Én nem talátam Pápa felől kényelmesen beérő vonatot 6-os munkjaezdésre 5.20-5.45 között Franciavágásra vagy épp 6.20-6.45 között, haza Franciavágásról 14.20 15.20 körül.
Íme a menetrend direkt munkanpra kérdeztem le.
Pápa - Franciavágás 2006.09.04, hétfő
1 03:24 03:46 0:22 15 km 198 Ft - 2. 2 07:09 07:31 0:22 15 km 198 Ft - 2. 3 11:10 11:32 0:22 15 km 198 Ft - 2. 4 15:00 15:21 0:21 15 km 198 Ft - 2. 5 19:13 19:35 0:22 15 km 198 Ft - 2. 6 22:25 22:47 0:22 15 km 198 Ft - 2.
Franciavágás - Pápa 2006.09.04, hétfő
1 05:00 05:23 0:23 15 km 198 Ft - 2. 2 06:15 06:38 0:23 15 km 198 Ft - 2. 3 10:01 10:25 0:24 15 km 198 Ft - 2. 4 12:55 13:18 0:23 15 km 198 Ft - 2. 5 17:36 17:59 0:23 15 km 198 Ft - 2. 6 20:47 21:11 0:24 15 km 198 Ft - 2.
Bár, ha meggondoljuk, Franciavágás a KSH szerint Ugod külterülete, iparterület. Akkor viszont biztos sokan dolgoznak ott, és biztosan jelentős az utasok száma arrafelé, tehát ideje lenne félóránként (ütemesen) vonatokat indítani, ha már addig megmarad a vonal.
szeptember 10.-én lesz a Dunapataj Kalocsa Baja vasútpótló megnyitásának 50. évforduja. A vasútpótlóval (lópótlópótló) kapcsolatban valakinek adatai vagy kapcsolódó anyagai vannak és megosztaná szívesen venném.
Van vkinek vmi infója a Mátramindszent-Mátranovák vonalról? Annyit tudok, hogy nem működik már régóta. Olyasmi szinten érdekelne a dolog, hogy miért, mikor zárták be. Persze, egyéb infókat is elfogadok. ;) Köszönöm előre is! ;)
Ez nekem kimaradt... Lehet, hogy ezért nem értek hozzá :)
Pedig volt, még menetrendet is vittem be a tankönyvi egy lapnyi szemléltetés mellé, ja én tartottam a kiselőadást, de szerintem ált. isk. 6-7 osztályban lehetett.
Ma az M43 1097 Csornára Rábapordányból egy PKP-s Eas kocsit hozott üresen majd Csornáról 4 db Eas és egy E típusú CD kocsit vitt teli szénnel valószínűleg vissza Pordányba és Szany állomásra az E kocsiba meg fát pakolnak megint. 5 kocsival is gazdaságtalan az ilyen tolatós tehervonat? Gondolom a Cargonak marhán megéri...
Két képet is csatolok, bocs a minőségért, nem fényképezni mentem. Csak szerencsére nálam volt a gép. :)
Nekem csak gimnáziumban volt menetrendnézés földrajzból.
Általánosban egyszer kimentünk a Déli pályaudvarra, és végignéztük, hogy hol lehet menetrendet nézni, jegyet váltani, hogy találjuk meg a vonatot, és megnéztük, ahogy egy vonat elindul. Egy osztálytársunknak a barátságos vezér fel is ajánlotta, hogy megnézheti belülről a Nohabot. Sajnos nem én lettem a kiválasztott.
Ma már - gondolom - nincs menetrendolvasás, de az Elvira korában talán nem is kell.
Már nincs benne ilyesmi. Valamikor 8. osztályban volt ilyen, most heti 1,5 óra van földrajzra nyolcadik osztályban, benne Közép-Európa és Magyarország földrajza. 54 órába kell belerakni 45+9 anyagrészt plusz összefoglalás + témazárót.
Ma már talán egyszerűbb lenne egy mezei infó órán prüntyögni az elvirával.
Én sajnos megnem tudom mondani, habár nem olyan rég jártam általános iskolába, de sejtelmem sincs, arra viszont emlékszem, hogy év végén kitéptem a könyvből, és sokáig becsben is tartottam, azták az idők folyamán elkallódhatott.
Carpy: Én ált. isk. 8.-ban, meg gimi másodikban is kiselőadást tartottam menetrend olvasásból, amikor odaértük a tanagyaban. A 8-adikas tankönyvben a 20-as vonal egyik oldala volt benn.
?Milyen tantárgy és milyen tankönyv?
Ez nekem kimaradt... Lehet, hogy ezért nem értek hozzá :)
Gimnáziumból (1983-87) tankönyvi menetrendoldalra nem emlékszem. Földrajzórán kiosztott a tanár mindenkinek menetrendkönyvet (gondolom már lejártat), és kérte, hogy mondjunk a példához kiindulási állomást. Valami dunántúlit mondott valaki. Aztán kérte, hogy mondjunk célállomást, talán bítztatott is, hogy valami jó eldugott hely legyen, hogy bonyolultabb legyen a példa. Erre valaki bevágta Kaszót, a kisvasutat. A böngészés után nehéz volt megőrizni az óra komolyságát, mert sikerült olyan viszonylatot választani, ahol a kerékpár egyértelműen gyorsabbnak bizonyult, ami igen nagy vidámságot okozott a diákság körében.