Vazzzze', a Janikatol kicsordultak a konnyeim, de nem a Sinatra my way szep harmoiniaitol, hanem rohoges kozben! Ez nem semmi! No de a final countdown se semmi...:-)
Varga ur kérem nem tudom mennyire teccik lokálpatriotának lenni, de az tudom hogy Patakit teccik csipni ugyhogy még egy adalék http://www.soundwave.hu/videok/bunteto.mpg
De evvel aztán befejezem , mert szülözés lesz a vége érzem.
Trambi: Varj, en meg nem kapcsoltam be a hangfalakat a szamitogepnek...csak a kepet neztem, de lehidaltam!:-)Megfontolando, hogy kiadjuk, es aruljuk a prog rock, Jazz blues finomsagok kozt az elso polcon!!!:-)
Meg jo hogy nyugtataskeppen Jimmy Smith szol....na majd megnezem hanggal egyutt is lefekves elott!:-)
A Janika latvanyra is eleg utos, nemhogy hallgatva..:-)
Tehtube: Joey/Jimmy Incredible koncert szol!!! Igazad van, a Jimmy bacsinak jobban szol a B3-ja, erzodik hogy az az eredeti! Ja, esTortyog am, mint amit ugy szeretek...dehat mostmar eloben is rotyogtatok a csoves Leslie-vel!Jojjon kecskemetre, olyat fog hallani..:-)
Felhivom tanult kollegák figyelmét a billentyüs, és énekes ,az emberi teljesitöképesség határait suroló produktumára, a szólógitáros meg hát magáért beszél...
Viktor kollega figyelmében pedig, egy uj magyar lemez kiadási jogát megtudnám neked szerezni ha érdekel.
Na meg hát stringezett . Boldog 70- 80 as évek amikor még hold is sajtból volt / bár az Amerikaiak nem erösitették meg ,ezért is kétséges hogy fenn voltak e egyáltalán/
A kötelezö Rhodes zongora tetején ott vigyorgott valamely digó string mint le logan
/lásd piramis / vagy crumar, farfisa. Ezekben volt orgona hang is és evvel elintézték a hammond hangzást . Tényleg nagyon kevés szinpadon volt látható egy VW bogár árát képviselö Hammond tipusu tárgy. Ezér nem is lett itt kulturája de azt hiszem
ezt irtam már valahol hogy a Rákoczi uti hangszer boltba az L100 . 230 ezer forintba került amikor a nominál keresett havi 2ezer forint volt , és még a levegöt is OTP-re vették az emberek.
Hát igen, be kell hozni a lemaradást :-) Tényleg, itt nálunk abszolút nem volt a zenei múltunkban kiemelkedő vezető szerepű Hammondos muzsika. Mindenki csak pianinózott. Alig volt 1-2 darab, azt is alig használták.
Ha néha hallgatok Hammondot itt-ott, attól meg rosszul leszek. Pl Horváth Csárli lemezén valaki olyan fíílingesen próvál vakerászni, de azt az ízetlen borzalmat! Megvan ennek is a stíluskövetelménye. A bénázás nem egyediség :-9
Remélem nem marad ez így sokáig.
Használt Hammond, hmmmmm..... tud valaki egy újat, eladót ebből a mechanikusból? Két éve volt egy kibontatlan B3-as, megvették 15.000$.-ért, majd közelebb árulták 23.000Eu-ért. El is kelt. Főleg hogy egy Nyúbíszríí 25e EU.
Viszont a digiklónoknál rájöttem hogy más érzés személyesen először kicsomagolni és elvenni a szüzességét. (DB5) Azokban úgyis több hamar romló alkatrész van mint ezekben az igaziakban. Viszont újonnan véve megvan az az érzés hogy egy jóideig hűségesen szolgál és nem kell holnap már akkut cserélni az alaplapon.
Türelem, csak megjön, legfeljebb a nemzeti ünnepünkre.
Ma Harangozó Misivel befejeztük Posaune-Gábor német M100-asát. Ennél többet nem lehet M100-al tenni, nagyon törpös lett minden tekintetben az amúgy is mint-es orgona.
Laurens! Sikerült a zengetett jelet hibátlanul rákeverni a lezlikimenetre, amit mindig is szerettél volna.
Mostanában sok Hammond irányul Magyarországra. A legtöbb csak magában hordozza a lehetőséget, de ki kell bontani belőle. Kimenetek, szintek csövek és hát a jó leslie összeköttetés. Úgy érzem megnő a dolguk a specialistáknak.
C3 Juice :Nagyon korrekt, es szep munka!!! Valszeg, ez a crossover is 800Hz-nel vag mint a 122, vagy az 710-esemben! Igen azt Neked cserelni kellett ugye mert a 770/760-ban aktiv a crossover! Nagyon franko lehet igy mar azert, csoves meghajtassal....
Trambi bacsi: meglatnad, vagy hallanad azt a "volt" tranyos, rotosonic-os Leslie-t ami t majdnem egyutt vettunk meg fel ev...:-) Ra sem ismernel.., igazi 122-est varazsolok lassacskan belole! Csovet mindenhova!!!!!
Szép korrekt megoldásnak tünik, a chorál fekvö lavorja /jensen?/ nem köpi ki a membránját? Vagy raktatok rá müterhelést, vagy valami védelemet?
Ezt csak azért kérdem mert a 800 -as az egyik legjobban "behuzható" /torzitási szintig való volume feltekerés/ ekkor aztán annyi felharmonikust volt képes az erösitéshez hozzárakni hogy mint önnálló hangszerként is megállta a helyét. Régen
a gitárosok nem is használtak ehhez a tipushoz torzitot. De az a Lord nevü sem...
Állitható a keresztezési frekveciád vagy fix a hangváltóban? Hány khz nél vágnak ?
ezt azér kérdem , hogy a hangszóróid miként viselik? És gondolom nem elsöre sikeredett a dolog mire hátradöltél és mondtad , na máár egész jóó!
Az kétségtelen hogy minden RC elem változtatja értékeit , nagyobb gyártok ezért is adják +- százalékos értékarányokat minnél kisebb annál jobb.A régi kondik feltekert
"fegyverzetének"szigetelésére olajban átitatott papirt haszáltak , kiszáradás után teljesen más faradikus értékeket voltak képesek mutatni. Ezekben a ketyókban még szénszálas ellenálások is vannak , ami pl csövek "fütése"környékén igen jópofa dolgokat tudnak müvelni. De ugyanugy a kontaktusok, és a kábelek minösége is komoly hangátviteli problémát jelenthet. Engem az érdekelne hogy milyen marshallokat használsz tipus szerint , és hogy is illesztetted?
Az A100 -am évjáratában nem vagyok biztos, de utánanézek. Eddig nem nagyon érdekelt mert viszonylag olcsón, ár alatt vettem, de most már annál inkább kiváncsi vagyok.
A TG-n a a kondik kiszáradása, értékvesztése a magas hangszin csökkenését eredményezi, tompább lesz a Hammond. Persze igazából akkor érzékelhető, ha ki van cserélve.
A Vibrato Line Box persze fontos, sokat emel az orgona hangszinén, hangjának stílusán, de én úgy értettem, hogy a Box nélkül is a hangzásban nagy különbségek vannak. A hang keltésében és előerősítésében is már szórások vannak. Sok minden számít pl. a csövek állapota, minősége, gyártmánya is.
Ez nem csak az én véleményem, sokat beszélek külföldi hammondosokkal (ott sajnos nagyobb a hammondkultura, tapasztalat), és javítókkal. Ők hívták rá a figyelmemet és tényleg igazuk van.
A vibrátó line box gyártási ideje szerintem eléggé számít. Nemcsak a mérete, elrendezés más a korábbiaknak és későbbieknek, hanem a kapcsolása is. És más kapcsolás, más sound. Ami az A100-ban van, azzal a legsikítósabb a hang. Hallottam már eggyel előtti szériát, hát elég halovány (C3, M2, B2) és a legelső az meg mintha nem is lenne. Teljesen jelentéktelen. Ok, Hammondnál 90%-ban a c-3 számít utána a c-1, a többi elhanyagolható. Nagyon sok zenében, jazzben szinte mindenütt, a c-3 vibrátók ki sem kapcsolják az egész műsor alatt. Jimmy McGriff, Jimmy Smith, Joey..
A mylar kondival nem szól másképp a TG? Ki ne próbáljam :-)
Koszi a gyors valaszt!
Jo dolog olyan emberrel beszelgetni aki igy vagja a temat!:-)
Mikori is az A100-ad, mintha emlitetted volna mar, de az nem tunt valoszinunek...vagy utolso eresztes lenne..?
Az enyem 1962-es, es meg karcos ordas hangja van!Bar igaz ami igaz, most par napja, hogy a tranyos vegfoot kihajitottam belole ( kuka mellett hever):-) es egy regi amerikai csoves Fender 20watt-os al kuldom meg a crossoveren keresztul...nos azota hozza az a hangot, amire eddig azt mondtam, biztos a keveres....
Imadom a regi 50-es evek vegi, hatvanas evek elejen keszult Jazz felveteleket, a Hammond orgona azokon a felveteleken szol a legszebben! Nem hiaba, csupa csoves Leslie, 122, 21H, 31 H...stb csoadalatosak!
Jimmy Smith-nek meg a nyolcvanas evekben is ugy szoltak a koncertfelvetelei, hogy kiraz a hideg ha meghallom! Igazi B3,C3, vagy A100, es csoves fatokos Leslie! Nincs mese, olyan fa is a hangja, es fem!:-) A percussion ut, es kozben rotyog, karcol a 888000008 hangzas meg chorus C3 nelkul is termolo Leslie-vel....na pl ez az amit a tranyos Leslie nem tudott!
Nagyon meghalgatnam a C3-ast a Marshall csoves Leslie verzioval! Lehet ha mas nem akkor majd telefonon check-olom le:-) Erdekes modon a Hammond sajatos hangaj meg ugy is atjon:-)
Igazad van, nekem nem is kell Orgab Mate, mert benne van az erosito az A100-ban, csak meg hogy jo minosegben hogyan keverjem osze a jelet azt nem tudom pontosan.
Hammond forever!!!
a Vibrato Line Box ténylegesen a Hammond hangjához nem sok köze van, ill. csupán "effektként " üzemel.
Pl, ha az AO-28 erősítő "D" pontjáról lekötöd (leforrasztod) a vezetéket, (a Scanner-hez megy) úgy megkapod a Hamondod tényleges hangját, persze a vibrátó kapcsolót hiába kapcsolgatod, nem fog üzemelni.
A Hammondod ugyan úgy fog szólni, mint azelőtt, amugy a vibrátort, vagy a chorust nem mindig használod.
Ahogy mondod, a Hammondok között óriási a különbség, értve azonos típuson belül. Ez adódik a gyártás időközbeni változtatásokról ill. az azóta eltelt idő meg a beállítás miatt. (wax-pair-elkó kondik öregedése miatt).
Igy én is tapasztalom a különbséget a C3 és a A-100 között, ami már az évjárat miatt is sok gyártási változáson ment keresztül.
Az A-100 puhább, a C3 érdesebb, karcosabb.
A C-3 -ban és a AO-28 -ban az összes kondit lecseréltem Mylar-ra és gyári új ELKO-kra, kivéve a Vibrato Line Box-ban találhatókat.
Az A-100 -ban már gyárilag az újfajtával van szerelve.
Mennyi volt az Organ Mate zengeto erosito, nekem is lehet kellene egy!
Hangban mi a difi az A100-ad, es a C3 kozt? Elvileg semminek nem szabadna, de megis van szoras, es ahogy emlitetted, a kondik, szurok...stb
A vibrato shift line panel viszont valoban mas meg a C3-asodban...legalabbis legjetseges! A Ravasz laci baratonak is egy olyasmi korbol valo C3-ja, van, egeszen pontosan 1955-os, es nem olyan meg a chorus/vibrato hangzas rajta!
visszatérve a split A100 -hoz, még nem is mondtam, hogy kilöktem a hangszorókat meg az erősítőjét.
Hogy megtarthasam a reverb-et vettem hozzá egy Organ Mate típusú csöves zengetőt. Nagyon tutti.
Ezt a típust nagyon gyakran használják a B3 és C3-ban A gyár is a Hammondokhoz ajánlotta a részletes leírásában is az AO-28 -hoz kapcsolási rajzot is mellékelt.
Gratulálok ez egy igen szép tausendmaister megoldás, alulra egy nyilásos dobot tettétek?
Nem tudom de szerintem a rotosoniknak az igazi nagybaja, hogy nem csináltak neki igazi hangvágást és ugyanazon frekit kapja mint a fekvö lavor, eleve nem szólhat jó . Háromutas frekivátóval ég és föld.
Más , 1954 ben a Hammond tudot huros hangszert is gyártani ö ezt a hangszert zongorának hivta
a bulletin esetében a Hammond által 1965 -ben kiadott szervizutasítást értettem, amelyben visszamenőleg is a generátorok szürését írja elő.
Igy aztán 1965 -től már az összes generátor (a képen látható módon) meg van szürve.
A wax, vagy papir kondik cseréjét piros Mylár kondikra a nagyon indokolt. A régi wax kondik kb 10 év alatt kiszáradnak, veszitenek értékükből, instabillá válnak. Nos a Hammondok jobb esetben 40 évesek!!! A Mylar kondik élettartama korlátlannak mondható! Ig a Hammond is később ezeket használta a generátorokban és a preamp -okban.
Még valami.... Én már megjártam...
A Hammond is hivatkozott a AO-28 esetében a trafó mellett található 6X4 cső hibájára, aminek a következtében a trafó leég. Nem vettem komolyan, gondoltam, hogy valakinél biztos már leégett, miért pont az enyémmel lenne gond.
Nos én is igy jártam.
A cső kb 3 ezer forin, a trafó 35-45 ezer!!! Érdemes odafigyelni, vagy biztivel levédeni!
Laurens 710-es lacikájából lassan tényleg 122-es lesz.
A rotosonic dobot kioperálva, a klasszikus fadob lett helyette beépítve.
A rotosonic az egy kicsit kisebb fadob lent, amiben van egy ovál szélessávú hangszórócska. Itt tényleg a hang forog, de nem az a hangkép és a nagy tömeg miatt túl lomha.
Ezt végeztük vele:
-Rotosonic ki.
-A csapágyak, tengely át lett helyezve a basszhangszóró alá, mert 95%-ban megegyezik a hangyományos tengellyel. Annál kicsit hosszabb. Alsó csapágy befaragva a doboz aljába, a fölső csapágytartó fémlemezt meg egy újra, hosszabbra kellett cserélni.
-A polcról lelógó duplamotort a polcra fordítva fölállítottuk, hogy a középső basszustérben legyen, mint egyébként a 122/147-eknél. Ehhez a lassú motor rugóját át kellett tennünk a túloldalra.
Átalakítva, hogy a 35W csak az oldalsókra menjen, míg az 55W a hagyományos két forgattyúra a crossoveren keresztül.
-Egyenlőre itt tart a tuning. Így gyakorlatilag egy tranyós 147-es, vagyis 770-es leslie lett belőle.
Még hátravan az íííre a pont:
Az (egyébként nem rossz) crossover kicserélése az autentikus 122/147esére és:
csöves végfok beépítése. Ebből gyakorlailag háromféle jöhet számításba: a szimmetrikus: 22H, 122, az asszimmetrikus: 47, 147, ill az asszimmetrikus, kétcsatornás 51C, 251.
Viszont megmarad a tranyós, tirisztoros lezlivezérlés, mert az háromsebességes (stop/lassú/gyors) és nem csattog mint a régiek elektromágnesesei. Szóval a csöves vasból csak az erősítőrész lesz felhasználva. Akár majd ezt is nevezhetjük 122XB-nek.
Az eredmény Kecskeméten leellenőrizhető. 8^)
Az a mosógép mennyire víz,- ill. energiatakarékos? Milyen mosópor kell hozzá?
En meg meg Leslie epitesben vagyok, vagyis alakitasban!
Eddig is munkalkodtam vele,Tehtube segitsegevel elonyere!
Most csovesitem, valahogy jobb az a hang a fene egye meg!:-)