Az ablakoddal kapcsolatban nem tudok jó hírrel szolgálni, nagyon nincs időm most ilyennel foglalkozni:( A karácsony előtti 2-3 hónap nálunk mindig őrültekháza....
Amit leírtál róla azzal nem nagyon vagyok előrébb, ebből nem sokat lehet mondani erről..Vagyis az is lehet, hogy javítható, de az is, hogy kuka. Ezt látni kellene mindenképpen, de én most nem tudok erre időt szakítani.
Felületi javítást mindenképpen lehet csinálni, pl lemarni-vésni a tok felületét ( a képen ez látszik), és "protézisként" leborítani pl egy rétegeltlemezzel. ezzel nyersze gyy relative szép felületet... Persze ez nem segít azon ha a toknak azon része is vészesen el van rohadva ami mondjuk statikai elem rajta.
Erzsébeti
Térjünk vissza rá mondjuk január végén-februárban...:) akkor szokott lenni szabad kapacitás, mint mindenhol az építőiparban:)
A japán MAKITA cég 2004-ben új, olcsóbb árfekvésű gépcsaládot hozott kereskedelmi forgalomba. A MAKTEC márkanévre keresztelt gépeket a cég iparszerű használtra javasolja, illetve azok számára akik az igényesebb barkácsolgatók közé tartoznak. A MAKTEC gépek jelenleg szűk palettával és korlátozott darabszámban kerülnek a piacra.
A japán cég 2004-ben új, olcsóbb árfekvésű gépcsaládot hozott kereskedelmi forgalomba. A márkanévre keresztelt gépeket a cég iparszerű használtra javasolja, illetve azok számára akik az igényesebb barkácsolgatók közé tartoznak. A gépek jelenleg szűk palettával és korlátozott darabszámban kerülnek a piacra.
http://www.koves-forcon.hu/ujdonsag/maktec/maktec.htm
Na. Látom már, kicsit elmentünka fikció felé :-), akkor én még jobban elmennék egy kérdéssel:
Ha lefestettem a fát festékkel/lakkal/lazúrral, stb-stb, nem lehet esetleg valami hőkezelést alkalmazni a festék gyorsabb száradása és jobb keményedése végett? Gondolok itt valami szolid hőlégfúvásra, vagy ilyesmire.
Nem hinném hogy a nitronak van kompatibilis zománcfestéke.
A nitro egy elég durva dolog és a zománcfestékhez azthiszem észterhigító való.
És ha vizesbázisú lakkal próbálnád?
Tudom hogy a nitro 1/4-be kerül a vizesbázisúnak de lehet egyszerübb és biztosabb megoldás.
Szóval bekennéd az MDF et nitrolakkal amit megcsuszolnál és rákennéd a zománcfestéket amit még kicsit felhigítanál nitro higítóval?
Azon azért gondolkodj el hogy ha nem jön össze a dolog mert lepereg a festék 1 hónap múlva (akár vizesbázisúval akár nitroval csinálod)akkor dobhatod ki az egész szekrényt, esetleg kegyetlen munkával megcsiszolhatod.
Ezzel szemben kicsit drágább megoldás amit már irtam de szebb lesz és tuti megmarad rajta.
Én probáltam már azt a megoldást is hogy kicsit meghigítom a zománcfestéket de nem jött össze mert igaz hogy jól terült, de össze-vissza folyott és maradtam az eredetileg higított festéknél.
Szerintem ezzel se kísérletezz.
Nem akarlak elkeseríteni csak leirtam a véleményem.
Ezzel szemben kipróbálhatod és meséld el hogy, hogy sikerült.
hol lehetne megtudni, hogy melyik zomancfestek kompatibilis a nitrolakkal? mert en nitrolakkal huznam be az mdf-et elsore. azt jol ki lehet kiserleteni olyan higra, hogy meg ne follyon meg de teruljon jol.
Ha fehérrel fested, akkor tegyél egy lehelletnyi fekete festéket bele, annyit, hogy ne látszódjon meg a színén, és így sokkal kevésbé sárgul be, illetve sokkal később.
Köszönöm a válaszokat. Én is arra jutottam, hogy előbb-utóbb meg fog sárgulni a festék az MDF-en és el fog ütni. Ecsettel festésben van már nekem is tapasztalatom és már festőt is látam, hogy hogy csinálja, igaz az nem mdf volt, hanem préselt lemez, illetve fenyő.
A festő először lekente késtapasszal, majd azt megcsiszolta, aztán két réteg zománcfesték, az első után az is megcsiszolva. Annál szebb nekem nem kell.
A késtapasszal az a gond, hogy ha az MDF éleit lecsiszolom, netán valami mintát marok bele, akkor azt nehéz lesz kikenni.
Gondolom nem tudjátok honnan lehetne letöltei a PROlignum 3D evezetü prg.t.
ON
Volna egy olyan kérdésem hogy nem-e ismeri vki azt a ragasztót amivel a f.szobaszekrények tükreire ragasztják rá az 5mm-es üvegből kivágott "polcokat".
Tudjátok az üveg éle van megragasztózva aztán simán csak rá van nyomva a tükörre.
Na szóval az milyen ragasztó és hol lehet kapni?(ha lehet)
Olyasmi mint a pill.ragasztó de szerintem annál masszívabb vmit képez.
Ebben eléggé naprakész vagyok mert most csináltam egyet.
Ha már le tudod marni a fiókok ,ajtók éleit akkor megtudod munkálni az MDF oldalakat/polcokat is.Értem itt pl. a falc bemarását a lapokba.
Szóval sztem ne spórolj azon hogy az oldallapokat b.lapból csinálod mert nem sokkal drágább az MDF szabása.
A másik ami az MDF mellett áll hogy a bútorlapot nem igazán szoktak manapság f.szobába rakni mert ott állandóan éri a víz/pára.(régen csináltak b.lapból f.szoba szekrényeket de akor még nem igazán volt MDF) ezáltal megdagad és lepereg róla az élfólia is(persze nem mindenhol)
Van még olyan ami b.lap ellen szól de azt már leirták.(szín)
Ha már a festést nézzük akkor drágább lenne az MDF-es megoldás ,de ahogy látom te magad akarod lefesteni.
Nem tudom mennyire vagy ügyes de szvsz elég nehéz szépen ecsettel lekkenni.(nem is lehet).
Egyébként a fehér selyemfényű zománcot errefele számlával 5500Ft/m2 ért fújják a magasfényüt pedig 10500ft/m2.Számla nélkül kicsit kevesebb.
A festése úgy müködik hogy elöször lefújják egy olyan átlátszó lakk szerü anyaggal ami megköti az MDF szálait.Erre főleg a csiszolt részeken van szükség.Ezután mikor megköt szépen felemelte a szálait a csiszolt felületen az MDF-en ezért újból megcsiszolják.
Majd megfújják alapozóval(jobb helyeken 2x) ami megadja a szinét.Ezután is megcsiszolják ,de finoman hogy ne kopjon meg az alapozó. Majd az utolsó fázis lefújni a zománcal ami szinében fehér de csak védedelmi szerepet tölt be a külső hatásokkal szemben.
Magasfényűnél még fel is polírozzák a zománcot ugyanúgy mint a kocsikat,(ezért is drágább) de sokkal sérülékenyebb mert ha letörlöd még a por is megkaristolja ami a fényben meg is látszik.
Én kétszer is meggondolnám hogy magam kenjem-e le.(persze pénz függő is a dolog.
Pl.én amit csináltam f.szobaszekrényt annak az anyaga 7m2 volt amiből 6,5m2 kell lefújni fehérre.
Na most az anyag 15k volt de lefújni 25k szóval nem olcsóság, de megéri mert nem lehet összehasonlítani az ecsetes módszerrel.
amit leírtál nem járhatatlan. De körülbelül ezt kínálja a kereskedelem és félő, hogy anyagi szempontból nem éri meg a buli. Nekem legalábbis az az érzésem, hogy olcsóbb helyeken ezek a laminált forgácsoltlap bútorok alig drágábbak, mintha lapszabásznál vennéd meg az alkatrészeket... Hány, vagy mekkora szekrényről van szó?
Az is kérdés, hogy milyen szerszámok állnak rendelkezésedre?
Persze, ha spec méretről van szó, akkor nem árt az egyedi megoldás.
A fürdőszobában ugyan csak feltételesen alkalmazható, de én nem vetném el a fa használatát sem. Ha másutt nem, de a frontlapokon jól mutat(hat)na. Persze ez függ a lakás egyéb tárgyaitól is.
Az MDF éleinek körbemarása szerintem elég minimális esztétikai előnnyel jár, viszont a vágott, mart éleket alaposan elő kell készíteni festés előtt, különben csak issza a festéket és elüt majd a frontlaptól. Szinte biztos vagyok abban, hogy a lenolaj önmagában nem elég. A pontos eljárást én nem tudom, a többiek majd biztosan elmondják.
A végső kérdés persze az, hogy olcsóbb legyen, mint a bolti, vagy szebb legyen, mint a bolti?
Sziasztok hobbiasztalosok!
Fürdőszobaszekrényt tervezek gyártani. Egyenlőre az anyag kiválasztásánál tartok. Milyen anyagokból szokás ezt manapság gyártani?
Úgy gondoltam, hogy az előlapok MDF-ből lesznek, amiket az élek lemarása után beeresztek lenolajjal, majd fehér trinát zománcfestékkel lekenek. A többi oldal 19mm fehér bútorlap lenne, kivéve hátul, ami 4mm-es hátlap. Nem fog elütni a zománcfestékkel lekent előlap az oldalától?
Köszi
Kb. egy 20-25cm hosszú szakasz volt szétrohadva az ablaktokból, a lépcsőzésnek pedig az volt a lényege, hogy az eredeti anyag és a pótlás nagyobb hosszban fedje át egymást, hogy több esély legyen a tartós együttmaradásra.
A korhadt szakaszon a tok teljes keresztmetszetében ki lett cserélve.
De a homokszórási ügy nagyon érdekelne. A leírtak alapján elképzelni is nehezen tudom, de inkább az érdekelne, hogy ez a bizonyos kiegészítő csak a Skil masinákhoz csatlakoztatható?
Szivesen elvállalnám de sajna sz.fehérvári vagyok és ezért csak elméleti részen tudok segíteni.
De vannak itt pesti asztalosok is pl. Erzsébeti meg azt hiszem R.Feri aki már régen nézett be.
Próbálkozz náluk hátha tudnak segíteni.
Azt a lépcsőzetes, vésés megoldást nem egészen értem amit irt PETYUS mert ha rohadt akkor az egészet körbe kell vésni és ha jól láttam akkor egy kapcsolt gerébtokról van szó aminek a keresztmetszete kb.45x60 és ha körbevésem nem sok marad az ablakból.