szerintem amire gondolsz (ha jol tevedek) az keresztvagashoz valo. beallitod a szoget, a lecet hozzaszoritod a vezetohoz, es igy tolod a sinben. persze a benakon annyira lotyog a sinben, hogy erre teljesen hasznalhatatlan. ugye a sin parhuzamos volt a fureszlappal?
Ma nézegettem a boltban egy Ferm kanyarítófűrészt (gépi hajtású lombfűrésznek lehetne csúfolni) és furcsállottam, hogy az anyagmegvezető bigyó csak elfordulás ellen rögzíthető, de a rögzítőcsavar ütközésig becsavart állapotában is csúszkál a sínben. Mindjárt megnéztünk egy másik példányt is, az is ilyen volt. Vajon ennek így kell lennie? Csodálkoznék rajta.
Magyarázat a képekhez.. mivel az index össze-vissza tördeli, úgy gondoltam, hogy ezt külön hozászólásba teszem...
az 1. kép lakkozott beltéri ajtó küszöbét ábrázolja, külön kiemelve azon részét amin látszik, hogy ezzel a csavarral nem szabad szerelni mert megfeketiti a rezet... Ez a lakkozás ipari!! és fürdőbe meg ráégetve volt... 3 év és így néz ki...sajna ezt felújítani nem éri meg (olcsóbb, ha újat veszek lakkozás nélkül!!) mert erről a lakkot nem lehet rentábilisen levakarni....
a 2. kép egy bejáratiajtó küszöbe, itt nincs lakkozás, és szerintem semmivel nem csúnyább mint ha le lett volna lakkozva, szintén 3 éves. DE ezt bármikor egy egyszerű sydolozással fel tudom fényesíteni csili-vili réz színűre, míg a lakkozottat csak cserélhetem...
A 3. ugyanaz mint a 2.
a 4., és az 5. képen egy bejáratiajtón lévő gyárilag lakkozott kilincset látsz ami szintén 3 éves. borzalmas a minősége:((( A kilincs messze nem kap annyit mint pl a küszöb.. a küszöbnél hatványozottabban jelentkezik a kopáshiba!!
Ezek a rézholmik 3 évesek, mint ahogy írtam, de ezeket a hibákat majdnem ugyanilyen minőségben már az első félévben így lehetett látni!
"Ha falburkolást akarok csinálni, mindenképpen muszáj-e a falburkolatot úgy felraknom, hogy alápárnafázok, akkor is, ha ez egy belső fal, mindkét oldalán kb. azonos hőmérsékletű lakótérrel? Kvázi közfal. Azért kérdezem, mert ez egy viszonylag keskeny lépcső határoló falaira kerülne és nem akarom a helyet a párnafákra pocsékolni. A falburkolat vékony rétegelt lemez tábla lenne lazúrozva és lakkozva. Ha kell, akár lakkozva a hátoldalán is."
Egyáltalán nem muszáj.Nekünk otthon harmincöt éve van fent parkettából készült lambéria a falon, és nincs párnafázva.
Keretezéssel van összefogva 120x220-as táblákba (!), és a kereteknél van felcsavarozva a falra.Az egymás melletti kereteket pedig háromszintű lécezés takarja el, ettől egy kis ornamentikája lett az egésznek.
Ja!És az egyik fal külső fal!Semmi páralecsapódás és hasonlók nincsenek.Igaz, ötven centis a fal.
Sajnos a Boronkay-hoz nem jutottam el, de kiderítettem a paramétereiket:
Boronkay Szerszámélezés, - javítás, - gyártás
1149 Budapest, Egressy út 23 - 25. 222-1114
Viszont vettem egy felsőmarót. Annyira olcsó volt (járt mellé egy 12 darabos marókészlet is), hogy még bőven az elfogadható "tanulópénz" kategóriába sorolható, ha mégsem válik be. Több ilyen "low-low-end" gépem is van, és eddig komoly probléma még egyikkel sem volt, a tőlük elvárt teljesítményt, minőséget hozták. Ez alól talán csak az egyik B&D fúrógépem kivétel, ami ütvefúróként nagyon vérszegény. Persze 450W nem falrengető (szó szerint :-) teljesítmény, de ennél többet vártam tőle.
Jólvan na, én a topic címében említett "hobbi asztalos" státuszban vagyok. :-) Előttem csak két alternatíva volt: vagy minden egyes lambéria darabot odaszögezek a párnafához, vagy a kapcsokat használom. Nem volt kérdés hogy melyiket választottam. :-)
Szerintem egyszerűbb lenne felrakni vékony párnafákat (betiplizve a falvba) és ebbe/erre rögzíteni a burkolatot, mint magát a burkolólapokat rögzítenéd a falra. Attól is függ hogy mekkora lapokkal burkolod a falat?
Én a lambéria alá (szintén helytakarossági okokból) 10mm-res lécet tettem, és erre került a lambéria, természetesen lambériakapcsokkal.
Ha már szóbakerült megint a felsőmaró, nem tudom hogy mondtam-e, hogy végre kipróbáltam éles körülmények között az enyémet és nagyon meg vagyok elégedve vele. Ez is olyan "bennmaradós" kapcsolójú, 6-os és 8-as szár is belemegy, korrektül fordulatszám-szabályozható és ilyenek. Szóval megintcsak a Ferm ... tudom ajánlani.
Csináltam vele már olyat is, hogy 3 mm-es rétegelt lemez táblába kb. 1 mm-es "csíkokat" martam, hogy azt az illúziót keltsem, hogy nem tábla, hanem több darab fából van. Nagyon látványos lett.
Lenne viszont egy kérdésem is!
Ha falburkolást akarok csinálni, mindenképpen muszáj-e a falburkolatot úgy felraknom, hogy alápárnafázok, akkor is, ha ez egy belső fal, mindkét oldalán kb. azonos hőmérsékletű lakótérrel? Kvázi közfal. Azért kérdezem, mert ez egy viszonylag keskeny lépcső határoló falaira kerülne és nem akarom a helyet a párnafákra pocsékolni. A falburkolat vékony rétegelt lemez tábla lenne lazúrozva és lakkozva. Ha kell, akár lakkozva a hátoldalán is.
Akrilán lakkot használtam sárgarézre, valóban jól megtapad rajta, de a mechanikai igénybevételt nem nagyon bírja. Nem lesz igazán kemény, és ahol sokat fogdosom, onnan lekopik.
Felsőmaró ügyben annyit javasolnék, hogy ne 6-os szárút válassz, hanem 8-ast (persze a legjobb ha 12-est is tud) mert a nagyon kis teljesítmény megbosszulja magát. Persze MDF-hez, ha nem akarsz nagyobb profilokat előállítani, a kisebb is elég.
Időközben - James Bond marófejes linkjeit megnézve, ezúton is köszi érte! - rájöttem hogy a felsőmaró segíségével egy (szerintem) elegáns és praktikus módon tudnék megoldani egy problémát, amin már jóideje töröm a fejemet. Holnap körbenézek fűrésztárcsa és felsőmaró ügyben.
Van még két ötletem. Létezik, ha jól tudom, egy Festékipari Kutató Intézet, hátha van ötletük.
Ezen kívül érdemes a Tikurilla szakijait is megkérdezni, elvileg nekik (ha nem is mindent forgalmaznak Magyarországon) "mindenre" van festékük.
De azért még egyszer elmondom: minden (de minden) ami felületkezelés az kényszermegoldás és nem örök életű. A krómozás sem az, tart ameddig tart. De maga a réz sín is elkopik 20-30 év alatt.
Abból a tényből kell kiindulni, hogy a koptatást a mindenütt jelen lévő por végzi aminek a keménysége a Mohs-féle relatív skála szerint 6-os körüli lehet (itt van valahol az üveg, az acél, egyébként a 10-es a gyémánt) Ezt a lakkok szerintem megközelíteni sem tudják (szerintem max 3-4-es keménységű), vagyis az a kifejezés, hogy "kopásálló", az megtévesztő mert nem azt jelenti, hogy ellenáll a kopásnak, inkább csak annyit, hogy más egyéb lakkokhoz képest ez kopik kevésbé. De kopik.
De tényleg drukkolok, hogy sikerüljön megőrizni a lelki békédet küszöb ügyben! :-)
Még valami:
"alapozóval majd fekete festékkel, hogy ne látszódjon rajta a kosz."
A kosz legesleginkább a feketén látszik...
Erzsébeti,
én szerencsére kerültem a pozdorja kifejezést, de köszönöm a felvilágosítást!!! Sőt, ha éppen a kezed ügyébe akad egy valódi pozdorja, akkor szkenneld már be légyszi, engem érdekelne. Biztosan láttam már, de jó lenne azonosítani.
Ezt egy másik topicban irtam és csak átkopztam egy részét ezértt nem kell mindent figyelembe venni ha lenne olyan.
1. Ott tartok hogy vagy kipróbálom a Maestro nitrolakkot fémre, hátha megtapad, vagy lelakkozom Maestro akrillakkal egyszer (mert az megtapad a fémen)majd 2x lefújom a Maestro nitrolakkal mert az meg jó kopás- és vegyszerálló. Ezzel az a baj hogy lehet hogy egy terméken belül mégse bírják egymást és x@r lesz. 2. Vagy kipróbálom az Akrillan lakkot amire az van írva hogy megtapad minden fémen(odaírták azt is hogy sárgaréz,bronz)és bőrdiszművön is tehát még rugalmas is lehet. Az viszont nincs ráírva hogy kopásálló is de állítólag erre van kitalálva(hát akkor miért nem irták rá hogy kopásálló?). 3. A harmadik variáció hogy van egy festő ismerősöm(cégnél fújnak bútorokat kocsikat) aki ajánlott egy lakkot amit ők különössen igénybe(munkaasztalok gyárak padlója) vett felületekre használnak ami egy drága kétkomponensű lakk. Erre azt mondta hogy nagyon szépen elő kell készíteni a felületet de állítólag erre sincs ráírva hogy megtapad fémen de ők már használták fém lakkozására is. Na most hogy az a lakk ma is rajt van e a fémen azt nem tudom.(de bizok a srácba)
Megkérdeztem mit szól az autólakkhoz mert ugye az kemény meg víz álló meg mindenálló de azt mondta hogy az igaz hogy kemény meg minden de nem arra van kitalálva hogy járjanak rajta.(elég meggyőzően mondta)
Az a baj hogy mind1ik lakk csak spray-s változatban van kivéva az amit a festő ismerősöm szerez nekem ócsóbban és nekem az lenne a jó mert a küszöb már le van téve és a spraynél le kellene takarnom mindent.
Szal itt tarok és nem tudom mi legyen mert nem akarom elb@***ni se mert oylan 17m küszöbsínről van szó méterenkénti 400Ft ért.
Ecz-pecz kimehetsz,holnap után bejö.......
De valszeg a kétkomponensű lesz a nyerő.
Majd megirom a végredményt hátha vkit érdekel mert....
Nem azért vettem sárgaréz küszöbsínt 7000Ft-ért hogy nálam csak azt a funkciót töltse be hogy ne lehessen lataposni a küszöb élét.
Ha az lett volna célom akkor fogtam volna 2db 6m-es laposvasat a garázsból ,feldarabolom méretre ,majd lekentem volna rozsdamaróval, alapozóval majd fekete festékkel, hogy ne látszódjon rajta a kosz.
Nem tudom ti hogy vagytok vele de nálam még lehet hogy kézreesik egy párszor a küszöb ugyanis mikor péntek/szombat este haza jövök vmibe kapaszkodni is kell.
Szóval, ami "pozdorja" vágásához jó azzal tudsz fenyőt is vágni, de azért nem erre van kitalálva:) de minnél életlenebb annál körülményesebb vele puhafát vágni.
Amiről beszéltek az nem pozdorja!! hanem faforgácslap.
A pozdorja az nem más mint kender törek, amit összezúznak (pozdorjává zúznak), és ebből készítenek pozdorja lapot amit lehet fúrnérozni, és így bútor is készülhet belőle. DE! Én kb 15 éve láttam utoljára ilyen anyagot, és ezt is csak bontottan!! Ma már gyakorlatilag nem létezik ez. Tehát amit pozdorjának hívtok az nem pozdorja, hanem faforgácslap. Sőt a faforgácslap még nem is bútorlap! Ugyanis amit a szakszövegek bútorlapnak hívnak az ténylegesen léc, ill. fúrnérbetétes bútorlap. ezen anyagra színfúrnért kell ragasztani, és így lehet felhasználni a bútoriparban. De ezeket már csak az igen igényes, ill. a fokozott fizikai terheléses helyekre szereljük.
Ami a puhafák vágására alkalmas az nem alkalmas a laminált parketta vágására!!
Persze el lehet vele vágni, de nem ez lenne a fő "munkaterülete" ennek a lapnak.
Neked egy sima laminált lap vágására kihegyezett körfűrészlap kell. Mivel a felületi minőség ebben gyak semmit nem számít, így még kopott lappal is tudsz dolgozni!:)
Ugyanis az összes vágási felületed el lesz takarva, így nem számít mennyire lesz csúnya ez.