivel tudnak vonzani pár embert h beutazza a térséget
tényleg egyrészt jó volt raja utazni mert gyönyörű másrészt meg szomorú volt mert rossz látni h ennyire mélyre süllyedt... :((
Na ez az, a hálozat nem csökkent, de evvel szemben 99 óta egy tucat járművet vettek, Taurustól kezdve a félegyházi kocsikig, aminek egyáltalán nincs kitermelve az ára, de te kényelmesen akarsz utazni, gyorsan is ráadásul, tehát valahonnan el kell venni azt a bizonyos dolgot, hiszen ezeket a járműveket nem ingyen kapta az államon keresztűl a MÁV, azaz kemény lovét adtak érte, és állambácsi csak olyanba hajlandó adni, amiben azt nem is merem mondani, hogy hasznot lát, de minél kevesebb a vesztesége, hiszen a MÁV éves veszteségei azok lényegében az állam veszteségei.
Igazad van, mert azt sem merte végrehajtani teljesen az a kormány, és mindig a másikra maradt a szarabbik oldal, pedig a problémák nem ma vagy tegnap kezdődtek, hanem jóval korábban, sőt még korábban mint ezen a dátumon látható. Hogy azért dátumot is mondjak, a 70-es évek végén, 80-as évek elején ezek a problémák már meg voltak. Minden kormány függetlenül attól, hogy az melyik oldalon volt, és ezt politika mentesen közlöm, nagyon is ismerte a helyzetet, csak félt hozzányulni, és sajnos saját magától fog elsorvadni az egész, mert most már tényleg semmire sincs lové.
62 (Középrigóc - Harkány) Most is Damokláész kardaj függ felette. vmax=20 km/h egy jelebntős részén.
64(Pécsvárad-Bátaszék),
83 Nincs személyforgalom.
87 (Szilvásvárad-Putnok), épphogy vegetál
88 (Hejőkeresztúr-Mezőcsát), Na ez az első, amin azért van utasforgalom, és a pálya is gyorsabb 20 km/h-nál. Leszámítva a 24-est.
98(tállya-Hidasnémeti),
102 (Kál-Kápolna-Kunhegyes),
106, 107,
112, Napi két vonat van, már régóta lebeg a damoklész kardja.
113 (Mátészalka-Zajta), Talán Fehérgyarmatig maradhatna.
114,
117(Ohat-Pusztakócs - Tiszlök), Elég gyenge. Nem tudom a mostani halállistán miért nem ez van, és miért pl. a 23-as???
125a,
126 nem csoda
128(Vésztő-Kötegyán), Nem csoda.
129,
145, kár lenne
147, kár lenne
151(Solt-Dunapataj), Nem csoda.
118, 119, 148, 149. Kár lenne értük. Bár a Kecskemétin nem sok az utas. De túrisztikailag...
Összeségében a lista sokkal enyhébb, mint a mostani, hiába ugyananyi a kilométerszáma, mert sokkal kisebb forgalmú vonalak és már amúgyis bezárt vonalak szerepelnek rajta. Úgyhogy Kóka János messzenőkig nem azonos Fónagy Jánossal. Csak jelenthet az előbbi az utóbbinak.