Itt a lehetőség, hogy a sok politikai guru megméresse magát !
Mi lesz a szavazás eredménye?
Hány százalék szavazza meg ? (itthonról kik?)
Mennyi ellene és mennyi tartózkodó?
Netalántán elhalasztják?
Eleve bohóckodás, mikor azok akarnak sztrájkkal zsarolni, akik magasan jobban keresnek az átlag alkalmazottnál (mozdonyvezetők, pilóták, buszsöförök, stb). S ilyenkor mindig az ártatlan utaznivágyók kárára!
És ez csak busz. Képzeld el, ha tisztességesen végigvizsgálnak egy komplett vasúti szerelvényt tokkal-vonóval, mozdonnyal, kocsikkal, ajtók-ablakok működésével, rögzítésekkel...
Nem ismeretlen a dolog: munkalassító sztrájknak hívják.
Nem lennék meglepve, ha vasutas találta volna ki. Bármilyen agyonszabályozott munkahelyet (és a vasút pontosan egy ilyen üzem) közel 0 termelékenységig lehet vele vinni úgy, hogy maga a munka - hivatalosan legalábbis - nem szünetel. :)
...A Kollektív szerződés elfogadásához a szakszervezetek 65%-ának aláírása szükséges, így hiába írta alá azt 12 érdekképviselet, az nem lett hatályos január 1-jétől, így – érvényes kollektív szerződés hiányában – a Munka törvénykönyve szerint működött tovább a BKV, ami működési zavarokat okozott, ugyanis a járműátvételre szánt időt a Ksz. tartalmazta, s így a járművezetők jelentősen lassabban, alaposabban vették át a járműveket, és kisebb hiba esetén is – az utasításokat betartva – tartalékjárművet kértek. Egyes vélemények szerint ekkor már egy úgynevezett munkalassító sztrájk vette kezdetét, de a szakszervezetek és a járművezetők ezt tagadták.
"Látható, hogy a sztrájk lényegi eleme: a kár okozása vagy legalábbis a kilátásba helyezése megvalósul, ugyanakkor a lakosság sem szenvedi el a sztrájk következményeit."
Hogyhogy nem szenvedi el? Ki fogja a kàrt végulis megfizetni?
"sztrájk lényegi eleme: a kár okozása vagy legalábbis a kilátásba helyezése megvalósul,"