Ja, és érdemes a villanyos csatlakozó felületet (nekem 6-os kapcsolós elosztós hosszabbító) úgy elhelyezni, hogy a munkában ne zavarjanak a zsinórok. Én rögzítettem egy ilyet az asztal lábára a munkafelület alatt jó 30 centivel, így akármit is csinálok, tuti nem barkácsolom szét a villanyt. És így a zsinórok nem a fal és a gép között a munkadarab fölött mennek, hanem a munkaterületen mindig kívül. Sokkal kényelmesebb és biztonságosabb.
És még 1 dolog: érdemes csiinálni egy "lábrácsot" is, sokkal kényelmesebben lehet dolgozni rajta állva, mint pl. a betonpadlón. Én mondjuk csináltam egy az asztal alól kifordítható "széket" is, ha rajzolgatok, méretezek, stb. akkor a fenének álljak fölötte. :D
Ha akármikor akármit csinálsz rajta, nem akarsz közben folyton az asztal épségéért aggódni, akkor a legfontosabb szerintem az, hogy az asztal a lehető legstabilabb legyen. Értem ez alatt, hogy főleg a lábai legyenek olyan erősek, hogy véletlenül se inogjanak, ha dolgozol rajtuk, vagy valami nehezebb munkadarabot/gépet ráteszel. Vannak munkák is, amik nagyon bírják strapálni az asztalt, pl. a rezgőcsiszolás és a kalapálás is. :D Feltéve, ha extrém műhelyszex sose lesz rajta "végezve". :DDD
A gép-beépítés témában szerintem a legjobb, ha az adott gépek saját asztalt/állványt kapnak, ami magasságában passzol az asztalodhoz (a munkafelület tekintetében, ugye) és esetleg valahogyan gyorsrögzíthető is az asztal tetszőleges oldalához szükség esetén. Érdemes még csinálni 1-2 olyan "bak"-ot, aminek a magassága esetleg állítható, de szintén passzol az asztalodhoz és esetleg az anyag rögzítése is megoldható rajta.
Én a munkaasztalt úgy csináltam, hogy abban az alagsori helységben, ami a "mühyelyem" felfúrtam a falra 3 db nagyon brutális fémfület és azokra felcsavaroztam egy kettévágott jó vastag rétegelt lemez lapot (tehát dupla vastag) és a két lapot még egymáshoz is csavaroztam alulról jópár helyen. A faltól távolabbi oldalán meg van alatta a két sarkánál 1-1 Db a Praktikerben (pl.) készen kapható fémláb. Szerintem a kész asztalt is lehet érdemes a falhoz rögzíteni, ha erre van mód.
Van még egy munkaasztalom, azon csak illesztek, festek, meg ilyenek. Ez egy korábban "szerencsésen" összecsuklott klasszikus szétnyithatós "panel" étkezőasztal lapja, a hajtásnál fémmel megerősítve, elöl 3 lábbal, hátul meg szintén a falra vinklizve.
Vizszintes irányú szoritás/rögzítés céljából fémsikattyúból és némi faanyagból príma asztalos satut lehet csinálni az asztal oldalaira. Én felcsavaroztam a falra is egy lecet az asztalfelület fölé, legyen mihez ütköztetni a szorítandó tárgyat.
Mióta barkácsolgatok már elég sokat "up-grade"-eltem az asztalomon, pl. legutóbb körkivágóval csináltam rá lyukakat, hogy a belső részeken is tudjak sikattyúzni, ha úgy alakul.
GuMiSZu, Körfűrész és felsőmaró felszerelését csak akkor látom megoldhatónak, ha az asztalba beépítesz egy fém-lap betétet, és ahhoz rögzíted a gépeket, ugyanis ha a vastag asztalba próbálod beépíteni az eszközeidet, akkor egyszerűen nem látszik majd ki az asztalból a fúrész vagy a marófej. Érted mire gondolok? (bocs, ha túl evidens voltam...)
Jéééé.....miután küldtem egy felhoborodott levelet a medikemia-nak rögtön tudtak válaszolni.
Szombaton irtam egy levelet nekik egy-két kérdéssel.
Majd szerdán megelégeltem a várakozást és küldtem még1et.:))
Tegnáp(csütörtök)már itt is volt a valász.
Pontossan ez;
Tisztelt ........!
Mindenekelőtt elnézését kérem a válasz elmaradásáért,; az igazság az, hogy az elfoglaltságaim miatt egyszerűen elfelejtettem. Remélem, válaszom nem érkezik későn.
1. kérdés: A M. nitrolakk is megtapad fémen, nem csak fán; fényes alumínium felületen azonban a tapadás - mint bármely más lakknál, festéknél - nem biztosan tartós. Ez esetben javaslom egy kifutóban levő, de még az üzletekben kapható Prevent festéktapadásjavító aeroszolunkat (ha nem jut hozzá, a késői válasz ellenértékeként egy ilyen terméket eljuttatok Önnek, ha megadja címét). Ez egy teljesen átlátszó, vékony filmet képez, amely az alumínium felületén jól megtapad és rajta a nitrolakk is.
2. és 3. kérdés: a nitrolakk nem használható akrillakkra felvíve. A nitrolakk kemény bevonatot képez, üzemanyag- és mosószerálló, de nem vegyszerálló! A vízállóságot illetően a tisztítás erejéig biztosan vízálló, de folyamatos vagy hosszú ideig történő vízzel érintkezés esetén ( pl. csónak külső felületére) nem alkalmas.
4. kérdés: a nitrolakk bevonatok hajlamosak kis sárgulásra, de ennek mértékét a küszöböt várhatóan terhelő hőmérséklet mellett nem fogja észrevenni.
5. kérdés: a nitrolakk alkalmas a megnevezett célra
Még megemlítem, hogy a bevonat nitrohigítóval vagy acetonnal eltávolítható, ha javítás szükséges. Vigyázzon azonban mind a nitrolakk, mind az oldószerek használatánál azok fokozott tűzveszélyessége miatt !
Mégegyszer kérem szíves elnézését a késői válaszért és remélem, termékeink minőségével elégedett lesz!
Sokkal lazább szerkezetű a saját rostsúlya is könnyebb a kendertöreknek, mint a fának. Így az ebből készült lapok sokkal, de sokkal könnyebbek! kb 3X a szorzó súlyban!
Ez a lazaság a felhasználási területet erősen befolyásolja, mára gyak teljesen kiszorította a faforgácslap a pozdorját...
évek óta nem volt a kezemben...:)
Az élet megy, és mára sok területen a faforgácslap is megadta magát az "új" anyagoknak... lásd OSB, MDF, HDF...
Azt tudtátok, hogy mikor gyártották az elő forgácslapot?:)
Lepődjetek meg.. Kossuth már láthatta volna, ha jó helyen van jó időben!!:))
OK. Azt hiszem, értem. Tehát ha az anyag széléhez képest egy konkrét szögben akarok fűrészelni, akkor az anyagot hozzáfogom az adott szögben lerögzített vezetőbigyóhoz, és azzal együtt tolom hátrafele. Akkor lehet hogy mégsem selejt. De jó!
A Praktikerben (Budapest, Bécsi út) vettem 6990-ért. Alapból 8mm-es maró kell bele (ilyenből adtak mellé egy 12 db-os készletet) de van hozzá egy patron ami 6mm-eshez is alkalmassá teszi.
A kapcsolója nem reteszelhető, tehát folyton nyomni kell, de ez egyelőre nem tűnik problémának, kézre esik. A típusa egyébként "Budget", ilyenből már van kalapácsom, gérvágóm, illesztőfűrészem. A low-end gépparkom lassan már teljes lesz, van Rondy, Kinzo, Agojama, T.I.P, Budget... :-) De meglepő hogy ezek korántsem annyira gagyik, mint amire az áruk alapján következtetni lehetne. De természetesen ipari célra nem valók,
OK. Akkor egyertelmuen arrol van szo, amirol en irtam. Ez nem parhuzamvezeto, hanem szogvezeto, vagy ge'rvezeto vagy mi a fene. uzemszeruen tolod a vezetot a horonyban, es a hozzafogott anyagot ezaltal a beallitott szogben elvagod.
gondolj bele, ha parhuzamvezeto lenne, akkor mire lenne a szogmero? meg akkor nem egypontos lenne a felfogatasa.
A képen látszik a munkaasztallapon az a bevágás. Az valójában egy olyan árok, amely az alja felé szélesedik. Ebbe bele lehet tolni a párhuzamvezetőt, aminek az alsó része kissé lötyögve illeszkedik a vájatba, a felső része pedig egy alumínium szögmérőhöz hasonlít, amit egy csavarral lehet az alsó részhez szorítani. Ha tökig becsavarom, akkor nem fordul el, a szögmérőnek az egyenes oldala a beállított irányban áll, lehetne tolni mellette az anyagot, de a vájatban az egész párhuzamvezető cucc elcsúszik. Szerintem gyártási hiba.
szerintem amire gondolsz (ha jol tevedek) az keresztvagashoz valo. beallitod a szoget, a lecet hozzaszoritod a vezetohoz, es igy tolod a sinben. persze a benakon annyira lotyog a sinben, hogy erre teljesen hasznalhatatlan. ugye a sin parhuzamos volt a fureszlappal?
Ma nézegettem a boltban egy Ferm kanyarítófűrészt (gépi hajtású lombfűrésznek lehetne csúfolni) és furcsállottam, hogy az anyagmegvezető bigyó csak elfordulás ellen rögzíthető, de a rögzítőcsavar ütközésig becsavart állapotában is csúszkál a sínben. Mindjárt megnéztünk egy másik példányt is, az is ilyen volt. Vajon ennek így kell lennie? Csodálkoznék rajta.
Magyarázat a képekhez.. mivel az index össze-vissza tördeli, úgy gondoltam, hogy ezt külön hozászólásba teszem...
az 1. kép lakkozott beltéri ajtó küszöbét ábrázolja, külön kiemelve azon részét amin látszik, hogy ezzel a csavarral nem szabad szerelni mert megfeketiti a rezet... Ez a lakkozás ipari!! és fürdőbe meg ráégetve volt... 3 év és így néz ki...sajna ezt felújítani nem éri meg (olcsóbb, ha újat veszek lakkozás nélkül!!) mert erről a lakkot nem lehet rentábilisen levakarni....
a 2. kép egy bejáratiajtó küszöbe, itt nincs lakkozás, és szerintem semmivel nem csúnyább mint ha le lett volna lakkozva, szintén 3 éves. DE ezt bármikor egy egyszerű sydolozással fel tudom fényesíteni csili-vili réz színűre, míg a lakkozottat csak cserélhetem...
A 3. ugyanaz mint a 2.
a 4., és az 5. képen egy bejáratiajtón lévő gyárilag lakkozott kilincset látsz ami szintén 3 éves. borzalmas a minősége:((( A kilincs messze nem kap annyit mint pl a küszöb.. a küszöbnél hatványozottabban jelentkezik a kopáshiba!!
Ezek a rézholmik 3 évesek, mint ahogy írtam, de ezeket a hibákat majdnem ugyanilyen minőségben már az első félévben így lehetett látni!
"Ha falburkolást akarok csinálni, mindenképpen muszáj-e a falburkolatot úgy felraknom, hogy alápárnafázok, akkor is, ha ez egy belső fal, mindkét oldalán kb. azonos hőmérsékletű lakótérrel? Kvázi közfal. Azért kérdezem, mert ez egy viszonylag keskeny lépcső határoló falaira kerülne és nem akarom a helyet a párnafákra pocsékolni. A falburkolat vékony rétegelt lemez tábla lenne lazúrozva és lakkozva. Ha kell, akár lakkozva a hátoldalán is."
Egyáltalán nem muszáj.Nekünk otthon harmincöt éve van fent parkettából készült lambéria a falon, és nincs párnafázva.
Keretezéssel van összefogva 120x220-as táblákba (!), és a kereteknél van felcsavarozva a falra.Az egymás melletti kereteket pedig háromszintű lécezés takarja el, ettől egy kis ornamentikája lett az egésznek.
Ja!És az egyik fal külső fal!Semmi páralecsapódás és hasonlók nincsenek.Igaz, ötven centis a fal.
Sajnos a Boronkay-hoz nem jutottam el, de kiderítettem a paramétereiket:
Boronkay Szerszámélezés, - javítás, - gyártás
1149 Budapest, Egressy út 23 - 25. 222-1114
Viszont vettem egy felsőmarót. Annyira olcsó volt (járt mellé egy 12 darabos marókészlet is), hogy még bőven az elfogadható "tanulópénz" kategóriába sorolható, ha mégsem válik be. Több ilyen "low-low-end" gépem is van, és eddig komoly probléma még egyikkel sem volt, a tőlük elvárt teljesítményt, minőséget hozták. Ez alól talán csak az egyik B&D fúrógépem kivétel, ami ütvefúróként nagyon vérszegény. Persze 450W nem falrengető (szó szerint :-) teljesítmény, de ennél többet vártam tőle.
Jólvan na, én a topic címében említett "hobbi asztalos" státuszban vagyok. :-) Előttem csak két alternatíva volt: vagy minden egyes lambéria darabot odaszögezek a párnafához, vagy a kapcsokat használom. Nem volt kérdés hogy melyiket választottam. :-)
Szerintem egyszerűbb lenne felrakni vékony párnafákat (betiplizve a falvba) és ebbe/erre rögzíteni a burkolatot, mint magát a burkolólapokat rögzítenéd a falra. Attól is függ hogy mekkora lapokkal burkolod a falat?
Én a lambéria alá (szintén helytakarossági okokból) 10mm-res lécet tettem, és erre került a lambéria, természetesen lambériakapcsokkal.