Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Tudom hogy arra gondoltál. De az eredeti állítás, hogy a "hw mindegyikben benne van" pont annyira állja meg a helyét, mint x éve, amikor musk kijelentette. Jelen pillanatban senki nem tudja, hogy mi lesz az a hardver, ami a lvl5-öt megbízhatóan tudja, ezért marhaság bármi ilyet kijelenteni. Az eredeti "mindent verő" vasaik a jelenlegi UI-t nem bírják emberi sebességgel futtatni, nem hogy a DNN-t.
A lényeg, hogy minden marketing baromség ellenére kb pont úgy haladnak, mint a többi OEM (és még csak nem is vezetik a mezőnyt)
3 féle "önvezetés" van. Az alap autopilot ami minden tesla-ban széria és kiválóan használható, én is már több tízezer km-t vezettem vele. Leginkább autópályán hasznos max 150kmh tempóval. Végigmegy ennyivel bármelyik itthoni pályán hiba nélkül. Ezen kívül jó még városban is bizonyos körülmények között, pl halad a sor egy úton, bekapcsolod, fékez gázt ad, tartja a sávot, de pl nem tudja kikerülni a sávba belógó autót.
A következő fokozat az Enhanced Autopilot, ami tudja az aut sávváltást usaban, EU-ban meg kell pöccinteni az indexet(én nem szeretem mert elég lassan vált sávot), ezen kívül lesorol magától az autópálya kihajtón és besorol egy másik autópálya felhajtón, ha mondjuk egyik pályáról a másikra átmész. Summon funkcióval telefonról lehet előre hátra irányítani az autót, ennek az okos változata x méteren belül odajön hozzád az autó magától, ez eu-ba annyira le van butítva hogy kb használhatatlan. Aut beparkolás is hozzá tartozik ehhez a csomaghoz.
A legdrágább az FSD ami majd egyszer magától el fog vezetni A-ból B-be, jelenleg a piros lámpánál, megáll bekapcsolt AP-vel és elindul ha zöldre vált a lámpa, EU-ban ezt is jóvá kell hagyni, tehát majdnem használhatatlan. USA-ban már van az FSD beta ami A-ból B-be elnavigál már kevés beavatkozással teljesen önállóan amit lehet látni YT videókban.
Majd ha lesz ilyen beta itthon is akkor lehet a következő autóba megveszem az FSD-t. HW minden autóban ott van, utólag bármikor megveheted bármelyik csomagot a telefonos appból is akár, amit aktiválnak távolról és már működik is, max egy OTA sw update kell neki ha kell.
Azért nálunk nem lesz könnyű dolga az fsd-nek, ilyen szar hitvány utakon, hiányos felfestésekkel stb... Egyelőre én az alap AP-nek is örülök, messze a leghasználhatóbb "vezetéssegéd" amit eddig használtam. Vettem a kormányra súlyt, így akár nem kell fogni,és tényleg végigmegy bármelyik pályán 150-nel.
Pontosítok. :-) Kérdésem, hogy azok az önvezetés jellegű funkciók, amik az USA-ban elérhetőek, az EU-ban eladott autóknál mennyire elérhetőek. Ha nem, utólag rendelhető-e, stb.
Az amiknál a beta azért elég sok mindent megold egyedül.
Ami itt az agyon korlátozott eu-ban van az is nagyon hasznos. Én már lassan 30e km autopilot használat után állíthatom ezt, és a nagy része 150kmh volt.