Keresés

Részletes keresés

Garp szerint Creative Commons License 2004.10.29 0 0 848
Ja, és egy kérdés! Érdemes szerintetek a munkaasztalt akármivel lefesteni, vagy lakkozni? Nekem eddig úgy tűnik jobb a nyers felület.
Garp szerint Creative Commons License 2004.10.29 0 0 847

Ja, és érdemes a villanyos csatlakozó felületet (nekem 6-os kapcsolós elosztós hosszabbító) úgy elhelyezni, hogy a munkában ne zavarjanak a zsinórok. Én rögzítettem egy ilyet az asztal lábára a munkafelület alatt jó 30 centivel, így akármit is csinálok, tuti nem barkácsolom szét a villanyt. És így a zsinórok nem a fal és a gép között a munkadarab fölött mennek, hanem a munkaterületen mindig kívül. Sokkal kényelmesebb és biztonságosabb.

 

És még 1 dolog: érdemes csiinálni egy "lábrácsot" is, sokkal kényelmesebben lehet dolgozni rajta állva, mint pl. a betonpadlón. Én mondjuk csináltam egy az asztal alól kifordítható "széket" is, ha rajzolgatok, méretezek, stb. akkor a fenének álljak fölötte. :D

Garp szerint Creative Commons License 2004.10.29 0 0 846

Ha akármikor akármit csinálsz rajta, nem akarsz közben folyton az asztal épségéért aggódni, akkor a legfontosabb szerintem az, hogy az asztal a lehető legstabilabb legyen. Értem ez alatt, hogy főleg a lábai legyenek olyan erősek, hogy véletlenül se inogjanak, ha dolgozol rajtuk, vagy valami nehezebb munkadarabot/gépet ráteszel. Vannak munkák is, amik nagyon bírják strapálni az asztalt, pl. a rezgőcsiszolás és a kalapálás is. :D Feltéve, ha extrém műhelyszex sose lesz rajta "végezve". :DDD

 

A gép-beépítés témában szerintem a legjobb, ha az adott gépek saját asztalt/állványt kapnak, ami magasságában passzol az asztalodhoz (a munkafelület tekintetében, ugye) és esetleg valahogyan gyorsrögzíthető is az asztal tetszőleges oldalához szükség esetén. Érdemes még csinálni 1-2 olyan "bak"-ot, aminek a magassága esetleg állítható, de szintén passzol az asztalodhoz és esetleg az anyag rögzítése is megoldható rajta.

 

Én a munkaasztalt úgy csináltam, hogy abban az alagsori helységben, ami a "mühyelyem" felfúrtam a falra 3 db nagyon brutális fémfület és azokra felcsavaroztam egy kettévágott jó vastag rétegelt lemez lapot (tehát dupla vastag) és a két lapot még egymáshoz is csavaroztam alulról jópár helyen. A faltól távolabbi oldalán meg van alatta a két sarkánál 1-1 Db a Praktikerben (pl.) készen kapható fémláb. Szerintem a kész asztalt is lehet érdemes a falhoz rögzíteni, ha erre van mód.

 

Van még egy munkaasztalom, azon csak illesztek, festek, meg ilyenek. Ez egy korábban "szerencsésen" összecsuklott klasszikus szétnyithatós "panel" étkezőasztal lapja, a hajtásnál fémmel megerősítve, elöl 3 lábbal, hátul meg szintén a falra vinklizve.

 

Vizszintes irányú szoritás/rögzítés céljából fémsikattyúból és némi faanyagból príma asztalos satut lehet csinálni az asztal oldalaira. Én felcsavaroztam a falra is egy lecet az asztalfelület fölé, legyen mihez ütköztetni a szorítandó tárgyat.

 

Mióta barkácsolgatok már elég sokat "up-grade"-eltem az asztalomon, pl. legutóbb körkivágóval csináltam rá lyukakat, hogy a belső részeken is tudjak sikattyúzni, ha úgy alakul.

 

 

 

 

Előzmény: GuMiSZu (830)
Garp szerint Creative Commons License 2004.10.29 0 0 845
És a Budget kalapácsod hány wattos? :DD
Előzmény: kivi (836)
Garp szerint Creative Commons License 2004.10.29 0 0 844
Köszönöm a választ.
Előzmény: rferi (826)
Soká Creative Commons License 2004.10.29 0 0 843
GuMiSZu,
Körfűrész és felsőmaró felszerelését csak akkor látom megoldhatónak, ha az asztalba beépítesz egy fém-lap betétet, és ahhoz rögzíted a gépeket, ugyanis ha a vastag asztalba próbálod beépíteni az eszközeidet, akkor egyszerűen nem látszik majd ki az asztalból a fúrész vagy a marófej. Érted mire gondolok?
(bocs, ha túl evidens voltam...)
Előzmény: GuMiSZu (830)
mdk Creative Commons License 2004.10.29 0 0 842
Jéééé.....miután küldtem egy felhoborodott levelet a medikemia-nak rögtön tudtak válaszolni.
Szombaton irtam egy levelet nekik egy-két kérdéssel.
Majd szerdán megelégeltem a várakozást és küldtem még1et.:))
Tegnáp(csütörtök)már itt is volt a valász.
Pontossan ez;

Tisztelt ........!

Mindenekelőtt elnézését kérem a válasz elmaradásáért,; az igazság az, hogy az elfoglaltságaim miatt egyszerűen elfelejtettem. Remélem, válaszom nem érkezik későn.

1. kérdés: A M. nitrolakk is megtapad fémen, nem csak fán; fényes alumínium felületen azonban a tapadás - mint bármely más lakknál, festéknél - nem biztosan tartós. Ez esetben javaslom egy kifutóban levő, de még az üzletekben kapható Prevent festéktapadásjavító aeroszolunkat (ha nem jut hozzá, a késői válasz ellenértékeként egy ilyen terméket eljuttatok Önnek, ha megadja címét). Ez egy teljesen átlátszó, vékony filmet képez, amely az alumínium felületén jól megtapad és rajta a nitrolakk is.

2. és 3. kérdés: a nitrolakk nem használható akrillakkra felvíve. A nitrolakk kemény bevonatot képez, üzemanyag- és mosószerálló, de nem vegyszerálló! A vízállóságot illetően a tisztítás erejéig biztosan vízálló, de folyamatos vagy hosszú ideig történő vízzel érintkezés esetén ( pl. csónak külső felületére) nem alkalmas.

4. kérdés: a nitrolakk bevonatok hajlamosak kis sárgulásra, de ennek mértékét a küszöböt várhatóan terhelő hőmérséklet mellett nem fogja észrevenni.

5. kérdés: a nitrolakk alkalmas a megnevezett célra

Még megemlítem, hogy a bevonat nitrohigítóval vagy acetonnal eltávolítható, ha javítás szükséges. Vigyázzon azonban mind a nitrolakk, mind az oldószerek használatánál azok fokozott tűzveszélyessége miatt !


Mégegyszer kérem szíves elnézését a késői válaszért és remélem, termékeink minőségével elégedett lesz!



Tisztelettel:



Hertelendy Csaba
fejlesztési laborvezető
Medikémia Rt,
6728 Szeged, Zsámbokréti sor 1/A
tel.: 62/592-736

Gondolkodom azon a tapadásjavítón de csak azt irta hogy alumínium.
Na majd rákérdezek erre is.:))

Ui.:Lehet alumínium küszöbsínre gondolt.(lehet nem irtam hogy réz sínről van szó:F )
mdk Creative Commons License 2004.10.29 0 0 841

Köszi az infót.

Milyen lakkal lakkoztál és hányszor kented le?

A kilincsken csodálkozok hogy miért néz ki így 3 év után.

Rézkilincs?

Nem tudom mivel lehet jobb egy 7k kilincs egy 3k kilincsnél.

Talán a lakkozása meg a szerkezete?

De annyival biztos nem jobb mint amennyivel drágább.

 

Ma hozzák nekem a hiperszupermegaatombrutál lakkot úgyhogy most már kipróbálom hátha szerencsém lesz.

Majd folyamatosan beszámolok mi a helyzet vele.

Tényleg köszi de én már csak ilyen makacs vagyok.:))

Előzmény: Erzsébeti (829)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.28 0 0 840

pozdorja.

 

gyak hasonlóan néz ki mint a faforgácslap, de!

Sokkal lazább szerkezetű a saját rostsúlya is könnyebb a kendertöreknek, mint a fának. Így az ebből készült lapok sokkal, de sokkal könnyebbek! kb 3X a szorzó súlyban!

Ez a lazaság a felhasználási területet erősen befolyásolja, mára gyak teljesen kiszorította a faforgácslap a pozdorját...

évek óta nem volt a kezemben...:)

 Az élet megy, és mára sok területen a faforgácslap is megadta magát az "új" anyagoknak... lásd OSB, MDF, HDF...

 

Azt tudtátok, hogy mikor gyártották az elő forgácslapot?:)

 

Lepődjetek meg.. Kossuth már láthatta volna, ha jó helyen van jó időben!!:))

 

Erzsébeti

Előzmény: Soká (808)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.28 0 0 839

8000 ért nem drága!

 

De nehogy azt hidd hogy parasztvakítás a gyors vágás! Van akkora létjogosultsága mint a mindenáron szépfelület vágásnak!:)

Előzmény: rferi (811)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.28 0 0 838
"

(Mellesleg, majd minden faipari kézifűrész negatív homlokszögű!És minden fémvágó kézifűrész pozitív homlokszögű!)"

 

persze:))

Próbáltál már te kézzel eltolni olyan fűrészt amiben előre álltak a fogak? persze fában?:))) Jó móka!:)

 

Erzsébeti

Előzmény: rferi (811)
PETYUS Creative Commons License 2004.10.28 0 0 837
OK. Azt hiszem, értem. Tehát ha az anyag széléhez képest egy konkrét szögben akarok fűrészelni, akkor az anyagot hozzáfogom az adott szögben lerögzített vezetőbigyóhoz, és azzal együtt tolom hátrafele. Akkor lehet hogy mégsem selejt. De jó!
Előzmény: halaloszto (835)
kivi Creative Commons License 2004.10.28 0 0 836
A Praktikerben (Budapest, Bécsi út) vettem 6990-ért. Alapból 8mm-es maró kell bele (ilyenből adtak mellé egy 12 db-os készletet) de van hozzá egy patron ami 6mm-eshez is alkalmassá teszi.
A kapcsolója nem reteszelhető, tehát folyton nyomni kell, de ez egyelőre nem tűnik problémának, kézre esik. A típusa egyébként "Budget", ilyenből már van kalapácsom, gérvágóm, illesztőfűrészem. A low-end gépparkom lassan már teljes lesz, van Rondy, Kinzo, Agojama, T.I.P, Budget... :-) De meglepő hogy ezek korántsem annyira gagyik, mint amire az áruk alapján következtetni lehetne. De természetesen ipari célra nem valók,
Előzmény: GuMiSZu (827)
halaloszto Creative Commons License 2004.10.28 0 0 835

OK. Akkor egyertelmuen arrol van szo, amirol en irtam. Ez nem parhuzamvezeto, hanem szogvezeto, vagy ge'rvezeto vagy mi a fene. uzemszeruen tolod a vezetot a horonyban, es a hozzafogott anyagot ezaltal a beallitott szogben elvagod.

 

gondolj bele, ha parhuzamvezeto lenne, akkor mire lenne a szogmero? meg akkor nem egypontos lenne a felfogatasa.

 

vajk

Előzmény: PETYUS (834)
PETYUS Creative Commons License 2004.10.28 0 0 834
A képen látszik a munkaasztallapon az a bevágás. Az valójában egy olyan árok, amely az alja felé szélesedik. Ebbe bele lehet tolni a párhuzamvezetőt, aminek az alsó része kissé lötyögve illeszkedik a vájatba, a felső része pedig egy alumínium szögmérőhöz hasonlít, amit egy csavarral lehet az alsó részhez szorítani. Ha tökig becsavarom, akkor nem fordul el, a szögmérőnek az egyenes oldala a beállított irányban áll, lehetne tolni mellette az anyagot, de a vájatban az egész párhuzamvezető cucc elcsúszik. Szerintem gyártási hiba.
Előzmény: PETYUS (833)
PETYUS Creative Commons License 2004.10.28 0 0 833
A fűrészlapot kétféle helyzetben lehet beletenni, vagy hosszában vagy keresztben.
Így néz ki:
http://www.screwfix.com/sfd/i/cat/15/1503_l.jpg
Előzmény: halaloszto (832)
halaloszto Creative Commons License 2004.10.28 0 0 832

szerintem amire gondolsz (ha jol tevedek) az keresztvagashoz valo. beallitod a szoget, a lecet hozzaszoritod a vezetohoz, es igy tolod a sinben. persze a benakon annyira lotyog a sinben, hogy erre teljesen hasznalhatatlan. ugye a sin parhuzamos volt a fureszlappal?

 

vajk

Előzmény: PETYUS (831)
PETYUS Creative Commons License 2004.10.28 0 0 831
Ma nézegettem a boltban egy Ferm kanyarítófűrészt (gépi hajtású lombfűrésznek lehetne csúfolni) és furcsállottam, hogy az anyagmegvezető bigyó csak elfordulás ellen rögzíthető, de a rögzítőcsavar ütközésig becsavart állapotában is csúszkál a sínben. Mindjárt megnéztünk egy másik példányt is, az is ilyen volt. Vajon ennek így kell lennie? Csodálkoznék rajta.
GuMiSZu Creative Commons License 2004.10.28 0 0 830

Hali.

 

Lenne 1 kérdésem. van 1 régi fa asztalom (2m*70cm) erős stabil fából van.

ebből szeretnék asztalos asztalt.

 

-milyen vastag legyen az asztal teteje

- milyen dolgokat érdemes rászerelni? (a kézi körfűrészemet alulról rászerelhetővé tegyem?

- felsőmarót alulról

-satu pofákat

 

az a baj, hogy amit lehet kapni elérhető áron azok gagyik :(

 

ja és még 1 érdemes ausztriában gépeket venni (felsőmaró stb...)

Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.28 0 0 829

Magyarázat a képekhez.. mivel az index össze-vissza tördeli, úgy gondoltam, hogy ezt külön hozászólásba teszem...

 

az 1. kép lakkozott beltéri ajtó küszöbét ábrázolja, külön kiemelve azon részét amin látszik, hogy ezzel a csavarral nem szabad szerelni mert megfeketiti a rezet... Ez a lakkozás ipari!! és fürdőbe meg ráégetve volt... 3 év és így néz ki...sajna ezt felújítani nem éri meg (olcsóbb, ha újat veszek lakkozás nélkül!!) mert erről a lakkot nem lehet rentábilisen levakarni....

 

a 2. kép egy bejáratiajtó küszöbe, itt nincs lakkozás, és szerintem semmivel nem csúnyább mint ha le lett volna lakkozva, szintén 3 éves. DE ezt bármikor egy egyszerű sydolozással fel tudom fényesíteni csili-vili réz színűre, míg a lakkozottat csak cserélhetem...

 

A 3. ugyanaz mint a 2.

 

a 4., és az 5. képen egy bejáratiajtón lévő gyárilag lakkozott kilincset látsz ami szintén 3 éves. borzalmas a minősége:((( A kilincs messze nem kap annyit mint pl a küszöb.. a küszöbnél hatványozottabban jelentkezik a kopáshiba!!

 

Ezek a rézholmik 3 évesek, mint ahogy írtam, de ezeket a hibákat majdnem ugyanilyen minőségben már az első félévben így lehetett látni!

 

Szerintem gondold meg a lakkozást...

 

Erzsébeti

Előzmény: Erzsébeti (828)
Erzsébeti Creative Commons License 2004.10.28 0 0 828

Hali!

 

mdk, csináltam neked képeket...

 

 

 

 

 

 

 

GuMiSZu Creative Commons License 2004.10.28 0 0 827

kivi: Milyen felsőmarót vettél és hol / menniyért? én is szeretnék venni valami KINZO-FERM szintűt tanulni jó lesz :)

köszi

 

 

Előzmény: kivi (824)
rferi Creative Commons License 2004.10.28 0 0 826

"Ha falburkolást akarok csinálni, mindenképpen muszáj-e a falburkolatot úgy felraknom, hogy alápárnafázok, akkor is, ha ez egy belső fal, mindkét oldalán kb. azonos hőmérsékletű lakótérrel? Kvázi közfal. Azért kérdezem, mert ez egy viszonylag keskeny lépcső határoló falaira kerülne és nem akarom a helyet a párnafákra pocsékolni. A falburkolat vékony rétegelt lemez tábla lenne lazúrozva és lakkozva. Ha kell, akár lakkozva a hátoldalán is."

Egyáltalán nem muszáj.Nekünk otthon harmincöt éve van fent parkettából készült lambéria a falon, és nincs párnafázva.

Keretezéssel van összefogva 120x220-as táblákba (!), és a kereteknél van felcsavarozva a falra.Az egymás melletti kereteket pedig háromszintű lécezés takarja el, ettől egy kis ornamentikája lett az egésznek.

Ja!És az egyik fal külső fal!Semmi páralecsapódás és hasonlók nincsenek.Igaz, ötven centis a fal.

 

Előzmény: Garp szerint (814)
Garp szerint Creative Commons License 2004.10.27 0 0 825
Parafát falra ragasztani mivel lehet? Ami megáll (pl. héra) falfestéken is.
Előzmény: mdk (822)
kivi Creative Commons License 2004.10.27 0 0 824
Sajnos a Boronkay-hoz nem jutottam el, de kiderítettem a paramétereiket:
Boronkay Szerszámélezés, - javítás, - gyártás
1149 Budapest, Egressy út 23 - 25. 222-1114

Viszont vettem egy felsőmarót. Annyira olcsó volt (járt mellé egy 12 darabos marókészlet is), hogy még bőven az elfogadható "tanulópénz" kategóriába sorolható, ha mégsem válik be. Több ilyen "low-low-end" gépem is van, és eddig komoly probléma még egyikkel sem volt, a tőlük elvárt teljesítményt, minőséget hozták. Ez alól talán csak az egyik B&D fúrógépem kivétel, ami ütvefúróként nagyon vérszegény. Persze 450W nem falrengető (szó szerint :-) teljesítmény, de ennél többet vártam tőle.


kivi Creative Commons License 2004.10.27 0 0 823
Jólvan na, én a topic címében említett "hobbi asztalos" státuszban vagyok. :-) Előttem csak két alternatíva volt: vagy minden egyes lambéria darabot odaszögezek a párnafához, vagy a kapcsokat használom. Nem volt kérdés hogy melyiket választottam. :-)
Előzmény: mdk (821)
mdk Creative Commons License 2004.10.27 0 0 822

Szerintem lehet lazúrozni is

Miért ne lehetne?

A lazúr elég rugalmas és nincs benne semmi rossz ami bántaná a parafát.

Az ötlet se rossz.

Előzmény: Garp szerint (815)
mdk Creative Commons License 2004.10.27 0 0 821

Pontosan.

 

"természetesen lambériakapcsokkal."

Kinek természetes?.:))

Nekem nem.

Előzmény: kivi (819)
mdk Creative Commons License 2004.10.27 0 0 820

Én valszeg alápárnafáznék de nem tudom valójában mennyire sík a fal.

Ugyanis a párnafák vastagágával lehet játszani.

Még arra is jó lehet hogy nem kell olyan atom csavarokat rakni a rétegelt lemezbe.

Persze ezt azért mondom mert én 8 as tiplivel raknám.Nem bízok a 6 osba.(sőt némelyik 8-asba sem)

De látatlanba nehéz.

Előzmény: Garp szerint (814)
kivi Creative Commons License 2004.10.27 0 0 819
Szerintem egyszerűbb lenne felrakni vékony párnafákat (betiplizve a falvba) és ebbe/erre rögzíteni a burkolatot, mint magát a burkolólapokat rögzítenéd a falra. Attól is függ hogy mekkora lapokkal burkolod a falat?

Én a lambéria alá (szintén helytakarossági okokból) 10mm-res lécet tettem, és erre került a lambéria, természetesen lambériakapcsokkal.
Előzmény: Garp szerint (814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!