Az ablakmosó motorjának beindításakor bizonyára csökken a feszültség ott, ahonnan a kis TV-d kapja az áramot.
Aksi, generátor rendben van teljesen? Ha igen, akkor igazából csak elektromos szakember tudná kimérni, hogy hova lesz ilyenkor az áram, akár csak egy pillanatra is.
Hosszú útra mentünk, így beraktam a gyerekeknek az autós kistévét. Amikor úgy adódott, hogy használtam az ablakmosó folyadékot, akkor a tv-ben menő film újra indult :). Nem egy olyan nagy dolog, de ugyan ez miért lehet? :)
úgy olvastam, hogy ezt az USB-s firmware frissítési lehetőséget azért alkották meg, hogy a szervizek megvegyék s helyben frissíthessék adott gépkocsikon, s a frissítés sebessége ne füffjön a hálózat sebességétől, a központ elérhetőségétől, stb.
Tehát nem kifejezetten a végfelhasználót célozták meg vele. Arra ugyanakkor kíváncsi leszek, hogy kis hazánkban melyik Citroen szerviz fog egy ilyen firmware-USb drájvba beruházni.
Az viszont meglehet, hogy előbb-utóbb a net sötét bugyraiban elérhetővé/letölthetővé válik a tartalma...
Még annyit tennék hozzá, hogy egy firmware frissítés nem hasonlítható össze egy térképfrissítéssel. Mert amíg egy nem megfelelő térkép felrakása komolyabb gondokat nem okozna a rendszerben, addig egy nem megfelelő firmware felrakása az egész rendszert tönkre fogja tenni. Ezért sem kísérleteznék vele. Ha márkaszerviz telepíti, akkor a telepítés felelősségét is ő fogja viselni. Tehát ha úgy gondolnám, hogy mégis csak felrakatnám az új verziót, és ezért még fizetnék is, akkor is csak márkaszervizzel végeztetném el a munkát. És akkor a garanciáról még nem is beszéltem. Ugyanis ha egy nem megfelelő firmware felrakása után lefagy a rendszer, akkor a garancia is ugrott.
Még nem hallottam róla. Csak azt nem értem, hogy miért kérnek érte pénzt? Többnyire egy firmware frissítés oka a hibák kijavítása, amiért a gyártó nem szokott pénzt kérni. Természetesen egy térképfrissítés már más eset, ott érthető a magasabb költség.
Egyébként ha a jelenlegi verziónál bárki felfedez egy rendellenességet, akkor a márkaszerviz alapból firmware frissítést fog végrehajtani. Én ezen ok miatt nem fogok erre beruházni: :)
Szia! Csatolom a képeket. Az anyaguk valójában műanyag, a felszerelés egyszerűen ragasztással történik zsírtalanítás után. A technológiai előírás szerint 2 órát kell "száradni hagyni" a felhelyezés után és azután használható az autó. Ennek a kitételnek nem sok értelme látszik, de követtük az előírásokat. Amit a képekről kiderül, azért a gondtalan ajtókicsapkodásról ezután se álmodhatunk. Jóval kevésbé áll ki, mint a C4-é anno, alig 1-2 mm-rel van kijjebb, mint az ajtó legkiállóbb része és láthatóan csak az alsó részt védi.
Kezdek arra hajlani, hogy legyen még az előző sorozatból: régi konstrukció, de még mindig jól néz ki és könnyebb kifogni egy jól felszerelt példányt! Ráadásul, így a vége felé már kevesebb problémára lehet általában számítani: kiforrott konstrukció...
Az oldalsó védőcsíkról írnál némi tapasztalatot? ( esetleg kép a felrakott csíkról ill. az autóról vele, mert a webáruházban alig látszik valami). Mit tartalmaz a készlet? Én is gondolkozom rajta egy ideje (a hátsón is), de nem találtam pl egy normális képet sem róla.
5a. Leginkább ha enyhe lejtésű utakon piros lámpánál kell megállni. Nem szeretek a fékpedálon álldogálni. Inkább behúzom a kéziféket. Az autóban adott technika mellett szerintem simán megoldható lenne, hogy álló helyzetből ha üresben elkezd gurulni, akkor 15-20 cm "csurgás" után behúzza a kéziféket.
Az ezzel kapcsolatos problémát nem értem.
- mechanikus kéziféknél le kell nyúlnod a kézifék karhoz, és meg kell húznod.
- elektromos féknél előre kell nyúlnod, és meg kell húznod a gombot.
Mi a különbség? Ráadásul az elektromosnál már nem is kell kiengedned, mert azt automatikusan megteszi induláskor.
1. A követési idő. Valójában az a probléma, hogy a szakértők által még biztonságosnak ítélt követési távolság a való életben elég hosszú ahhoz, hogy oda besoroljon valaki. Aztán vannak olyanok is, akik előzés után szeretnek azonnal visszatérni a külső sávba. Persze a sebességük magasabb int ez enyém de a radar ezt nem tudja, hanem azonnal motorfék üzemmódba kapcsol. A vonatozás tényleg szuper, ha van rá ideje az embernek, viszont szépen be lehet lassulni tőle.
2. A probléma megoldódott. A zenefájlokkal volt a gond. Eddig ugye CD-n voltak (a régi C4-ben CD lejátszónk volt), most mivel CD lejátszó nincs lát kellett tenni mp3-ba egy pendrive-ra. A jó öreg audiograbber volt a bűnös, őt kellett megrendszabályozni ahhoz, hogy megfelelő mp3 fájlok készüljenek.
5a. Leginkább ha enyhe lejtésű utakon piros lámpánál kell megállni. Nem szeretek a fékpedálon álldogálni. Inkább behúzom a kéziféket. Az autóban adott technika mellett szerintem simán megoldható lenne, hogy álló helyzetből ha üresben elkezd gurulni, akkor 15-20 cm "csurgás" után behúzza a kéziféket.
5b. Az ajtófék riasztás tényleg borzalmas. Hihetetlen visítozást vág le a kocsi, a lila frász tört ki rajtam, amikor 1x megszólalt. Nem is értettem mi a fene baja van. Az ilyen túldimenzonált dolgokat nagyon tudom utálni. Valójában az ilyen túlméretezett riasztásokkal nagyobb veszélybe sodródhat az ember, mintha semmilyen figyelmeztetést se kapna. :(
Úgy tudom az elsők között vehettem át Magyarországon egy új típusú C4 Picasso-t (nem grand, szerintem akkor az még nem is volt). Ez 2013 december végén történt. Ennél korábbi nem igen van forgalomban kis hazánkban.
... Viszont az ajtófék egyszer-egyszer megviccelt. Ha csak kicsit is nyitva az ajtó (a vezetőnél legalábbis biztos), akkor nem old fel a kézpfék :)
Mikor első alkalommal rosszul csuktam be a vezető oldali ajtót és elakartam indulni, olyan szirénázásba kezdett, hogy ijedtemben majd kiestem a kocsiból. Hirtelen azt sem tudtam mit csináljak! :)
Mi a gond az adaptiv tempomattal pályán? Mi gyk állandóan használjuk, klnyelmesen, jól használható, esetleg a követési időt ha lehetne néha rövidebbre venni... Pl lehet vele "vonatozni": beállunk egy megfelelő sebességű autó mellé, ő takart előttünk, mi meg csak arra figyelünk, hogy ha ő előz, mi is kezdjünk :)
1.: még sosem volt ennyire üres a tankunk az elmúlt 27.000 km alatt, így én ezt még nem tapasztaltam :D
2.: szerintem a hiba egyedi lehet, nálam pl semmi gond. Nekem csak a Jukebox tárhely-jelzése hiányzik.
3.: igen, ez fura. Javíthatnák.
4.: navi alapvetően jól használható (igaz én nagyon ritkán használom Mo.-on). Azt én is sajnálom, hogy nem lehet csak felülre kitenni. Meg ha hangerőt módosítasz eltűnik pár mp-re. Egyébként elég pontos és viszonylag gyors. Viszont eddig volt 2 olyan alkalom, mikor kellett neki vagy 5 perc, mire pozicuót talált (fura volt, mert ha megnéztem a státust ilyet írt: lát pl 10 műhpédat, használ 0 műholdat (?). Pár perc után magához tért.
5.: a kézifék gombot gyk nem használjuk. Szerintem 10-nél kevesebb alkalommal nyúétunk hozzá (a kezdeti próbákkal együtt). Te mikor használod kézzel a rögzítőféket? Viszont az ajtófék egyszer-egyszer megviccelt. Ha csak kicsit is nyitva az ajtó (a vezetőnél legalábbis biztos), akkor nem old fel a kézpfék :)
Túl az első 5000 km-en túlnyomórészt pozitívak a tapasztalataim. A tükörállító kapcsoló gariban cserélve lett, azóta jól visszaáll tolatás után a tükör az eredeti pozícióba. Az autó kapott oldalára és a csomagtér küszöbre fekete védőcsíkokat. Megjött a téli hűtőrács takaró lemez is. Köszi még egyszer az infót. Motorikusan és fogyasztásilag problémamentes volt az eltelt időszak. A computer szerint 6,5 liter volt az első 5000 km átlagfogyasztása (1.6B THP155) vegyes üzemmódban (igaz városban is viszonylag kevés a rövid, sokmegállásos etap) maximálisan kihasználva a tempomatot - hagyományos üzemmódban. Az adaptív üzemmód autópályán szerintem se használható ... és nem csak itthon. De erről lentebb már szólt valaki.
Egyebek:
1. ha fogytán van az üzemanyag, akkor a a régi C4-ben "fuel level too low" lámpa kigyulladása és a vele járó egyszeri hangjelzés után békében autózhattam tovább. Csak a motor újraindításakor kaptam újabb figyelmeztető jelzést. Ez az autó viszont 5 km-enként nyom egy figyelmeztető hangjelzést, ami forgalomban nagyon idegesítő tud lenni. Ez nálatok is így van? Ha igen, lehet valamit tenni ellene, azon kívül, hogy az első jelzés után tankol az ember? Ez nálam kb. 100 km-rel rövidítíti a hatósugarat. :(
2. USB-n keresztül az mp3 zenefeltöltésnek/vagy direkt lejátszásnak (fájlméret? fájlok elnevezése? alkönyvtárak jelenléte a pendrive-on?) van valami spéci opciója? Nekem eddig annyi jött össze, hogy bedugtam az USB slotba (bármelyik) a pendrive-ot, erre elkezdte sorolni a képernyőn a rajta levő tételeket, majd kis idő múlva dobott egy hátast a rendszer és kiírta, hogy nem olvasható az USB eszköz. :(
3. A rádió fizikai kikapcsolhatatlansága, illetve telefonálás és útinfó utáni bekapcsolódása - de erről már volt szó lejjebb. Remélem lesz olyan szoftverfrissítés ami megoldja.
4. Navit nem szoktam használni (korábban se), csak a térkép és a pillanatnyi pozícióm érdekel. Így e tekintetben sajnos nincs objektív véleményem. Persze épp ezért nem nagyon fájnak az általatok leírt hiányosságok se. Maga térkép viszont lehetne jobb, tényleg csak durva tájékozódásra alkalmas. Egyetlen előnye, hogy szem előtt van. kár, hogy nem lehet csak a felső monitorra kiküldeni. :(
5. Nehezen szokom a fizikai kézifék kar hiányát. A gomb elég béna és elég rossz helyen van. Ha pedi már így van, akkor lehetne érzékenyebb a visszagurulás gátló.
Zafirát tervezek "upgrade"-elni és az újabb C4 Picasso tűnik befutónak, de csak a tesztek alapján: mit ajánlanátok, hol lenne érdemes körülnézni, melyik kereskedés (átolvastam a fórumot, talán az M5-öt emlegettétek a legtöbben pozitívan)? 2-3 (ok, ennyire "öreg" talán még nincs is:-)) éves autót szeretnénk, van egyáltalán esély itthon ilyet találni vagy marad a külföld? Egyéb ötlet esetleg, amire figyelni kell: pl. mi az, ami mindenképpen legyen benne az autóban, mi az, ami jobb, ha nincs... Melyik motor ajánlott és melyik nem? (Diesel-párti vagyok inkább.)
Szerintem ezt a cikkszámú terméket is nézd meg - én anno erre kértem árat, de sajna a párom azóta kidobta az árajánlatot, így nem tudom, mennyit kértek értük - a két keresztrúd emlékeim szerint olyan 40 ezres tétel lett volna.
Szerintem viszont nem elsősorban csúnya, hanem inkább célszerűtlen a színek használata benne. Gondolok itt arra, hogy a kijelölt útvolnalat halvány kékkel jelöli, míg a településken áthaladó főútvonalakat erős pirossal, vagy inkább bordóval.
Én úgy gondolom, hogy a kiemelés, a hangsúgy mindenképpen a követendő útvonalon kellene, hogy legyen s nem olyan utcákon, amiken nem is megyünk - a jelenlegi színezés totálisan zavaró. Ha az ember csak egy pillanatra néz rá, még véletlenül sem a követendő útvonal képe marad meg benne.
Kösz mindenkinek. Az útvonaltervezése külföldön hibátlan eddig ( olasz, szlovén, francia, spanyol ). Az, hogy csúnya nem izgat, az utcanevek tényleg hiányoznak ( pedig a bemondásukra még opció is van). Időt jól kalkulál, poik megvannak, legalábbis amit eddig kerestem.kicsit fura a több azonos nevű hely közötti választás (Montserrat).
Csak azok a fránya körúti balkanyarok ( amit mé g el is írtam jobbra😊) ne lennének😊, egyébként a Róbert Károlyról is simán balra fordulna a Lehel útra😟.
Én is az első iGO-val kezdtem anno - skineket ugyan nem cserélgettem, de csak azért, mert jobban szerettem én magam állítgatni a színeket, a berepülés sebességéet meg amit csak lehetett és értelmét is láttam. Még akár a te oldaladat is felkereshettem anno - sajna erre már nem emléxem. Amúgy egy adott állapotnál megálltam, s elég jónak találtam ahhoz, hogy onnantól már csak a térképeket cserélgessem rajta mind a mai napig.
Vizuális típus vagyok, nem tudok s nem is szeretek hang után menni (annyira nem bízom a rendszer pontosságában), így inkább a 2D-s térképrészletre ránézve memorizálom a következő manőver körüli sziutációt, hogyha véletlenül mégsem lehetne egy adott helyen mondjuk befordulni, akkor kapásból legyen egy "vésztartalék", vagyis egy menekülőútvonal.
Nos, igazából ez az a terület, ahol baromira nem tetszik a gyári rendszer képe - számomra egy rápillantással nem jegyezhető meg eléggé s nem is elég informatív (pl. hiányolom az utcák nevét a térképről.)
Az útvonaltervezéséről ellenben nem tudok nyilatkozni - nem voltam még vele olyan útvolnalon, amit nem ismertem volna enélkül is, így a véleményalkotásom e téren még várat magára, tehát ez még akár jó is lehet. Sajna a nyavalyás energiatakarákos módja miatt ezt tesztelgetni sem nagyon tudom.