Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15565
A 62-nél egy kicsit sántít a kommentár: Középrigóc-Sellye között már nincs vasút....
Előzmény: v_peti (15530)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15564

3 évig tilos bezárni vasútvonalat. (maximum a Kondoros-Kisszénás jellegűeket.)

 

Egyetértek veled, de csak egy feltételel, ha te állod a kiadásokat, mindeki a saját csalánjával verje a far...

 

az én befizetett pénzemet (meg tizmillió ember) hasznosabb dologra költsék

 

Egy év lenne arra, hogy bebizonyosodjon az így létrehozott vonalak életképessége. Utána lehetne bezárni azokat a vonalakat, amiken nem jöttek be ezek az intézkedések.

 

De akkor utána aksztás lesz, és te leszel a bitófa alatt:-))

 

Több évtizede bevan bizonyitva ezen vasútvonalak életképtelensége!!!!

 

Eléggé nagy ostobaság pont az ütemes menetrend bevezetése és a tarifareform előtt bezárni* a vasútvonalakat.

 

Ezeknek a vasútvonalaknak teljesen mindegy, hogy ütemes menetrend és tarifa reform.

 

Te szerinted ha felemelik a viteldijakat, több utas lesz rajtuk???, vagy esetleg óránként fog menni az üres vonat, elméleted akkor állja a sarat???

Előzmény: v_peti (15561)
hmsoft Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15563
Csakhogy, szvsz kezd kilógni a lónak az a szép kis lábacskája.
Piszok nagy szerencse, a hamisítóbrigád megfelelő játéka és a MÁV-állam status quo sokáig tartó fennállása következtében hosszú éveken át nem lógott ki annyira, hogy mindenki belebotoljon. Ez nem kis eredmény.

Ami szépen el is megy ezen "részlegek" működésére.
Hja, a hatásfok törvényszerűen annyi, amennyi. Viszont a részlegek bevétel-kiadás arányának értékeléséhez úgy gondolom, sem Neked, sem nekem nincs elegendő információm.

hm
Előzmény: Törölt nick (15556)
v_peti Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15562

Jártam arra. Nosztalgiacélokból meg kellene tartani. Nosztalgiakülönvonatok járnak is arra. Kár lenne érte. Sajnos túl sok a C kaegóriás lakos arra, és közel a fémfeldolgozás fellegvára (Ózd). (Csak 6 km a vonal egy pontjától!) AÍgy bezárás esetén hamar szétbontanák.

 

Előzmény: Siemens113 (15535)
v_peti Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15561

Még valami.

3 évig tilos bezárni vasútvonalat. (maximum a Kondoros-Kisszénás jellegűeket.)

Ebből 2 év lenne a menetrendi és tarifareform, a közlekedési szövetségek megalakítása és a menetrendek összehangolása, a ráhordások kialakítása. Valamint az önálló vasútüzem létrehozása.

Egy év lenne arra, hogy bebizonyosodjon az így létrehozott vonalak életképessége. Utána lehetne bezárni azokat a vonalakat, amiken nem jöttek be ezek az intézkedések.

 

Eléggé nagy ostobaság pont az ütemes menetrend bevezetése és a tarifareform előtt bezárni* a vasútvonalakat.

 

*tudom, forgalomszünetelés, de majdnem ugyanaz (ld. 48, 49, 62, 64) Teherforgalom csak minimális szakaszon, a többi meg rohad szét.

 

 

Előzmény: v_peti (15560)
v_peti Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15560

1. pazarlás megszünetése

2. felesleges adminisztratív létszám leépítése

3. mellékvonalak önálló regionális vasúttá való szervezése (Minden jelenlegi igazgatóságnak egy mellékvonalas cége lenne, amit a jelenlegi létszámkeretükből tudnának irányítani, esetleg a vezigből menne vissza néhány ember a volt területi igazgatóságokhoz) - Később ezek tovább alakulhatnának pl. önkormányzati vagy regionális céggé.

4. közlekedési szövetségek

5. Cargo teljes különválasztása és nyereségérdekeltté tételele (ők menjenek a fuvar után , és ne karbatett kézzel üljenek)

stb... stb... stb...

 

Előzmény: Törölt nick (15545)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15558
Ezt az adatot te tetted be az anyatopicba(igaz azóta változott a nickneved)és az is igaz hogy tavalyi adat.Akkor legyen saccperkábé 17500,de ez még mindig iszonyatosan nagy tétel szvsz.
Előzmény: Törölt nick (15555)
orangutan Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15557
Az SNCF 32000km-es hálózatából 1500km (kevesebb mint 5%) nagysebességű.
Előzmény: koller andor (15552)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15556

csak egy olyan részleg akad, amelynek feladata mutatókat hamisítani,

 

 Csakhogy, szvsz kezd kilógni a lónak az a szép kis lábacskája.

 

felmutatott eredményhez képest többszörös juttatásban részesíti a céget

 

Ami szépen el is megy ezen "részlegek" működésére.

Előzmény: hmsoft (15553)
hmsoft Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15553
Mondjuk, kezdetben a több mint 20000 fős adminisztratív létszámot megfelezni.....

Nézd, ha abból a 20 ezer fős "nemkétkezi" kontingensből csak egy olyan részleg akad, amelynek feladata mutatókat hamisítani, a valóságoshoz képest célzatosan eltérő működési feltételekről beszámolni a tulajdonos felé, amelynek hatására a tulajdonos a valóban felmutatott eredményhez képest többszörös juttatásban részesíti a céget - miközben majd' belerokkan -, nos, ha csak egy ilyen részleg akad (márpedig akad), akkor az bizony olyan munkát végez, ami értékét tekintve igen-igen magas.

hm
Előzmény: Törölt nick (15546)
koller andor Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15552
Ha azt írta volna, hogy átlagosan 160km/h a sebesség, az már helytálló lett volna? /TGV 3xx-vicinális 60-80 átlaga/
Előzmény: Törölt nick (15551)
IST Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15549

"Az osztrákok megveszik, valószínűleg nem véletlenül és még villamosítják is! Tehát ők tudják, hogy a vasútnak lehet jövője!"

 

Biztos vagy abban, hogy megveszik/megvették?

 

"Franciaországban is valahogy minden vonalon a vonatok 160-al haladnak (ettől mi még messze vagyunk)."

 

Ez biztos?

 

Javaslom vedd meg a 87-es vonal Putnok-Szilvásvárad vonalát, újítsd fel 160-as pályára (kövessük ugye a franciák példáját), villamosítsd, vegyél rá néhány Flirt-öt és pörögtesd őket félóránként, kínálati menetrendet biztosítva! Szurkolok, hogy sikeres legyen a céged és ezzel be tudd bizonyítani, hogy a vasúté a jövő.

Ja, hogy nincs rá pénzed?

Van egy olyan sanda megérzésem, hogy a magyar államnak sincsen.

Szóval visszajutottunk ugyanoda. Fejleszteni kellene, hiszen mindenki jobb vasutat szeretne látni, de nincsen miből.

Nem tudja a MÁV leültetni a minden nap munkahelyükre igyekvő utasok tömegeit kulturált körülmények között, az IC-kre már két héttel indulás előtt elfogynak a jegyek, a távolsági gyors közlekedést szinte elfelejthetjük. A fizetni és utazni kívánó utasok igényeit nem tudja kielégíteni hőn szeretett vasúttársaságunk, mégis fontosabb lenne olyan fejlesztéseket végrehajtani aminek eredményeképpen esetleg növekszik 10-20 fővel az utasszám?

Előzmény: D55 (15547)
paca664 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15548
Köszönöm a tájékoztatást!
Előzmény: Törölt nick (15545)
D55 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15547

"A 15-öst viszont megvették az osztrákok, villamosították - tehát megmarad, és valószínűleg a 21-es is hasonlóan szerencsés sorsra jut."

 

Épp ez az!

Az osztrákok megveszik, valószínűleg nem véletlenül és még villamosítják is! Tehát ők tudják, hogy a vasútnak lehet jövője!

 

A fővonalak várhatóan nem szűnnek meg, met ők képezik a közlekedés főgyűjtőcsatornáit.

Már csak arra kellene rájönni, hogy sokkal jobb, ha pl. a Zalátára igyekvő utasnak (baranyai község) jobb, ha nem Pécsig, hanem Sellyéig tud vonattal "száguldani" és csak a fennmaradó 10-20 km-ert kell busszal megtennie.

 

Ez olyan, mintha Budapesten a villamosok többdégét megszüntetnék és csak a metrók maradnának meg. Csak az a baj, hogy a mellékvonalak jelenlegi állapotukból kifolyólag nem képesek ennek a feladatnak az ellátására. Ezért kéne felújítani, nem megszüntetni.

 

Ha jól emlékszem, Gyurcsány új vasútvonalakat is ígért, most meg fejlesztésnek nevezi a vasút megszűnését.

 

Ébresztő!

Vasútra szükség van, nemcsak fővonalakra! Franciaországban is valahogy minden vonalon a vonatok 160-al haladnak (ettől mi még messze vagyunk).

Előzmény: Holdkooros (15541)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15546

Mondjuk, kezdetben a több mint 20000 fős adminisztratív létszámot megfelezni.....

A szertárakat felszámolni......

És még lehetne folytatni.

Előzmény: Törölt nick (15545)
paca664 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15544
Sok ideig nem voltam itthon, és gépközelbe ias ritkán jutottam. Megosztanátok velem, most első körben melyik vonalakról van szó?
paca664 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15543

Ööö, volt már beiratkozás? Hova?

Előzmény: mattil (15506)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15542
Én Vendégsín korábbi írásával értek egyett, pedig fájó szivvel kell tudomásul venni azt, legalábbis minden vasútat szerető embernek, hogy ma Magyarországon kb. 3000 km-es vasúthálózat az amire rálehet fogni azt, hogy esetlegesen gazdaságosan lehet üzemeltetni, érdemes korszerüsíteni, modernizálni a pályákat, a fennmaradandó mellékvonalakat pedig az állami kézből kiadni, privatizálni, sőt átadni egy némelyiket magán kezdeményezésű vasúti kluboknak akár ingyen is, az esetleges évi vonatozásaira, ezáltal a klubbok saját kezelésükre bizott dolgokra jobban odafigyelnének és esetleg két év múlva nem lenne széthordva a pálya, meg a hozzátartozó egyéb műtárgyak.
Előzmény: v_peti (15540)
Holdkooros Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15541
"Képzeljétek el Magyarország Vasúti Térképét a következő vonalakkal..."

Azóta a 4-es is rákerült a halállistára, meg a 78-asnak a Balasssssssssagyarmat utáni szakasza.
A 15-öst viszont megvették az osztrákok, villamosították - tehát megmarad, és valószínűleg a 21-es is hasonlóan szerencsés sorsra jut.

A 26-os (Tapolca-Sümeg-Ukk) is megmarad... továbbá a 42-es is Dunaújvárosig mindenképpen.
A 65-ös viszont lehet, hogy csak Villányig.

[Most nyilván csak a személyszállítás szempontjából nézve a térképet.]
Előzmény: k.novotny (15528)
v_peti Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15540

Valódi vasútreform kellene. De a vonalbezárás és kedvezményvisszaszorítás az csak kétségbeesett kapkodás és nem vasútreform. És több kárt fog okozni, mint hasznot.

 

Előzmény: k.novotny (15538)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15539
Ez a házas példa nagyon találó. Egyetlen rossz benne, hogy igaz is...
Előzmény: k.novotny (15538)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.29 0 0 15538
Teljesen mindegy, hogy kiket szidsz, én annak idején Csanádit szidtam (68-ban), pedig akkor még a vasúti szállítás nem csak az én levezetésemben volt gazdaságos, hanem másnál is. Addig amig egy házat csak drótozól fotozól attól még összefog esni, hiába kicsi a házad területe, hogyha télen a fütéskor a meleg pedig elszökik a hatalmas ürben, és csak fütesz, fütesz és közben pedig kifagysz belőle.
Előzmény: v_peti (15537)
v_peti Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15537

A vonalbezárásokat utálom, de ez nem a MÁVon múlik, vagy nem főleg rajtuk.

 

Nem is a MÁV-ot szidom, hanem a Kókadt Jancsit.

 

 

Előzmény: k.novotny (15536)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15536

Nem is azokat akarja bezárni a MÁV

 

nohab

válasz | megnéz

1999.11.06 01:13:17 (2793)

Laci is írja Amerikából, hogy a személyszállítás gyakorlatilag nem lehet nyereséges! Ez van, ezt el kell fogadni. Normális országokban vagy a teherszállítás eltartja a veszteséges személyszállítást, vagy az állam pótolja a felesleget. Magyarországon a MÁVot állandóan szorongatják, hogy faragja le a költségeit, nyilván ott farag, ahol vesztesége támad. Ha az állam és az önkormányzatok nem szállnak be legalább a nullszaldóra való kiegészítéssel, a bezárás gazdaságilag indokolt. A MÁV nem vasútbarátság miatt kapja a pénzt. Ha egy vonal ráfizetéses, azt nem a MÁVnak, hanem az államnak vagy az önkormányzatoknak kell finanszíroznia. Bármennyire is fáj, a a MÁV lépése szükségszerű, sorry. A személyszállítás veszteségeinek fedezése nem az ő feladatuk, ők egy gazdálkodó szervezet és nem egy jótékonysági alapítvány. A vonalbezárásokat utálom, de ez nem a MÁVon múlik, vagy nem főleg rajtuk.

Akos

 

 

Esetleg ismerős egy egy hozzászólás tartalma???

Előzmény: v_peti (15534)
Siemens113 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15535
sajnos a 87-es tényleg csak vegetál :(((((

pedig az a gyönyörű, hihetetlenül szép rész ahol megy...

valamit, bármit ha lehetne vele tenni...(bezáráson kívül) heyi turizmus vagy iesmi csak az ottaniak tudhatják h mivel tudnak vonzani pár embert h beutazza a térséget

tényleg egyrészt jó volt raja utazni mert gyönyörű másrészt meg szomorú volt mert rossz látni h ennyire mélyre süllyedt... :((


Előzmény: v_peti (15530)
v_peti Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15534

aminek egyáltalán nincs kitermelve az ára,

 

Pedig a legtöbbje fővonalon fut.

 

Előzmény: k.novotny (15533)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15533
Na ez az, a hálozat nem csökkent, de evvel szemben 99 óta egy tucat járművet vettek, Taurustól kezdve a félegyházi kocsikig, aminek egyáltalán nincs kitermelve az ára, de te kényelmesen akarsz utazni, gyorsan is ráadásul, tehát valahonnan el kell venni azt a bizonyos dolgot, hiszen ezeket a járműveket nem ingyen kapta az államon keresztűl a MÁV, azaz kemény lovét adtak érte, és állambácsi csak olyanba hajlandó adni, amiben azt nem is merem mondani, hogy hasznot lát, de minél kevesebb a vesztesége, hiszen a MÁV éves veszteségei azok lényegében az állam veszteségei.
Előzmény: v_peti (15532)
v_peti Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15532

Ha a hálózat 2500 km-el rövidebb volna, akkor sem volna több pénze rá az aktuális kormánynak. :(((

 

 

Előzmény: k.novotny (15531)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15531

Összeségében a lista sokkal enyhébb

 

Igazad van, mert azt sem merte végrehajtani teljesen az a kormány, és mindig a másikra maradt a szarabbik oldal, pedig a problémák nem ma vagy tegnap kezdődtek, hanem jóval korábban, sőt még korábban mint ezen a dátumon látható. Hogy azért dátumot is mondjak, a 70-es évek végén, 80-as évek elején ezek a problémák már meg voltak. Minden kormány függetlenül attól, hogy az melyik oldalon volt, és ezt politika mentesen közlöm, nagyon is ismerte a helyzetet, csak félt hozzányulni, és sajnos saját magától fog elsorvadni az egész, mert most már tényleg semmire sincs lové.

Előzmény: v_peti (15530)
v_peti Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15530

A lista második feléről.

 

Állítólag

 

Most meg sokkal komolyabban gondolják.

 

 

A lista első felére visszatérve.

 

1. 1024 km. Sokkal kevesebb, mint 2 vagy 3000.

2. Lásd a listát:

 

6 Nincs személyforgalom.

24 6 km csak.

39 részben bezárt (39b maradt) Keskenynyomközű.

 

44 (Börgönd-Szabadbattyán) Nincs személyforgalom.

49 Nincs személyforgalom (csak pótlóbusz)

 

62 (Középrigóc - Harkány) Most is Damokláész kardaj függ felette. vmax=20 km/h egy jelebntős részén.

64(Pécsvárad-Bátaszék),

83 Nincs személyforgalom.

87 (Szilvásvárad-Putnok), épphogy vegetál

88 (Hejőkeresztúr-Mezőcsát), Na ez az első, amin azért van utasforgalom, és a pálya is gyorsabb 20 km/h-nál. Leszámítva a 24-est.

98(tállya-Hidasnémeti),

102 (Kál-Kápolna-Kunhegyes),

106, 107,

112,  Napi két vonat van, már régóta lebeg a damoklész kardja.

 

113 (Mátészalka-Zajta), Talán Fehérgyarmatig maradhatna.

114,

117(Ohat-Pusztakócs - Tiszlök), Elég gyenge. Nem tudom a mostani halállistán miért nem ez van, és miért pl. a 23-as???

125a,

126 nem csoda

128(Vésztő-Kötegyán), Nem csoda.

129,

145, kár lenne

147, kár lenne

151(Solt-Dunapataj), Nem csoda.

 

118, 119, 148, 149. Kár lenne értük. Bár a Kecskemétin nem sok az utas. De túrisztikailag...

 

Összeségében a lista sokkal enyhébb, mint a mostani, hiába ugyananyi a kilométerszáma, mert sokkal kisebb forgalmú vonalak és már amúgyis bezárt vonalak szerepelnek rajta. Úgyhogy Kóka János messzenőkig nem azonos Fónagy Jánossal. Csak jelenthet az előbbi az utóbbinak.

 

 

Előzmény: k.novotny (15528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!